Kameliratsastus

++++++

Tulipa mieleeni kameliratsastus viime vuonna Egyptissä, Sharmissa. Mielestäni oli kamala kokemus! Ei ollut mitään satulaa, vain vilttejä heitetty päällekkäin joiden päälle istumaan. Ei mitään missä pitää jalkoja. Tosi pieni nuppi vain mistä pitää kiinni. Sekä se kun kameli nousi että laski, olivat HIRVEITÄ kokemuksia. Itse ajelu oli pelottavaa ja kamalaa, meinasin koko ajan pudota ja pidin paniikissa pienestä tupista niin kovaa kiinni, että kämmenestäni lopulta vuosi verta. Kamelit olivat surkean näköisiä, säälittäviä, köydet olivat nanganneet kamalat painaumat niiden kuonoihin jne. Tuli itku siitäkin silmään, miten niitä kohdeltiin... Eli haluanpa tietää, oliko oma kokemuksemme vain näin kamala vai ihanko totta, kun paljon kehuttu miten kivaa mennä kamelilla, on erilaisiakin kokemuksia???? En ikipäivänä menisi uudelleen enkä yhdellekään suosittelisi!!!

4

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kairolainen

Egyptissä täytyy aina tarkistaa ensin, missä kunnossa eläin on ennen kuin nouset kyytiin. Kairossa olen nähnyt aivan kamalassa kunnossa olevia hevosia, joten olen tehnyt periaatepäätöksen, että kyseisiä palveluita en käytä. Tosin pyramideilla näin oikein komeita ja hyväkuntoisia hevosia, joiden kyytiin olisinkin voinut mennä.

Oma kameliratsastukseni Dahabissa oli oikein mukava. Kamelit olivat kaikki hyväkuntoisia. Ylösnousu ja maate laskeutuminen olivat jännittäviä hetkiä, koska mullakin oli vain joku nuppi siinä edessäni. Jaloille ei ollut sen kummempaa paikkaa, ja viltti oli siinä mun ja kamelin välissä. Luulen, että tämä oli kyllä ihan kamelin mukavuudeksi. Ei varmaan tule turhia hiertymiä kyytiläisten kuskaamisesta. Kamelin ratsastamisessa on tekniikka, joka pitäisi opettaa kaikille ennen kyytiin nousemista. Siinä pitää olla aivan rentona, ja myötäillä kehollaan kamelin liikkeitä. Jos on keho on jäykkä, on varmaan suurempi riski pudota.

• eläinrääkkäystä

Miksi tuit ko ammattia? Ei kannata mennä eläinten kyytiin, jotka on huonosti hoidettu. Ontuiva, laihoja hevosia esim. Luxorissa on joka toinen.

• El Reino

Ratsastajalle kamelilla ratsastus on ihan miellyttävä kokemus. Pienen hetken vie, ennenkuin oppii mukautumaan kamelin askelluksen rytmiin. Minusta kamelin selässä oli turvallinen olo. Ensi kerralla lähden kunnon safariratsastukselle kamelin selässä.

Kamelin noustessa ja laskeutuessa pitää olla rentona ja nojautua taaksepäin. Youtubesta löytyy ohjeet kameliratsastukseenkin.

• Kamelikemeli1

Kamelikemeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4113
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2403
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2131
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      830
    Aihe