Olen menossa katsomaan ensimmäistä omistusasuntovaihtoehtoa. Kyseessä on 1965-vuonna rakennettu pienkerrosotalo, mutta mielestäni neliöhinta on aika suolainen; 2142! 2h keittiö sauna, 50 neliötä... Minusta se on aika paljon noin vanhasta ja pienestä asunnosta, vaikkakin se oli remontoitu. Millaisessa kunnossa tuon ajan kerrostalot ?
Yhtiössä oli uusittu huoneistojen viemärit ja käyttövesiputkistot. Tarkoittaako tuo käytännössä kunnollista putkiremonttia?
60-luvun kerrostalo
2
296
Vastaukset
- Ostajana useasti
Asunnon sijainti ja kunto määräävät hinnan hinta on aina kohdallaan yleensä myydään 2000-3000 pyyntihinnan alapuolelle.Tarjouskauppa on taas kiinteistömaailman ostajan kiristämistä.
- rx75
Et sanonut että missä asunto on. Jos se on pk-seudulla, se on halpa jopa pahimmissa betonilähiöissä. Yleensä 2142€ neliö on kolmion tai isomman asunnon neliöhinta, yksiöissä ja kaksioissa kalliimpi selvästi. Pk-seudulla vanhojen kerrostalo-osakkaiden keskihinta on tällä hetkellä jossain 3100-3200€ paikkeilla.
Itse ostin juuri vanhan kerrostalokolmion jossa putkiremppaa pukkaa jokusen vuoden sisällä ja neliöhinta oli lähes sama mitä mainitsit. Mutta otin riskin, jos putkiremppa maksaisi sen 500-700€ neliö, asunto tulee maksamaan minulle n. 2600-2700€ neliö ja se on silti alle kunnan vanhojen asuntojen keskitason.
En ostanut asuntoa sijoitusmielessä, vaan ihan pitkäaikaiseen asumiseen. Jos olisin sijoittanut, olisin ostanut pienemmän, uudemman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336364- 355863
- 293284
- 452690
- 342594
- 152258
- 372148
- 161956
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401799En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747