2 levyä päällekkäin DVD-asema jumissa. Macbook Pro kyseessä.

Kaksi levyä

Poika meni ja runnoi väkisin DVD-levyn sisään koneeseen, vaikka siellä oli jo CD-levy sisässä. Nyt levyt ovat päällekkäin Mac Book Pron sisuksissa. Mitenkään en saa niitä pois, koska kyseessä on kelkaton kone. Vinkkejä?

8

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Yritä käynnistää se kone hiiren näppäin alhaalla tai jos hiirtä ei ole se ohjainlevyn painike alhaalla.

• Aloittajannnnnn

No joo, yritin käynnistää ohjainlevyn painike alhaalla, kone yrittää sylkeä levyjä ulos, mutta ei onnistu. Takuuaika alkaa olemaan ummessa juuri näinä päivinä, eli taidanpa avata koneen itse ja katsoa mitä se on syönyt.

• Aloittajannnnnn kirjoitti:

No joo, yritin käynnistää ohjainlevyn painike alhaalla, kone yrittää sylkeä levyjä ulos, mutta ei onnistu. Takuuaika alkaa olemaan ummessa juuri näinä päivinä, eli taidanpa avata koneen itse ja katsoa mitä se on syönyt.

on ehkä ummessa, mutta virhevastuuta on jopa kolmeen vuoteen. Siis jos et itse särje mitään etkä ala leikkiä korjaamomiestä.

Koneen avaamisella et niitä levyjä ulos saa. Purettava on vielä se DVD-asemakin. Tokkopa sen jälkeen enää kannattaa koskaan virhevastuuseen vedota vaikka (hyvin kallis) emolevy paukkuisi valmistusvirheen takia.

En ole koskaan kuullut vastaavasta tapauksesta, joten poikasi on aika ainutlaatuinen yksilö. Yleensä ihminen uskoo että siellä sisässä on jo levy, kun sisään tuupattava kiekko osuu siihen olevaiseen eikä ilman raakaa väkivaltaa pitemmälle mene.

• 1stMacFinn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

on ehkä ummessa, mutta virhevastuuta on jopa kolmeen vuoteen. Siis jos et itse särje mitään etkä ala leikkiä korjaamomiestä.

Koneen avaamisella et niitä levyjä ulos saa. Purettava on vielä se DVD-asemakin. Tokkopa sen jälkeen enää kannattaa koskaan virhevastuuseen vedota vaikka (hyvin kallis) emolevy paukkuisi valmistusvirheen takia.

En ole koskaan kuullut vastaavasta tapauksesta, joten poikasi on aika ainutlaatuinen yksilö. Yleensä ihminen uskoo että siellä sisässä on jo levy, kun sisään tuupattava kiekko osuu siihen olevaiseen eikä ilman raakaa väkivaltaa pitemmälle mene.

Noiden levyjen poisto asemasta ei kuulu virhevastuun piiriin. Ainakaan koneen valmistajan, pojan valmistajan virhevastuuseen kyllä.

• RepeRuutikallo
        1stMacFinn kirjoitti:

Noiden levyjen poisto asemasta ei kuulu virhevastuun piiriin. Ainakaan koneen valmistajan, pojan valmistajan virhevastuuseen kyllä.

enkä sellaista väittänytkään. Pojan valmistaja vastaa siitä, ja vakuutus voi auttaa tai sitten ei.

• mac pönttö

Vie huoltoon. Tai avaa kone itse.

• Aloitintämänketjun

No niin, sain kuin sainkin levyt ulos. Laitoin kaksipuoleista teippiä luottokorttiin ja ongin sillä levyt ulos, ne tulivat ihan helposti pois ja kone toimii täysin normaalisti!

• Mäkkikonsultti

Suht helposti hoidettavissa - en tosin tiedä mistä saat Suomesta mutta varmaan rautakauppa on hyvä alku.

Tarvitset Phillips ruuvarin sekä ns. TORX ruuvarin
      http://www.creativetechs.com/iq/build_your_apple_laptop_repair_toolkit.html

esim. YouTubesta löytyy videoita kuinka hoitaa homma itse. Eli käytännössä avaat koneen, otat levyn pois ja suljet koneen...muista mihin mikäkin ruuvi tulee, paljon valoa ja yritä varoa pitämästä mitään mikä kasaa paljon staattista sähköä päälläsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4212
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2484
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1302
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1152
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1112
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      102
      928
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe