Mulle kertoi vanha mies tänään jolla on oikeata tietoa. Aikoinaan kun sekä Joroisten reunaan kuten Leppävirrankin alkoi muodostua tehdasmiljöö. Sen ajan sosialistit työläiset maanomistajien mielestä kommunistit lisääntyi Varkauden alueella liikaa. Niin sitten Joroisten seurakunta kuten Leppävirrankin perustivat Varkauden seurakunnan. Niitä peruja on ne maat esim. Leppävirran puolella. Sitten kun tänne tuli seurakunta ja oma kirkko se mahdollisti muuttaa tämä alue kauppalaksi. Siten ne pääsivät omasta mielestään eroon kommunisteista. Vanha sanonta tunne historiaa niin ymmärrät nykyisyyttä. Nyt kun ajat on muuttuneet ja muuttuu koko ajan niin aloitetaan uudelleen tyhjältä pöydältä. Persaukiset entiset kommaripaperimiehet on muuttaneet syrjäkylille siis Joroisiin ja Leppävirralle. Varkauteen on jäämässä pelkkiä hyväpalkkaisia insinöörejä. Niinköhän sekä Joroinen että Leppävirta alkaa himoita entisiä omia alueitaan takaisin liitettäväksi takaisin. Etten sanoisi mielenkiintoista. Jopa Kuopiossa on mielenkiinto tännepäin lisääntynyt että pääsis saaliinjakoon.
Mistä Varkaus tuli
9
569
Vastaukset
- ex-paperimies
Todella sivistävää tekstiä :-/
- Varkkila
Ja kun minua haukuttiin ylimieliseksi tällä palstalla....
- 21
Kyllä, joo. Varkaus se on NIIN houkutteleva ulkoapäin :)
- Varkkila
riittääkin jaettavaksi....Konsernin velat esimerkiksi...
- Water haloo
historiaan, pidä ollenkaan paikkaansa. Huomaa että et ole lukenut edes Leppävirran historiaa. Saatikka yleistä historiaa. On ikävää levittää näillä palstoilla täysin tuulesta temmattuja juttuja. Eivät ole edes huumoria. Bruno, kirjoita jostain muusta. Älä historiasta.Leikilläänkään. Äläkä sotkeudu politiikkaan.
- Varkkila
no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa". Varkkila kirjoitti:
no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa".Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.- Water Haloo
bruno2 kirjoitti:
Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.Isket jatkuvasti kirvestä kiveen. Mututieto ei anna oikeutta historialle. Eikä paperimiehille. Eikö kaikki ole palkkansa ansainnut. Kateus vie kalatkin vedestä. Ompa turha jatkaa jos ei ole kuin toisenkäden tietoja.
Varkkila , sinä sen sanoit.
- Anonyymi
kampa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2035958Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492695- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne411972Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https341262Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997