Täysin aliarvostettu maa :(

Sakke jäkiksestä

Rakastan Vietnamia, ja vietnamilaisia (heh, no toisaalta, perustin perheen kyseisen maan kansalaisen kanssa jo vuosia sitten). Joka tapauksessa, mielestäni Vietnam on moniin muihin Aasian maihin verrattuna kovin aliarvostettu matkailukohde suomalaisten näkövinkkelistä. Suosittelenkin aina kun on mahdollisuus puhua jonkun Thaimaa-matkaajan kanssa, että kävisi ensikerralla Vietnamissa, eikä sadatta kertaa taas siellä Pattajalla vetämässä perseitä (ja/tai perseisiin, tiedä häntä). Monet näyttävät päällipuolin kiinnostuneilta, mutta eivät käytännössä olekaan. Sydämmeni on Vietnamissa, tuossa punalippujen liehuvassa maassa, josta tulee maailman paras ruoka, ihanimmat ihmiset ja ihmisarvoa kunnioittavat perinteet, aivan päinvastoin kuin täällä synkässä Suomessa. Olenko maanpetturi? En ole, olen avartanut näkemyksiäni matkustamalla! (muuallakin kuin Pattiksella).

4

1202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muineen

Olen samaa mieltä kanssasi. olen käynyt kaksi kertaa Thaimaassa ja kerran aikaisemmin Vietnamissa, nyt lähdemme Vietnamiin uudelleen talvella.
      Minulle jäi Phuketista sellainen olo, että siellä ei ole oikeastaan mitään näkemistä, no snorkalailureissu oli kyllä kokemisen arvoinen, muuten kuin olisi tosiaan Kanarialla ollut.
      Saigon on aivan upea kaupunki, pidin siitä monta kertaa enemmän kuin Bangkokista. Bangkok on niin saateinen kaupunki, missä ei edes aurinko paista ja autoja aivan liikaa.
      Minusta Vietnamissa on ihanaa kulkea riisihattujen seassa ja katsella sitä mieletöntä mopojen määrää ja seurata vietnamilaisten touhuja. Saigonissa riittää nähtävää ja koettavaa. Menemme Phan Thiettinn ja toivottavasti saan kokea tämän kaiken ihanan hulluuden uudelleen ja myös siellä.

• Neiti näpsä

Olen käynyt Thaimaassa viisi kertaa ja Vietnamissa kaksi. Molemmissa paikoissa on puolensa. Silti mieli halajaa Vietnamiin, vaikkapa pieneen kahvilaan Saigonin keskustaan, juomaan ihanaa Vietnamilasta kahvia ja syömään pannukakkua!

Sinne kannattaa aina matkustaa!

• Ihana ihana maa
        Neiti näpsä kirjoitti:

Olen käynyt Thaimaassa viisi kertaa ja Vietnamissa kaksi. Molemmissa paikoissa on puolensa. Silti mieli halajaa Vietnamiin, vaikkapa pieneen kahvilaan Saigonin keskustaan, juomaan ihanaa Vietnamilasta kahvia ja syömään pannukakkua!

Sinne kannattaa aina matkustaa!

Nimimerkeille muineen ja Neiti näpsä, että vinkkinä Vietnam on iso maa, ja siellä on muutakin kuin miljoonakaupunki Saigon. Siis tunnutte kovin HCMCityä hehkuttavan, tiedä sitten oletteko muihin alueisiin tutustuneet. Suosittelen keskiosien rannikko/rantakaupunkeja (Hue, OMG!) ja pohjoista, Hanoi ja Halong Baytä...

• Olet oikeassa Vietnamin suhteen.
      Vietnamia ja Thaimaata ei kyllä pitäisi vertailla toisiinsa.
      En tunne Vietnamia kuin aivan pintapuolisesti, mutta erityisesti pidän hotellihenkilökunnan
      palveluhalukkuudesta, joka ei kuitenkaan ole nöyristelevää. Ystävällisyys ja huomaavaisuus
      lyövät joka hetki vastaavan Thaimaalaisen hotelli kategorian. Toki Thaimaastakin superpalvelua
      löytyy, mutta harvallapa meistä on varaa tuollaiseen 5:n tähden luksukseen.
      Erikoisinpana kokemuksena pidän, varsinkin Saigonissa, katujen ylitystä jalankulkijana.
      Se täytyy kyllä jokaisen itse kokea. Hyvää lomaa kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe