Me tänään juhli Svenska dagen,
ett tule oikke ont i magen.
Me syö ja hurra, slå i glaset,
me fira bättre folks kalaset.
Ej kutsu ykskän finne mukka,
ett stämningen ej mennä hukka.
Te åle vain yx enkel rahvas,
som sitter kvar i vallan kahvas.
Mun tule metsäläine mieli,
kun kuule vulgäär suomin kieli.
Se åle ej yx kulturspråk:
vain vittu, tappelus ja bråk.
Mutt kerta viel, jos Gud se salli,
me kisko finnen alta palli
ja heittä er från Finland ut.
Sit pakkosuomi loppu slut!
"Me tänään juhli Svenska dagen
3
371
Vastaukset
- Pellervoinen
"Finnen alta palli."
Hurra hurra hurra. - KiitosRunosta
Vanha kunnon niin_no näköjään palasi runosuonensa kera.
Olikin jo ikävä! - Anonyymi
Voimme juhlia ruotsalaista taustaamme oikeutetusti. Olimmehan n, 600 vuotta ruotsalaisia, osa Ruotsin valtakuntaa. Yhteiskuntamme lait ja rakenteet ovat sieltä.
Pitkä yhteiskunnallinen perintömme oikeuttaa minusta sen että voimme luontevasti ja hyvillä mielin olla osa Pohjoismaita.
.Useimmat ruotsinkieliset suomalaiset ovat tavallisia Matti ja Maija Meikäläisiä. "Isot herrammekin" alkavat olla enenevässä määrin kansainvälisiä, eri maista tulleita ammattijohtajia ja asiantuntijoita. Vanha runo lienee aikansa elänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728