Onko kenelläkään kokemuksia täältä. On käyty jo neljästi alpeilla ja nyt etsitään uutta kohdetta. Onko kallis paikka, vai pysyykö hintataso edes kohtuullisena? Onko siellä kauheasti turisteja? Mitä hotelleja suosittelette kylän "keskustan" seudulta. MIllaiset mäet, että löytyykö haastetta ja myös fiilistelymäkiä?
Kiitokset jo etukäteen!
Sölden!?
2
1855
Vastaukset
- mmakine
Olen käynyt 2005, 2007, 2008 ja 2009.
Sölden on nimeomaan turistikohde ja bilekeskus. Viimeisimmällä reissulla oli huomattavissa pientä tasonlaskua ruuhkautumisen muodossa. Siellä tuntui olevan jonkinlainen Venäläinen invaasio meneillään. Sama juttu koski valitettavasti entistä lempikeskustani Obergurlia joka on Söldenin naapurikylä. Hinnat ovat ehdottomasti kohtuulliset esim. Italiaan verrattuna. Ravintolassa syöminen voi tietysti olla kallistakin mutta kalliimpiakin on nähty.
Hotelleista on vaikea sanoa mitään, varsinaiset hotellit ovat luxushinnoiteltuja ja pensionaatti-tyyppiset taas ovat pääasiassa bookattu matkatoimistojen kautta. Sölden on Sunski:n kohde joten sieltä saa jonkinlaisen käsityksen mitä on tarjolla ja mihin hintaan. Matka majoituspaketit eivät mielestäni ole hurjan kalliita.
Rinnevalikoima on aika kattava. Varsinkin Giggjochin loivat ja leveät päärinteet ovat aloittelijoiden kansoittamia mutta reunemmalta löytyy hyvää tilaa. Fiilistelyä varten kannattaa mennä Tiefenbachin jäätikölle laskemaan loivaa mäkeä jolla on leveyttä varmaan kilometri. Kovempaa tasoa voi hakea vaikka Rettenbachin jäätiköltä, taitavat laskea maailmancupia siellä. Jäätiköille matkustaminen hisseillä tosin kestää helposti tunnin.
Itse olen etsinyt laskettavaa enemmän rinteiden ulkopuolelta mutta kukin tyylillään.- minä taas
Kiitokset kattavasta vastauksesta! Eli kuullostaa ihan ok paikalta, pitää alkaa miettimään ihan tosissaan jos sinne mentäisiin. Ollaan vietetty neljä vuotta Mayrhofenissa ja nyt sitten voi tehdä pientä vertailua paikoista, jos noissa kahdessa niin paljon eroa onkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887