Noh niin,
Olen säätänyt joitain kuvia printtikelpoisiksi.Tässä nyt mietityttää kun olen 300dpi kuviin lisännyt 8px (pariin jopa 6px) Ariel tekstejä,onko nyt varmaa että näkyvät selvästi?Kun asetan kuvan monitorille samoihin mittakaavoihin kuin tulisi ulos printteristä,näyttää tekstit tosi röböltä.Olen lähettämässä kuvat johonkin tulostuspalveluun kun ee ole omaa printteriä.Onko selvää että tekstit tulevat lukukelpoisina?Muutenkin vähän pelottaa mitä se tulostin huomaa,mitä monitori ei...
Jos ymmärtävältä löytyy apua?Kaikkea ei haluaisi oppia virheitten kautta.
©opyright merkinnät ja printit
2
774
Vastaukset
- 02o
—olisikohan tuossa kirotusvihre eli väärä mittayksikkö
Jos tuo 8 px tarkoittaa tekstin korkeutta, niin se ei takuulla ole suurentamatta luettavissa edes monitorilta.
Olisikohan käyttämäsi mittayksikkö kuitenkin tupografinen piste, ei px
Vanhin (Fournierin) typografinen piste oli 0,35 mm.
Myöhemmin vuonna 1879 Euroopassa didot- pistekoko on 0,3759 mm.
Englantilais-amerikkalaisessa mittajärjestelmässä piste on 0,352 mm
Huom tekstin pistekoko ei tarkoita kirjainten korkeutta vaan suunnittelijan tarkoittamaa perus riviväliä.
Pienin kohtuullisesti luettava pistekoko on mielestäni 8 pt (ei px)- muttpää
Tänks.Oli PS:n tekstiyksiköt asetettu pikseleiksi(px).Tekee mieli kuitenkin muutamaa kuvaan kokeilla tuota 6 pt,kun tarkoituksena on vain leimata kuvan alakulma nimellä ja ajalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727