Kela pitää yllä terveysmenojen kuplaa maksamalla lääkäreille johtajatason palkkaa - kaikille. Jos yksityislääkäreiden palkkioiden kela-osuus poistettaisiin, palkkiot pienenisivät selvästi. Siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiset eivät kykenisi nyt vaadittuja taksoja maksamaan.
Luomalla keinotekoiset, veronmaksajien rahoilla pyörivät markkinat, lääkärit on totutettu täysin ainutlaatuiseen asemaan, verrattuna muihin palkkatyöntekijöihin.
Ajatellaanpa vain tialnnetta, jossa sairaalalääkäri ohjaa illaksi itselleen ja kavereilleen yksityispotilaita saman sairaalan tiloihin..(!) Ei varmasti onnistuisi edes AMerikassa..
Tämä kaikki on pois Kelan rattaisiin alatasolla joutuneilta ym. verotorppareilta, joita Suomessa riittää.
Lääkäreillä johtajanpalkat
3
257
Vastaukset
- yksityislääkäri
Tuskin sillä kela-korvauksen poistolla isoa vaikutusta olisi. Potilaan maksama osuus voisi nousta ehkä jopa jotain 10%.
Ja muutenkin ne lääkärinpalkkiokorvaukset ovat kelan maksamista sairaanhoitoon liittyvistä korvauksista jotain tasoa 0.1%, joten asialla ei ole juuri mitään merkitystä. Toisaalta olen itsekin sitä mieltä, että ihan hyvin voisivat ne poistaa, vähenisi turha ymmärtämättömien ruikutus.- ei helpolla pääse
itse ruvennut lääkäriksi.Jokainen siihen pystyy,kun käyttää koulutukseen ja muuhun 10-15vuotta.
- pelkkä potilas
Vaikka en ole mikään asiantuntija, olen ihmetellyt usein sitä, että luulevatko ihmiset KELA:n maksavan yksityislääkäreille palkkiota. Jos olen oikein kelan sanomat lukenut, niin kela maksaa nimenomaan sille potilaalle jonkun verran korvausta hänen maksamastaan lääkärinpalkkiosta. ja sen lääkärin saaman rahan maksaa juuri se potilas. tätä ei ehkä sitten kaikki tiedä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2977283Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695334Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1162815- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311588- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311530