Ostin hiljattain Shoei XR-1100 kypärän ensikypäräkseni, halvalla kun satuin saamaan ja olin sattunut motoliikkeessä mallia jo kokeilemaan, ja se tuntui aika napakalta. Vasta kypärän saavuttua huomasin kuitenkin että leukasuojasta kun ottaa kiinni ja vetää alaspäin, pystyn helposti leuallani koskemaan leukasuojaan, ja tämä pisti vähän mietityttämään että onko kypärä kuitenkaan se oikea minulle. Eli onko tämä ihan tavallista? Normaaliasennossa leuan ja kypärän väliin mahtuu kaksi sormea, ja jos leukasuojaa painan taaksepäin naamaa kohti, en kovin helposti saa leukasuojaa koskettua leuallani.
Vois vaan kuvitella että jos naamalleen sattuu mahdollisessa onnettomuudessa laskeutumaan, niin voi leukaan tulla osumaa, josta sitten voi tietty aiheutua aivotärähdysten ja leukamurtumien lisäksi parhaassa tapauksessa kaularankavammoja ja sitä kautta halvaannus tai kuolema, eikä tämän takia mielestäni oo ihan vähäpätöinen asia. Joku tietty sanoo että jos liikaa murhetii niin kannattaa moottoripyörät jättää muille, ja näinhän se tietty osiltaan onkin, mutta varusteissa en silti haluaisi alkaa tinkimään.
Kypärän istuvuus
EpätietoinenX
1
623
Vastaukset
- EpätietoinenX
Kai tähän joku osaa jotain sanoa? Kypäräänhän saa eri paksuisia poskipaloja ja pehmusteita, joilla voi istuvuutta säätää. Vai liekö ihan väärän mallinen kypärä minulle, täytynee käydä paremmin vielä liikkeessä kokeilemassa kypäriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316099- 345573
- 293144
- 342514
- 442427
- 152168
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697