Kokemus on sellainen, että Ligieria ei kannata ajaa alle -10 asteen
pakkasessa. Pojaltani, sekä kahdelta kaveriltaan, on moottori
hajonnut kovalla pakkasella ajettaessa (-25). Moottori on kuumentunut
liikaa, eli vähintään kannen tiiviste uusiksi.
Voiko ilmiön välttää pistämällä pahvin syylärin eteen? Vaikuttaa
nimittäin siltä, että pakkasessa syylärin glogolit hyhmääntyvät, ja
jäähdytyskierto estyy.
Vinkkejä, kokemuksia?
Ligier X-TOO ja pakkanen
kari_63
3
2092
Vastaukset
- vari
Vaihda jäähdytysneste. Tee maksimissaan 50/50 seos. Tarjoaa noin -45 pakkaskestävyyden. Älä ylitä tätä suhdetta sillä glykoli ei siirrä lämpöä yhtä hyvin kuin vesi. Voipi kuumentua kone liikaa. Teillä on varmaankin kesä seokset moottorissa jos ei kestä -10 astetta ilman jäätymistä.
- jari611
meijän likalla taas ei meinaa lämmöt nousta näissä pakkasissa.. pahvit keulalla. eikä mitää lämpö ongelma..
- Anonyymi
Minulla on se kokemus että ligieriä ei kannata ajaa jos ei löydy 30cm slerbaa housusta; mutta jos sellanen löytyy niin moottori toimii kun unelma sinne 200tkm asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305840- 345343
- 293034
- 342454
- 372118
- 152088
- 382043
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391656