Miten välttää väkivaltaa?

takku_real

ASETIN ITSELLENI POHDITTAVAXI TÄNÄÄN: Miten välttää väkivaltaa? Kristityillä (niillä oikeilla) on suorasukainen ratkaisu: yxinkertaisesti kieltäydytään vastaamasta (Annetaan hakata itsensä). Taistelulajien ja punttien harrastus voi kehittää niin vaarallisen näköisexi, että porukat ajattelee kahdesti ennenkuin käy kimppuun, edes ylivoimalla.

Koston pelko on klassikko, mutta ihmiset joiden keskuudessa tätä puolustusmetodia käytetään, eivät ole hirveän onnellisia elämässä. Taistelulajeista ja punteistä sen verran, että minulla on huono vainu tuosta Varustelusta yleensäkin; tappelijan olemus on joillekin myös kutsu tappelemaan. Sitä paitsi se haittaa rauhanomaista kanssakäymistä (ei uskalleta sanota suoraan tappelijan näköiselle jos on jotain sanottavaa).

Onko täällä elämää kokeneita joilla mielipiteitä?

---
Ja mietintähän johtuu siitä että olin rajun ryöstö/pahoinpitelyn uhri vähän aikaa sitten, sain pään suojattua käsillä enimmäkseen potkuilta joten en kuollut tai vammautunut...

5

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Vieraan tekemää hyökkäystä vastaan on vaikea puolustautua. Minä vältin väkivaltaa pysymällä lukkojen takana, sellaisissa tilanteissa kun vaisto sanoo.
      Henkinen väkivalta on ainakin naisporukassa huomioitava, ensin uhataan, odotetaan kummalta menee hermot ensin, sitten kälätys jatkuu kymmeniä vuosia, kunnes menee terveys.
      Väkivaltaan on jotenkin sopeuduttava, ikävä sanoa, tässä suomalaisessa yhteiskunnassa, koska kaikki eivät halua puhua.

• jurppojuponen

VÄÄÄKIIVALLLTAAAAAA on kaikista pahin asia maailmassa. Asiat voi ratkaista puhumalla. Henkinen pahoinpitely on aina hauskempaa kuin VÄÄÄÄÄÄÄKIIIIVALLLLLTTAAAAA.

• takku_real

kun mut ryöstettiin niin tultiin selän takaa niin että vaikka olis ollut uzi taskussa, ei olisi auttanut. Toisaalta olisin voinut monella tapaa välttää sen tilanteen olemalla järkevä ja varovainen aiemmin.

Koira vois olla hyvä.... ja varmasti uskollinen kaveri... ihmiskaverihan voi olla sellainen että jää katselemaan vierestä kun kaveri hakataan...

• ...

Sinut yllätettiin, et millään voinut varautua, ja ryöstäjä halusi vain rahaa?
        Väkivalta sen itsensä takia, jotkut vain nauttivat kokeillessaan rajojaan, henkisesti voimakas ihminen jätetään usein rauhaan.
        Naisten kälätys johtuu voimattomuudesta ja kasvatuksesta, fyysinen väkivalta ei ole hyväksyttyä.
        Tee fyysisiä harjoituksia pelon voittamiseksi.
        Kuvittele tilanne, kun yksi mies pelottelee monta naista, naiset ovat kauhuissaan sensijaan että sanoisivat: meitä on monta, sinä olet yksin.

Henkilö joka pelottelee, ei todellakaan luovuta ennenkuin on pakko. Sellainen väkivalta, joka on ennalta-arvattavaa, siihen voi varautua.

• egf

Väkivallan voi välttää sillä että opettelet puolustamaan ittees, Eikä tarvitse mitään 10vuoden karatekoulutusta, kun vähän painia osaa niin se on ihan hyvä. Ja tällä tarkotin sitä että kun kerran olet puolustanu itseäsi hyvällä menestyksellä niin maine hoitaa sen jälkeen loput.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe