En tiedä mitä scammer on suomeksi, mutta itse olen kohdannut niitä usein chattailun aikana. Monet ovat Ghanasta ja he käyttävät kauniiden naisten kuvia. Useasti ne ovat valkoihoisia ja niillä on osoite USA:ssa (ja myös Suomessa), mutta väittävät olevansa "tällä hetkellä länsi-Afrikassa projektityössä". Heillä ei koskaan ole webcam-kameraa ja yrittävät houkutella ihmisiä antamaan heille rahaa. Onko kokemusta?
Eilen keskustelin mukavan naisen kanssa mutta aloin epäillä että hän oli tällainen ja kerroin sitä. Hän suuttui ja ei varmaankaan enää kirjoita. Onko tällaista tapahtunut teille?
Vuonna 2007 menetin noin 500 euroa kun autoin eräs afrikkalainen "nainen", joka osoittautui mieheksi ja oli tietenkin scammer
scammers - onko kokemusta? Miten selvitä?
3
2562
Vastaukset
- Marcus33
Lurjusia, kelmejä ovat sellaiset
- .etc
Siis scammerit ovat juurikin huijareita jotka huijaavat ihmisiltä rahaa, mutta ihmettelempä vaan että kuka idiootti antaa rahaa jollekkin jonka kanssa on vain keskustellut netissä, ja oli tuokin aika hauska juttu että olit ruvennut "epäilemään" jotain ihmistä samanlaiseksi vain sen perusteella että ole joskus itse tullut huijatuksi :D,
Miten "selvitä"?
Otappas ensi kerralla ihmisestä selvää ennenkun alat rahaa afrikkaan lähettämään, ja muuten jos hänellä oli osoite suomessa ja yhdysvalloissa, ja hän on juuri tekemässä projektityötä afrikassa, luulisi hänellä olevan sen verran rahaa että hän ei kämäsellä 500 eurollasi tee paljon hevon vi*tuakaan - Anonyymi
353677215909 puhelu huijari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797