Kun ostatte kukkien sipuleita, niin ei kannata ostaa sellaisia joihin on pistetty piikillä reikä. Ne eivät kuki kuin kerran ja kuolet sitten. Erityisesti tulppaanien sipuleita piikitetään, jotta niitä saadaan myyytyä joka vuosi. Reiät näkee hyvin, kun katsoo.
Piikitetyt sipulit kuolevat
4
1149
Vastaukset
- mukulat
Minä en ole kyll' koskaan nähnyt!
- äitinsä poika
Kiinnostaisi että mihin kohtaan se reikä pistetään? Miten sillä reiällä estetään toinen kukinta?
Itse en koskaan ole yrittänytkään saada tulppaaneja kukkimaan uudelleen. Minulle riittää kun ennen pakkasia maahan pannuista sipuleista keväällä nousee yksi kukan varsi.
Muistan kyllä että äiti käytti tulpaanin sipuleja toisenkin kerran, mutta en tiedä onko kovin yleistä.- isänsä tytär
" Muistan kyllä että äiti käytti tulpaanin sipuleja toisenkin kerran, mutta en tiedä onko kovin yleistä."
Tulppaanit kasvavat samasta sipulista vuosi toisensa jälkeen ja kukkivat aina vaan mahtavammin oikein lannoitetussa maassa.
Myyrävuosina monilla kukkien sipuleilla on taipumusta kadota parempiin suihin, mutta sehän ei ole sipulien vika...
- pankaa muovisia
no kaikkihan on nykyään kertakäyttötavaraa perennatkin istutetaan joka vuosi uudelleen kun ei enää juuri tiedetä yhtään mitään,sanoisin että uusavuttomuutta kaikki tyyni......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727