Kameliratsastus

++++++

Tulipa mieleeni kameliratsastus viime vuonna Egyptissä, Sharmissa. Mielestäni oli kamala kokemus! Ei ollut mitään satulaa, vain vilttejä heitetty päällekkäin joiden päälle istumaan. Ei mitään missä pitää jalkoja. Tosi pieni nuppi vain mistä pitää kiinni. Sekä se kun kameli nousi että laski, olivat HIRVEITÄ kokemuksia. Itse ajelu oli pelottavaa ja kamalaa, meinasin koko ajan pudota ja pidin paniikissa pienestä tupista niin kovaa kiinni, että kämmenestäni lopulta vuosi verta. Kamelit olivat surkean näköisiä, säälittäviä, köydet olivat nanganneet kamalat painaumat niiden kuonoihin jne. Tuli itku siitäkin silmään, miten niitä kohdeltiin... Eli haluanpa tietää, oliko oma kokemuksemme vain näin kamala vai ihanko totta, kun paljon kehuttu miten kivaa mennä kamelilla, on erilaisiakin kokemuksia???? En ikipäivänä menisi uudelleen enkä yhdellekään suosittelisi!!!

4

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kairolainen

Egyptissä täytyy aina tarkistaa ensin, missä kunnossa eläin on ennen kuin nouset kyytiin. Kairossa olen nähnyt aivan kamalassa kunnossa olevia hevosia, joten olen tehnyt periaatepäätöksen, että kyseisiä palveluita en käytä. Tosin pyramideilla näin oikein komeita ja hyväkuntoisia hevosia, joiden kyytiin olisinkin voinut mennä.

Oma kameliratsastukseni Dahabissa oli oikein mukava. Kamelit olivat kaikki hyväkuntoisia. Ylösnousu ja maate laskeutuminen olivat jännittäviä hetkiä, koska mullakin oli vain joku nuppi siinä edessäni. Jaloille ei ollut sen kummempaa paikkaa, ja viltti oli siinä mun ja kamelin välissä. Luulen, että tämä oli kyllä ihan kamelin mukavuudeksi. Ei varmaan tule turhia hiertymiä kyytiläisten kuskaamisesta. Kamelin ratsastamisessa on tekniikka, joka pitäisi opettaa kaikille ennen kyytiin nousemista. Siinä pitää olla aivan rentona, ja myötäillä kehollaan kamelin liikkeitä. Jos on keho on jäykkä, on varmaan suurempi riski pudota.

• eläinrääkkäystä

Miksi tuit ko ammattia? Ei kannata mennä eläinten kyytiin, jotka on huonosti hoidettu. Ontuiva, laihoja hevosia esim. Luxorissa on joka toinen.

• El Reino

Ratsastajalle kamelilla ratsastus on ihan miellyttävä kokemus. Pienen hetken vie, ennenkuin oppii mukautumaan kamelin askelluksen rytmiin. Minusta kamelin selässä oli turvallinen olo. Ensi kerralla lähden kunnon safariratsastukselle kamelin selässä.

Kamelin noustessa ja laskeutuessa pitää olla rentona ja nojautua taaksepäin. Youtubesta löytyy ohjeet kameliratsastukseenkin.

• Kamelikemeli1

Kamelikemeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe