Autonvuokraus ulkomailla

Autoturisti

Olkaa tarkkana kun vuokraatte auton Herziltä - maksakaa käteisellä.
Minulta laskutettiin ylimääräisiä "hallintokuluja" (luottokorttinumerolla jälkilaskutuksena) ulkomailla kameravalvonnasta tulleesta ylinopeussakosta. Visa ei suostu poistamaan laskutusta, koska autovuokraajilla on kuulema oikeus jälkilaskutukseen. Pitäisi tehdä kirjallinen reklamaatio, jne. Pikkuraha mutta harmittaa kun vedetään välistä.

13

908

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäselvää

Kirjoituksesta ei käy ilmi, ajoitko ylinopeutta. Jos ajoit, niin totta kai sakko kuuluu sinun maksettavaksesi ja autovuokraajaalla on oikeus periä summa sinulta.

Hertz ei takuuvarmasti suostu vuokraamaan autoa käteisellä (tai suostuu siihen että maksat vuokrasumman käteisellä, mutta vaativat silti luottokortin numeron juuri tuollaisia tapauksia varten).

• autoturisti

Sakot on sakkoja ja ne maksoin viranomaiselle kätevästi netissä heti kun sain laskun. Herz höyläsi korttiani siitä "työstä", että kertoivat poliisille kuka ajoi ko autoa.

• 4+12
        autoturisti kirjoitti:

Sakot on sakkoja ja ne maksoin viranomaiselle kätevästi netissä heti kun sain laskun. Herz höyläsi korttiani siitä "työstä", että kertoivat poliisille kuka ajoi ko autoa.

Ihan uteliaisuudesta kysäisen, että paljonko Hertsi rokotti tuosta kertomisesta?

• rgiks<rgoåow<å
        4+12 kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysäisen, että paljonko Hertsi rokotti tuosta kertomisesta?

Autovuokraamo on tässä tapauksessa toiminut ihan oikein. Lasku kuluista kuuluu sinulle. Ihan normaali käytäntö. Mikä ihme mielestäsi tässä on mennyt pieleen? Onko summa suhteettoman suuri?

• 17+4

jonka allekirjoitit, sanotaan jälkilaskutuksesta?

• autoturisti

Sopimuksesa ei ollut mainintaa siitä, että minun tulisi maksaa Herzin kuluja heidän ja viranomaisen välisestä toiminnasta. Jälkilaskutus pitää perustua aina sopimukseen ja on silloin ihan ok.
        Lasku ei ole suuren suuri mutta sehän tässä ei olekkaan pointti.
        Aiheesta ei minulla ole enempää kommenteja. Pitää tässä lähteä fisustamaan. :)

• fuji-moto

Sama putiikki kusetti mua. Ulkomailla vuokrattu auto ja ruksattuna oli optio "mahdollisuus palauttaa tankki vajaana". Vaikka optiota ei käytetty, niin lasku tankin täyttämisestä tuli perässä. Ei auttanut reklamaatio firmaan, kotimaiseen haarakonttoriin tai luottokorttiyhtiöön. Firma menetti maineensa alle satasen vuoksi. Jatkossa meikäläisen lukuisat sataset menee muihin firmoihin. Lisäksi muistan mainita tästä aina ja kaikille.

• autoturisti

Tuli muuten iso hauki. Kyllä kalastus on mukavaa.
        Suuri osa autovuokraajista on ajelemassa firman piikkiin. Autovuokraaja koittaa kepillä jäätä ja laskuttaa huuhaata, koska ei asiakas itse tai hänen firmansa ehdi tai viitsi puuttua pikkuasioihin. Herzin tapauksessa voi vai arvailla kuinka suurista summista on kyse...

• werfvbujk

Hertz on toiminut aivan oikein. Olen suosinut ulkomailla aina tunnettuja kansainvälisiä autonvuokrausketjuja eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

• autoturisti

Onneksi olkoon. Hyviä reissuja vaan.

• MutkatonMarkus

Kuulostaa normaalikäytännöltä, joka mainitaan kyllä niiden vuokraamojen ehdoissa, joita minä olen käyttänyt. Jos ei ole mainittu ehdoissa, niin toiminta on kyllä ärsyttävää.

Hertziä en kuitenkaan itsekään suosittele, ainakaan suoraan heiltä ei kannata varata. Edullsemman hinnan saa yleensä kun käyttää netin välityssivustoja.

Yksi niistä esittelyssä, ja autonvuokrausesta paljon muutakin asiaa: https://mutkatonta.com/autonvuokraus/

Mukavia automatkoja kaikille!

• Anonyymi

Ottakaa valokuva vuokra-autosta ennen lähtöä joka puolelta,niin ei ole ongelmia. Ulkomailla etenkin.

• Anonyymi

Tai omavastuun poisto niin ei tarvitse peiliin katsoa peruuttaessa. Säästää kivasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6644
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3830
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      126
      3116
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1843
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1567
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1431
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1359
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1051
    Aihe