jos auto sairaan puolison nimissä eikä tämä oikeustoimikelpoinen niin voiko puoliso myydä sen ilman edunvalvontalupaa
saako puoliso myydä toisen auton ilman edunvalvojan lupaa
9
3614
Vastaukset
- kyllä se siitä
Tee valtakirja ja allekirjoita kauppakirja omalla nimelläsi.Järkevintä myydä auto pois,sehän on teidän välinen asia eikä kuulu kenellekään muulle.Hoida asiat kuntoon.Mielipiteeni on tämä ja näin minä toimisin,jos puolisoni sairastuisi vakavasti.Tsemppiä!
- -------------------
voi jos se ei ole teidän kummankin nimissä!
Mielipiteitä voi olla vaikka mitä, eri asia sitten mikä on lain mukaan oikein ja mikä ei, ensim. neuvo EI ole lain mukaan oikein!!!- kokemustakinon
lääkärinlausunnolla jos toinen ei ymmärryksessä ja auto potilaan
- fidha
Lain mukaan oikeuskelvottomuus tarkoittaa sitä, ettei valtakirjaakaan voi tehdä siinä tilassa. Minä en myisi, koska puolison kuoleman jälkeen perunkirjassa on mainittava kaikki omaisuus. Silloin se summa, minkä on autosta saatu pitäisi löytyä puolison varoista. Samassa yhteydessä kyseenalaistetaan myynti, mikäli kauppakirjassa ei ole puolison omakätistä allekirjoitusta, eikä sitä löydy valtakirjastakaan.
Kaikki yhteinen omaisuus pysyy yhteisenä elämän ajan, siksi toisen omaisuuskin pysyy hänellä kuolemaan saakka.Laillinen edunvalvoja on ainoa ratkaisu näissä tapauksissa, mikäli jotain sairaan omaisuutta halutaan myydä. - mievaan sanon että
fidha kirjoitti:
Lain mukaan oikeuskelvottomuus tarkoittaa sitä, ettei valtakirjaakaan voi tehdä siinä tilassa. Minä en myisi, koska puolison kuoleman jälkeen perunkirjassa on mainittava kaikki omaisuus. Silloin se summa, minkä on autosta saatu pitäisi löytyä puolison varoista. Samassa yhteydessä kyseenalaistetaan myynti, mikäli kauppakirjassa ei ole puolison omakätistä allekirjoitusta, eikä sitä löydy valtakirjastakaan.
Kaikki yhteinen omaisuus pysyy yhteisenä elämän ajan, siksi toisen omaisuuskin pysyy hänellä kuolemaan saakka.Laillinen edunvalvoja on ainoa ratkaisu näissä tapauksissa, mikäli jotain sairaan omaisuutta halutaan myydä.myin puolison auton kun hengenvaarallallista jos hän muistisairaana ajelee.Mies laittoi nimen siihen mihin näytin....mitäpä tuos,vaimo olen,mun oikeus...sanokoot muut mitä haluu,saakeli ympäri vuorokauden hoidan,niin omaisuudellemme teen mitä huvittaa
- minä möisin
mievaan sanon että kirjoitti:
myin puolison auton kun hengenvaarallallista jos hän muistisairaana ajelee.Mies laittoi nimen siihen mihin näytin....mitäpä tuos,vaimo olen,mun oikeus...sanokoot muut mitä haluu,saakeli ympäri vuorokauden hoidan,niin omaisuudellemme teen mitä huvittaa
Niin minäkin tekisin, yhteistä omaisuus on ja mitä autolla tekee jos sillä ei voi ajaa.
Keneltä se on pois? - määääää
minä möisin kirjoitti:
Niin minäkin tekisin, yhteistä omaisuus on ja mitä autolla tekee jos sillä ei voi ajaa.
Keneltä se on pois?samaa mieltä,kait puoliso vastuussa jos itellä ei pelitä enää,minäkin myisin...
- mievaan sanon että
määääää kirjoitti:
samaa mieltä,kait puoliso vastuussa jos itellä ei pelitä enää,minäkin myisin...
ja mulla...ja puolison allekirjotus...so what....; ) pitää olla viekas näissäkin asioissa....miten ja mitä tekee....
- Anonyymi
mievaan sanon että kirjoitti:
myin puolison auton kun hengenvaarallallista jos hän muistisairaana ajelee.Mies laittoi nimen siihen mihin näytin....mitäpä tuos,vaimo olen,mun oikeus...sanokoot muut mitä haluu,saakeli ympäri vuorokauden hoidan,niin omaisuudellemme teen mitä huvittaa
Mutta kun se ei ole sinun omaisuutta vaan puolisosi, jos auto vain hänen nimissään! Eri asia kun kuolee ja jos perit hänet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007