Teosto: Ulkoisista kovalevyistä tulee liian vähän lisätuloja

-perk-

"Teosto: Ulkoisista kovalevyistä tulee liian vähän lisätuloja.../...Kasettimaksu nostaa ulkoisten kovalevyjen hintoja 5–10 eurolla"

Ei ihme että Veltto Virtaset ja Mikko Alatalot keuhkoavat asiasta, herronen oma levymyynti taitaa olla vain kymmeniö kopioita per julkaisu joten rahat täytyy saada konnuudella.

Jos säilön kovolloni omia valokuviani niin miksi minun täytyy maksaa hyvitysmaksua Mikko Kuustosille ja jenni Vartiaisille?

13

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Minulla ei ole käytännössä kotimaisia artisteja ollenkaan. Minäkin ihmettelen miksi joudun maksamaan mahdollisista biiseistä joiden olemassaoloa en edes muista. Eikö asian pitäisi olla niin päin että kun varastoin noiden heppujen omaisuutta kiintolevyilläni niin heidän kuuluisi maksaa minulle varastomaksua ja ylläpitomaksua?

• Antti Liinuksi
        exergy kirjoitti:

Minulla ei ole käytännössä kotimaisia artisteja ollenkaan. Minäkin ihmettelen miksi joudun maksamaan mahdollisista biiseistä joiden olemassaoloa en edes muista. Eikö asian pitäisi olla niin päin että kun varastoin noiden heppujen omaisuutta kiintolevyilläni niin heidän kuuluisi maksaa minulle varastomaksua ja ylläpitomaksua?

Asia selvä.

• -perk-
        Antti Liinuksi kirjoitti:

Asia selvä.

Kuka on puhunut varastamisesta mitään, nykyisin musa ostetaan bitteinä ja Ubuntussakin on oma musiikkikauppa natiivina mukana.

Mutta miksi suomalaiset artistit rahastavat tuplaten, ostat suomalaisen artistin musiikkia kovolle josta siitäkin olet maksanut tekijänoikeusmaksut, poltat CD:lle autoon ja siitäkin olet maksanut tekijänoikeusmaksut!!! Miksi samasta tuotteesta rahastetaan joka käänteessä ja miksi rahastetaan vaikka et tuotetta ostaisikaan?

Ravintolat, parturit, työpaikat yms. maksavat teostomaksuja nekin jos radio soi tiloissa......... artist ryövää sinut kaikkialla. Artistille maksetaan aina!

• tiedä?
        exergy kirjoitti:

Minulla ei ole käytännössä kotimaisia artisteja ollenkaan. Minäkin ihmettelen miksi joudun maksamaan mahdollisista biiseistä joiden olemassaoloa en edes muista. Eikö asian pitäisi olla niin päin että kun varastoin noiden heppujen omaisuutta kiintolevyilläni niin heidän kuuluisi maksaa minulle varastomaksua ja ylläpitomaksua?

artistilla on kaikki oikeudet ja kuluttajalla ei mitään oikeuksia. Kyse ei ole kappaleesta vaan sen säilytys kohteesta. Ostat laiilisesti kappaleen ja maksat tekijälle maksuja x euroa. Kopioit kappaleen muulle medialle ja maksat lisää y euroa. Samasta vi**un kappallesta. Kyse ei siis ole kyse kappaleesta vaan sen säilytysmediasta. Kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia.

• Pahinta...
        tiedä? kirjoitti:

artistilla on kaikki oikeudet ja kuluttajalla ei mitään oikeuksia. Kyse ei ole kappaleesta vaan sen säilytys kohteesta. Ostat laiilisesti kappaleen ja maksat tekijälle maksuja x euroa. Kopioit kappaleen muulle medialle ja maksat lisää y euroa. Samasta vi**un kappallesta. Kyse ei siis ole kyse kappaleesta vaan sen säilytysmediasta. Kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia.

Vielä pahempaa. Kyseiselle kovalevylle kun ei talleteta yhden yhtäkään kappaletta!
        Silti saa maksaa tyhjästä.
        Laittakaa musiiki boikottiin. Melua on maailmassa muutenkin tarpeeksi.

• Ymmä

mutta miten tämä liittyy millään tavalla käyttöjärjestelmiin?

• käytössä2

Lähde: http://www.kaupunkiuutiset.fi/
      45/2010 numerossa Toimittajalta. Kai Saarto
      Näköislehti sivulla 2.

"Verot yritetään nyt repiä jonkun selkänahasta ja tallentavat ulkoiset kiintolevyt ovat sopiva kohde."
      ""NÄITÄ LAITTEITA OSTAVAT LÄHINNÄ ISOJA TIEDOSTOJA PYÖRITTÄVÄT VALOKUVAAJAT JA VIDEOKUVAAJAT, JOTKA JOUTUVAT MAKSUMIEHIKSI MUUSIKOILLE"
      Siinäkin mainitaan että Osmo Soinivaara on todennut blogissaan että "Kasettimaksu menköön C-kasetin mukana".

"Ulkoiset kiintolevyt on syytä hankkia jo pukinkonttiin. "

Naseva kirjoitus.
      Tavalliset tavikset voivat sitten kääntyä Teoston puoleen kun eiu varmistuksia raskita tehdä kohonneiden varmistusvälineiden takia (=ulkoiset kiintolevyt).
      Monessakohan perheessä tämän jälkeen surkutellaan kovalevyn hajoamisen jälkeen että koko nuoruus pyyhkiytyi pois?

• kansankyykytystä

Ja kunhan keksivät linux pohjaisen laskimen , jolla voidaan mitata vuorokauden hapenkäyttö, niin sitten voi linuxistit kehua, että yli 5 miljoonaa käyttäjää suomessa käyttää linux systeemiä.

• Ja Microsoft kopioi ja patentoi sen ja alkaa vaatimaan kaikilta hapen käyttäjiltä korvauksia.

• Anonyymi

Vieläkö tuo kasettimaksu on voimassa? Itellä on 2x 2teran asemia, joilla on ikää jo 16 vuotta, ostin ennen tämän ketjun aloitusta =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4875
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      498
      1541
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe