Kaipaisin neuvoja ja kokemuksia, mitä kannattaa tehdä tällaisessa tilanteessa. Minulla on vastikään 3 vuotta täyttänyt poika, joka aloitti kuukausi sitten uudessa päivähoidossa. Päivähoidon alkamisen jälkeen lapsen maha on ollut jatkuvasti kuralla. Uloste on kummallisen väristä ja löysää (ja sitä tulee paljon!), välillä vihreää, ilmavaivoja on paljon. Ongelma on jokapäiväinen ja sitä on nyt jatkunut kuukauden. Viikonloppuisin helpottaa, kun lapsi syö ruokaa vain kotona ja kakkakin näyttää kakalta. Maanantaina sitten on taas maha löysänä.
Mitäköhän nyt pitäisi tehdä? Lapsi ei valita mahakipuja ja on terve ja iloinen. Mutta ei kai suolistoakaan voi pitää jatkuvassa rasituksessa, jos se kerta ei voi hyvin.
Kotitilannetta sen verran, että karppaamme koko perhe. Minä en pysty syömään viljatuotteita lainkaan, lapsi saa kotona vain täysjyväleipää (tällä hetkellä hiivatonta ja lisäaineetonta leipää). Lapsi syö myös satunnaisesti täysjyväpastaa tai -riisiä. Näistä ei ongelmia ole tullut. Ruokavalio on muutenkin monipuolinen eli syö paljon hedelmiä ja vihanneksia, kalaa, kokolihanakkeja yms.
Minulla ei ole mitään todettua allergiaa tai herkkyyttä viljatuotteille, mutta ne aiheuttavat mm. korkeaa verenpainetta, pahaa turvotusta ja mahakramppeja. Olen huomannut, että pojallanikin on maha usein todella turvonnut, kun hän tulee päiväkodista. Mitä olen ruokalistaa katsellut, mielestäni se on päiväkodissa hyvä ja monipuolinen, mutta aamiaisella tarjotaan usein muroja, välipalaksi leipää tai pannukakkuja ja hilloa, karjalanpiirakoitakin on joskus ollut. Epäilen, että vilja on syypää, koska itsellenikin se aiheuttaa vaivoja.
Miten tätä vyyhtiä pitäisi lähteä purkamaan? Pitäisikö poika viedä lääkäriin, neuvolaan, joihin tutkimuksiin, joissa saataisiin selvyyttä siihen, mikä aiheuttaa herkkyyttä? Varmasti tarvitsen lääkärintodistuksen lapselleni, että päiväkoti voisi tarjota hänelle toisenlaista ruokaa.
Meille syntyy toinen lapsi kesällä ja poika jää silloin pois päivähoidosta. Sillähän ongelma viimeistään ratkeaa, mutta olisihan tähän hyvä saada vastaus. Joudun jokatapauksessa käymään neuvolassa tässä piakkoin raskauden takia ja siellä asiaa aion kysyä, mutta kuulisin mieluusti, jos jollakulla olisi kokemusta tai tietoa tällaisesta.
Maha jatkuvasti kuralla
viljaton äiti
2
439
Vastaukset
- parantunut75775
Minulla oli samanlaista oireilua. Syynä loiset suolistossa. Terveyskeskuksessa ei löydetty mitään. Onneksi löysin todellisen asiantuntijan Marjo Urbanskin, joka hoiti minut terveeksi. Hän löysi loiset elimistöstäni ja sain itseni terveeksi. Suuret kiitokset hänelle.
- itiöemä
Mitkä ihmeen loiseliöt siellä masussa oikein rassaa? Millaisella hevoskuurilla ne sitten tokenee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2546937Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664464Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181880Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311508- 821504
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077