Heipparallaa!
Olen piakkoin lähdössä Sydneyhin tekemään työharjoittelua 3 kuukaudeksi. Nyt olisi mukava kuulla asioita, joita tulisi ottaa huomioon ja muistaa ennen matkalle lähtöä, matkan aikana ja matkan jälkeen mahdollisesti. Seuraavat asiat minulla onkin jo tiedossa:
- passi voimassa 6 kk matkan jälkeen
- viisumi (mutta en ole ihan varma mikä viisumi, onko se E-Visator minulle?)
- adapteri
- vakuutukset kunnossa
- opiskelijalla kelaan olosuhdemuutosilmoitus
- muut asiat suomessa siihen kuntoon et voi olla poissa 3 kk (asunto, muut laskut... ym.)
Mutta onko jotain muuta tärkeää, jota minun tulisi tietää. Esimerkiksi rahankäyttö minua mietityttää: minulla on visa electron, voiko siihen luottaa, vai kannattaako ottaa euroja mukaan ja vaihtaa vai nostaako automaatista käteistä?
Kiitos kovasti kaikille!
Mitä kannattaa ottaa huomioon/muistaa?
minähänsevain(:
1
547
Vastaukset
- MIR2
Saatko työharjoittelustasi palkkaa? Olethan huomannut, että turistiviisumilla(esim eVisitor) ei saa saada palkkaa. Sinun kannattaa tarkastaa ja hakea viisumisi *ennen* lentolippujen ostamista, etenkin jos tarvitset opiskelu- tai työviisumia.
Visa Electron on ihan pätevä maksuväline täällä, ja saat rahaa seinästä sen kanssa.
Tervetuloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337144- 396625
- 293614
- 453130
- 342784
- 162572
- 372198
- 162116
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481977- 341870