Olen tavannut miehen, joka on ihastunut/tykästynyt/ehkä rakastunut minuun. Hän on komea ja herättää minussa alkukantaisia tuntemuksia, myös sängyssä. Mikä on hyvä. Ihastusta on ilmassa..
Mutta. Hän ei ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävä. Ei suurituloinen eikä erityisen menestynyt. Mutta taiteellinen ja humaani, tosin polttaa tupakkaa eikä harrasta urheilua kuten minnä... Taiteellinen puolensa viehättää minua, siis että hän on erilainen. Elää tukien varassakin.. Itse olen ns. yhteiskunnallisesti hyvästä perheestä ja tulotasoni on huomattavasti kovempi, olen johtavassa asemassa.
On aivan turha nyt minua syyllistää siitä että tajuan yhteiskunnallisen aseman olevan jonkinlainen este. Itse en haluaisi asettaa tällaista rajaa, mutta ymmärrän, että minua tullaan kritisoimaan valinnastani jos sen teen, niin vanhempieni kuin ystävieni muodossa.
Voisiko suhde onnistua, vai tuleeko lopulta erilaisuus esteeksi? Samanlaisuuttakin meissä on. Hän on ihana, mutta en uskalla tunteilleni antaa vapautta, koska mietin kaikkea tätä.
Onko kellään tällaista kokemusta? Apua. Nyt on kaunis ja muodokas upea nainen ja komea uros löytäneet toisensa. Voiko yhteiskunta erottaa ihmiset? Yhteiskunnallisesti siis emme ole sopivia toisillemme=/
Tiedän, että moni sanoo varmaan, että anna palaa jos olet rakastunut. Mutta moni varmaan ymmärtää yhteiskunnan, perheen paineen... =/
Alkaako ei-hyväksyttävään suhteeseen?
77
8162
Vastaukset
- JulietJonesin
Siis mitä vittua?
Jos oikeasti kuvittelet että tuossa on vastakkain jonkun boheemin rentun ihana alkukantainen paneminen vs. hyvä perhe moraali niin olet väärässä.
Siinä on vastakkain boheemin rentun ihana alkukantainen paneminen ja se voiko häneen luottaa vai tuleeko hän todennäköisesti siinä sivussa panemaan kaikkia muitakin kynnelle kykeviä.
Pyydät siis muilta lupaa siihen että unohdat yhden kantin elämästäsi toisten kustannuksella ja otat mahdollisen riskin?
Itsehän sinä ystäväsi ja rakastajasi valitset. Ei kukaan muu. Aivan mahdoton neuvoa.
Tuleeko suhde kestämään noilla perusteilla ajatellen. En usko. Et tule tyydyttämään lopulta koska hän tuo nyt vaihtelua elämääsi mutta samalla koet olevasi irrotettuna siitä todellisuudesta jossa olet tottunut elämään. Ja hän todennäköisesti jossain vaiheessa ei enää jaksa panna sinua ja etsii muitakin.
Yhteiskunta ei erota yhtään ketään nykyään, mutta et voi odottaa että kaikki tapahtuu sinun ehdoillasi.
Kuulostat pikkaisen teini-ikäiseltä kapinoitsijalta kysyen että voiko vanhemmat/yhteiskunta erottaa kun nuori tyttö tapailee hieman vanhempaa nuorisorikollista.
Tämä ei ole mikään Romeo ja Julia tarina. Ei ole mitään draamaa. Sinä itse teet valintasi ja maksat niistä.- ap
Olipa hieno avaus. Miksi sanoit heti alkuun tuon mitä vittua? Kirjoitinko tosiaan niin epäselvästi sen, mikä mieltäni painaa. Minulta saa kysyä lisäkysymyksiä, mutta tuo mitä vittua ei kyllä ole rakentavaa keskustelua nähnytkään.
Tarkoitan, että onko sillä loppujen lopuksi väliä sillä erilaisuudella jos on hyvä olla yhdessä, kivaa ja seksi luistaa... Minä en voi keksiä, mitä muuta niin paljon tarvittaisiin.
En pyydä muilta lupaa vaan keskustelua aiheesta. Tämä on minulle arka aihe ja minulla on hyvin jyrkkä suku, he eivät tulisi mahdollista valintaani hyväksymään todennäköisesti. Onnellisia te joilla ei näin ole. - moi...
ap kirjoitti:
Olipa hieno avaus. Miksi sanoit heti alkuun tuon mitä vittua? Kirjoitinko tosiaan niin epäselvästi sen, mikä mieltäni painaa. Minulta saa kysyä lisäkysymyksiä, mutta tuo mitä vittua ei kyllä ole rakentavaa keskustelua nähnytkään.
Tarkoitan, että onko sillä loppujen lopuksi väliä sillä erilaisuudella jos on hyvä olla yhdessä, kivaa ja seksi luistaa... Minä en voi keksiä, mitä muuta niin paljon tarvittaisiin.
En pyydä muilta lupaa vaan keskustelua aiheesta. Tämä on minulle arka aihe ja minulla on hyvin jyrkkä suku, he eivät tulisi mahdollista valintaani hyväksymään todennäköisesti. Onnellisia te joilla ei näin ole.Annan parhaan vinkin mitä voit saada: Käytä omia aivojasi, kyseessä on oma elämäsi. Pelkäät mitä sukulaisesi ajattelevat, ja tulet tänne kinumaan, että joku ajattelee mukavammin puolestasi. Se joku voisi olla vaikka sinä itse. Ainakin jos osaat olla itsellesi rehellinen.
Toi mitä vittua oli tasan tarkkaan omat ajatukseni kun luin aloitustasi. Ei siksi että minulla olisi asiasta mielipidettä suuntaan tai toiseen (vahva mielipide kertoo paljon mielipiteen esittäjän suhteesta rahaan... ainakin tuon joka sinulle vastasi), vaan siksi... ettei tuollaista voi kysyä. - lesbojaylpeäsiitä
ap kirjoitti:
En pyydä muilta lupaa vaan keskustelua aiheesta. Tämä on minulle arka aihe ja minulla on hyvin jyrkkä suku, he eivät tulisi mahdollista valintaani hyväksymään todennäköisesti. Onnellisia te joilla ei näin ole.jos asiat todella luistaa hänen kanssa, anna mennä. Jos tuijotat siihen mitä sinun sukusi sanoo, olet orja. Vain lammas mitä paimenet ohjailevat, enkä minä ole ikinä ollut lammas. Itse olen homoseksuaali (lesbo) ja herrantelttas kun se paljastui suvulle niin maailmanloppu tuli. Mutta nyt onnellisesti parisuhteessa, joka kestänyt jo 3 vuotta, ilman painostusta. Aina kun joku suvusta tullut sanomaan "ei tuo ole oikein" olen vain vastannut "onko se oikein, että ennaltamäärättiin kenen kanssa pitäisi olla, sen sijaan että saisi itse valita rakkautensa".
- mitä muuta tarvitset
ap kirjoitti:
En pyydä muilta lupaa vaan keskustelua aiheesta. Tämä on minulle arka aihe ja minulla on hyvin jyrkkä suku, he eivät tulisi mahdollista valintaani hyväksymään todennäköisesti. Onnellisia te joilla ei näin ole.Höh, mene ja tee mies ja itsesi onnelliseksi äläkä enää tyhjää roiku tällä sivustolla kyselemässä. meillä jokaisella on vain yksi elämä käytettävänä.
- spede morrison
Mä en kyllä ymmärrä yhtään mikä tuo ongelma on, mutta mä olenkin mies.
- ap
Kiitos. Näin itsekin ajattelen, että hyvä olo, hyvä seksi ja kiva yhteiselo toisen kanssa on tärkeää. Sitten tulee ne muut asiat. Mutta en voi väittää että olisin immuuni sille, että taustamme ovat miehen kanssa erilaisia. Ja mistä muut ihmiset tietää, tuleeko toinen pettämään.
Halusin avata keskustelun aiheesta, mutta usein se on niin vaikeaa kun ihmiset mieluummin dissaavat ja suuttuvat kuin avautuisivat keskusteluun turvallisessa ilmapiirissä. - m32..
ap kirjoitti:
Kiitos. Näin itsekin ajattelen, että hyvä olo, hyvä seksi ja kiva yhteiselo toisen kanssa on tärkeää. Sitten tulee ne muut asiat. Mutta en voi väittää että olisin immuuni sille, että taustamme ovat miehen kanssa erilaisia. Ja mistä muut ihmiset tietää, tuleeko toinen pettämään.
Halusin avata keskustelun aiheesta, mutta usein se on niin vaikeaa kun ihmiset mieluummin dissaavat ja suuttuvat kuin avautuisivat keskusteluun turvallisessa ilmapiirissä.kantasi, mutta olenkin hitsaaja. niin ja kohta työtönkin taas!
- Mitä?
Tämän on ihan pakko olla provo. Jumala kiltti anna tämän olla provo. En mäkään tajunnut vaikka olen nainen.
- ap
Ei tämä ole provo. Onko niin vaikea keskustella aiheesta rakentavasti? Miksi tämän pitäisi sinun mielestäsi olla provo? Oletko itse niin viisas, että et ymmärrä tällaista keskustelua? Miksi sitten edes kommentoit tänne kun sinulla ei ollut aiheeseen mitään annettavaa. Muuta kuin että et tajua ja että olet nainen ja että sinusta tämän täytyy olla provo. :D
- diudiu154651515
ap kirjoitti:
Ei tämä ole provo. Onko niin vaikea keskustella aiheesta rakentavasti? Miksi tämän pitäisi sinun mielestäsi olla provo? Oletko itse niin viisas, että et ymmärrä tällaista keskustelua? Miksi sitten edes kommentoit tänne kun sinulla ei ollut aiheeseen mitään annettavaa. Muuta kuin että et tajua ja että olet nainen ja että sinusta tämän täytyy olla provo. :D
Minulla ei ole mitään merkittävää sanottavaa alkuperäiseen kysymykseen, mutta haluan osoittaa taustatukeni. Myönnän, että perheeni (vanhempieni) ja ystävieni odotukset ohjailevat valintaani miesten keskuudessa vaikka olen aikuinen nainen. Äitini on jopa ääneen sanonut, että odottaa minun löytävän jonkinlaisen ihmemiehen ('ihmemies' omaa kärjistystäni).
Suhdetta aloitettaessa kyse on lienee siitä, paljonko on valmis toisen takia kärsimään ihmetteleviä kysymyksiä, ilmeitä ja supinoita selän takana. Kyse on myös siitä, kauanko puolisoehdokas jaksaa vakuutella muille olevansa hyvä ehdokas vaikka sosiaalinen tausta poikkeaa odotuksista.
Kun yhdistetään omat toiveet ja taustalla elävä sosiaalinen paine, saa todella etsiä.
Silti olen sitä mieltä, että sosiaalisen paineen villaisella painavat eivät ymmärrä itsekin sellaisen piirissä elävänsä. Moniko kehtaisi viedä äidilleen näytille puiston penkillä valtaosan elävän dokun tai pitkään maksullisena naisena toimineen naisen? Vaatii se kanttia. - diudiu1546...
diudiu154651515 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään merkittävää sanottavaa alkuperäiseen kysymykseen, mutta haluan osoittaa taustatukeni. Myönnän, että perheeni (vanhempieni) ja ystävieni odotukset ohjailevat valintaani miesten keskuudessa vaikka olen aikuinen nainen. Äitini on jopa ääneen sanonut, että odottaa minun löytävän jonkinlaisen ihmemiehen ('ihmemies' omaa kärjistystäni).
Suhdetta aloitettaessa kyse on lienee siitä, paljonko on valmis toisen takia kärsimään ihmetteleviä kysymyksiä, ilmeitä ja supinoita selän takana. Kyse on myös siitä, kauanko puolisoehdokas jaksaa vakuutella muille olevansa hyvä ehdokas vaikka sosiaalinen tausta poikkeaa odotuksista.
Kun yhdistetään omat toiveet ja taustalla elävä sosiaalinen paine, saa todella etsiä.
Silti olen sitä mieltä, että sosiaalisen paineen villaisella painavat eivät ymmärrä itsekin sellaisen piirissä elävänsä. Moniko kehtaisi viedä äidilleen näytille puiston penkillä valtaosan elävän dokun tai pitkään maksullisena naisena toimineen naisen? Vaatii se kanttia.Pahoittelen ajatus- ja kirjoitusvirheitäni. Kello on jo paljon. Joku varmasti niistäkin saa revittyä iloa iltaansa. :)
- pidempi askel
diudiu154651515 kirjoitti:
Silti olen sitä mieltä, että sosiaalisen paineen villaisella painavat eivät ymmärrä itsekin sellaisen piirissä elävänsä. Moniko kehtaisi viedä äidilleen näytille puiston penkillä valtaosan elävän dokun tai pitkään maksullisena naisena toimineen naisen? Vaatii se kanttia.ei ole vain kehtaamisesta, vaan myös siitä, että ajattelee asiaa muutaman askeleen pidemmälle. Haluaisiko ITSE kuvatun kaltaisen puolison isäksi/äidiksi tuleville lapsilleen ja kuinka hän suoriutuisi vanhempana ja esimerkkinä heille.
- -mies-
ennemmin tai myöhemmin sinua kuitenkin alkaa v*tuttamaan miehen rahattomuus, aikaansaamattomuus, kunnianhimottomuus ja se, että sinä kustannat kaiken.
se on kaikkiin naisiin sisäänrakennettu ajattelumalli, nytkin vainepäilet kokoajan tuota, mutta olet keksinyt syyksi yhteiskunnan. - tuuminäin
Niin, sehän on selvä että kotiin näytille on vietävä rahallisesti, urallisesti ja poliittisesti korrekti mieshenkilö, sitten vain kahdensadan hengen mahtihäitä järjestämään kun äiti ja isä ilmoittavat että tämä mies on sopiva. Ja kaksi lapsosta kuuluu ilman muuta imagoosi kultaisen noutajan ja hulppean omakotitalon ohella.
Jos aviomies puhekaverina on tylsä tai peräti ärsyttävä, voithan paeta ylellisiin harrastuksiin ja työhön liittyviin menoihin. Ja kun edustusmiehesi ei ole hääppöinen kaveri sängyssäkään, niin pidäpä tämän nykyisen ystäväsi puhelinnumero tallessa. Kulissit pystyyn tyttö ja sitten sitä hekumaa voit kokea tämän boheemirakastajan kanssa vaikka päivisin, hänellä kun on aikaa.
Tämän kirjoitin nyt ihan karrikoituna visiona, jonka toki valitettavan moni menee toteuttamaankin ihan livenä.
Oikeasti, entäpä jos tapailemasi mies peräti voisi jotenkin kehittyä ihmisenä aviomiesmäisempään suuntaan, esim. mennä töihin. Nykyään ihmiset ruukaavat olla pessimistisiä deterministejä, on unohdettu sellaiset hienot käsitteet kuin itsekasvatus ja itsekuri. Jos mies ei ole alkoholisti, hän saattaa vielä yllättää
positiivisesti kunhan annetaan mahdollisuus. Perhetaustalleen ei kukaan mitään voi, mutta monelle muulle asialle "when there is a will, there is a way".- Obama Hussein
We can do it! Yes we can!
- Yleinen Trolli
Obama Hussein kirjoitti:
We can do it! Yes we can!
Obama on muutes mustaihoinen.
- kuka kuuluu kenelle
on aina kahden välinen asia. Muiden mielipiteillä ei väliä.
- duunari.
on samanlainen tilanne.itse olen 49v duunari,kirvesmies ja ylpeä ammattitaidostani. kesällä bongasin viehättävän mimmin,jonka kanssa oltu yhdessä nyt viisi kuukautta. on silleen paremmista piireistä.
ja plussana on 14v nuorempi. kyllä sitä itse joutuu hieman miettimään sanomisiaan.ei oikeen kehtaa kiroilla niinkuin normaalisti.tosin tykkään mimmistä paljon ,joten halu yrittää on tietenkin kova.olen tavannut hänen isänsä jo pariin otteeseen.ollaan ainakin vielä tultu toimeen.
koen kyllä joskus oloni hieman vaivautuneeksi ns.parempien ihmisten seurassa,mutta naiseni takia ajattelin kuitenkin yrittää...
oltiin hirvijuhlissakin koko kerman töllisteltävinä,mutta mulla on kuitenkin sen verran hyvä itsetunto ettei tartte nöyristellä kenenkään edessä..mielenkinnolla katsellaan kuinka suhde tästä etenee?
- hxxg
jos/kun suhde perustuu tuollaseen....:( en tiiä,.huhhhuhh..)
- Eläajatteleliikaa
Itsehän miehesi valitset. Sinä elät hänen kanssaan, sukusi ei. Kuka häntä ei hyväksy. Sinä itsekö? Jos oikeasti rakastat, ei yhteiskunnallinen asema merkitse mitää, mutta se merkitsee sukulaisille ja sinulleki nsiinä vaiheessa kun joudut elättämään koko perheesi. Mikä nyt ihastuttaa, se myöhemmin vihastuttaa. Yhteiskunta ei teitä erota vaan sinä itse, jos jo nyt mietit noita. Tai sinun äitisi ja isäsi. Turha syytellä yhteiskuntaa. Luokkarajoja ei ole. Köyhästä perheestä kasvanut ja itsensä kouluttanut henkilö voi olla hyvin korkeassa asemassa. Tai rikkaan perheen vesa voi olla juoppo heittiö, ilman rahaa tai lähiperheen elätettävänä. Teillä on perhetaustat erilaiset, mutta jos tutkit sukuasi, niin voit löytää ihan samanlaisia sosiaalituella eläviä sieltäkin. Mitenkä oletat olevasi parempi kuin ihminen jota kuvittelet rakastavasi? Kun niin pohdituttaa, niin ei kai kannata tehdä muuta kuin elää päivä kerrallaan. Tukien varassa muuten on elänyt moni suurempikin taiteilija.
- siitä mistä roikkuu
Paljon riippuu siitä mitä olet hakemassa. Aviomiestä? Silloin ehdoton EI. Hetken hupia, seikkailua? Tähän vastaisin KYLLÄ, mutta tähän vaiheeseenhan olette jo päässeetkin.
Nyt on vielä mahdollisuus harkita asiaa ennen kuin suhde muuttuu vakavammaksi ja siitä irtautuminen hankalammaksi. Olen nimittäin itse saman tyylinen mies ja tilanne kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin silloin kun tapasin nykyisen avopuolisoni. Sanotaan nyt vaikka niin, että hän rakastaa minua nykyään enemmän säälistä ja olisi varmasti onnellisempi jos olisi aikoinaan valinnut toisen miehen. Itse taas tyydyn nykyiseen elättinä olemiseen. Alkuaikoina olin hänen mielestään varmasti jännittävä ja komea, ja seksi taivaallista (kiitos lukuisien suhteiden jotka ovat jatkuneet myös parisuhteen aikana). Arki tulee kuitenkin aina vääjäämättä vastaan.
Asemastasi ym. päätellen saatat pohjimmiltasi arvostaa ihmisissä päämäärätietoisuutta, kunnianhimoa, ehkä statusta/omaisuuttakin. Ne eivät alkukantaisen seksin pauloissa tunnu tietenkään relevanteilta asioilta, mutta entä viiden vuoden kuluttua kun pitäisi hankkia yhteinen asunto ja toisen osapuolen panos asiaan on se mitä tukirahoista irtoaa? Se, että elää tukien varassa, on aina pohjimmiltaan oma ratkaisu ja kertoo esim. siitä, ettei pysty suunnittelemaan asioita kovin pitkälle tulevaisuuteen, tai kunnianhimon puutteesta.
Kenties verhoat omat epäilysi ja epäröintisi yhteiskunnallisen tai perheen hyväksynnän taakse. Perheen taholta tulevan paineen vielä jotenkuten ymmärrän (tosin senkin huonosti kun olet kuitenkin täysi-ikäinen), mutta eihän tuollaista "yhteiskunnallista hyväksyntää" kai nyt kukaan enää vuonna 2010 tosissaan ajattele. Pariskuntia on joka lähtöön eikä muilla ole asiaan mitään nokan koputtamista. Tai jos on, niin siitähän voi parisuhteessa saada vain lisävoimaa, tyyliin "kyllä me näytetään!"
Onnea joka tapauksessa, meni suhteenne jatko sitten miten tahansa. Jokainen on viime kädessä oman onnensa seppä. - parisuhteeseenko?
Ilmeisesti olet ihminen joka kaipaa elämäänsä haasteita?
Jos kunnon parisuhdetta haluat (kuten oletan) suosittelen jättämään lystin jo alkuvaiheessa. Ymmärrän niin täysin, miten mukavaa, kivaa ja ihanaa on olla niin renttumaisen ihmisen kanssa. Niin erilainen ja erilaisuus tuo haasteita.:) Jossain vaiheessa, uskoisin viim. parin vuoden päästä, kun huumavaihe kokonaan loppunut, alkaa miettimään suhteen perustumista vankemmalle pohjalle. Tulevaisuus, yhteenmuutto, lapset, ym...? Yhteiskunnan varoilla ei pysty saada lainaa ja sinä tietenkin haluisit tasoosi nähden "kunnon" oman kämpän kodikkaine sisutuksineen. Toisen velttoilu, mahdollinen työttömyys on myös aika kontrasti sinuun verrattuna, joka kunnianhimoisesti ja vastuullisesti teet työtä ansaitaksesi elannon. Jossain vaiheessa tämä tuo suurta stressiä sinulle ja suhteeseen, kontrasti alkaa olla liian suuri. Entäpä sitten, haluisitko antaa mahdollisille tuleville lapsillesi tuollaisen isäkuvan? Syvemmät arvot eivät ehkä nyt ole pinnalla, mutta aikaa myöten ne tulevat pintaan. Etsi haasteita positiivisemmasta suunnasta ja nauti sinkkuudesta. Joku päivä arvoisesi mies tulee kohdallesi ja silloin ei tarvitse miettiä sukujen ja ystävien,ym. mielipiteitä.
- 52v
Oot aika idiootti ja pinnallinen tyyppi....häpeän ajatuksiasi
- helppoooo
Ehkä tässä nyt on piruja seinällä jo ennenkuin suhde on edes päässyt kunnolla alkamaan. Joko annat mennä vaan ja katso mitä tuleman pitää. Onko todellakin muut niin vastahankaisia, kuin kuvittelet. Tai ajattelet näitä asioita lopun aikaa. Pallo on sinulla.
- -,..................
muista jos päädytte naimisiin joku päivä sinä joudut laillisesti elättämään miestäsi, kelan tuet loppuvat. siinä vaiheessa ne asiat joihin ihastuit miehessä tulevat ärsyttämään sinua aika tavalla.
- yksi mies monista
Tämä ilmeisesti on se elämäsi mies. Ainut meidän miljardien joukosta? No, kaikissa meissä on puutteemme.
Tuosta suunnasta kun pohdit ja jos tulet johtopäätökseen 'kyllä', niin olet varmalla pohjalla. Riski on tietysti edelleen siinä, että tunne ja vakavuus ei silti ole molemminpuolinen.
Kuten ylempänä on todettu, niin onko 'paine' lopulta ulkopuolinen vai onko kyseessä vain omat tuntemuksesi/epäilyksesi, joita et vain myönnä? Ulkopuolinen maailma on vain peili.
Onneksi meille kaikille miehille on ottajamme.
Kaikkea hyvää elämääsi! - tuota-
Ongelmana tuskin on tulot tai pinnallinen menestys. Tulojakin ehtii hankkia vielä joskus. Muut asiat on sitten hänen ja/tai sinun mietittävissä.. Ikää ei mainittu.
- ei...
Ei mainittu ikää, mutta harva 17-vuotias on esim. "johtavassa asemassa".
- ekonomi
Yleisesti vaikeudet lisäävät vaikeuksia.
Se, että mies ei tee mitään, vaan elää tuilla on ongelmallista. Tämä elämäntapa kun ei yleensä johda hyvään, päinvastoin kyseiseen käyttäytymiseen liittyy usein monia lieveilmoiöitä, sitä miten ja millätavoin nämä aikanaan ilmenevät on vaikea sanoa.
Jonkinlaisena yleismittarina voidaan ihmisestä arvioida sitä, miten hän hoitaa asioita, käykö töissä, toimiikö yrittäjänä, elämäntavat kokonaisuutena, suhteet kulttuurin, ahkeruus jne. En siltä väitä, että olisi täydellistä ihmistä, mutta kertomasi asiat kokonaisuutena ovat tavanomaista ongelmallisempia.
Et voi yksinkertaisesti ajatella asiaa siltä kantilta miten yhteiskunta suhtautuu, vaan sinun on ajateltava asiaa omalta kantiltasi - kokonaisuutena. Itseasiassa osa tätä kokonaisuutta voi olla myös yhteisön suhtautuminen.
Jos kertomasi perusteella pitäisi arvioida suhteen onnistumista viiden vuoden päähän, sanoisin, ettei onnistu. Sinusta tulee tavalla tai toisella hänen elättäjä. Suhde voi toimia ensi-ihastuksesta jonkin aikaa siten, että asutte eri asunnoissa. Voit kuvitella tietysti muuttavasi ihmistä, mutta tämäkin on tuhoon tuomittu. Ihmiset eivät juuri muutu, muutakuin traumaattisen, vakavan, tai muuten ankaran kokemuksen kautta - jos tällöinkään.- ent. suomimummo
Etkö satu tietämään, että luovat ihmiset (en tarkoita pelkän rahan hankkimista tavaroiden avulla) joutuvat pakosti elämään yhteiskunnan tukien varassa, sillä harva on luonteeltaan myös ns. businestyyppi, joille vain se raha on tärkein. Se ettei luovia ihmisiä hyväksytä myös taloudellisessa mielessä, vaan jopa kopioidaan levyjä ja muuta materiaalia, on ongelma, jota vastaan luovat ovat taistelleet vuodesta toiseen. Nytkin, vaikka on nämä tekijäinoikeuslait, niitä yritetään kiivaasti kumota. JOten älkää haukkuko väärää puuta, vaan niitä, jotka eivät halua antaa luoville ihmisille mahdollisuutta elää omalla työllään. Vaikka juuri tämä ryhmä yleensä hankkii tulonsa omien aivojensa avulla ja tekee itse kaiken tai toisten samankaltaisten kanssa. Koska itseki perusluonteeltani kuulun luoviin, en businessjoukkoon, nään punaista aina kun joku haukkuu. Ilman luovien ihmisten ajattelutaitoa maailman valtiot olisivat aina sodassa keskenään ja he tappelisivat jatkuvasti rahasta. Onhan tuo nähty, minkälaista älyttömyyttä tämä business-politiikkakin on. Sitä ohjaa vain ja ainoastaan rahan arvot pörsseistä kiinnostuneiden keskellä.
- kriittinen ääni
ent. suomimummo kirjoitti:
Etkö satu tietämään, että luovat ihmiset (en tarkoita pelkän rahan hankkimista tavaroiden avulla) joutuvat pakosti elämään yhteiskunnan tukien varassa, sillä harva on luonteeltaan myös ns. businestyyppi, joille vain se raha on tärkein. Se ettei luovia ihmisiä hyväksytä myös taloudellisessa mielessä, vaan jopa kopioidaan levyjä ja muuta materiaalia, on ongelma, jota vastaan luovat ovat taistelleet vuodesta toiseen. Nytkin, vaikka on nämä tekijäinoikeuslait, niitä yritetään kiivaasti kumota. JOten älkää haukkuko väärää puuta, vaan niitä, jotka eivät halua antaa luoville ihmisille mahdollisuutta elää omalla työllään. Vaikka juuri tämä ryhmä yleensä hankkii tulonsa omien aivojensa avulla ja tekee itse kaiken tai toisten samankaltaisten kanssa. Koska itseki perusluonteeltani kuulun luoviin, en businessjoukkoon, nään punaista aina kun joku haukkuu. Ilman luovien ihmisten ajattelutaitoa maailman valtiot olisivat aina sodassa keskenään ja he tappelisivat jatkuvasti rahasta. Onhan tuo nähty, minkälaista älyttömyyttä tämä business-politiikkakin on. Sitä ohjaa vain ja ainoastaan rahan arvot pörsseistä kiinnostuneiden keskellä.
Aloittaja ei sanonut, että hänen miehensä olisi välttämättä mikään taiteilija tms. vaan vain kehui häntä epämääräisesti ei-menestyneeksi luovaksi tyypiksi, joka saattaa tarkoittaa mitä vaan taivaanrannanmaalaria, joka esim. kuluttaa päivänsä kirjoittelemalla omituisista visioisaan jopa toiselle kymmenelle nousevan lukijamäärän tavoittavia blogeja nettiin. Ellei sitten maailmanparantamista kulmapubissa. Aloittaja kirjoitti, että mien ei ole menestynyt. Oikea taiteilijahan voi olla menestynyt, vaikka olisikin köyhä ja tuista riippuvainen (saanut kriitikkojen ja raatien tunnustusta). Se komeuskin muuten on varmaan aika pian historiaa, jos ei kerran harrasta lainkaan urheilua ja rööki maistuu. Kuten aiemmassa kirjoitettiin niin kannattaisi myös miettiä, onko miehestä jonain päivänä ottamaan vastuuta ja kasvattamaan mahdollista jälkikasvua, ellei sitten todella hae vain kevyttä leikkiseuraa itselleen.
- 99999999999999999999
mihen ulkokuoreen. Sellaiset suhteet harvoin onnistuvat, mutta olen huomannut, miten toisia ihmisiä yleensä kiinnostaa erilainen ihminen kuin mitä itse on ja toiset valikoivat itsensä kaltaisen ja näköisen. Kun on valinnut oman näköisen ja tapaisen - myös luonteeltaan, sitten elämästä tuleekin tylsää, kun ikäänkuin seurustelee oman itsensä kanssa.
Ei kukaan voi neuvoa toista, kuka sinulle sopii. Sen päätöksen teet ehdottomasti sinä itse, sinähän se elätkin sitten sen valitsemasi kanssa ja toivottavasti ilman julkisia napinoita. - Nainen täältä
seurustella voi kenen kanssa tahansa, mutta kun tulee vakavampi pariutuminen eteen, niin kyllä silloin alkaa painaa vaa'assa käytännön asiatkin. Kyllä sitä rahaa pitää sen verran tienata, ettei tarvitse toista elättää...siitä tulisi taakka ja rasite suhteelle.
- Tepo-
Suhteiden pohdinnan lomassa ja joulun odotuksen helpotukseen päivittäin joku tosi kiva joulunen kuva iloa tuomaan: http://ajatussolmu.blogspot.com/
- toimiiko ne koskaan
Elikkä sä valitset joko itse
tai annat yhteiskuntaluokan päättää sun puolesta. - Minä ajattelen ITSE!
...jos olisit AATELINEN.
Paitsi että tää oli selkee provo.- qw
Tuntuu, että täydentäisitte toisianne hyvin. Sinä huolehtisit perheen taloudesta ja mies henkisestä hyvinvoinnista. Mitä muuta tarvitsette?
- beelzebuup
ja sanoisin että jätä se mies rauhaan, äläkä pilaa hänen elämäänsä tuolla potaskalla!
Toiset on luotuja vapaiksi ja toiset tarvitsee kultahäkkisen vankilansa, taiteilijalle ei pahempaa olekkaan kuin keskiluokkaiset ämmät. - Kokemusta on
tässä vaiheessa jo mietit tuollaista niin mietit vielä myöhemminkin ja se tulee vaikuttamaan suhteeseen. Eli heitä hyvästit miehelle ja unohdat hänet. Teillä on liian paljon eroavaisuuksia kuin yhtäläisyyksiä. Todennäköisesti ne tulevat esiin vasta alkuhuuman jälkeen. Vaikka kipeää tekisikin niin helpompi heti unohtaa kuin myöhemmin.
- tuulikki53
kun hyväksyt samantien, että olet sen rentun kanssa vain niin kauan kuin sitä kestää. Jos kuvittelet ikuista elämää "kunnes kuolema meidät erottaa", niin todennäköisesti petyt, koska teitä ei todennäköisesti erota kuolema vaan ihan muut asiat jo paljon kuolemaa aikaisemmin. Suhde tietenkin toimii pitempään, jos pystytte antamaan toisillenne täydellisen vapauden käydä vieraissa toisellenne ilmoittamatta milloin ja kuinka paljon vaan. Sellaiseen epäitsekkyyteen kuitenkin vain harva pystyy ja useimmiten jompikumpi on kuitenkin mustasukkainen. Hän kuvittelee jotenkin omistavansa puolisonsa asettaen samalla kumppaninsa elämälle rajoituksia, johon suhteenne sitten kaatuukin. Mutta tsemppiä teille, omahan on elämänne.
- jarrut päälle vaan
ei todellakaan ole yhdentekevä.
Suhteen alkuvaiheessa pelkkä parisuhde riittää, mutta myöhemmin muut sosiaaliset kontaktit
ovat sitäkin tärkeämpiä.
Yhteiskunnan luomat paineet on hyvä ottaa huomioon, koska ne on kestettävä.
Perheen suhtautuminen on myös aika oleellista, sillä perheen negatiivinen suhtautuminen
on itselle ainakin jo todella painava peruste erota tai olla lähtemättä suhteeseen.
Itse en myöskään koskaan halua kumppania, joka hyväksikäyttää tai luo itse negatiivista
suhtautumista kumppanistaan perheensä tai ystäviensä parissa, tai ylipäätään missään muodossa. - Espoosta?
Olet varmaan joku trolli :-)
En voi tosissani uskoa, että joku on noinkin vanhanaikainen vielä nykyäänkin suomessa... Milloin ihminen on "yhteiskunnallisesti hyväksyttävä"?
Olet pelkuri. Toivon, että mies vie rahasi ja jättää sinut. Tuommoiset ihmiset eivät ansaitse mitään hyvää elämäänsä. - asdulijuhytset
"Hän ei ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävä. Ei suurituloinen eikä erityisen menestynyt."
Hmm. tuosta lauseesta tulee ihan mieleen joku snobi. Tiesitkös että me, jotka huhkimme itsemme verille, paskalla palkalla, emme ole menestyneitä, olemme ne jotka antavat sinunlaisillesi snobi paskoille mahdollisuuden siihen hienoon mökkiin, joss avaan köllötellä ja tuntea paremmuutta koska on menestynyt?
Itse koen olevani parempi kuin monet muut (siis ne laiskat paskat, jotka ei edes yritä), koska olen itse tehnyt oikeasti töitä sen eteen, että olen nyt menestyvä. Mutta jos olet vain jostakin "hienosta" vaakuna paska suvusta tai saanu hienon perinnön tai jonkun kuuluisuuden perheeseen kuuluva idiootti, et ansaitse ketään. Koska juuri nämä rikkaat snobit vie rahoja oikeasti töitä tekeviltä ihmisiltä, työväenluokalta, joka huhkii niskansa verille TEIDÄN perseittenne vuoksi. No eipä tässä muuta.
Nii ja yks juttu, olkoon vaikka romanialainen, musta, satanisti, juutalainen...ihan sama. Erilaisuus on vain hyve, se on merkki siitä että uskaltaa olla omanlaisensa millainen kokee olevansa. Jos tuijotat siihen että hänen vaatetuksensa, mikä tahansa poikkeaa ns. "normaalista" ei sinun edes kannata rakkautta etsiä. Mielestäni ihminen on pahin olento minkä tiedän, edes vähän saisi ihmiset syntejään anteeksi jos ihan ensiksi opittaisi huolehtimaan toisistamme VÄLITTÄMÄTTÄ siitä että sattuu nyt kulttuurillisesti olemaan erilainen. ...snobit...kaikki pitäs hirttää saatanan köyhientappajat. - öafuhaöfh
En kyllä tavallaan aio ottaa kantaa kirjoitukseen (kuulostaa pinnalliselta, jos rehellisesti sanon - ja itsehän tuo on kuitenkin ratkaistava!). Joka tapauksessa, omassa omanlaisessa tilanteessani, kadun sitä, että vaikka jokseenkin uskoin "meidän juttuun" - tai ainakin halusin uskoa, niin en antanut sen näkyä. Kyllähän siitä sai
sellaista lisäpontta väitelläkseen muiden kanssa meidän asioistamme, mutta olisinpa kuitenkin esitellyt hänet jo alunperin kaikille ja tehnyt selväksi, että olen tosissani tässä. Olisi auttanut häntäkin pitämään itseään ihmisarvoisena.
Kyllä minua pistää vihaksi se, että kaiken maailman sukulaisten ja ventovieraidenkin pitää ryhtyä arvostelemaan kahden ihmisen yksityisasiaa!! Jos eivät luota siihen, että osaan pitää huolen omista asioistani, niin saavat luvan pysyä loitolla elämästäni. En todellakaan kaipaa itselleni huoltajia koko loppuelämäkseni, kiitos! - Tappuraaaaaa
Ala elämään jo kakstuhattalukua.
Jos rakastat: näytä se.
Luokkaerot kuuluvat kuuskytlukuun. alkaa suhteeseen.
Esteet ovat sinun puolellasi ja mies on altavastaajana.
En oikein usko että pääset oman psyykesi yli tässä tapauksessa.
Mieluummin kuulisin sinun sanovan, hittoon esteet ja antaa palaa.
Silloin teillä olisi mahdollisuus.- oletan
sinun olevan sinkku niin mikä estäisi sinun päätöksiäsi. jos toisen kanssa on hyvä olla niin mikä sen parempi.
- viulut
Ok. Menette yhteen ja seksi on taivaallista hyvä! Synkkaa niin hyvin että ette enää pääse eroon toisistanne.
Kumman rahoista:
-ravintolaillalliset
-kauppalaskut
-auton huollot
-lemmikkien ruoat
-elokuvat
-matkat
-mahdollisten yhteisten lasten elämät, harrastukset, tarvikkeet
-asuntolainat tai vuokrat
-remontit
jne.....
Tuista niitä tuskin maksetaan, tai tullaan koskaan maksamaankaan.
mieti mihin olet valmis ja millä hinnalla. - EI SOKEA
viulut kirjoitti:
Ok. Menette yhteen ja seksi on taivaallista hyvä! Synkkaa niin hyvin että ette enää pääse eroon toisistanne.
Kumman rahoista:
-ravintolaillalliset
-kauppalaskut
-auton huollot
-lemmikkien ruoat
-elokuvat
-matkat
-remontit
jne.....
mieti mihin olet valmis ja millä hinnalla...Ajoissa, ennen kuin on myöhäistä !!!!!
- säästäväinen
viulut kirjoitti:
Kumman rahoista:
-ravintolaillalliset
-kauppalaskut
-auton huollot
-lemmikkien ruoat
-elokuvat
-matkat
-remontit
jne.....
mieti mihin olet valmis ja millä hinnalla.Ok. Menette yhteen ja seksi on taivaallista hyvä! Synkkaa niin hyvin että ette enää pääse eroon toisistanne.
Kumman rahoista: Suurimassa osassa ei kummankaan vaan jätetään kokonaan pois.
-ravintolaillalliset POIS. Syödaään aina kotona ja valmisetaan ruoka itse.
-kauppalaskut puoliksi
-auton huollot POIS. Mitään autoa tarvita kun julkiset kulkee.
-lemmikkien ruoat POIS
-elokuvat POIS
-matkat POIS
-remontit
jne..... Kaikki muut puoliksi.
Tässä listassa on kaikkia avian turhaa. Nämä kun jättää pois niin tulee toimeen ihan perus p*aska homma työllä jota itsekkin teen. Ei tarvi olla johtajan asemassa jos osaa elää säästeliäästi. Naiset vaan ostaa kaikkia turhaa ja haluaa rikkaan miehen. - kaksi turhaa kohtaa
säästäväinen kirjoitti:
Kumman rahoista: Suurimassa osassa ei kummankaan vaan jätetään kokonaan pois.
-ravintolaillalliset POIS. Syödaään aina kotona ja valmisetaan ruoka itse.
-kauppalaskut puoliksi
-auton huollot POIS. Mitään autoa tarvita kun julkiset kulkee.
-lemmikkien ruoat POIS
-elokuvat POIS
-matkat POIS
-remontit
jne..... Kaikki muut puoliksi.
Tässä listassa on kaikkia avian turhaa. Nämä kun jättää pois niin tulee toimeen ihan perus p*aska homma työllä jota itsekkin teen. Ei tarvi olla johtajan asemassa jos osaa elää säästeliäästi. Naiset vaan ostaa kaikkia turhaa ja haluaa rikkaan miehen.-ravintolaillalliset ainakin kokonaan pois
Ei missään ravintoloissa tarvi käydä syömässä. KALLISTA ja turhaa sellainen. Perus palkalla tulee toimeen kun ei elä liian leveästi. Autokin on ainakin kaupungissa ihan turha. Itse olen ollut jo 5v ilman autoa ja hyvin pärjännyt. Näihin kahteen menee jo tuhottomasti rahaa. Nämäkin kun jättää pois niin riittää elämiseen peruspalkka.
- hetken riemu
Ei yhteiskunta ja perhe teitä erota vaan sinun omat asenteesi. Jos olisit rakastunut, ei yhteiskunnalliset erot olisi mikään este. Unohda koko juttu!
- sosiaalinen kuolema
naimisissa olevaan tai perheelliseen ihmiseen on sosiaalinen itsemurha,
varsinkin jos se tehdään julkisesti tai avoimesti.
Tästä syystä tällainen likainen peli yleensä hoidetaan kulissien takana.
Hyväksyttävästi liitosta voi lähteä niin että se on päättymässä jostain
ratkaisemattomista erimielisyyksistä tai ongelmista tai yhteisellä sopimuksella,
mutta ei niin, että kuvioon vaikuttaa joku kolmas osapuoli.
Mikäli näin toimitaan, niin seurauksena on entisen kumppanin ja lasten katkeroituminen,
jolla on myös hyvin suuri merkitys uudessa suhteessa joka tapauksessa.
Se voi helposti viedä mahdollisuudet perustaa onnellista liittoa, vaikka muuten
suhteella muuten olisi hyvät mahdollisuudet onnistua.
Tietysti nykypäivänä ei monikaan ajattele näin, mutta tärkeintä on se, että miten
itse ajattelee ja minkälaisten asioiden kanssa voi elää.
Toisaalta sitten voi olla tilanne, että kokee olevansa velkaa ja haluaa tehdä kaiken mahdollisen uuden kumppanin hyväksi, eikä voi oikein nähdä sitäkään vaihtoehtona, että tämä joutuisi maksamaan enää yhtään enempää omalta osaltaan. Se on sakki-patti-mattitilanne. - ne vanhemmat
jotka eivät hyväksy lastaan sellaisena kuin on, tai anna lasten tehdä omia päätöksiä, ei ole todellakaan ns. kunnon vanhempia.jokaisen pitäisi lasta tehdessään tajuta,ettei lapsesta kasva sellainen kun itse haluaa. ja jos rikkaat vanhemmat eivät luota köyhään puolisoon,on maailmankuvakin vielä vääristynyt,laitettu raha ihmissuhteiden edelle.uskon että on raskasta!mutta vanhempien kuuluu kunnioittaa lastaan siinä missä lapsenkin vanhempiaan. olet yksilö,etkä voikaan haluta samaa kuin vanhempasi ja jos odotat että löydät jonkin rikkaan miehen,luultavasti hän olisi henkisesti yhtä köyhä,kuin näemmä sukusi,joka ei hyväksy.... koskaan ei kannata pitää kulisseja yllä,se tuottaa vaan surua ja särkyneen sydämmen. toivottavasti kaikki menee kannaltasi hyvin ja sukusi yllättäisikin positiivisesti : )
- kuran
Hei!
Ymmärrän paineet, oma perheeni (siis vanhemmat ja suku) laittaisivat paineita vastaanvanlaisessa tilanteessa. Mutta, kyse on sinun elämästäsi sinun tunteista jne. ne kuitenkin ovat kaikkein tärkeimmät, ethän seurustele vanhempiesi kanssa tai suvun kanssa? Viisaita neuvoja ja vinkkejä tulee joka puolelta mutta kuuntele itseäsi ja sydäntäsi, se on kuitenkin kaikkein tärkein, eikö?! - Se mikä ei tapa...
Itselläni ei ole onneksi rasitteena ns.parempaa ja yhteiskunnallisesti arvotettua taustaa mutta omaan kyllä ihan hyvän koulutuksen,ammatin,tulotason ja ennen kaikkea elämää sen verran takana että osaisin arvostaa omia tuntemuksiani kun/jos itselle sopiva herra astuisi elämääni.Jos itse epäilet etkä uskalla katsoa miten käy,katunet ratkaisuasi jossain vaiheessa?Elämätöntä ja tekemätöntä elämää sitä kiikkustuolissa kadutaan...
- kokemusta on
Olen ihan tavallinen pienipalkkainen nainen, mutta en silti haaskaisi aikaani mieheen, joka ei anna henkisesti mitään. Parisuhde toimii, jos kumppanit arvostavat toisiaan. Jos kumppanit eivät arvosta toisiaan, niin naiselle seksi tökkii ensimmäisenä. Miehellä on paljon paineita, jos hänen arvonsa on pelkässä seksuaalisessa kyvyssä. Osaako hän ilmaista itseään kirjallisesti? Osaako hän itse täyttää tukikaavakkeensa? Osaako hän esitellä itsensä tutuillesi? Kehtaatko esiintyä hänen kanssaan vieraiden ihmisten seurassa? Kokeilkaa joskus lähtemällä yhdessä kodin ulkopuolelle. Toivottavasti hänellä on terveet elämäntavat eikä käytä alkoholia, ettei (kyvyt) rupsahda ennen aikojaan.
- Kysyvälle vastauksia
Ei kannata alkaa ei-hyväksyttävään suhteeseen.
Erilaisuus ei ole este (jokaikinen meistä on erilainen kuin muut), mutta teidän omat ajatuksenne on este.
Kokemusta on, ei toiminut koska omat ajatukset lopulta tulivat esteeksi.
Yhteiskunta ei erota ihmisiä, vaan parisuhteessa olevat ihmiset itse. Teidän tapauksessa te kaksi erotatte toisenne toisistanne, ei yhteiskunta eikä perhe. - Rakastunut myös
Silloin kun rakastuu, ei ajatella yhteiskunnallisesti. Sydän tietää kyllä mikä on oikeaa tunnetta. Ei siinä kaikkien mielipidettä tarvita. Anna palaa !!!!! Voi mennä loppuelämä ettet saa mitää vastinetta tunteillesi
- kokemusta on
tai muutaman vuoden päästä ihmettelet..mihin hänessä oikein rakastuit..miehelle ei enää maistu, sexi..mutta rahat kyllä...näin se menee
- terhen82
Komee, lahjakas mies joka ei ole elämässä omaa uraa luonut? Ei myöskään tee duunia elääkseen vaan loisii yhteiskunnan kustannuksella...tekeeks mieles alkaa elättää luuserihaaveilijaa?
Toki voit alkaa elättää jos mieles tekee mutt älä sitte itke jälkeenpäin, ku oot maksanut ittes siniseks miehen unelmia toteuttaaksesi. Miksi mies ei ole suhun umpirakastunut, ku moinen rikas, menestyvä kaunis olet??? Ehkäpä voisit levittää enemmän sitä rahalompsaa niin alkaispa herua mieheltäski niitä rakkaudentunnustuksia. - tavallinen tallaaja
YHTEISKUNNALLISESTI HYVÄKSYTTÄVIÄ IHMISIÄHÄN OVAT VAIN JA AINOASTAAN SUURITULOISET, MENESTYNEET, TUPAKOIMATTOMAT JA URHEILULLISET IHMISET...KUTEN SINÄ.
Valitettavasti perhettään ei voi valita, ja EI NIISSÄ SINUN ns. "YHTEISKUNNALLISESTI HYVISSÄ PERHEISSÄKÄÄN" ASIAT AINA NIIIIIN HIENOSTI OLE...mutta pääasiahan on, että kulissit ovat kunnossa ja ulospäin näytetään "yhteiskunnallisesti hyväksyttäviltä". *LOL*
Ja kuinka ikävä paikka maailma olisikaan ilman noita humaaneja ja taiteellisia ihmisiä, (toisin kuin kuin sinä), ei olisi säveltäjiä, jonka hienoja oopperoita te "parempi väki" voisitte käydä kuuntelemassa tai loistavia taidemaalareita, joiden kalliita tauluja voitte ostaa ja kadehtia sitten toistenne seinällä.
Eikä mitään muitakaan taiteenmuotoja, jota me ns. roskaväki voimme ilolla vilpittömästi nauttia.
Tee Sinä vain sitä kovapalkkaista työtäsi ja maksa ne verosi, jotta me muut saamme ne tukemme! xD- ääni perhehelvetistä
Aikoinaan synnyin 50 000 hengen paikkakunnalle, yhteen kaupungin kolmesta varakkaimmasta yrittäjäperheestä vanhimmaksi lapseksi. Viimeksi viime viikolla sain ensimmäiseltä exältäni (seurustelu alkoi kun kummatkin jo opiskeli muualla) kuulla miten olen "kultalusikka suussa syntynyt kermaperse jolle on kaikki tullut valmiina".
En jaksanut yrittää edes alkaa korjata hänen aivan mielisairaalla tavalla virheellisiä käsityksiään vanhemmistani, jotka todellakin olivat suurituloisia (nyt eläkkeellä), mutta ilman alkoholismiakin tai fyysistä väkivaltaa osasivat tehdä minusta korkeakoulutetun ja loppuelämäkseni säikähtäneen naisen, joka mm. kyttään omaa rupsahtamistani niin etten ole voinut edes lapsia hankkia. Ei niille kyllä yhtään lapsenlapsia kuuluisikaan.
Noista nyt on aikaa ja kerroin nuo vaan kompatakseni "tavallista tallaajaa", että asiat eivät ole miltä ne näyttävät ja snobistisimmat perheet ovat loppujen lopuksi niitä tuhoisimpia. AP, onko sinun perheesi sellainen?
Olin 12 v. rutiköyhissä oloissa kasvaneen taiteilijan kanssa, joka sinun tapauksestasi poiketen on alallaan hyvin menestynyt ja lisäksi maailman kiltein ihminen, jollaista lapsuuden ja aiempien parisuhteiden takia juuri tarvitsin. Seksi meillä ei sujunut, ystäviä ollaan edelleen. Lisäksi mieheni on fyysisesti huomiotaherättävä, ei pahannäköinen mutta ei mikään jokanaisen unelma.. silti yhteen mentiin ja kauan yhdessä oltiin, sillä vaikka hän ei älyllä loista mun tavoin, hän on sosiaalisesti todellinen hurmuri. Hyödytään toistemme vahvuuksista toisin sanoen.
Mitä vahvuuksia sulla ja poikaystävälläsi on, joilla täydennätte toisianne ihmisten ilmoilla? Jos toista saa suurimman osan ajasta hävetä, ei suhteella ole tulevaisuutta. Raha-asioille en panisi niin suurta painoa kuin monet kirjoittajat täällä, mutta mä ja "mun" taiteilija ollaankin siinä aika tasa-arvoisia. Se maksaa jolla enemmän rahaa on (itsekin makselin kun taiteilijalla oli vähemmän rahaa, nykyisin ei ole) mutta vähävaraisemman osapuolenkin pitää antaa kartuttaa omaisuutta (maksamalla osan asuntolainan lyhennyksistä esim.), niin erotilanteessa ei tule niin paha mieli. Avioehto, jos naimisiin menette. Se osoittaa sukulaisillekin, ettei mies ole "onnenonkija" joka kyttää esim. nyt hyvin iäkkäiden sukulaistesi perintöjä.
Ja sitten vain mietit, kumpaa tahdot elää, omaa vai vanhempiesi elämää? Jos valitset jälkimmäisen vaihtoehdon, kasva aikuiseksi.
- kaakaonpapu
Kysy itseltäsi pari kysymystä: Elätkö sinä itseäsi varten vai perhettäsi varten? Miksi annat perheen tai ystävien asettaman "paineen" vaikuttaa itseesi? SINÄ olet se, jota varten sinä elät--> siksi SINÄ olet ainoa kenen pitää/kuka voi SINUN elämääsi vaikuttaa!! Muuten et ole vapaa vaan kahlitset itsesi ajattelemalla sitä, mitä muut sinusta ajattelevat! SINUN tehtävä on tietää, mitä JUURI SINÄ haluat elämältäsi/parisuhteeltasi jne. Ei niihin asioihin pitäisi kellään muulla olla mitään sanottavaa...Jos annat muualta tulevien paineiden vaikuttaa omaan tekemiseesi, et ole koskaan vapaa, etkä välttämättä löydä sellaista rakkautta, mitä mahdollisesti haluaisit... Mieti siis, haluatko elää itse omaa elämääsi vai annatko muiden päättää sinun elämästäsi! Kaikkea hyvää!!!
- yx vaimo ihminen
Minä ainkin tekisin niinkuin sydän sanoo. Vanhempasi ja sukusi eivät elä sinun elämääsi etkä sinä heidän. Jokaisen pitäisi saada valita puolisonsa ihan itse. Kyse onkin sitten siitä että, kuinka paljon asia sinua vaivaa ja kestääkö mies sen että sinä olet varakkaampi ja olet johtavassa asemassa?? Siis noin tulevaisuutta ajatellen. Oletteko kumpikin oikeasti rakastuneita ja haluatteko samoja asioita elämässä?? No, ethän häviä mitään jos otat riskin, eikä sun heti vaarmaan tarvii kaikille asiasta tiedottaa, katsot ensin miltä näyttää. Tutustukaa rauhassa toisiinne ja mä luulen että asiat ratkeaa suuntaan tai toiseen ihan ajan kanssa. JOS oikeasti olet sitten rakastunut miheen niin silloin et anna kenenkään muun vaikuttaa mielipiteeseesi ja tekoihisi.
Jos annat vanhempien vaikuttaa elämäsi tärkeimmässä asiassa päätökseesi niin elämästäsi ei ole tulossa koviknkaan nautittavaa...mietit vaan aina mitä muut sanoo tai ajattelee. Vain sinun ja miehen ajatuksilla on väliä, se on teidän elämä ei muiden - FairiesWearBoots
Tuo erilaisuus tulee vielä esteeksi. Se mikä sua nyt viehättää, tulee ärsyttämään ihan hirveästi myöhemmin. Jos sulla on elämässä arvot, että käydään töissä ja mahdollisesti hankitaan lapsia jne, ja tuo mies on vastakohta, ei se toimi. Toki sitten, jos mies on vaan olosuhteiden pakosta työtön ja haluaa töihin, vaikka haave loppujen lopuksi olisikin rokkibändi. Elämässä eletään kuitenkin sen mukaan, että pärjätään, eikä haaveilla loputtomasti. Totta kai sä voit nyt alkaa suhteeseen, varmaan vanhempasikin ajattelevat, että eiköhän se tyttö tuosta järkeenny, kun huomaa millainen renttu on kyseessä. Jos kyseessä on vain erilainen ihminen, mutta silti ihan hyvä tyyppi, lähes päihteetön jne, niin juttu voi toimia. Lopulta kuitenkin voi olla niin, että teidän erilaiset harrastuksenne ajavat teidät erilleen. Itse kyllä lähtisin kokeilemaan, koska mitäpä hävittävää siinä on, jos alkaa näyttämään siltä, että olette aivan liian erilaisia, niin kannattaa lähteä alta aika yksikön.
Ymmärrän, että perhe ahdistaa, mutta sitä ei saa liikaa ajatella, he kuitenkin tukevat sinua loppu viimein ratkaisuissasi, jos ne ovat oikeasti hyviä. Jos tyyppi on ihan luuseri, ehkä kannattaa pitää homma vain seksinä, heh. En tiedä, käytä aivojasi, sydäntäsi.- *****************
Itse olen ylemmän keskitason perheestä eli vanhemmilla hyvät ammatit, omaisuutta on jne. Olin koulussa kympin oppilas, en ole koskaan käyttänyt alkoholia, huumeita tai polttanut. Toisin sanoen olena aina elänyt hyvin helppoa ja puhtoista elämää.
Mieheni on kotoisin Lontoon köyhältä alueelta, perhe elänyt yhteiskunnan tuen varassa aina enemmän tai vähemmän. On ollut useammassakin jengi selkkauksessa, yrittaänyt itsemurhaa pari kertaa ja melkein tappanut muutaman ihmisen.
Silti meissä on kamalan paljon yhteistä. Itse asiassa, en ole koskaan niitä eroavaisuuksia miettinytkään tai sitä, mitä muu maailma meistä sanoisi. Ja kas kummaa, eipä ole kukaan mitään sanonut tai edes kulmiaan kohotellut, eikä noi ole koskaan olleet meidän parisuhteessa ongelmia.
Ongelmia on vasta jos asioista tekee sellaisia!
- aika näyttää
asiaa itse epäilee, niin ei kannata tehdä mitään.
Sitten kun on riittävän varma siitä, että se on ainoa oikea vaihtoehto,
niin sitten vasta kannattaa tehdä jotain.
Todennäköisesti niitä epäilyksiä voi olla molemmin puolin, niin houkutteleva
snobi kuin olisitkin...
Kyllä se vastaus sieltä ennemmin tai myöhemmin itselle ja toiselle selviää,
vaikka se nyt sitten kestäisikin.
Minusta se on kyllä erittäin järkevää miettiä asiat loppuun asti ennen kuin mitään tekee. - marza ja petteri
No pidä tää suhde salapanona. Tee alusta asti selväksi, että olet nyt varattuna ja sidottuna epäonnistuneeseen suhteeseen, ja aiot kyllä siitä erota, kunhan asiat (perinnönjako/asunnon myynti/lasten huoltajuus/puolison terveysongelmat/ym. ym) on selvinneet. Ja että sen jälkeen ei mikään estä suhteen julkistamista. Vain sinä tiedät ettei sitä päivää koskaan tule.
- Taiteilijat
Sillä et jaksa varmastikaan elättää tätä taiteilijaasi ja varsinkin kun perhe kasvaa, tailijalla ei taitaisi enää riittää aikka sinulle eikä lapsille. Taiteilijat ovat oma uskomaton joukkonsa.
Juokse ja nopeasti karkuun, menetät muutoin kaikki hyvät asiat, koulutuksen tuoman turvan, oman itsearvostuksesi ja tietenkin läheisesi menevät kauemmaksi.- säälimätön akka
elämä taiteellisen ihmisen rinnalla ei oo ikinä helppoo. ei vaikka taiteilija ite maksais viulut ja puoliso olis elättinä. kaikesta maksat aina ja ikuisesti.
ja aattelin kans et olis hyvä jos se mies jättäis sut ja veis rahat, koska oot jo nyt pettänyt sen miehen etkä ite oo sen arvonen, koska puhut teiän asioista sen seläntakana ihan kun kysymyksessä olis joku pikkulaps. miehen persoonallisuus jäi ainakin minulle ihan auki, taidat olla vaan kiinnostunut seksuaalisesta karismasta? mut siitähän sä maksat:)
sun omat arvot on selkeesti esteenä suhteelle. jos voit ymmärtää ja hyväksyä, ettei kaikille ihmisille raha oo se paras juttu tässä maailmassa, niin teillä voi olla vielä toivoa.
ehkä mies on ns. kotimies luonteeltansa? hoitaa kotia ja ehkä myöhemmin lapsia?
nykyaikana ei ole mikään häpeä, että asiat menevät näinpäin. onhan naisetkin eläneet miehen rahoilla vuosisatoja ja sitä kutsutaan avioliitoksi.
mutta sopiiko teidän luonteet yhteen? kuulostat säntilliseltä ja pinnalliselta? ehkä ajan kanssa saat tarpeeksesi sellaisesta ihmisestä,joka on rennompi tyylinen? muista että myös miehellä on tunteet ja kunniansa, sä itsekäs rahahuora emakonperse. - ääni perhehelvetistä
säälimätön akka kirjoitti:
elämä taiteellisen ihmisen rinnalla ei oo ikinä helppoo. ei vaikka taiteilija ite maksais viulut ja puoliso olis elättinä. kaikesta maksat aina ja ikuisesti.
ja aattelin kans et olis hyvä jos se mies jättäis sut ja veis rahat, koska oot jo nyt pettänyt sen miehen etkä ite oo sen arvonen, koska puhut teiän asioista sen seläntakana ihan kun kysymyksessä olis joku pikkulaps. miehen persoonallisuus jäi ainakin minulle ihan auki, taidat olla vaan kiinnostunut seksuaalisesta karismasta? mut siitähän sä maksat:)
sun omat arvot on selkeesti esteenä suhteelle. jos voit ymmärtää ja hyväksyä, ettei kaikille ihmisille raha oo se paras juttu tässä maailmassa, niin teillä voi olla vielä toivoa.
ehkä mies on ns. kotimies luonteeltansa? hoitaa kotia ja ehkä myöhemmin lapsia?
nykyaikana ei ole mikään häpeä, että asiat menevät näinpäin. onhan naisetkin eläneet miehen rahoilla vuosisatoja ja sitä kutsutaan avioliitoksi.
mutta sopiiko teidän luonteet yhteen? kuulostat säntilliseltä ja pinnalliselta? ehkä ajan kanssa saat tarpeeksesi sellaisesta ihmisestä,joka on rennompi tyylinen? muista että myös miehellä on tunteet ja kunniansa, sä itsekäs rahahuora emakonperse.Mun 12 v. elämä taiteilijan kanssa oli huomattavasti helpompaa kuin häntä edeltäneiden juoppojen oharintekijöiden kanssa. Hänen kautta tutustuin moniin muihinkin taiteilijoihin ja aika virkamiesmäistä on parhaiden heistä elämä. Itse kyllä arvostankin enemmän kiinnostavaa kuin "helppoo elämää", sen myönnän.
"oot jo nyt pettänyt sen miehen etkä ite oo sen arvonen, koska puhut teiän asioista sen seläntakana ihan kun kysymyksessä olis joku pikkulaps" No sitten on Suomen naisvaltaisten duunipaikkojen kahvihuoneet pettäjänaisia tulvillaan. Jos ongelmia on, niihin halutaan vertaistuka, ketkä kahvihuoneessa, ketkä täällä tuntemattomilta.
- almaelma
...sosiaalinen paine yksi tekijä, toinen se miten mies hoitaa asiansa, on sitoutuva, pärjää pienillä rahoillaan, on tosissaan kanssasi....
olen sitä mieltä että jos on todellisisa tunteita ja sitoutumista, siitä vaan, se on ehdottomasti sen arvoista.
sinä loppuviimeksi päätät elämästäsi, ei suku ja perhe tms.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277