Miten on, polttaako alkkiksen maksa nopeammin vai hitaammin alkoholia kuin ns. normaalikäyttäjän maksa?
Alkoholistin maksa?
14
4771
Vastaukset
- -------
Vain toleranssi on kasvanut, eli keskushermosto on jo tottunut alkoholiin, ja juoppo luulee itseään selväksi, vaikka edellisillan jäljiltä veressä voi olla vielä myöhään iltapäivällä toista promillea.
- xx xx
Jostain syystä muistelen, että ainakin suurkuluttajien maksa polttaa alkoholia nopeammin kuin taviksen maksa. Voi tosin olla täysin urbaanilegenda.
Mutta kun miettii, mitä määriä kunnon juoppo vetää viinaa kitusiin, on maksan pakko polttaa alkoholia nopeasti, siitäkin huolimatta, että toleranssi on kova. Muutenhan sällit vetelisivät jossain 10 promillen hutikassa.
- Ninnaliinuska
"Alkoholi palaa maksassa vakionopeudella veren alkoholipitoisuudesta riippumatta. Normaalipainoisilla, alkoholia kohtuullisesti käyttävillä ihmisillä alkoholia palaa 7-10 g tunnissa. Alkoholin palamisen nopeuteen ei voi kotikonsteilla vaikuttaa. Runsas pitkäaikainen ja säännöllinen alkoholinkäyttö lisää maksan kykyä polttaa
alkoholia n. 20-30%. "
Lähde:
http://sites.google.com/site/luontaisterapia/Home/alkoholismista- niinpä.
No siinäpä tuli vastaus, alkkiksen maksa todella polttaa alkoholia nopeammin kuin taviksen. Niin kauan kuin maksa toimii. Loppuvaiheessa maksan toiminta tietysti lopahtaa, mutta silloin ollaankin jo valmista tavaraa arkkuun.
- no more alc
niinpä. kirjoitti:
No siinäpä tuli vastaus, alkkiksen maksa todella polttaa alkoholia nopeammin kuin taviksen. Niin kauan kuin maksa toimii. Loppuvaiheessa maksan toiminta tietysti lopahtaa, mutta silloin ollaankin jo valmista tavaraa arkkuun.
tai sitten se on vain hetki. Kun maksan rappeutuu, se alkaa keräämään kuona-aineita ja nesteitä muualle elimistöön, ei kiva tapa päättää päivänsä.
- juovaam
..palavat nopeammin kuin väkevänä juodut. Monesti olen juonut edellisen illan ja yönkin aikana 12(ylikin) annosta ja seuraavana päivänä klo 13.00 olen käynyt poliilsilla puhaltamassa nollat.
- Daivobet
Minulla on promillemittari ja olen huomannut nyt kostean kesän jälkeen että nettilaskureihin nähden alkoholi palaa jopa puolet nopeammin.
Noin yksi keskiolut tuoppi tunnissa, painoa on yli 100 kg. - intiölle
Daivobet kirjoitti:
Minulla on promillemittari ja olen huomannut nyt kostean kesän jälkeen että nettilaskureihin nähden alkoholi palaa jopa puolet nopeammin.
Noin yksi keskiolut tuoppi tunnissa, painoa on yli 100 kg.Ne laskurit on varmuuden vuoksi vedetty alakanttiin ja kokeneen juopon maksa todellakin voi polttaa alkoholia n. puolitoistakertaisella nopeudella verrattuna tavikseen mutta teho alkaa hyytyä loppua kohti yllättävän nopeasti.
- laitadildopeppuun
nii eli voi vetää kahdella kädellä viinaa ku palaa nopeemmin???
tyhymät ihmiset juo alkoholia joka päivä...... En tiedä toimiiko maksa kenelläkään paremmin kuin toisella, mutta olen kuullut outoja kertomuksia insuliinia ruiskeena ottavista diabeetikoista ja heidän kyvystään kestää alkoholia kuin se olisi vettä. Kertomuksien perusteella vaikuttaa kuin insuliini tai jokin muu veisi alkoholin heidän verestään huomattavasti nopeammin kuin muilta.
- Anonyymi
Voisi luulla, että osalla juopoista polttaa nopeammin, mutta sitten kun maksa alkaa olla lopussa, niin varmasti eri asia. Toisaalta tunnen erään kirroosipotilaan, joka kestää vetää melkoisia määriä ennen kun on kaatokännissä, tosin on kokoakin hänellä.
- Anonyymi
Olen entinen suurkuluttaja, nykyään menee huomattavasti vähemmän ja harvemmin. Olen huomannut, etten enää kestä alkoholia kunnolla, pari tuoppia riittää, että olen jo humalassa.
Outo juttu sinänsä, en tiedä mistä johtunee. Maksa-arvot on ollut aina ihan kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen entinen suurkuluttaja, nykyään menee huomattavasti vähemmän ja harvemmin. Olen huomannut, etten enää kestä alkoholia kunnolla, pari tuoppia riittää, että olen jo humalassa.
Outo juttu sinänsä, en tiedä mistä johtunee. Maksa-arvot on ollut aina ihan kunnossa.Menisikö ehkä ikääntymisen piikkiin? Onko kehonkoostumus muuttunut? Ja tietenkin toleranssi laskee, kun vähennetään juomista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo juttu sinänsä, en tiedä mistä johtunee. Maksa-arvot on ollut aina ihan kunnossa.Myöhäisvaiheen deekulla maksa-arvot ovat yllättäen taas täysin kunnossa koska polttimo alkaa piiputtaa eikä entsyymitoimintaa enää ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797