Olen 51-vuotias lastenhoitaja ja olen aina tykännyt kokkailla ja kokeilla uusia ohjeita.Aiemmin kun olin perhepäivähoitajana niin käytin useinkin valmiita marjakeittoja, niistä sai hoitolapsille nopeasti välipalaa ja aamiaista.Käytin keittoja puuron ja murojen kanssa, mutta joskus myöskin esierkiksi mansikkakeittoa ohukaisten tai jäätelön kanssa.Nytkin kokeilin erillaisia pirtelöitä ja hyytelöitä.Tässä ohje PIRTELÖÖN: 3dl valion mustikkakeittoa, 3dl valion piimää, n. 3 dl valion vanilija jäätelöä , kaikki sekoitetaan tehosekoittimella sekaisin.Kaadetaan laseihin ja nautitaan. PIIMÄ-MUSTIKKAKEITTO-HYYTELÖ: 4 dl valion piimää, 2 dl kuohukermaa, 0, 5 dl hienoasokeria, 3 rkl vanilja sokeria, 9 liivetelehteä, 4 dl valion mustikkakeittoa. Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä noin 10 min ja sulata ne kiehuvaan vesitilkkaan, vatkaa kerma vaahdoksi, sekoita kaikki aineet keskenään, kaada tarjoiluastiaan ja vie kylmään ainakin 3 tuntia.
Tein myöskin herkullista rahkaa HERKKURAHKA: 1 purkki valion valkosuklaa-lime rahkaa, 1 purkki vaahdotettavaa vanillaa vatkattuna, 3 dl valion vadelmakeittoa kaikki sekoitetaan keskenään.Tästäkin tuli hyvä jälkiruoka tai kahvinkanssa nautittava herkku, valkosuklaa lime rahka antoi hyvän pikantin maun.
Piimä ja marjakeittoherkkuja
0
137
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910