Halpapyörät.

Kipe...

Mitä mieltä olette niistä?
Luin tekniikanmaailman jutun alle 200euron pyöristä, jossa sanottiin että kevyeen ja vähäiseen ajoon soveltuu/kestää sen.

http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/vertailut/tm-vertailu-halvat-polkupyorat

Itselläni olisi tarkoitus ostaa tässä kevään aikana vähintään 7-vaihteinen polkupyörä. Pääsääntöisesti menee ihan perus ajoon hieman kuntoilu mieleen. Käyttö n.kerran viikossa?
Mikä pyörä olis minulle sopiva(hinta-laatu suhteen)? En haluaisi merkistä kuitenkaan maksaa, vaan perus hyvä kestävä fillari.
Itse olen ajatellut yosemiten CTB 28" BRICEBURG Hinta 299E
Mitä mieltä siitä ehdotuksesta?

61

3379

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasarahalla saa

      Laske budjetiksi 1000€. Sillä saat toimivan pyörän varusteineen. Tuossa on perusteita valintaan:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

      TM:ssä oli keväällä 2010 hyvä juttu cyclocrossareista ja nyt syksyllä 2010 oli Fillarilehdessä hyvä juttu kuudesta erilaisesta cyclocrossarista eri tarkoituksiin. Ne ovat tämän päivän yleispyöriä. Lue ne kirjastossa pohjaksi.

      Halpispyöristä parhaassa maineessa on KONA Dew. Sen runko on siedettävä ja siitä saa kaikkia normaalikokoja.

      http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=dew

      Kuntoilukäytössä kuitenkin droppitankoinen maantiepyörä on fiksuin valinta. Cyclocrossarikin käy. Jos olet ajatellut kuntoilla maastolenkeilä, tarvitset budjettiin vielä toisen 1000€.

      Tuon B-kaupan vekottimen voit unohtaa. Kauppa on pilannut maineensa tuomalla maahan kelvottomia pyöriä. Tuovat tuotakin vain yhtä kokoa! Eli se ei sovi kovinkaan monelle, mutta myyvät surutta kaikille. Edesvastuutonta kaupankäyntiä.

      • -

        Kas siinä palstalle tyypillinen viesti, josta aloittajalle ei ole varmasti minkäänlaista hyötyä(paitsi Dewin osalta). Jos kysytään halpapyörää kerran viikossa käyttöön niin ehkä, ehkä silloin ei kannata vetää esiin tonnin cyclocrossareita ja maantiepyörien ja droppitankojen (mukamas) ehdotonta paremmuutta.

        Ja siis maastopyörästä 2000e jotta voi käydä "kunnon" lenkeillä? Right.


      • Toisille kuntoilu tarkoittaa parin kilometrin kauppareissua, kun toisille se saattaa tarkoittaa vähintään 4-5 tunnin lenkkiä. Pyörä on hyvä valita käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan. Toisaalta on aika koomisen näköistä jos taluttaa lievässä ylämäessä 2000 euron maastopyörää. Tosin sekin on sallittua ja pyörältä jalkautuminen on välillä ihan hyvä asia niin homma ei mene liian totiseksi. On turha maksaa pyörässä ominaisuuksista mitä ei tarvitse. Pääasia on se, että pyörä on itselle sopiva ja tarkoituksenmukainen.


      • MIten niin???
        - kirjoitti:

        Kas siinä palstalle tyypillinen viesti, josta aloittajalle ei ole varmasti minkäänlaista hyötyä(paitsi Dewin osalta). Jos kysytään halpapyörää kerran viikossa käyttöön niin ehkä, ehkä silloin ei kannata vetää esiin tonnin cyclocrossareita ja maantiepyörien ja droppitankojen (mukamas) ehdotonta paremmuutta.

        Ja siis maastopyörästä 2000e jotta voi käydä "kunnon" lenkeillä? Right.

        Miksi ei? Ai että olisi ehdottomasti ostettava huono pyörä, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman epämukavaa ja unohtuisi nopeasti. MInusta tuo on kestämätön logiikka.

        Tonni on aika lähellä sitä, mitä tulee sijoittaa fillariin vähintään, jotta sillä viitsii ajaa lenkkiä. Sehän oli alkuperäisen kysyjän ajatus. Tuollaisessa käytössä perus crossari on hyvä valinta ensimmäisekksi kunnolliseksi pyöräksi.


      • -
        MIten niin??? kirjoitti:

        Miksi ei? Ai että olisi ehdottomasti ostettava huono pyörä, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman epämukavaa ja unohtuisi nopeasti. MInusta tuo on kestämätön logiikka.

        Tonni on aika lähellä sitä, mitä tulee sijoittaa fillariin vähintään, jotta sillä viitsii ajaa lenkkiä. Sehän oli alkuperäisen kysyjän ajatus. Tuollaisessa käytössä perus crossari on hyvä valinta ensimmäisekksi kunnolliseksi pyöräksi.

        "Ai että olisi ehdottomasti ostettava huono pyörä, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman epämukavaa ja unohtuisi nopeasti."

        Sanoja suuhun. :) Mutta ei siis näin.

        Pyörä käyttötarkoituksen mukaan. Kukaan ei "tarvitse" crossaria perusajoon ja satunnaiseen kuntoiluun tai parin tonnin maasturia maastossa käymiseen. Mukavia lisiä ne ovat toki mutta eivät vain välttämättömiä. Jos kysytään halpapyörää satunnaiseen käyttöön niin silloin ehkä kannattaisi kunnioittaa kysyjää eikä alkaa pätemään.

        Esim. tässä taloudessa ajelen itse hiilaricrossarilla aktiivista kuntolenkkeilyä ja parempi puolisko satunnaista hyötyajoa halpis-markettihybridillä. Molemmat ovat täydellisen tyytyväisiä omiin valintoihinsa.


      • Sama mies
        - kirjoitti:

        "Ai että olisi ehdottomasti ostettava huono pyörä, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman epämukavaa ja unohtuisi nopeasti."

        Sanoja suuhun. :) Mutta ei siis näin.

        Pyörä käyttötarkoituksen mukaan. Kukaan ei "tarvitse" crossaria perusajoon ja satunnaiseen kuntoiluun tai parin tonnin maasturia maastossa käymiseen. Mukavia lisiä ne ovat toki mutta eivät vain välttämättömiä. Jos kysytään halpapyörää satunnaiseen käyttöön niin silloin ehkä kannattaisi kunnioittaa kysyjää eikä alkaa pätemään.

        Esim. tässä taloudessa ajelen itse hiilaricrossarilla aktiivista kuntolenkkeilyä ja parempi puolisko satunnaista hyötyajoa halpis-markettihybridillä. Molemmat ovat täydellisen tyytyväisiä omiin valintoihinsa.

        Tämän päivän peruspyörä myydään crossarina. En tarkoita mitään kisakireää kilpapyörää. Fillarilehden syksyn crossarivertailu on suositeltavaa luettavaa juuri kelvollista yleispyörää ostavalle.


      • Ps:
        Sama mies kirjoitti:

        Tämän päivän peruspyörä myydään crossarina. En tarkoita mitään kisakireää kilpapyörää. Fillarilehden syksyn crossarivertailu on suositeltavaa luettavaa juuri kelvollista yleispyörää ostavalle.

        Ostamalla kelvollisen fillarin vaimollesi, saisit lenkkikaverin itsellesi.


      • -
        Ps: kirjoitti:

        Ostamalla kelvollisen fillarin vaimollesi, saisit lenkkikaverin itsellesi.

        Ihmisillä on katsos kovin kovin erilaisia prioriteetteja - kaikki eivät ole hurahtaneita pyöräilyyn.


      • njoonjoonjooll

        droppitanko? No onko toi sitte se mikä laskee takaa alas ihan kuin jokin naisten pyörä? Ois kyl bikeshopissa halpa kona droppitanko käkkäräsarvi mutta näyttää ihan naisten pyörältä...


      • njoonjoonjooll kirjoitti:

        droppitanko? No onko toi sitte se mikä laskee takaa alas ihan kuin jokin naisten pyörä? Ois kyl bikeshopissa halpa kona droppitanko käkkäräsarvi mutta näyttää ihan naisten pyörältä...

        http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_handlebar#Drop

        Ohjaustangosta siis on kyse. Rungossa ei ole tankoja, vaan runkoputkia.


      • Konkeli 24/7
        MIten niin??? kirjoitti:

        Miksi ei? Ai että olisi ehdottomasti ostettava huono pyörä, jotta kuntoilu olisi mahdollisimman epämukavaa ja unohtuisi nopeasti. MInusta tuo on kestämätön logiikka.

        Tonni on aika lähellä sitä, mitä tulee sijoittaa fillariin vähintään, jotta sillä viitsii ajaa lenkkiä. Sehän oli alkuperäisen kysyjän ajatus. Tuollaisessa käytössä perus crossari on hyvä valinta ensimmäisekksi kunnolliseksi pyöräksi.

        (Tonni on aika lähellä sitä, mitä tulee sijoittaa fillariin vähintään, jotta sillä viitsii ajaa lenkkiä.)

        On siin perus juntti..
        Mä ajan kesät talvet alle satasen fillaril kymmenien kilometrien lenkkei..
        Hommaat lihaa koipiis ni ei oo fillaril välii..


      • Hei haloo

        Oletko aivan selvinpäin kirjoittanut viestisi vai oletko jonkun merkkipyörien maahantuoja, kun tuolla tavalla lähet tuhansien eurojen pyöriä mainostamaan.
        Mielestäni halvemmallakin pyörällä pärjää oikein hyvin kunhan ensin selvittää "mitä pyöriä ei kannata ostaa". Olen samaa mieltä kyllä siinä, että yosemiten pyöriä ei kannata ostaa.


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaa1
        Hei haloo kirjoitti:

        Oletko aivan selvinpäin kirjoittanut viestisi vai oletko jonkun merkkipyörien maahantuoja, kun tuolla tavalla lähet tuhansien eurojen pyöriä mainostamaan.
        Mielestäni halvemmallakin pyörällä pärjää oikein hyvin kunhan ensin selvittää "mitä pyöriä ei kannata ostaa". Olen samaa mieltä kyllä siinä, että yosemiten pyöriä ei kannata ostaa.

        Päätit sitten kaivaa ketjun haudastansa.


    • -

      Kyllä tuo varmasti kuvaamasi käytön kestää mutta huomaathan, että tuossa on vain yksi runkokoko ja se on 57cm. Eli on aika iso todennäköisyys, että koko ei toimi sinulla. Ja onhan se aika rumakin ja todennäköisesti painaa kuin synti.

      Tuo fillari maksaa saman verran: http://www.kauppaveljet.fi/tuote/1626/ Varmasti parempi vaihtoehto ja löytyy myös eri runkokokoja.

    • alkup.tuna

      Eli, 299€ - myyjän kate - maahantuojan kate - kuljetuskustannus tehtaalta - tehtaan kate ja kulut. Paljonko jää rahaa itse pyörän osiin ja runkoon? Kuten pöljempikin tajuaa, ei juuri mitään. Eli voiko sillon pyörän runko ja osat olla laadukkaita?

      Halvalla (200-400 mallista riippuen) saa vähän aikaa kohtalaisesti toimivan pyörän. Kestävät osat maksaa myös tehtaille "romuja" enemmän, joten halvimpiin pyöriin niitä ei voi laittaa. Valinta on ostajalla.

      Halpapyörät! Joka kevät ne tulevat uusina ja kiiltävinä kaduille ja teille, syksyllä ne unohtuvat hankeen kieroin vantein ja ruosteisin osin. Millon viimeksi näit 2 vuotta vanhan halpapyörän, joka on kohtuullisessa kunnossa ja säännöllisessä käytössä. Itse en kyseiseen harvinaisuuteen ole törmännyt.

      • ostaa halpaa

        Vanha totuus pätee edelleen. Mutta jos siitä huolimatta joku haluaa ostaa joka kesäksi uuden pyörän, se hänelle sallittakoon. Jos TM kerran todisti, senhän täytyy olla totta...

        Itse olen valinnut keskihintaisen vaihtoehdon oman tarpeeni mukaan. Käytän huoltoihin aikaa päivän-kaksi vuodessa ja varaosiin rahaa nollasta muutamaan kymppiin. Uskon ajavani tällä tavalla *paljon* alle 200€/vuosi kustannustasolla kun pyörän käyttöiäksi tulee jotain 10-15 vuotta.


      • kuntokestää
        ostaa halpaa kirjoitti:

        Vanha totuus pätee edelleen. Mutta jos siitä huolimatta joku haluaa ostaa joka kesäksi uuden pyörän, se hänelle sallittakoon. Jos TM kerran todisti, senhän täytyy olla totta...

        Itse olen valinnut keskihintaisen vaihtoehdon oman tarpeeni mukaan. Käytän huoltoihin aikaa päivän-kaksi vuodessa ja varaosiin rahaa nollasta muutamaan kymppiin. Uskon ajavani tällä tavalla *paljon* alle 200€/vuosi kustannustasolla kun pyörän käyttöiäksi tulee jotain 10-15 vuotta.

        Reilu kaksikymmentä vuotta vanha Monarkki 28" kolmivaihteisena rumpuvaihteella kelpasi viime kesän 15km (suuntaansa) työmatkojen kulkemiseen. Uudet kumit ja vaijerit joutu hommaamaan, muuten meni tuon paritonnia kesässä kivasti. Kelpaa asvaltille ja hiekalle. Vauhtia keskimäärin yli 20kmh. Ykkösvaihde kaikissa mäissä riittävän keponen, kolmosta pidempi ois kiva tasasella mutta eipä sitä näytä juuri isompaa välitystä löytyvän ketjuvehkeistäkään.

        Kyllä niitä käppyräpyöräilijöitä ohi meni, mutta monesti olivat seuraavissa valoissa tai risteyksessä odottamassa.

        Kun kunto kestää tuollaisella ajelun en todellakaan halua mitään nakkirengasta, jolla ei kanttarille uskalla vauhdilla ponnistaa. Ja tulee tuo turvallisuuskin vastaan, yli kahdenkympin vauhti on monessa kohtaa aivan liikaa.


      • cops
        kuntokestää kirjoitti:

        Reilu kaksikymmentä vuotta vanha Monarkki 28" kolmivaihteisena rumpuvaihteella kelpasi viime kesän 15km (suuntaansa) työmatkojen kulkemiseen. Uudet kumit ja vaijerit joutu hommaamaan, muuten meni tuon paritonnia kesässä kivasti. Kelpaa asvaltille ja hiekalle. Vauhtia keskimäärin yli 20kmh. Ykkösvaihde kaikissa mäissä riittävän keponen, kolmosta pidempi ois kiva tasasella mutta eipä sitä näytä juuri isompaa välitystä löytyvän ketjuvehkeistäkään.

        Kyllä niitä käppyräpyöräilijöitä ohi meni, mutta monesti olivat seuraavissa valoissa tai risteyksessä odottamassa.

        Kun kunto kestää tuollaisella ajelun en todellakaan halua mitään nakkirengasta, jolla ei kanttarille uskalla vauhdilla ponnistaa. Ja tulee tuo turvallisuuskin vastaan, yli kahdenkympin vauhti on monessa kohtaa aivan liikaa.

        mulla on talvi pyöränä raleight 26" hybridi maksoi 160€ 21 vaihdetta eli 7 vaihdetta on pyörässä ja on talvella sopivan pieni kokoinen eli hyvin hallittavissa ajettu yli 10 000 km ja kaikki pelaa vielä ihan hyvin ei ole vaihdettu ketjuja eikä rattaita vieläkään pyörä tosin on aina katoksessa enkä käsittele sitä muutenkaan halpa pyörämäisen huonosti, että kylläpä se taitaa olla sama minkä halpapyörän ostaa niin huolenpito on tärkeintä niin raleighissa kuin montanassa ta hännänhuippu nishikissäkin, taitaavat ihmiset vain pitää paremmin kalliimpaa pyörää?


      • Ei ne kalliit pyörät kestä sen paremmin, kuin halpa pyörät, mutta niitä huolletaan paremmin. Kalliimmissa pyörissä haetaan useinmiten muita ominaisuuksia kuin kestävyyttä. Pyörän ja osien keveys maksaa ei välttämättä pyörän ja osien kestävyys. Tosin aivan halvalla tuskin saa edes painavaa ja kestävää pyörää.


      • Suuri ero!
        a.s kirjoitti:

        Ei ne kalliit pyörät kestä sen paremmin, kuin halpa pyörät, mutta niitä huolletaan paremmin. Kalliimmissa pyörissä haetaan useinmiten muita ominaisuuksia kuin kestävyyttä. Pyörän ja osien keveys maksaa ei välttämättä pyörän ja osien kestävyys. Tosin aivan halvalla tuskin saa edes painavaa ja kestävää pyörää.

        Väittäisi pyörän kestävyyden paranevan huimasti siirryttäessä halvoista keskihintaluokkaan. Sekä materiaalit että suunnittelu paranee. Eli kestävimillään pyörät ovat keskihintaluokassa jossain 2 000 - 3 000€:n tietämillä. Maastopyörien osalta piikki voi olla jopa hieman korkeammalla.

        Kalliit pyörät, kun mennään yli 5 000€:n (karkeasti) ovat keventelyä, jolloin kestävyydestä tingitään. Eli haetaan juuri niitä muita ominaisuuksia.


      • Suuri ero! kirjoitti:

        Väittäisi pyörän kestävyyden paranevan huimasti siirryttäessä halvoista keskihintaluokkaan. Sekä materiaalit että suunnittelu paranee. Eli kestävimillään pyörät ovat keskihintaluokassa jossain 2 000 - 3 000€:n tietämillä. Maastopyörien osalta piikki voi olla jopa hieman korkeammalla.

        Kalliit pyörät, kun mennään yli 5 000€:n (karkeasti) ovat keventelyä, jolloin kestävyydestä tingitään. Eli haetaan juuri niitä muita ominaisuuksia.

        Niin kutsuttu halpapyöräkin kestää siinä mitä kalliimpikin pyörä, kun sitä käyttää pyörän käyttötarkoitukseen ja huolehtii pyörän kunnossapidosta. No, eihän hapla pyörä ole suunniteltu alamakikilpailuihin, joten ei se sitä kestä. Eikä sen tarvikkaan sitä kestää. Niin, kun tuon ottaa tarkastelu kohdaksi niin esim. alamakipyörän osat ovat kestävämpiä, mutta ...


      • Merivaan
        cops kirjoitti:

        mulla on talvi pyöränä raleight 26" hybridi maksoi 160€ 21 vaihdetta eli 7 vaihdetta on pyörässä ja on talvella sopivan pieni kokoinen eli hyvin hallittavissa ajettu yli 10 000 km ja kaikki pelaa vielä ihan hyvin ei ole vaihdettu ketjuja eikä rattaita vieläkään pyörä tosin on aina katoksessa enkä käsittele sitä muutenkaan halpa pyörämäisen huonosti, että kylläpä se taitaa olla sama minkä halpapyörän ostaa niin huolenpito on tärkeintä niin raleighissa kuin montanassa ta hännänhuippu nishikissäkin, taitaavat ihmiset vain pitää paremmin kalliimpaa pyörää?

        ainakin valinassa päällimmäisenä oli oikea runkokoko, se on paljon helpompi löytää pyöräliikkeen valikoimista kuin marketeista.


      • Turha inttää
        a.s kirjoitti:

        Niin kutsuttu halpapyöräkin kestää siinä mitä kalliimpikin pyörä, kun sitä käyttää pyörän käyttötarkoitukseen ja huolehtii pyörän kunnossapidosta. No, eihän hapla pyörä ole suunniteltu alamakikilpailuihin, joten ei se sitä kestä. Eikä sen tarvikkaan sitä kestää. Niin, kun tuon ottaa tarkastelu kohdaksi niin esim. alamakipyörän osat ovat kestävämpiä, mutta ...

        Halpapyörän suunnittelu, raaka-aineet ja valmistus on sekä rungon että osien osalta heikompilaatuista kuin keskihintaluokan polkupyörässä. Halpapyörät eivät kestä, vaikka niitä kuinka huoltaisi. Alle tonnilla ei voi myydä Suomessa toimivaa ja kestävää vaihdepyörää!


      • Turha inttää kirjoitti:

        Halpapyörän suunnittelu, raaka-aineet ja valmistus on sekä rungon että osien osalta heikompilaatuista kuin keskihintaluokan polkupyörässä. Halpapyörät eivät kestä, vaikka niitä kuinka huoltaisi. Alle tonnilla ei voi myydä Suomessa toimivaa ja kestävää vaihdepyörää!

        Alle tonnilla saa toimivan vaihdepyörän. Jopa huomattavasti alle. Kaikilla vain ei ole järki mukana pyörää valitessa. Tosin kestävää pyörää ei saa edes rahalla.


      • polkupelle
        a.s kirjoitti:

        Alle tonnilla saa toimivan vaihdepyörän. Jopa huomattavasti alle. Kaikilla vain ei ole järki mukana pyörää valitessa. Tosin kestävää pyörää ei saa edes rahalla.

        Aloittajalle voisi olla hyväksi etsiä myös käytettyä, esim poliisin huutokaupassa monesti on ihan uusiakin laadukkaita zykkeleitä ja hinta murto-osa uudesta. Itse aikanaan ostin sieltä feltin 200e ja oli päällisin puolin kuin kaupasta tuotu, no pari vaijeria oli poikki ja vaihteet joutui säätämään, mutta hyvin on tähän asti pelannut. Ko pyörässä on laadukkaat osat ja hydrauliset jarrut, hintaansa nähden loistopeli ja hankintana erinomainen. Miksi maksaa uudesta itsensä kipeäksi tai tyytyä halpaan...


      • -
        Suuri ero! kirjoitti:

        Väittäisi pyörän kestävyyden paranevan huimasti siirryttäessä halvoista keskihintaluokkaan. Sekä materiaalit että suunnittelu paranee. Eli kestävimillään pyörät ovat keskihintaluokassa jossain 2 000 - 3 000€:n tietämillä. Maastopyörien osalta piikki voi olla jopa hieman korkeammalla.

        Kalliit pyörät, kun mennään yli 5 000€:n (karkeasti) ovat keventelyä, jolloin kestävyydestä tingitään. Eli haetaan juuri niitä muita ominaisuuksia.

        Luulen, että näillä aavistuksen elitistisillä lausunnoilla "oikeiden fillareiden" hinnoista saadaan iso osa uusista pyöräilijöistä vain karttamaan koko lajia. Pelkäänpä että moni käyttöpyörän hankkimista suunnitellut on jättänyt asian sikseen saatuaan täällä vastaansa täyslaidallisen niche-pyöriä kuten fiksejä, sinkula-crosseja ja kilpapyöriä.

        Harrastajalle nämä ovat tietysti hyviä vinkkejä mutta vasta-alkajille.. Noh, aina pitäisi tiedostaa kohderyhmänsä ja miettiä vastaako kysymyksissä muiden hyödyksi vaiko ainoastaan omaksi iloksi.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        - kirjoitti:

        Luulen, että näillä aavistuksen elitistisillä lausunnoilla "oikeiden fillareiden" hinnoista saadaan iso osa uusista pyöräilijöistä vain karttamaan koko lajia. Pelkäänpä että moni käyttöpyörän hankkimista suunnitellut on jättänyt asian sikseen saatuaan täällä vastaansa täyslaidallisen niche-pyöriä kuten fiksejä, sinkula-crosseja ja kilpapyöriä.

        Harrastajalle nämä ovat tietysti hyviä vinkkejä mutta vasta-alkajille.. Noh, aina pitäisi tiedostaa kohderyhmänsä ja miettiä vastaako kysymyksissä muiden hyödyksi vaiko ainoastaan omaksi iloksi.

        Jotkut välilä kirjoittavat vähän kärjistäen, mutta aika paljon tulee asiaa! Palsta oli muutama vuosi sitten parin roskaa myyvän ketjun mainospaikka. Nyt roskapyöriä kauppaavat hopottajat on saatu täältä lähes kokonaan pois.

        Hyvä polkupyörä maksaa rahaa. Suomessa hiukan enemmän kuin maailman nettikaupoissa, mutta ensikertalaisen ei kannata lähteä tilaamaan suin päin maailmalta. Polkupyörä on sen verran vaikea mitoitettava, että asiantuntevasta kauppiaasta on apua.

        Kilpapyörä ei ole fiksu hankinta ensimmäiseksi hyväksi pyöräksi. Ei, oli kyse sitten maasto-, maantie- tai vaikkapa trialkilpapyörästä. Sen sijaan täällä hyvin usein esitettyyn kysymykseen kuntoilijan fillarista, on perus maantiepyörä tai jos haluaa pois tieltä, niin jäykkäperäinen maasturi yleensä kaikkein järkevin valinta.

        Fixi on kiva, mutta ei ehkä ihan joka pojan lelu. Pääosaan kaupan sinkuloista saa kuitenkin vapaarattaan, joten yleipyöränä kaupungissa joku Nishikin Roadmaster, Konan Paddywagon tai Spessun Langster on ihanteellinen Jopoakaan unohtamatta.


      • taavispyörällä
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jotkut välilä kirjoittavat vähän kärjistäen, mutta aika paljon tulee asiaa! Palsta oli muutama vuosi sitten parin roskaa myyvän ketjun mainospaikka. Nyt roskapyöriä kauppaavat hopottajat on saatu täältä lähes kokonaan pois.

        Hyvä polkupyörä maksaa rahaa. Suomessa hiukan enemmän kuin maailman nettikaupoissa, mutta ensikertalaisen ei kannata lähteä tilaamaan suin päin maailmalta. Polkupyörä on sen verran vaikea mitoitettava, että asiantuntevasta kauppiaasta on apua.

        Kilpapyörä ei ole fiksu hankinta ensimmäiseksi hyväksi pyöräksi. Ei, oli kyse sitten maasto-, maantie- tai vaikkapa trialkilpapyörästä. Sen sijaan täällä hyvin usein esitettyyn kysymykseen kuntoilijan fillarista, on perus maantiepyörä tai jos haluaa pois tieltä, niin jäykkäperäinen maasturi yleensä kaikkein järkevin valinta.

        Fixi on kiva, mutta ei ehkä ihan joka pojan lelu. Pääosaan kaupan sinkuloista saa kuitenkin vapaarattaan, joten yleipyöränä kaupungissa joku Nishikin Roadmaster, Konan Paddywagon tai Spessun Langster on ihanteellinen Jopoakaan unohtamatta.

        ...jos aloittaja haluaa halvan pyörän kerran viikossa tapahtuvaan ajoon niin miksi ette tarjoa hänelle sellaista`?
        Mitä ihmeen tarvetta on tyrkyttää tonnin pyörää jos toinen ei sitä todellakaan tarvitse.?????
        Suututtaa niin että kirjoitusvirheet johtuu ihan siitä.

        Jos joku haluaa halvan pyörän,antakaa haluta.

        Miten v...ussa se voi olla teiltä joiltakin friikeiltä pois???

        Penkää vtun krammaviilarit jonnekkin niin korpeen ettei kukaan iknä nää.....


      • Sanoisin näin
        taavispyörällä kirjoitti:

        ...jos aloittaja haluaa halvan pyörän kerran viikossa tapahtuvaan ajoon niin miksi ette tarjoa hänelle sellaista`?
        Mitä ihmeen tarvetta on tyrkyttää tonnin pyörää jos toinen ei sitä todellakaan tarvitse.?????
        Suututtaa niin että kirjoitusvirheet johtuu ihan siitä.

        Jos joku haluaa halvan pyörän,antakaa haluta.

        Miten v...ussa se voi olla teiltä joiltakin friikeiltä pois???

        Penkää vtun krammaviilarit jonnekkin niin korpeen ettei kukaan iknä nää.....

        Halvalla ja halvalla pyörällä on eroa! Alta tonnin pyörä, joista tuossa on monta esimerkkiä, ovat halpoja. Kuka tahansa ostaa 3000€:n pyörän onnistuneesti, mutta hyvän ja edullisen pyörän löytäminen on haaste.

        Markettirutkut kannattaa ohittaa. Ainoa markettipyörä, jota voi suositella on Jopo, kunhan katsoo että se on tehty Hangossa.

        Juuri tuohon käyttöön, jota aloittaja tarkoitti, on esimerkiksi Nishikin Road Master erinomainen. Sitä on saanut nyt talvella alle 500€:n, jota voi pitää halpana. Samoin Konan Paddy Wagon on tarkoitettu juuri tuollaiseen.

        http://nishiki.fi/mallisto/kilpa/road-master

        http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=paddy_wagon

        Kun mennään alle 500€:n kannattaa unohtaa vaihteet.


      • Kuntoileva
        Sanoisin näin kirjoitti:

        Halvalla ja halvalla pyörällä on eroa! Alta tonnin pyörä, joista tuossa on monta esimerkkiä, ovat halpoja. Kuka tahansa ostaa 3000€:n pyörän onnistuneesti, mutta hyvän ja edullisen pyörän löytäminen on haaste.

        Markettirutkut kannattaa ohittaa. Ainoa markettipyörä, jota voi suositella on Jopo, kunhan katsoo että se on tehty Hangossa.

        Juuri tuohon käyttöön, jota aloittaja tarkoitti, on esimerkiksi Nishikin Road Master erinomainen. Sitä on saanut nyt talvella alle 500€:n, jota voi pitää halpana. Samoin Konan Paddy Wagon on tarkoitettu juuri tuollaiseen.

        http://nishiki.fi/mallisto/kilpa/road-master

        http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=paddy_wagon

        Kun mennään alle 500€:n kannattaa unohtaa vaihteet.

        Kuntoiluvälineenä fixi vaatii vähän asennetta ja on aloittelijalle ehkä turhan haastava. Siihen tarkoitukseen paras on aivan perus maantiepyörä. Kaikkine tarvikkeineen sellaisen voi painaa nyt talvella ostettuna alta tonnin.

        http://www.velosport.fi/index.php/bike-finder/maantiepyorat/alle-1000/impact-xenon-mix-9v.html


      • Kuntoileva
        Kuntoileva kirjoitti:

        Kuntoiluvälineenä fixi vaatii vähän asennetta ja on aloittelijalle ehkä turhan haastava. Siihen tarkoitukseen paras on aivan perus maantiepyörä. Kaikkine tarvikkeineen sellaisen voi painaa nyt talvella ostettuna alta tonnin.

        http://www.velosport.fi/index.php/bike-finder/maantiepyorat/alle-1000/impact-xenon-mix-9v.html

        Jos ajatuksena on kuntoilla polkupyörällä, niin hankkikaa ihmeessä "Pyöräilijän käsikirja". Siinä on kaikki perusasiat kuntoilijalle sekä maastossa että asfaltilla ajoon. mm varotetaan liian nopeasta kilometrimäärien ylösajosta, joka poikkeuksetta päätyy kropan hajoamiseen.

        http://readme.fi/product.php?&isbn=9789522201058

        Kirjan toisessa painoksessa on kannessa aika-ajopyörä, joka sisältöön verrattuna on uhono valinta. Kirja on oiva opas kuntoilua aloittelevalle.


      • -
        Kuntoileva kirjoitti:

        Kuntoiluvälineenä fixi vaatii vähän asennetta ja on aloittelijalle ehkä turhan haastava. Siihen tarkoitukseen paras on aivan perus maantiepyörä. Kaikkine tarvikkeineen sellaisen voi painaa nyt talvella ostettuna alta tonnin.

        http://www.velosport.fi/index.php/bike-finder/maantiepyorat/alle-1000/impact-xenon-mix-9v.html

        Tätä tajunnanvirtaa (onko tällä palstalla oikeasti 90% Alkup.Maantiepyöräin tekstejä eri nikeillä?) kun lukee, niin ei oikein voi kuin pyörittää päätään.. Niin monessa kohtaa mennään metsään.

        Fillarifoorumin ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/ ) palsta on rekisteröimispakon ansiosta ihan siisti palsta ja siellä saa pääsääntöisesti asiantuntevia ja monipuolisia vinkkejä. Suosittelen.


      • Jep jep
        - kirjoitti:

        Tätä tajunnanvirtaa (onko tällä palstalla oikeasti 90% Alkup.Maantiepyöräin tekstejä eri nikeillä?) kun lukee, niin ei oikein voi kuin pyörittää päätään.. Niin monessa kohtaa mennään metsään.

        Fillarifoorumin ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/ ) palsta on rekisteröimispakon ansiosta ihan siisti palsta ja siellä saa pääsääntöisesti asiantuntevia ja monipuolisia vinkkejä. Suosittelen.

        Täällä on puolenkymentä harrastelijaa, jotka päättivät muutama vuosi sitten siistiä palstan. Palsta oli parin romupyöriä myyvän hopottajan hallussa, kuten jo mainittiinkin. Nyt tämä on huomattavasti siistimpi, kuin silloin.

        Fillarilehden palstasta olen samaa mieltä. Ajatus tämän palstan siistimisestä heräsi juuri tuolla!

        Joidenkin mielestä tiedon jakaminen on ikävää. Kunnollinen vaihdepyörä asfaltille maksaa tonnin, kun siihen lisätään kaikki tarpeellinen. Se on ihan hyvä nyrkkisääntö. Mastopyörä maksaa siitä vielä reippaasti enemmän.


      • -
        Jep jep kirjoitti:

        Täällä on puolenkymentä harrastelijaa, jotka päättivät muutama vuosi sitten siistiä palstan. Palsta oli parin romupyöriä myyvän hopottajan hallussa, kuten jo mainittiinkin. Nyt tämä on huomattavasti siistimpi, kuin silloin.

        Fillarilehden palstasta olen samaa mieltä. Ajatus tämän palstan siistimisestä heräsi juuri tuolla!

        Joidenkin mielestä tiedon jakaminen on ikävää. Kunnollinen vaihdepyörä asfaltille maksaa tonnin, kun siihen lisätään kaikki tarpeellinen. Se on ihan hyvä nyrkkisääntö. Mastopyörä maksaa siitä vielä reippaasti enemmän.

        Palstan siistiytymisestä voi olla montaa mieltä, jos täällä esim. käyttöpyörää kysyvälle tarjotaan fiksiä. ;)

        Huumoriarvoltaan palsta on silti ihan mainio. Harmittaa vain niiden aloittelijoiden puolesta, jotka tulevat tänne ehkä oikeasti hankkimaan tietoa ja saavat vastaansa aika yksipuoleisia näkemyksiä.


      • oikeaan käyttöön
        - kirjoitti:

        Palstan siistiytymisestä voi olla montaa mieltä, jos täällä esim. käyttöpyörää kysyvälle tarjotaan fiksiä. ;)

        Huumoriarvoltaan palsta on silti ihan mainio. Harmittaa vain niiden aloittelijoiden puolesta, jotka tulevat tänne ehkä oikeasti hankkimaan tietoa ja saavat vastaansa aika yksipuoleisia näkemyksiä.

        Sinkula (yksi vaihde) on usimmille kaikkein fiksuin valinta siinä hintaluokassa, josta täällä puhutaan. Modernit kaupunkisinkulat ovat syrjäyttämässä mummiksia Helsingissä ja tendi leviää aivan varmasti muualle, misä ajetaan pääosin asfaltilla. Jopo on oma lukunsa, varsinkin kun valmistus siirtyi takaisin Hankoon.

        http://www.helkamavelox.fi/mallisto/Jopo/

        Mummiksiakin myydään, mutta laatupyörät, kuten kotimainen Pelago, vievät tilaa halpisromuilta. Ostamalla laadukkaan, oikean kokoisen pyörän, tulee se aina pitkän päälle halvemmaksi.

        http://www.pelagobicycles.com/bristol.html

        Nuoriso ja keski-ikäiset miehet ajavat kaupunkifixeillä. Eli sinkulalla, jossa ei ole vapaaratasta. Vähän ennäkkoluuloja pois, niin fixi on tosi kiva kaupunkipyörä: maantiepyörän geomeria, horisontaalidropit, lukkopolkimet ja riittävän kapeat renkaat.

        Rengasleveytenä 23mm - 32mm on sopiva kaupunkiin. Jos ajaa pyörällä myös talvella, on siihen saatava nastat, joten tilaa tulee olla vähän enemmän (noin 35mm).

        Fixi on todella toimiva kesäpyörä asfaltille. Useat ostavat pyörän kahdella takarattaalla, niin että toisessa on vapaaratas.

        http://www.specialized.com/de/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=51633&scid=1001&scname=Road

        Oma lukunsa ovat sitten ne, jotka ajavat ratapyörillä liikenteen seassa. Varmasti kivaa niille, jotka osaavat, mutta kannattaa muistaa poliisin tulkinta nykyisestä laista. Heidän mukaansa lakiteksti vaatii ainakin yhtä käsijarrua tuollaiseen.

        Lenkkipyörä, josta tämäkin keskustelu lähti, on kuitenkin joko maasto tai maantiepyörä. Crossaria tarjotaan tällä hetkellä usein yleispyöräksi kaikenlaiseen käyttöön maanteille, työmatkalle, retkille ja maastoon. Se onkin sitä pienin varauksin.

        http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain_hardtail/6_series/6500/

        http://www.bianchi.com/fi/bikes/bikes_detail.aspx?ProductIDMaster=49952

        http://www.rosswheel.com/rossano/2006/index.php?page=malli&sex=m&menu=8&malli=mallit&id=cross_roadsport_tiagra_2010

        Retkipyörät ovat sitten oma lukunsa. Johtue historiasta, on osa Suomessa crossareina myytävistä pyöristä juuri retkipyöriä.

        http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker_complete/

        Yhteenvetona voi sanoa, että halpa pyörä ei ole edullinen. Jos pyöräilyyn on käytettävissä vain vähän rahaa, niin silloin kannattaa miettiä tarkkaan. Laatupyörä on aina pitkän päälle edullisempi vaihtoehto.


      • asdqrwerwrwerwer
        a.s kirjoitti:

        Niin kutsuttu halpapyöräkin kestää siinä mitä kalliimpikin pyörä, kun sitä käyttää pyörän käyttötarkoitukseen ja huolehtii pyörän kunnossapidosta. No, eihän hapla pyörä ole suunniteltu alamakikilpailuihin, joten ei se sitä kestä. Eikä sen tarvikkaan sitä kestää. Niin, kun tuon ottaa tarkastelu kohdaksi niin esim. alamakipyörän osat ovat kestävämpiä, mutta ...

        Halpiksissa on usein pinnojen kireys epätasainen tai liian löysällä, tai pinna pääsee liikkumaan navan reiässä (optimi olisi 2.3 mm 2.0 mm pinnalle) liikaa, tästä aiheutuu pinnojen murtumista.
        Jos takarenkaasta napsahtelee oikealta puolen pinna "normaalissa" ajossa (oletetaan, ettei ole ns. zero-dish), on pinnat liian löysällä. Oikealla kireydellä olevista takerenkaista pinnat napsahtaa ennemmin vasemmalta puolen, koska ne ovat sillä puolen löysemmällä (sama pätee myös, jos on levyjarrut edessä). Pinnojen kireys kannattaa heti uutena tarkastaa. Muuten niitä on turha alkaa säätelemään.

        Oikein tehty kiekko kestää ainakin 100000 km normaalia ajoa, ennen kuin ensimmäinen pinna napsahtaa poikki. Tähän tarvitaan myös jäykkä vanne. 2.0/1.8 DB ruostumattomasta teräksestä valmistetut pinnat ovat parhaita. Ruostumattoman erottaa halpis teräspinnasta siitä, että ruostumaton on vähemmän magneettinen.


      • yosmitellä kroatiaan

        Olen matkalla Kroatiaan halpispyörällä juuri nyt olen lähellä Itävallan rajaa .viime vuona kävin Malagasa ja takas,sitä edellisenä kesänä jäämerellä ja takas!Yosmite 169 € noin 27 kg tavaraa matkas.Ei ole ollut ongelmia kuin netis välineurheilioilla.Pyörän kun huoltaa ja seuraa ettei mikään ole rempallaan niin kyllä toimii.Taka vanteen ja rissan olen noin 8000km kohdalla vaihtanut ja takana halpispyörälläni on jo yli 23000 km.joten miettikääppä sitä ennen kun kirjoittelette soopaa.


    • frsdtrsdr

      kestää kun osaa käyttää ja huoltaa jne.

      • Mielenkiintoinen!

        Budget Sport myy Createa hintaan 399€. Jos jompi kumpi Suomeen tuoduista koista osuu, niin kaupunki/koulumatkapyöräksi ihan kiva.

        Jonkun testin mukaan sovitukset olivat kohtuu haastavia, kuten tuossa hintaluokassa yleensä. Kaikki osat eivät oikein tahtoneet sopia. Kaikki laakerit kannattaa avata, tarkastaa, rasvata ja säätää itse oikeaan kireyteen ennen käyttöönottoa!


      • hohwei
        Mielenkiintoinen! kirjoitti:

        Budget Sport myy Createa hintaan 399€. Jos jompi kumpi Suomeen tuoduista koista osuu, niin kaupunki/koulumatkapyöräksi ihan kiva.

        Jonkun testin mukaan sovitukset olivat kohtuu haastavia, kuten tuossa hintaluokassa yleensä. Kaikki osat eivät oikein tahtoneet sopia. Kaikki laakerit kannattaa avata, tarkastaa, rasvata ja säätää itse oikeaan kireyteen ennen käyttöönottoa!

        kato btgetin myyjäkin kirjoittelee palstalle, vai mielenekintoinen


      • Se budget'sta

    • voi vittu sentäs

      Ei helvetti sentäs taas kerran! Jos meinaat sen Bilteman Yosemiten ostaa niin pyydä niiltä sitten kaupantekijäisiksi myös hautajaiset kustannettuna valmiiksi. Kai tämä aloitus oli taas Bilteman myyjän kirjoittama provo?

      Nyt en jaksa kirjoittaa perusteita sille miksi Yosemite pitää jättää ostamatta, mutta sanonpahan vaan, että jos välttämättä haluat sen itsemurhan tehdä niin pääset vähän helvetin paljon halvemmalla kun ostat Biltsusta muutaman metrin köyttä ja vedät itsesi siihen kiikkuun. Ei satukaan niin kauaa kuin kituessa sitten sairaalassa kun se Yosemite on hajonnut alta. Tai aja autolla rekan keulaan täyttä vauhtia. Tulee kivuton lähtö eikä tarvitse ostaa Yosemitea silloinkaan itsemurhavälineeksi.

      • halpaa kyytiä

        kyllä siinä taas jotain sukkahousuissa kekkuloivaa rimppa kinttua nakertaa kun on ostanu monen tonnin pyörän jota saa olla koko ajan korjaamassa ja pakko kantaa yöksi omaan sänkyyn ettei kukaan varasta :D
        tais joku ajaa ohitsesi yosemitellä kun piti tänne taas tulla avautuun :D


      • Heh heh
        halpaa kyytiä kirjoitti:

        kyllä siinä taas jotain sukkahousuissa kekkuloivaa rimppa kinttua nakertaa kun on ostanu monen tonnin pyörän jota saa olla koko ajan korjaamassa ja pakko kantaa yöksi omaan sänkyyn ettei kukaan varasta :D
        tais joku ajaa ohitsesi yosemitellä kun piti tänne taas tulla avautuun :D

        Montaa asiaa minäkin ostan B-kaupasta, mutta polkupyörät eivät kuulu niihin. Myyvät vain yhtä kokoa ja viritelmät ovat käsittämättömän huonoja.

        Sinänsä sääli, etteivät osaa kaupata polkupyöriä! Heidän logistinen ketjunsa on tehokas, joten jos he osaisivat ostaa pyöriä, olisivat hinnat kohdallaan.

        Ilmainen neuvo B-kaupalle:
        - vain neljä mallia: mummis, jäykkäperinen maasturi, crossari ja citypyörä
        - täysi kokojakauma kaikista malleista
        - koulutus myyjille, jotta osaavat mitoittaa pyörän asiakkaalle


    • yksi viesti

      Työtoverini pyöräilee huhtikuusta -lokakuuhun paljon, työmatkapyöräilyä 15 km 5 päivää viikossa ja paljon myös vapaa-aikana, 30 km:n lenkkejä, kuntoilumielessä. Hän osti kolmisen vuotta sitten Suomen polkupyörätukusta 7-vaihteisen Inceran ja on ollut todella tyytyväinen. Mitään vikoja ei ole ollut. Pyörä maksoin hiukan yli 300 €, mutta hinnaltaan siis selvästi esim. vastaavanominaisuuksista Tunturia tai Helkamaa edullisempi.

      • läpinäkyvää

        kato pptukun myyjätkin on heränneet tänne kun kevät lähestyy, terve vaan ja hyvä yritys


      • Erkki Nimimerkki
        läpinäkyvää kirjoitti:

        kato pptukun myyjätkin on heränneet tänne kun kevät lähestyy, terve vaan ja hyvä yritys

        Jos tuo olisi hopottaja, niin hän kauppaisi cc7000:tta! Se on omine ongelmineenkin (kokojakauma, jarrut jne) varteenotettava vaihtoehto edulliseksi työmatkapyöräksi. Teksti on selvästi jonkun provoilijan.


      • Aloittaja...
        Erkki Nimimerkki kirjoitti:

        Jos tuo olisi hopottaja, niin hän kauppaisi cc7000:tta! Se on omine ongelmineenkin (kokojakauma, jarrut jne) varteenotettava vaihtoehto edulliseksi työmatkapyöräksi. Teksti on selvästi jonkun provoilijan.

        Mites kommentoisitte tähän:
        Eli onko hyvä vai huono pyörä esim. Tunturin, helkaman tai cresentin joku perus 7-vaihteinen citypyörä(vaiteet piilossa,eli ei suoraan näkyvissä(shimano nexus-vaihteinen))????
        Hintaahan noilla on about 500E-700E ??????????


      • Sanoisin näin
        Aloittaja... kirjoitti:

        Mites kommentoisitte tähän:
        Eli onko hyvä vai huono pyörä esim. Tunturin, helkaman tai cresentin joku perus 7-vaihteinen citypyörä(vaiteet piilossa,eli ei suoraan näkyvissä(shimano nexus-vaihteinen))????
        Hintaahan noilla on about 500E-700E ??????????

        Huono. Ongelmat piilossa. Halpiksen tulee olla fixi tai sinkula.

        http://nishiki.fi/mallisto/maantie/road-master-ss


      • Ei enää kaunotar
        Sanoisin näin kirjoitti:

        Huono. Ongelmat piilossa. Halpiksen tulee olla fixi tai sinkula.

        http://nishiki.fi/mallisto/maantie/road-master-ss

        Viestin aloittaja ei ole pyöräilyn ammattilainen vaan tarvitsee edullisen peruspyörän. Teille, jotka puhutte yli 1000 €:n pyöristä, olette jo varsinaisia harrastajia tai teillä on muuten kerralla varaa sijoitta moinen summa. I
        Itse olen polkenut 11 vuotta 4-vaihteisella Helkamalla n. 10 km päivässä n. 5 -6 kk/vuosi ja vain takarengas on kerran vaihdettu. Huollan kyllä menopeliäni pitämällä sen puhtaana, voitelen ketjut ja säilytän kuivassa varastossa talven. Suomessa on vuosia ns. tavallinen pyöräilijä ajanut Helkamalla, Cresentillä, Tunturilla ja vastaavilla, niitä nyt ainakin näkyy suurten naisvaltaisten työpaikkojen, kuten sairaaloitten, pyöräparkeissa runsaasti, joten eivät ne nyt ihan huonoja voi olla, kun joukossa on varmasti niitäkin, jotka eivät muuta tee kuin renkaaseen ilmaa pumppaavat.


      • yksi viesti
        läpinäkyvää kirjoitti:

        kato pptukun myyjätkin on heränneet tänne kun kevät lähestyy, terve vaan ja hyvä yritys

        Minulla ei ole mitään tekemistä polkupyörätukun kanssa. Olen vain harkinnut selkäongelmieni takia uuden pyörän hankintaa ja työtoverini tuota Inceraa suositteli myös hyvän pystyn ajoasennon takia. Polkupyörätukun mainitsin, koska työtoverini kertoi sen sieltä tilanneensa.


      • dwerererer
        yksi viesti kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tekemistä polkupyörätukun kanssa. Olen vain harkinnut selkäongelmieni takia uuden pyörän hankintaa ja työtoverini tuota Inceraa suositteli myös hyvän pystyn ajoasennon takia. Polkupyörätukun mainitsin, koska työtoverini kertoi sen sieltä tilanneensa.

        Se on "Insera". Ja miksi juuri Insera olisi paras ajaa pystyasennossa?
        Oletko harkinnut kenopyörää? Vai eikö myydä paikallisissa puljuissa.


      • apostolin kyyti
        dwerererer kirjoitti:

        Se on "Insera". Ja miksi juuri Insera olisi paras ajaa pystyasennossa?
        Oletko harkinnut kenopyörää? Vai eikö myydä paikallisissa puljuissa.

        Aina on joku vääräleuka ja asiallinen keskustelu näillä palstoilla on mahdotonta.
        S tai C ei liene maailman tärkein asia.


      • xxxxxxxxzzzzzzzzzzzz
        apostolin kyyti kirjoitti:

        Aina on joku vääräleuka ja asiallinen keskustelu näillä palstoilla on mahdotonta.
        S tai C ei liene maailman tärkein asia.

        Et sitten tajunnut, että tuossa oli nimen korjauksen lisäksi muita kysymyksiä.

        Sinun kanssa taitaa asiallinen keskustelu olla mahdotonta.


      • apostolin kyyti
        xxxxxxxxzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Et sitten tajunnut, että tuossa oli nimen korjauksen lisäksi muita kysymyksiä.

        Sinun kanssa taitaa asiallinen keskustelu olla mahdotonta.

        Mikä on kenopyörä?


      • dndndndndnff
        apostolin kyyti kirjoitti:

        Mikä on kenopyörä?

        En tiedä, piti sanoa nojapyörä.
        :-O


      • apostolin kyyti
        dndndndndnff kirjoitti:

        En tiedä, piti sanoa nojapyörä.
        :-O

        Nojapyörä ei ole ihan peruspyöräkaupan valikoimissa ja valitettavasti ei taida minulle sopia. Lääkäri suositteli mahdollisimman pystyä ajoasentoa, ns. mummopyörää, on kuulemma selkärangalle paras. Inseran lisäksi toki muitakin 7-vaihteisia polkupyöriä pystyllä ajoasennolla löytyy.
        Lopetan tämän kirjoittelun nyt tähän. Itse kuitenkin niin minä kuin muutkin valintamme teemme. Mielipiteitten vaihdostahan koko ketju liikkeelle lähti.
        Hyvää kevättä ja positiivista otetta kirjoitteluun.


      • Tuota tuota
        apostolin kyyti kirjoitti:

        Nojapyörä ei ole ihan peruspyöräkaupan valikoimissa ja valitettavasti ei taida minulle sopia. Lääkäri suositteli mahdollisimman pystyä ajoasentoa, ns. mummopyörää, on kuulemma selkärangalle paras. Inseran lisäksi toki muitakin 7-vaihteisia polkupyöriä pystyllä ajoasennolla löytyy.
        Lopetan tämän kirjoittelun nyt tähän. Itse kuitenkin niin minä kuin muutkin valintamme teemme. Mielipiteitten vaihdostahan koko ketju liikkeelle lähti.
        Hyvää kevättä ja positiivista otetta kirjoitteluun.

        Nyt en ole ihan varma, että lekurisi on oikeassa! Pysty ajoasento rasittaa selkää normaalia ajoasentoa enemmän, joten selkäsärkyiselle se ei useinkaan ole oikein hyvä.


    • pyrän haaveilija

      etsin hyvää pyörää jossa on ritakka 100-200 eurosen pyörän

      • wwwwwwwwwwwwwwwww

        Kierätyskeskuksesta saa fillarin ja jää rahaa vielä muuhunkin. Kaveri osti sieltä 80-luvun 5 vaihteisen tunturin hintaa 20e


      • Rusopolvi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe