Mikko Reposen profetioita Karjalasta

Minulla on aiemmilla profetiasivuillani Mikko Reposen profetioita sekä ennen Talvisotaa että sotien jälkeen. En nyt aivan muista, mutta oheiset sodan jälkeiset profetiatkin taitavat olla mukana. Mutta kun minulle lähetettiin näitä katkelmia Reposen profetioista, jotka on otettu kirjasta "Mikko Reponen VIIPURIN PROFEETTA", niin päätin laittaa ne näkyviin, koska kaikki eivät ole varmaankaan niitä ennen lukeneet.

Kirjasta Mikko Reponen VIIPURIN PROFEETTA:

(Jeesus tulee pian) lyh. - "Mutta sitä ennen Hän, jolla on valta taivaassa ja maanpäällä, vie meidät, Karjalan siirtokansan, vielä entisille kotimaille Karjalaan"

Sivu 60 kirje 3.1.1947

"...Myrskyt lähenevät, ne vievät meidät Karjalaan..."

sivu 10

"...enkelit pitävät kiinni vihan tuulia, mutta näky täyttyy ajallaan. (Habak 2 ) Silloin, vihan tuulien puhaltaessa, aukee Karjalan maa takaisin.

sivu 60 kirje 5.11.1947

"Sitten kuin suuret myrskyt, sekä itä- ja länsituulet käyvät, niin ne vasta siirtävät karjalaiset jäännökset vanhoille paikoille"

Sivu 62 kirje 21.3.1950

"...kyllä Karjala saadaan takaisin, vaan hänelle ei ole ilmoitettu aikaa.

*Nyt se saadaan lahjaksi eikä sodalla, ja Venäjä tulee meidän ystäväksemme"*

sivu 30

- - - - - - -

Jouko Pihon kommentti 20.1.2011

Uskon, että näin tulee tapahtumaan, kuten Mikko Reponen profetoi. Suomi saa vielä Karjalan takaisin, ei sodalla vaan rauhanomaisesti sopimalla.

44

3216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhat ja yksi

Jeesus tulee "pian".
      Mutta sitä ennen karjalan siirtokansa n,400 000 palaa takaisin synnyin sijoilleen.

Kuules nyt nuorimmat jo lähentelee 70 ikävuottaan ja suuri osa on jo ehtonyt kuolla pois ennekuin ehtivät käydä edes turistimatkalla synnyinseudullaan.

Ja miksi laahata vanhuksia asumattomiin korpiin tuhottujen asuntojen raunioille ?
      Ja kiire on koska Jeesus tulee "pian" jo 2011 ja siitä seuraavina jokaisena vuotena mutta möntään meneetuokin ennustus jo ennen viimeisen evakon kuolemaa ja se on jo mennyt !

• -

Siis hei. Pientä rajaa nyt jo. Ei ole mikään ihme, että 30- ja 40-lukujen taitteissa eläneet ihmiset haikailevat Karjalaa takaisin. Tämä Suomen fundamentalistien Karjala takaisin-Venäjä hyökkää ihan kohta-touhu alkaa saada jo tragikoomisia piirteitä. Minäpä menen vielä pidemmälle ja alan haikailemaan Ruotsinvaltaa takaisin.

Antakaahan jo menneitten olla. Ei tuo suhteellisen pieni maapläntti ole yöunien menettämisen arvoista enää tänä päivänä. Takaisin sitä ei saa jollei Venäjä sitä halua antaa, sanoivat ns. profeetat mitä halusivat. Eikä Venäjä taida haluta. Sille te ette voi yhtään mitään. Eikä Suomella ole moiseen edes varaa.

• Nykyinen Venäjän johto ei halua antaa Karjalaa takaisin Suomelle.
        Mutta kuten Reponen profetoi, tulee aika, jolloin Venäjällä on toisenlainen johto, joka haluaa antaa Karjalan takaisin Suomelle lahjana.

• Merkkien seuraaja

Pika-arvio, että viimeinen Karjalan evakko on kuollut jo otsikosa olevan mukaiseesti n. vuonna 2050. Siihen mennessä on täyttynyt moni muukin Raamatun ja Jeesuksen esittämä profetia kuten esim. 100 vuotta Israelin perustamisesta (2048) ja 80 vuotta Jerusalemin valloittamisesta (2047). Jollei Jeesus ole tullut 2050 ja elän yhtä vanhaksi kuin isän isän isä, niin olen vielä näkemässä tuon ajan täällä maan päällä ja todistamassa palautuiko Karjala Reposen profetian mukaan Suomelle.

Kysymys tuhannelle ja yhdelle. Haluatko muuttaa näkemystäsi Jeesukseen ja profetioihin, jos Karjala palautuu Sinun elinaikana Suomelle? Samalla muuten saisit rauhan sydämelle kun Jeesus ja Isä tulee sinne asumaan Pyhän Hengen muodossa. Eo olisi sen jälkeen mitään tarvetta enää kirjoittaa kenestäkään tyylillä jota vähän arvostetaan.

• hölmölässä puhutaan

Toki karjalaiset haikailevat takaisin? Mutt kun Suomiparka ei kykene edes nykyisis syrjäseutuja kunnolla hyvinvoinnissa pitmään, niin miten Karjalan takapajuiset tienoot sitten`? Kun aikoinaan Itä-Saksa liittyi takaisin Länsi-Saksaan (monien "unelma") toteutui, se alkoi "syödä" kovin, kovin paljon varoja.

Kun väki siis vähenee Suomenkin syrjäseuduilta, kylät ukkoutuvat ja akkautuvat, niin ketkä hullut sinne Karjalan takapihojen perukoille menisivät? Jos Piho on tosissaan, niin muuttaisi nyt ensin sinne ihanaan paikkaan malliksi muille!!

• hölmölässä puhutaan kirjoitti:

Toki karjalaiset haikailevat takaisin? Mutt kun Suomiparka ei kykene edes nykyisis syrjäseutuja kunnolla hyvinvoinnissa pitmään, niin miten Karjalan takapajuiset tienoot sitten`? Kun aikoinaan Itä-Saksa liittyi takaisin Länsi-Saksaan (monien "unelma") toteutui, se alkoi "syödä" kovin, kovin paljon varoja.

Kun väki siis vähenee Suomenkin syrjäseuduilta, kylät ukkoutuvat ja akkautuvat, niin ketkä hullut sinne Karjalan takapihojen perukoille menisivät? Jos Piho on tosissaan, niin muuttaisi nyt ensin sinne ihanaan paikkaan malliksi muille!!

Karjala pitää ensin saada takaisin, ennen kuin sinne voi muuttaa. Nytkin tuli juuri uusia maan ostamisen estäviä lakeja.
        Sitten kun Karjala palautuu, saatan ehkä muuttaakin Karjalaan, vaikka en itse olekaan karjalainen eikä minulla ole siellä juuria. Minä puhun ja kirjoitan toisten puolesta ja koko Suomen puolesta.
        Karjala oli ihana paikka.
        Nyt Karjala ei ole ihana paikka, koska se on ryssitty.
        Karjalasta tulee taas ihana paikka, kun se laitetaan kuntoon.

• Tuom.
        JoukoPiho kirjoitti:

Karjala pitää ensin saada takaisin, ennen kuin sinne voi muuttaa. Nytkin tuli juuri uusia maan ostamisen estäviä lakeja.
        Sitten kun Karjala palautuu, saatan ehkä muuttaakin Karjalaan, vaikka en itse olekaan karjalainen eikä minulla ole siellä juuria. Minä puhun ja kirjoitan toisten puolesta ja koko Suomen puolesta.

voihan porofetia toteutuakin, mutta myös käänteisesti. Kuinkahan moni Venäjän puolella on saanut profetian Suomen kuvernementin palauttamisesta äiti Venäjän syliin? Siis Suomi liitettäisiin takaisin Venäjään ja hallinnolliisesti Karjalan alueeseen. Silloinhan saisimme nauttia Karjalaan palauttamisesta.

Pidetäänpä profetioiden ovet auki molempiin suuntiin.

• Inhottava realisti
        JoukoPiho kirjoitti:

Karjala ei ole palautumassa Suomelle. Koko aluetta ei edes Suomen kansan enemmistö takaisin kaipaile.

Asiaan liittyvät profetiat ovat höpötystä.

• pihon touhut
        Inhottava realisti kirjoitti:

Karjala ei ole palautumassa Suomelle. Koko aluetta ei edes Suomen kansan enemmistö takaisin kaipaile.

Koko Karjala-asia on bihon bolitiikka-beliä! Ratsastaa niiden äänestäjien tunteilla, joilla karjala-ikävä.
        Pikemminkin uskon Tuom. kirjoitukseen, että Äiti-Venäjä .... ottaa eksyneen Suomi-neidon syliinsä!

Jk. Joko olette alkaneet opiskella venäjää? Moni on ryhtynyt. Siitä kielestä on hyötyä vastaisuudessa.
        "ja gavaru pa-ruski, ploha".

• tuhat ja yksi

>>
        >>> n. vuonna 2050. Siihen mennessä on täyttynyt moni muukin Raamatun ja Jeesuksen esittämä profetia kuten esim. 100 vuotta Israelin perustamisesta (2048) ja 80 vuotta Jerusalemin valloittamisesta (2047).>>>

Ei ole Raamatussa sellaista ennustusta johon viittaat eikä myöskään Jeesus sellaista Raanatussa esitä.

1. Nyky Israelin valtioon viittaavaa ennustusta ei ole ensimmäistäkään Raamatun sivuilla .
        2. Jeeus ei ennusta 1948 peustettuun juutalaisvaltioon millään tavalla.
        3. Esittämäsi pohdinta on "viikunapuu" ennustuksen jatkumoa.
        4. Sellaisia ennustuksia Raamattu ei sisällä laisinkaan jotka täyttyvät tässä elämässämme ajassa tai tulevaisuudesssa ,kaikki sellaiset kuvitelmaat ovat Kristinuskon luomia harhakuvitelmia.

• tuhat ja yksi kirjoitti:

>>
        >>> n. vuonna 2050. Siihen mennessä on täyttynyt moni muukin Raamatun ja Jeesuksen esittämä profetia kuten esim. 100 vuotta Israelin perustamisesta (2048) ja 80 vuotta Jerusalemin valloittamisesta (2047).>>>

Ei ole Raamatussa sellaista ennustusta johon viittaat eikä myöskään Jeesus sellaista Raanatussa esitä.

1. Nyky Israelin valtioon viittaavaa ennustusta ei ole ensimmäistäkään Raamatun sivuilla .
        2. Jeeus ei ennusta 1948 peustettuun juutalaisvaltioon millään tavalla.
        3. Esittämäsi pohdinta on "viikunapuu" ennustuksen jatkumoa.
        4. Sellaisia ennustuksia Raamattu ei sisällä laisinkaan jotka täyttyvät tässä elämässämme ajassa tai tulevaisuudesssa ,kaikki sellaiset kuvitelmaat ovat Kristinuskon luomia harhakuvitelmia.

Nimimerkki Tuom. kysyi: " Kuinkahan moni Venäjän puolella on saanut profetian Suomen kuvernementin palauttamisesta äiti Venäjän syliin? "

Minä en ole kuullut yhdestäkään sellaisesta profetiasta. Onko joku muu kuullut?

• JoukoPiho kirjoitti:

Nimimerkki Tuom. kysyi: " Kuinkahan moni Venäjän puolella on saanut profetian Suomen kuvernementin palauttamisesta äiti Venäjän syliin? "

Nimimerkki "pihon touhut" väittää: "Koko Karjala-asia on bihon bolitiikka-beliä!"

Tämä ei pidä paikkaansa ja väite on helppo kumota.
        Kotisivuiltani selviää, että minä kiinnostuin Karjalan kysymyksestä ja Karjalan palautuksesta kesäkuussa 2004. Laitoin silloin sivuilleni osion Karjalan palautus.
        Politiikkaan minä tulin mukaan vasta toukokuussa 2009.
        Karjala-asia ei siis ole minulle mitään poliittista peliä vaan aidosti sydämen asia, jota ajoin jo viiden vuoden ajan ennen politiikkaan menemistäni.

• Toinen realisti.

Olen tasan tarkkaan samaa mieltä siitä,ettei Karjala koskaaan palaudu Suomelle.Sellainen ajattelutapa on pelkkää toiveunta.

Varsinkin vaalien alla.

Onko kukaan muuten vaivautunut miettimään sitä,että miten paljon Karjalan ja muiden sodassa menetettyjen alueiden uudellerakentaminen tulisi Suomelle maksamaan?

Se maksaisi todella paljon ja niitä alueita pitäisi kaikissa suhteissa rakentaa uudestaan ja kymmenien vuosien ajan.

Mistä luulisitte pätäkkää eli rahaa irtoavan Karjalan jälleenrakentamiseen?

• tuhat ja yksi
        JoukoPiho kirjoitti:

Nimimerkki "pihon touhut" väittää: "Koko Karjala-asia on bihon bolitiikka-beliä!"

Tämä ei pidä paikkaansa ja väite on helppo kumota.
        Kotisivuiltani selviää, että minä kiinnostuin Karjalan kysymyksestä ja Karjalan palautuksesta kesäkuussa 2004. Laitoin silloin sivuilleni osion Karjalan palautus.
        Politiikkaan minä tulin mukaan vasta toukokuussa 2009.
        Karjala-asia ei siis ole minulle mitään poliittista peliä vaan aidosti sydämen asia, jota ajoin jo viiden vuoden ajan ennen politiikkaan menemistäni.

Ensin kohtaa Karjalasta paenneita rangaistus raataa "Vennamolaistalot" koskemattomaan korpeen kasvattaa lapset maailmalle ja vanhusten hoitolaitoksissa, - sitten vielä Piho haluaa nuo vanhat ja vaivaiset laittaa Karjalan korpia raivaamaan.

Suosittelen pysymään politiikasta sivussa , ettei noitten jo liikaakin epäoikeudenmukaisuudesta kärsivien enää tarvitse uhrautua hullujen kehittelemien aatteitten mukaan,hoitolaitoksissa on turvallisempi ja lämpimämpi hourailla kun karjalan kinoksissa.
        Karjalan pakolaiset ovat antaneet täyden panoksensa kansamme hyvinvoinnin kehittämiseen ja jopa sitä rikastuttaneet erinomaisella ahkeruudellaan ja tarmokkuudellaan , he ovat kasvattaneet vahvat ja oikeudentuntoiset jälkeläiset tätä maata kehittämään edelleenkin.

Karjala ei palaa Jeesus hörhöjen ennustuksien valheitten saattelemana Suomalaisten haltuun.

Karjala palaa vain Suomalaisten haltuun sinne muuttamalla ja rakentamalla ja lisääntymällä, muutta lahjaksi ja hinnatta ette karjalaanne saa vaikka epäoikeudenmukaisuus onkin ajanut sieltä kansan sotaa pakoon.
        Mutta kehitys ei kulje menneisyyteen ja jos kulkisin niin Suomalaiset asuttaisivat Pietarin ja Moskovaan saakkaka se olisi suomalaisten kansojen aluetta ja tämä maa kuluisi saamelaisille !

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Ensin kohtaa Karjalasta paenneita rangaistus raataa "Vennamolaistalot" koskemattomaan korpeen kasvattaa lapset maailmalle ja vanhusten hoitolaitoksissa, - sitten vielä Piho haluaa nuo vanhat ja vaivaiset laittaa Karjalan korpia raivaamaan.

Suosittelen pysymään politiikasta sivussa , ettei noitten jo liikaakin epäoikeudenmukaisuudesta kärsivien enää tarvitse uhrautua hullujen kehittelemien aatteitten mukaan,hoitolaitoksissa on turvallisempi ja lämpimämpi hourailla kun karjalan kinoksissa.
        Karjalan pakolaiset ovat antaneet täyden panoksensa kansamme hyvinvoinnin kehittämiseen ja jopa sitä rikastuttaneet erinomaisella ahkeruudellaan ja tarmokkuudellaan , he ovat kasvattaneet vahvat ja oikeudentuntoiset jälkeläiset tätä maata kehittämään edelleenkin.

Karjala ei palaa Jeesus hörhöjen ennustuksien valheitten saattelemana Suomalaisten haltuun.

Karjala palaa vain Suomalaisten haltuun sinne muuttamalla ja rakentamalla ja lisääntymällä, muutta lahjaksi ja hinnatta ette karjalaanne saa vaikka epäoikeudenmukaisuus onkin ajanut sieltä kansan sotaa pakoon.
        Mutta kehitys ei kulje menneisyyteen ja jos kulkisin niin Suomalaiset asuttaisivat Pietarin ja Moskovaan saakkaka se olisi suomalaisten kansojen aluetta ja tämä maa kuluisi saamelaisille !

Politiikkani ei ole raakaa.
        Sinä olet kylläkin hyvin raaka arvostelussasi.
        En aja sitä, että vanhojen evakkojen pitäisi palata Karjalaan. Tietysti he voivat palata, jos haluavat ja jaksavat.
        Minä viittaan siihen, että evakkojen nuoremmat jälkeläiset ja muut halukkaat suomalaiset voivat mennä rakentamaan Karjalaa sitten kun se palautuu.
        Siinä ajatuksessa ei ole mitään raakaa.
        Kehitys voi joskus kulkea taaksepäin, kun vääryyksiä oiotaan, mutta kaikki on historian Jumalan kädessä.

• Tuom.
        JoukoPiho kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella voit ? olla oikeassa. Mutta enimmäkseen olen kymmenien vuosien saatossa kuullut päinvastaisesta ennustelusta maatamme kohtaan. Mutta täytyy huomata, että uskovia siellä on Venäjänkin puolella. Ja saattavat haaveilla asioita toisinkin päin ihan vakavastikin ottaen.

Mutta olen näissä profetioissa hyvinkin paljon törmännyt tähän samaan ilmiöön vuosikymmenien saatossa. Eli siellä, missä on eksytystä, siellä jos kohta Venäjä miehittelee jo seuraavana vuonna Suomen:) Ja myös Ylöstempausta on kiirehditty maailman sotineen tapahtuvaksi aikoja sitten.

Siinä mielessä Pihon p. on uutta ja saa tietysti mietteliääksi, onkohan asia noin?! Tuntuu kyllä epärealistiselta? Itsellä on oma näkymys asiasta. Viittaa siihen, että tapahtuu pikemminkin jotain muuta merkittävää?

• tuhat ja yksi
        JoukoPiho kirjoitti:

Politiikkani ei ole raakaa.
        Sinä olet kylläkin hyvin raaka arvostelussasi.
        En aja sitä, että vanhojen evakkojen pitäisi palata Karjalaan. Tietysti he voivat palata, jos haluavat ja jaksavat.
        Minä viittaan siihen, että evakkojen nuoremmat jälkeläiset ja muut halukkaat suomalaiset voivat mennä rakentamaan Karjalaa sitten kun se palautuu.
        Siinä ajatuksessa ei ole mitään raakaa.
        Kehitys voi joskus kulkea taaksepäin, kun vääryyksiä oiotaan, mutta kaikki on historian Jumalan kädessä.

Mutta kun on kysymys tässä keskustelussa tuosta Reposen "profetiasta"
        ja siinä käsittääkseni kerrotaan Jeesuksen "pikaisesta" paluusta ja siihen profetiaan on asetettu aika jotta Karjalan pakolaiset saavat palata takaisun ja siten ja kun Karjalan pakolaiset kuolevat niin "proftiakin" on mennyt harhojen joukkoon iäksi.

Sinä käännät valheeksi kertomuksen karjalan pakolaisten jälkeläisistä, noH pitäähän sitä yrittää kertoa "Jeesus tulee pian" kertomusta koska sitä on jo valehdeltu n, 2000 vuotta!

Se valhe elä mm, nykyisen Israelin synnystä "sukupolvi" ja kun sinä pääset selttämää tuotakin valhetta se on kohta ; ( Heidän jälkeläiset jotka näkivät nyky Israelin synnyn ja taasen 2000 vuotta on pitkä jälki valheelle ,vaikka kristinusko kertookin valheella olevan "lyhyeyet jäljet".)

Vanhuksia ei tule jättää asumattomiin korpiin eikä heitä tule ainakaan raahata sinne.

• tuhat ja yksi
        JoukoPiho kirjoitti:

niin eikö kuulo vähän paranesi!

Jumalat valehelevat rajojen molemmin puolin jos uskoviin on uskomista.
        En niitä valheitanne levittele vaan torbedoin ne heti alkuunsa.

• Merkkien seuraaja

Kiitos 1000 ja 1:lle vastauksesta kysymykseeni. Minulle tuli hieman suru puseroon lukiessani vastausta. Olen kokenut mitä on kun sydämessä tuntuu pahalta, aivan kuin sitä revittäisiin irti. Tuli näet kuva, että sinulla olisi samanlainen tilanne tai vasta tulossa. Ennen uskoon tuloa minulla näet oli vielä rauhaton olo ja siksi annan tämän linkin jonka neuvojen avulla sinä kuten kuka tahansa voi saada rauhan sydämelle.
      http://www.4laws.com/laws/finnish/
      Rukoilin vielä tässä pääle, että Herra Pyhän Hengen voimalla koskettaa sinua ja alat tutkia Totuutta jonka yksi osa ovat toteutuneet Raamatun profetiat niin Jeesuksessa kuin viime vuosikymmeninä myös Israelissa.

Mikko Reposen kuin myös Viljami Vuolteen profetioista osa on toteutunut. Ne löydät melko varmasti Pihon sivuilta ja näet mikä on toteutunut. Kumpikin profetoi myös Karjalan palautusta Suomelle ja taisi kummallakin olla, että vasta kovassa tilanteessa tai niitten jälkeen tämä tapahtuu. No niitä aikoja kohti ollaan menossa. Raamattu myös puhuu vaikeista ajoista ennen Jeesuksen takaisintuloa.

Herra rakastaa jokaista, myös sitä joka ei turvaa Häneen. Tällöin Hän on surullinen tämmöisen ihmisen puolesta kun ihminen olisi matkalla kohti kadotusta, tuomiota ja SUURIA kärsimyksiä.

• tuhat ja yksi

Jatkosodassa oli kylläkin haaveena kaiken palauttaminen ennalleen koston ja korkojen kera.

Nyt on toinen aikakausi ja aina kansakunnat ovat alistuneet noudattamaan sodalla ja sen jälkeen ns, voitajan määräämiä rajoja ja jos ei ole niin tapahtunut on edessä loout uusi konflikti.

Kansamme on pitäytynyt epäoikeudenmukaisesti määrättyjen sopimusten noudattamiseen ja ehtona on ollut meidän puolelta sotilaallinen koskemattomuus, Neuvosto-liitto ja nyt Venäjä ovat kunnioittaneet tekemäänsä sopimusta, kristinuskoiset harhaennustelijat ovat valheissaan jakaneet Suomen sotien jälkeen jos jonkinlaiseksi venäläisten miehittämäksi alueiksi, epäonnistuen jokaisen kerran Jeesus harhassaan.

Tuollaisesta harhaennustelusta tulisi tulla loppu !

Ja jos ei tule kansamme tekee Jeesus harha uskomuksista lopun ja se on kin aivan oikein ( mielestäni)
        Tuollainen Jeesus harha uskonto tulisi tiedostaa kansalle , selkein sanoin .

Eikä niin kuin aikaisemmin on ollut lapsesta saakka on opetettu jo muutama vuosisata tuota 2000 vuotista valhetta!

Kuulit aivan oikein , kansallemme on opetettu vasta muutamia vuosisatoja ,sitä valhetta jonka juutalaiset kehittelivät n, 2000 vuotta sitten!

Jos sisintäsi särkee ja tulet murheelliseksi viestistäni ,( niin sitä et ymmärrä!) sisimmässäsi on harhauskomus ja harhauskomusta on kosketettu tosiasioilla ja siloin harhauskomukseen sattuu koska se on jo muodostunut osaksi sinun persoonaasi.

Sanoin tämän mutta sallin muitakin mielipiteitä asioista koska erehdyn yhtä usein kuin sinäkin.

• Merkkien seuraaja
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Jatkosodassa oli kylläkin haaveena kaiken palauttaminen ennalleen koston ja korkojen kera.

Nyt on toinen aikakausi ja aina kansakunnat ovat alistuneet noudattamaan sodalla ja sen jälkeen ns, voitajan määräämiä rajoja ja jos ei ole niin tapahtunut on edessä loout uusi konflikti.

Kansamme on pitäytynyt epäoikeudenmukaisesti määrättyjen sopimusten noudattamiseen ja ehtona on ollut meidän puolelta sotilaallinen koskemattomuus, Neuvosto-liitto ja nyt Venäjä ovat kunnioittaneet tekemäänsä sopimusta, kristinuskoiset harhaennustelijat ovat valheissaan jakaneet Suomen sotien jälkeen jos jonkinlaiseksi venäläisten miehittämäksi alueiksi, epäonnistuen jokaisen kerran Jeesus harhassaan.

Ja jos ei tule kansamme tekee Jeesus harha uskomuksista lopun ja se on kin aivan oikein ( mielestäni)

Eikä niin kuin aikaisemmin on ollut lapsesta saakka on opetettu jo muutama vuosisata tuota 2000 vuotista valhetta!

Kuulit aivan oikein , kansallemme on opetettu vasta muutamia vuosisatoja ,sitä valhetta jonka juutalaiset kehittelivät n, 2000 vuotta sitten!

Jos sisintäsi särkee ja tulet murheelliseksi viestistäni ,( niin sitä et ymmärrä!) sisimmässäsi on harhauskomus ja harhauskomusta on kosketettu tosiasioilla ja siloin harhauskomukseen sattuu koska se on jo muodostunut osaksi sinun persoonaasi.

Sanoin tämän mutta sallin muitakin mielipiteitä asioista koska erehdyn yhtä usein kuin sinäkin.

Jokainen joka on rehellinen itselleen ja muille lähtee selvittämään onko joku asia totta vai valhetta tai mikä on totta ja mikä valhetta. Niin varmaan tekivät ne roomalaiset Jeesukseen uskovat v. 65 jotka kieltäytyivät kumartamasta keisaria. Jeesus ristiinnaulittiin ja nousi taivaaseen vuonna 30. Siitä vain 35 vuotta eteenpäin oli tuhansia ihmisiä vielä hengissä jotka olivat nähneet Jeesuksen tai kuullet joltakin Jeesuksen nähneestä Hänestä. Vuodesta 1973 ja Jom Kippur sodasta on jo 37 vuotta. Minä en tosin olisi valmis kuolemaan sen takia että joku sanoo ettei Jom Kippur sotaa käyty. Sen sijaan olen valmis kuolemaan martyyrina jos vaihtoehtona oli Jeesuksen kieltäminen ja säilyminen hengissä. Niin myös 20 vuoden kuluttua. Joku voi nyt sanoa, että Suomessa ei tapeta jos sanoo uskovansa Jeesuksen olevan Jumala, Messias eli kreikaksi Kristus. Ajatelkaapa Venäjää vuonna 1911. Kuka tiesi, että jo kymmenen vuoden päästä tapettiin Jeesukseen uskovia, jopa Suomen lähellä Solovetskin saarella Vienanmerellä.

Messias Jeesus tuli Danielin profetian mukaan juuri oikeaan aikaan (Dan. 9). Niin myös juutalaiset valloittivat Jerusalemin Hesekielin profetian mukaan juuri oikeana vuonna 1967 (Hes. 4). Raamattu on tulvillaan toteutuneita profetioita ja tärkeimmät ovat Jeesus ja Israel/juutalaiset. Selvitin aikoinaan matemattikan ja fysiikan laudatur arvosanat takana Raamatun profetioitten oikeellisuutta. Päädyin siihen, että niitä ei voi yksinkertaisesti selittää sattumana.

Sama on myös Mikko Reposen ja Viljami Vuolteen toteutuneitten profetioitten osalta. Molemmilla on profetioita jotka eivät ole vielä toteutuneet ja eivät välttämättä kaikki toteudu. Ei toteutunut ruotsalisen Johanssonin profetia, että kolmas maailmansota alkaa 1953 vaikka ensimmäisen ja toisen profetointi oli sattumut juuri niin kuin hän oli puhunut. Tosin ruotsalaiset rukoilivat paljon 1952-53 ja Stalin kuoli 5.3.1953. Stalin oli suunnitellut aloittavansa kolmannen maailmansodan syksyllä 1953 ja prosessi sen aloittamiseen oli jo menossa (juutalaisia lääkäreitä syytettiin).

Ne jotka eivät lähde selvittämään totuutta ja ptofetioitten osalta se merkitsee niitten yksityiskohtaista tutkimista tuomitsevat itsensä. Herra on oikeudenmukainen mutta surullinen jos Hänen lahjoittamansa rauha ja rakkaus sydämeen ei kiinnosta ihmistä. Herra on lahjoittanut meille vapauden mennä vaikka helvettiin vaikka Hän haluaa kaikkien ottavan Hänen armonsa vastaan.

• tuhat ja yksi
        Merkkien seuraaja kirjoitti:

Jokainen joka on rehellinen itselleen ja muille lähtee selvittämään onko joku asia totta vai valhetta tai mikä on totta ja mikä valhetta. Niin varmaan tekivät ne roomalaiset Jeesukseen uskovat v. 65 jotka kieltäytyivät kumartamasta keisaria. Jeesus ristiinnaulittiin ja nousi taivaaseen vuonna 30. Siitä vain 35 vuotta eteenpäin oli tuhansia ihmisiä vielä hengissä jotka olivat nähneet Jeesuksen tai kuullet joltakin Jeesuksen nähneestä Hänestä. Vuodesta 1973 ja Jom Kippur sodasta on jo 37 vuotta. Minä en tosin olisi valmis kuolemaan sen takia että joku sanoo ettei Jom Kippur sotaa käyty. Sen sijaan olen valmis kuolemaan martyyrina jos vaihtoehtona oli Jeesuksen kieltäminen ja säilyminen hengissä. Niin myös 20 vuoden kuluttua. Joku voi nyt sanoa, että Suomessa ei tapeta jos sanoo uskovansa Jeesuksen olevan Jumala, Messias eli kreikaksi Kristus. Ajatelkaapa Venäjää vuonna 1911. Kuka tiesi, että jo kymmenen vuoden päästä tapettiin Jeesukseen uskovia, jopa Suomen lähellä Solovetskin saarella Vienanmerellä.

Messias Jeesus tuli Danielin profetian mukaan juuri oikeaan aikaan (Dan. 9). Niin myös juutalaiset valloittivat Jerusalemin Hesekielin profetian mukaan juuri oikeana vuonna 1967 (Hes. 4). Raamattu on tulvillaan toteutuneita profetioita ja tärkeimmät ovat Jeesus ja Israel/juutalaiset. Selvitin aikoinaan matemattikan ja fysiikan laudatur arvosanat takana Raamatun profetioitten oikeellisuutta. Päädyin siihen, että niitä ei voi yksinkertaisesti selittää sattumana.

Sama on myös Mikko Reposen ja Viljami Vuolteen toteutuneitten profetioitten osalta. Molemmilla on profetioita jotka eivät ole vielä toteutuneet ja eivät välttämättä kaikki toteudu. Ei toteutunut ruotsalisen Johanssonin profetia, että kolmas maailmansota alkaa 1953 vaikka ensimmäisen ja toisen profetointi oli sattumut juuri niin kuin hän oli puhunut. Tosin ruotsalaiset rukoilivat paljon 1952-53 ja Stalin kuoli 5.3.1953. Stalin oli suunnitellut aloittavansa kolmannen maailmansodan syksyllä 1953 ja prosessi sen aloittamiseen oli jo menossa (juutalaisia lääkäreitä syytettiin).

Ne jotka eivät lähde selvittämään totuutta ja ptofetioitten osalta se merkitsee niitten yksityiskohtaista tutkimista tuomitsevat itsensä. Herra on oikeudenmukainen mutta surullinen jos Hänen lahjoittamansa rauha ja rakkaus sydämeen ei kiinnosta ihmistä. Herra on lahjoittanut meille vapauden mennä vaikka helvettiin vaikka Hän haluaa kaikkien ottavan Hänen armonsa vastaan.

selville ottamista ja eri vaihto ehtojen ja näkemyksien ymmärtämistä.

Sloveski on kylläkin myös mielenkiintoinen asia mutta kysyn selitystä ;

1. Miten Dan. 9. luku kertoo Jeesus Nasaretilaisesta ?
        2. Kunka Hes.4. luku kertoo 1967 vuodesta ajanlaskuamme ?

( Nyt ei riitä selitykseksi jotta Pyhässä Hengessä ymmärtää , koska minulla on ollut Pyhä Henki Äitini kohdusta saakka eikä se ole vieläkään hämärtynyt .)Ja tuohon en pyytänyt vast, en kysymystä.

• Tuom.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

ihmisten erehdyksiin. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on suverenitetti. Ihmiset vääntävät sanaa mielenmäärin. Käytkö tuhat.. eräänlaista Jaakobin painia uskonasioilla?

Harhauskomuksiahan kyllä riittää. Tässä nyt keskustelu pyörii yhden ja saman "miehittää/ ei miehitä"- juttujen ympärillä. Oletko sitten pettynyt ollessa jossain helluntaipiireissä, vai mitä on tapahtunut traumaattista tällä alueella`? Kaikella ystävyydellä, mutta usein meihin vaikuttaa ihan tosipettymykset.

• Inhottava realisti
        Merkkien seuraaja kirjoitti:

Toki on niin, että mikä tahansa menneisyyden tai nykyisyyden tapahtuma voidaan tulkita Raamatun valossa ja sen Pyhän Hengen ohjaamana täysin miten tahansa.

Evankeliumit ovat mitä ovat. Niihin ja niiden tulkintoihin liittyy lukematon määrä epäselvyyksiä, mutta uskostahan pohjimmiltaan vain koko touhussa on kysymys - Evankeliumeihin joko uskoo kyseenalaistamatta tai sitten ei.

Itse epäilen suuresti, onko ihmisellä uskallusta kriittisesti tutkiskella Raamattua miltään osin, mikäli hän uskossa on. Useimmiten se kriittinen tutkiskelu johtaa kiusallisiin kysymyksiin. Niitä varsinkaan äärikristitty ei halua tehdä.

Profetiat ovat nekin mitä ovat. Toinen näkee mansikan, toinen mustikan. Kummatkin ovat mielestään Pyhän Hengen ohjauksessa. Siinäpä paradoksi...

• sääliks käy

Toki on niin, että mikä tahansa menneisyyden tai nykyisyyden tapahtuma voidaan tulkita Raamatun valossa ja sen Pyhän Hengen ohjaamana täysin miten tahansa.

Evankeliumit ovat mitä ovat. Niihin ja niiden tulkintoihin liittyy lukematon määrä epäselvyyksiä, mutta uskostahan pohjimmiltaan vain koko touhussa on kysymys - Evankeliumeihin joko uskoo kyseenalaistamatta tai sitten ei.

Itse epäilen suuresti, onko ihmisellä uskallusta kriittisesti tutkiskella Raamattua miltään osin, mikäli hän uskossa on. Useimmiten se kriittinen tutkiskelu johtaa kiusallisiin kysymyksiin. Niitä varsinkaan äärikristitty ei halua tehdä.

Profetiat ovat nekin mitä ovat. Toinen näkee mansikan, toinen mustikan. Kummatkin ovat mielestään Pyhän Hengen ohjauksessa. Siinäpä paradoksi...

Valitettavaa tietämättömyyttä! Kun I.R. kirjoittaa seuraavaa.

"Itse epäilen suuresti, onko ihmisellä uskallusta kriittisesti tutkiskella Raamattua miltään osin, mikäli hän uskossa on. Useimmiten se kriittinen tutkiskelu johtaa kiusallisiin kysymyksiin. Niitä varsinkaan äärikristitty ei halua tehdä."

Tälläkin palstalla kirjoittaa monia, jotka ovat erittäin kriittisesti ja vastakkaisista viitekehyksistä katsellen tutkineet Raamattua. Pohtineet päänsä puhki, vuosikymmenien aikana, panneet Sanan koetteelle, toimiiko vai eikö toimi! Ja todenneet: se TOIMII! Se salaisuus elää.

Valitettavaa on ellei näe mustikkaa, ei mansikkaa, vain kuollutta maata....

• tuhat ja yksi
        Tuom. kirjoitti:

ihmisten erehdyksiin. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on suverenitetti. Ihmiset vääntävät sanaa mielenmäärin. Käytkö tuhat.. eräänlaista Jaakobin painia uskonasioilla?

Harhauskomuksiahan kyllä riittää. Tässä nyt keskustelu pyörii yhden ja saman "miehittää/ ei miehitä"- juttujen ympärillä. Oletko sitten pettynyt ollessa jossain helluntaipiireissä, vai mitä on tapahtunut traumaattista tällä alueella`? Kaikella ystävyydellä, mutta usein meihin vaikuttaa ihan tosipettymykset.

Jaakobin painia enkä onnu.

Jumala ja Jaakob olivat tasavertaisia painissa, Jumala ei voittanut Jaakopia ja siksi ravautti Jaakopilta lonkkaluuhun halkopöllillä sillä seurauksella jotta Jaakop sai siitä ikuisen vamman.

Olen pettynyt valehteleviin uskovaisiin, olen pettynyt !

Ja siksi kerronkin totuuden siitä etteivät uskovat tiedä tulevaisuudesta mitään ja siksi kertovat sekä jotta Venäjä hyökkää ja ettei hyökkää.
        Ja suurelle osalle uskovista on pettymys ettei ole jo hyökännyt eikä hyökkää ,koska heitä on oma uskonsa pettänyt,saarnaajat ovat pettäneet ,Jeesus Jumala on pettänyt.

• tuhat ja yksi
        sääliks käy kirjoitti:

Valitettavaa tietämättömyyttä! Kun I.R. kirjoittaa seuraavaa.

"Itse epäilen suuresti, onko ihmisellä uskallusta kriittisesti tutkiskella Raamattua miltään osin, mikäli hän uskossa on. Useimmiten se kriittinen tutkiskelu johtaa kiusallisiin kysymyksiin. Niitä varsinkaan äärikristitty ei halua tehdä."

Tälläkin palstalla kirjoittaa monia, jotka ovat erittäin kriittisesti ja vastakkaisista viitekehyksistä katsellen tutkineet Raamattua. Pohtineet päänsä puhki, vuosikymmenien aikana, panneet Sanan koetteelle, toimiiko vai eikö toimi! Ja todenneet: se TOIMII! Se salaisuus elää.

Valitettavaa on ellei näe mustikkaa, ei mansikkaa, vain kuollutta maata....

ja luiki häntä koipien välissä valheinesi karkuun.

• Merkkien seuraaja

Daniel 9 lukee 25 Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
      26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään.

Jeesus oli voideltu eli Messias ja Häneltä ei jäänyt ketään.

Vuosiviikko on 7 vuotta. On laskettava yhteen 7 ja 62 vuosiviikkoa eli 69 vuosiviikkoa. Se on 483 vuotta. Netistä löytyy myös laskutapa jossa lasketaan profetaalisia vuosina päivinä eli 360 päivää, mutta minä lasken suoraan 483 vuotta. Nyt pitäisi sitten katsoa mistä tuo laskenta pitäisi alkaa.
      Josh McDowell (The New Evidence that demands a verdict, v. 1999) esittää neljä mahdollista tapahtumaa, joita on esitetty mahdolliseksi vuosiviikkojen alkupäiväksi. Nämä ovat

* Persian kuninkaan Kyyroksen käsky rakentaa temppeli v. 539 eKr. "Kaikkien teidän, jotka kuulutte hänen kansaansa, tulee lähteä Juudan Jerusalemiin rakentamaan Herran, Israelin Jumalan, temppeliä." Esra 1:3
      * Kuningas Dareioksen aikana liittyvä temppelin rakentamistyö v. 519 eKr "panivat Jerusalemissa jälleen käyntiin Jumalan temppelin rakennustyöt" Esra.5:2
      * Babylonian Kuningas Artakserkseksen käsky antaa varoja Jerusalemin temppeliä varten v. 457 eKr "Ja kaiken muun, mitä tarvitset temppeliä varten, saat kuninkaan aarrekammiosta." Esra. 7:20
      * Babylonian Kuningas Artaksekseksen käsky jälleenrakentaa Jerusalemia v. 444-445 eKr "salli minun lähteä Juudaan rakentamaan uudelleen kaupunkia...toimittaisi minulle puuta temppelin portteja ja kaupungin muureja varten" Neh.2:5,8

Olen nuo lukenut ja mielestäni Esran lähtö 457 ekr Jerusalemiin ja varojen saaminen oli myös Herran antama kehoitus rakentaa Jerusalem. Kun lasketaan vuodesta 457 ekr 483 vuotta tullaan vuosiin 27-28. Vuotta 0 ei ollut ja 483 vuotta voi olla lähes 484 vuotta. Jeesus aloitti julkisen työnsä vuonna 28 ja oli silloin n. 30 vuotias kuten Raamattu sanoo.

Tässä on selkeä todiste, että Herra Danielia käyttäen kertoi Messiaan, Herran Jeesuksen tulon vuonna 27 tai 28, joskaan tuolloin ei puhuttu vuodesta 27 tai 28. Samoin, että Jeesus kuolee ja Häneltä ei jää jälkeläisiä.

• tuhat ja yksi

vedoten Danielin kirjaan ehkä et ole ollut mukana aikaisemmissa keskusteluissa ja et vielä tiedä kuinka sinulle tulee käymään harha tulkinnan esittämisessäsi.

• tuhat ja yksi

Dan.9:25. " Sinun tulee tietää ja ymmärtää;
        Siitä ajasta ,jolloin sana lähti liikkeelle",,,

Ja sitä jos et ymmärrä niin et sitten .
        Jeremia 25:1. ,,," tuli profeetta Jeremiaalle Juudaa koskeva sana."

Dan.12:10.,,," eikä kukaan jumalattomista ole tätä ymmärtävä. Mutta viisaat ymmärtävät."

Tule pois sieltä jumalattomien joukosta !

• Merkkien seuraaja

Edellä laitoin, että mielestäni paras lähtkohta Daniel 9. profetian laskemiseksi alkaa vuodesta 457. Jos taas käytetään vuotta 445/444 eKr ja lasketaan aika profetaalisina vuosina eli vuoi on 360 päivää, niin tullaan vuoteen 32. Alla on laskutoimitus.
      # Vuoden pituus päivissä mitattiin Raamatulliseen aikaan 360:ksi päiväksi kuten myös profetioissa. Katso Ilm. 12:6 ja 12:14, jossa sama tapahtumaa kuvataan ajanmääreillä 1260 päivää ja 3 ja 1/2 vuotta. Tästä saamme profetian vuoden mitaksi 360 päivää.
      # 483 vuotta on siis 173 880 päivää (483*360)

Kun tuo edellä olevat päivät lasketaan Nehemia 2 olevaan päivämäärään niin tullaan vuoden 32 pääsiäiseen. Profetian mukaan Messiaan piti siinä vaiheessa olla otettu pois. Näin oli, sillä Jeesus ristiinnaulittiin vuoden 30 pääsiäisenä. Vuoden 32 pääsiäinen ei käy koska Av kuun 14 päivä eli Jeesuksen ristiinnulitsemispäivä ei ole ollut kuunkierron tilastoja katsoen ke, to tai pe tuona vuonna. Jeesus oli haudassa itse kertomansa mukaan kolme päivää ja kolme yötä.

Daniel 9 toteutui Jeesuksen toiminnassa vuosina 27-30 kahteen kertaan. Hänen piti aloittaa toiminta viikmeistään 28 ja myös aloitti ja piti kuolla viimeistään 32 pääsiäisenä ja kuoli 30 pääsiäisenä.

Daniel 9 profetia tulee vielä toteutumaan ainakin kertaalleen ja siinä merkitsee tuo luku 7*7 = 49 vuotta.
      Tähän palaan myöhemmin kun olen tutkinut asiaa lisää.

Kukaan ei omalla voimallaan paljasta Raamatun profetioita. Vain Pyhä henki voi ne Raamatun mukaan paljastaa. Ymmärtäväiset ovat uskossa ja saaneet Pyhää Henkeä kuka milläkin tavoin. Joka ei ole uskossa Herraan Jeesukseen kristukseen ei ole saanut Pyhää Henkeä kuten Raamattu sanoo (uskoviksi tultuamme olemme saaneet Pyhän Hengen sinetin).

Vain Pyhän Hengen voimalla ihminen voi sanoa sydämestään, että Jeesus Kristus on Jumalan ainosyntyinen Poika ja Tie, Totuus ja Elämä. Myös sen, että Jeesukseen uskomeinen Messiaana Kristuksena on ainut tie Isän luo ikuiseen täydelliseen rakkauteen. Se on kaikille tarjolla ja tarvitsee vain avata sydän Jeesukselle ja ottaa Hänen armohtava rakkautensa vastaan.

• tuhat ja yksi

oikeastaan Danielin kirjan sanomasta vaan mietiskelet erilaisten kristinuskon harhatulkintijen välillä.

Niinpä mainitsenkin jotta nuo aikamääritteet ovat virheellisiä ja oikea on m, 605 eaa.

Se perustuu siihen väitteeseen kun Danielin kirjassa Dan.9:2. mainitsee jo Jeremisata ja Jerusalemin raunioista , jotka olivat syntyneet n, 586 eaa.
        Niinpä myös Dan.9:25. aikamäärite löytyy Jeremiasta 25:1. ja on n, 605 eaa
        ( Ja laskutoimitukset esille ja siinä se on !)

( Ja Pyhä Henki on ollut minussa jo Äitini kohdusta saakka!)

• tuhat ja yksi

>>> Ymmärtäväiset ovat uskossa ja saaneet Pyhää Henkeä kuka milläkin tavoin.>>>
        Ja mikä on kin on Pyhän Hengen eksytystä ,sitä lisäksi jakelet eteenkinpäin.

Dan. 9. kertoo Serubbableista 7X7=49 vuotta ja hän on se voideltu !

• Merkkien seuraaja

Mitä sitten tarkoittaa Hes. 4 profetian toteutuminen Jerusalemin valloituksessa 1967.

Profetia kuuluu
      3. Ota sitten itsellesi rautainen leivinlevy ja aseta se rautamuuriksi itsesi ja kaupungin väliin ja suuntaa kasvosi kaupunkia kohti, niin että se tulee piirityksiin, ja piiritä sitä. Tämä on oleva merkki Israelin heimolle.
      4. Ja sinä pane maata vasemmalle kyljellesi ja aseta sitä painamaan Israelin heimon syntivelka. Yhtä monta päivää, kuin sinä makaat sillä, on sinun kannettava heidän syntivelkaansa.
      5. Ja minä panen sinulle saman luvun päiviä, kuin on heidän syntivelkansa vuosia: kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää; niin sinun on kannettava Israelin heimon syntivelkaa.
      6. Ja kun olet saanut ne päättymään, on sinun pantava maata toistamiseen, oikealle kyljellesi, ja kannettava Juudan heimon syntivelkaa neljäkymmentä päivää; päivän kutakin vuotta kohti minä olen sinulle pannut.
      7. Ja suuntaa kasvosi ja paljastettu käsivartesi piiritettyä Jerusalemia kohti ja ennusta sitä vastaan.
      8. Ja katso, minä panen sinut köysiin, niin ettet voi kääntyä kyljeltä toiselle, kunnes olet saanut päättymään piirityspäiväsi.
      9. Ota sinä myös itsellesi nisuja, ohria, papuja, herneitä, hirssiä ja kolmitahkoista vehnää, pane ne samaan astiaan ja tee niistä itsellesi leipää. Yhtä monta päivää, kuin makaat kyljelläsi, kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää, on sinun syötävä sitä.
      10. Ja ruoka, jota syöt, on sinun syötävä painon mukaan: kaksikymmentä sekeliä päivässä; sinun on syötävä se määräaikana.
      11. Ja vettä sinun on juotava mitan mukaan: kuudennes hiin-mittaa; sinun on juotava määräaikana.
      12. Ja ohrakaltiaisena on sinun se syötävä, ja ihmisulostuksella on sinun se paistettava heidän silmäinsä edessä."
      13. Ja Herra sanoi: "Näin tulevat israelilaiset syömään leipänsä saastaisena pakanain joukossa, jonne minä heidät karkoitan".
      14. Mutta minä sanoin: "Voi Herra, Herra! Katso, ei milloinkaan ole minun sieluni ollut saastutettu, minä en ole syönyt itsestään kuollutta enkä kuoliaaksi raadeltua nuoruudestani tähän asti, eikä ole mitään saastaista lihaa minun suuhuni tullut."
      15. Niin hän sanoi minulle: "Katso, minä annan sinulle eläimen lannan ihmisen jäljen sijaan; valmista leipäsi sen päällä".
      16. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, katso, minä murran leivän tuen Jerusalemilta, ja he saavat syödä leipää painon mukaan ja huolissansa sekä juoda vettä mitan mukaan ja kauhuissansa,
      17. niin että he joutuvat leivän ja veden puutteeseen ja yhdessä nääntyvät ja riutuvat syntivelkansa tähden".

Tässä on yhteensä 430 vuotta. Jerusalemin piiritys alkoi 587 ekr. Kun siitä lasketaan eteenpäin 430 vuotta niin niin ollaan vuodessa 157. Jerusalem ei kuitenkaan silloin vapautunut lopullisesti ja heidän kärsimyksensä maailmalla jatkuivat. Jerusalem vapautui vasta vasta 1967, Jordanian vallan aikana 1948-67 juutalaiset eivät saaneet mennä mm. itkumuurille rukoilemaan.

Miten profetia on Raamatun mukaan mahdollista. Juutalaiset olivat Babylonian vankeudessa 70 vuotta mutta eivät edelleenkään turvanneet Herraan vaan omavoimaisuuteen. Herra sen jälkeen seitsenkertaisi Raamatussa olevan lupauksensa mukaisesti heidän jäljellä olevan sovittamattoman synnin määrän eli 360 vuotta * 7 mikä on 2520 vuotta. Kun tähän lisätään heidän kärsimänsä vankeus 70 vuotta niin rangaistuksen kokonaismäärä on 2590 vuotta.

Tämän rangaistuksen laskenta on aloitettava siitä kun Jerusalem nähtiin piiritettynä ja se oli 587 eKr. Jos laskettaisiin vuodet suoraan niin tultaisiin vuoteen 2003. Tässä tapauksessa kyseessä on selkeästi profetaaliset vuodet jonka pituus on 360 päivää. Kun kerrotaan 2590 360 päivllä niin saadaan 932 400 päivää. Kun lähdetään kesästä 587 ja lisätään tuo päivämäärä niin tullaan toukokuuhun 1967. Siitä eteenpäin vuoden aikana pitää Jerusalemin valloitus tapahtua ja se tapahtui vain muutama kymmenen päivää sen jälkeen. Näin on osoitettu, että profetia toteutui kesällä 1967.

Lisäksi juutalaiset ovat kokeneet todella paljon kauhua 1950 luvulle asti. Se oli myös tuossa profetiassa.

• tuhat ja yksi

Huom! Israel ja Juuda !

• tuhat ja yksi

Israel n,722 eaa. - 390 vuotta = n, 332 eaa.

Juuda n,586 eaa. - 40 vuotta = n, 446 eaa.

Joka ymmäträä Raamatun historiallisia asioita hän ymmärtää tämänkin.

Mutta Pyhän Hengen eksytetyille se ei ole ymmärrettävää .

• Merkkien seuraaja

Lupasin palata tuohon Daniel 9 profetiaan Jerusalemin uudelleenrakentamisesta seitsemän vuosiviikon eli 49 vuoden aikana.
      25. Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.

Jerusalemia todella rakennetaan ja jopa vallihautoja eli turva-aitaa Jerusalemin ympärille. Turva-aidan rakentamisesta päätettiin v. 2000 kuten tuo linkki kertoo
      http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Peace/fence.html

Nyt on mielenkiintoinen kysymys milloin Jerusalemin uudelleenrakentaminen aloitettiin. Juutalaiset valtasivat Jerusalemin 1967. Tuskin siitä vielä voidaan aloittaa 49 vuoden laskentaa mutta tämän mukaan aikaisin aika Messiaan tulolle olisi 2015. Myöhäisin aika olisi tietysti 49 vuotta päätöksestä rakentaa turva-aita (vallihauta), mikä päätös tehtiin syksyllä 2000. Takaisintulon vuosi olisi viimeistään 2049. Todennäköisesti tuon 49 vuoden laskenta alkaa jostakin noitten ääripäitten väliltä. Luultavasti kuitenkin niin, että Jeesus tulee takaisin vasta vuonna 2030 tai sen jälkeen koska pääsiäisenä 2030 tulee 2000 vuotta (2 päivää) Hänen ristiinnaulitsemisestaan meidän syntiemme takia. Jeesus sanoi, että Hänen piti profetioitten mukaan nousta kuolleista kolmantena päivänä. Hän teki sen ensimmäisen kerran vuonna 30 ja tullee tekemään sen toisen kerran 2030 tai sen jälkeen joku vuosi.

Tuossa ao linkissä esitetään 49 vuoden rakennuskautta ja mahdollisena paluun vuotena jo 2015 eli aikaisinta vuotta.
      http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/Jerusalem-Fin.htm

• Merkkien seuraaja

Tässä varmuuden vuoksi Pihon sivuilta kuinka Reponen profetoi ennen talvisotaa ja jatkosodan aikana

Mikko Reponen, karjalaisten profeetta, on eräs niistä hengellisen kentän hahmoista, joita liikuttuneena muistelen. On kulunut 31 vuotta (kirjoitusvuosi 1967) siitä, kun hän keskeytti papin saarnan Viipurin tuomiokirkossa. Olin silloin jo muuttanut Viipurista Poriin. Olen vain saanut kuulla tapahtumasta ja todennut, että välikohtaus on ollut vuonna 1936 elokuussa NMKY:n matkasihteeri Bertel Törmävaaran saarnatessa. Kesken saarnan Reponen, joka nähtävästi oli ollut haltioitunut elävästä julistuksessa, astui esiin ja kuuluvalla äänellä profetoi täpötäydessä kirkossa: "Tämä kirkko tuhotaan ja kaupunki hävitetään". Hän lausui myös parannukseen kehottavia sanoja.
        Hänen esiintymisensä ei kestänyt kauan, mutta aiheutti tietenkin melkoisen hämmingin.

Ollessani Porin kirkkoherrana Reponen evakkona tuli minua tervehtimään. Hänellä oli silloinkin profeetallinen sana hallussaan. Elettiin jatkosodan aikoja. Vallitsi vielä valoisa luottamus sodan onnelliseen kehitykseen. Mutta Reponen lausui selvännäkijän tavoin saksalaisia tarkoittaen: "He jotka nyt ovat meidän ystäviämme, tulevat meidän vihollisiksemme."

Siirryttyäni uudelleen Viipuriin 1943 en tavannut Reposta. Häneltä oli kielletty sota-aikana pääsy Viipuriin, koska pelättiin hänen aiheuttavan paniikkimielialaa.

Rovasti Santavuori s. 56 K. Mikkosen toimittamassa kirjassa: MIKKO REPONEN VIIPURIN PROFEETTA Suomen
        kohtalon apostoli. Kuva ja Sana 1967.

• tuhat ja yksi

Dan. 7X7=49 kohdassa;

Kauppareissusi
        Pankkiasiointisi
        Syömisesi
        Juomisesi
        jne,,

Mutta totuutta et halua kertoa Pyhän Hengen eksytyksesi tähden ja et sitä myöskään ymmärrä juuri samasta syystä.

• voi näitä typeryksiä
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Dan. 7X7=49 kohdassa;

Kauppareissusi
        Pankkiasiointisi
        Syömisesi
        Juomisesi
        jne,,

Mutta totuutta et halua kertoa Pyhän Hengen eksytyksesi tähden ja et sitä myöskään ymmärrä juuri samasta syystä.

typeriä kinasteluita: juupas, eipäs?
        Nämä tietty ovat niitä jotka sinä tiettynä hetkenä eivät ole valmiit? He ovat kiinni VÄÄRISSÄ asioissa.
        Kun pitäisi tehdä tärkeää, he ovat toiseksi tärkeässä. Kuin harakat tervassa.

• Serkkien meuraaja.

Jokos se Karjala on rauhanomaisesti palautettu Suomelle?

Itse en ole sellaista todennut tapahtuneen,ovatko muut?

Vai pitääkö Jerusalem ensin rakentaa valmiiksi ja Jeevelin palata ennen kuin
      Karjala palautetaan Suomelle?

• Karjala ei ole vielä palautunut Suomelle, koska sellaisen tapahtuman aika ei ole vielä tullut.

Mutta se tulee aikanaan.

Karjalan palautus tapahtuu ennen Jeesuksen takaisintuloa.

• AOAOAOAOAOAOAOAO

EI palauteta, eikä sitä tarvita takaisin.

• _Ö_

Tästä Karjalan palauttamisesta on jollekin/joillekin tullut näemmä eräänlainen pakkomielle.

Mutta sitä ei todellakaan koskaan palauteta takaisin.

Sellaisen odottelu on samaa kuin se,että odottaa Jeesuksen palaavan takaisin koska sellaistakaan ei koskaan tule tapahtumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe