Kallan kasvattaminen

Morsian2011

Osaako kukaan kertoa, että voiko ja milloin kallaa voi itse kasvattaa? Eli kun suunnitelmissa on häät ensi kesänä ja haluaisin n. 250 kallaa koristeluun eli jospa niitä voisi itse kasvattaa jotenkin vai onko se mahdollista? Häät ovat kesäkuussa eli milloin pitäisi kallat istuttaa? Ihan sellainen pituudeltaan 15-20 cm:n kallat riittäisivät.. Ja mistä niitä kallan sipuleita saa ennen ensi kesää vai miten nopeasti ne kasvavat? Ehkä olen vähän liian myöhään liikenteessä..:/

6

3251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mahkuja

Utopistinen ajatus.

• En ny menis sanomaan

MIKSI UTOPISTINEN AJATUS? Jos niitä ylipäätään pystyy kasvattamaan sisällä ni ei sillä ole väliä kasvattaaka yhtä vai sataa kallaa????

• et sillee
        En ny menis sanomaan kirjoitti:

MIKSI UTOPISTINEN AJATUS? Jos niitä ylipäätään pystyy kasvattamaan sisällä ni ei sillä ole väliä kasvattaaka yhtä vai sataa kallaa????

Siitä vaan sitten, onnea !
        Lueppa kallan (callan) kasavttamisesta, ohjeita saa googlella.

• tipitii..

..Tokmannilta muistaakseni Callan mukuloita. vai liekkö ne sipuleita. junttasin multaan ja reilun kk kuluttua ne jo kukkivat!!!

eli sinuna ottaisin yhteyttä esim johonkin puutarhamyymälään, ja pyytäisin heitä tilaamaan ja varaaman sinulle tarvittavan määrän näitä mukuloita/sipuleita kevääksi. minun Callani teki viitisen kukkaa ja kuoli sitten. olin ajatellut sitä pihalle kesäkukaksi, kun sitä niin mainostettiin, muttei se koskaan kerennyt pihalle saakka kun jo kuoli. kaunis se oli kyllä.

• tipitii..

ettei tuo Callan kasvattaminen itse ole välttämättä mitenkään utopistinen ajatus, sikäli kun tarvittavat tilat kasvatusta varten löytyy :) Callaa myydään nykyään keväisin "kesäkukkana" lähes joka marketissa ja puutarhamyymälässä.

kokeilin minä Cannaakin kasvattaa mukulasta, mutta se ei lähtenyt ollenkaan kasvuun.

• utopiaa
        tipitii.. kirjoitti:

ettei tuo Callan kasvattaminen itse ole välttämättä mitenkään utopistinen ajatus, sikäli kun tarvittavat tilat kasvatusta varten löytyy :) Callaa myydään nykyään keväisin "kesäkukkana" lähes joka marketissa ja puutarhamyymälässä.

kokeilin minä Cannaakin kasvattaa mukulasta, mutta se ei lähtenyt ollenkaan kasvuun.

Jos täällä kyselee callan istutuksesta ja mistä niitä saa ostaa, silloin tietää ettei millään onnistu kasvattamaan 250 callaa häihin ja juuri määrättyyn aikaan. Kyllä se silloin on utopiaa, ei voi muuta sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6344
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5813
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3274
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2670
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1926
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1789
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe