Tulevaisuuden vanki

Neuvojen tarpeessa

Ymmärsin vasta hiljattain, että olen aika ikävässä tilanteessa. Elän huomiselle, vaikka elämä on nyt, jokaisessa kuluvassa hetkessä. Ajattelen jatkuvasti jotain tulevaisuudessa ehkä joskus tapahtuvaa asiaa, ja huomaan että moni haaveistani perustuu "sitten kun"-lauseelle.

Parhaimpina päivinäni osaan iloita jo lähitulevaisuudesta, kuten esimerkiksi viikonloppuna tiedossa olevasta kivasta tapahtumasta tms. mutta minusta tuntuu että suurimman osan ajastani elän jossain kaukana vuosien päässä.

Olen avoliitossa ja minulla on vakituinen työpaikka. Molemmista odotan kuitenkin jotain enemmän. Rakastan avomiestäni, mutta hänen suhteensa ajattelen "sitten kun olemme kihloissa/naimisissa/saamme lapsia" tai "sitten kun muutamme". Nämä ajatukset taas antavat voimaa työnteolle, ja ajattelen "sitten kun muutamme lopetan nämä työt ja alan tehdä jotain mielekkäämpää". En vaikuta kauhean tyytyväiseltä nykytilanteeseeni, ja pelkäänkin että kun olen saavuttanut tulevaisuuden näkymät, olen jo suunnannut katseeni taas vuosien päähän.

Miten pystyisin nauttimaan tästä hetkestä? Olen ajatellut työpaikan vaihtoa, mutta jälleen "sitten kun"-lause voittaa. Eli vaihdan töitä sitten kun muutamme pois nykyiseltä paikkakunnaltamme. Tämä "muutto" on hyvin epävarma käsite, se voi tapahtua ensi vuonna tai kolmen vuoden päästä, joten tuskinpa sekään on oikea suunta asettaa ammatilliset haaveeni.

Tällainen ajattelutapa valloitti minut kun tajusin opiskelleeni väärälle alalle. Valmistumiseni jälkeen en ole tehnyt kertaakaan oman alani töitä, sillä en koekaan niitä tarpeeksi haastavaksi. Nykyinen työpaikkanikin on asiakaspalvelutyötä (kuten koulutukseenikin perustuva työ), mutta tylsistyn työssäni. Työtehtävät eivät anna minulle tarpeeksi haastetta, ja toisinaan koitan väkisin keksiä jotain tekemistä, kun istun tyhjänpanttina.

Muutos on tapahduttava. Mutta en tiedä mistä aloittaisin. Tiedän vain että en ole onnellinen.

1

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16

Niinhän se on, ihminen joka ei ole tyytväinen ja tasapainossa nykyhetken kanssa elää mielessään tulevaa aikaa, tai sitten kehittää jonkunlaisen rinnakkaishaave-elämän.

Tosiasiassa hyvin harva meistä on kokoajan läsnä tässä ja nyt, elikkäs ovat onnellisia mielessään (haaveissaan).

Vain täysin vapaa ihminen pystyy olemaan onnellinen tässä ja nyt, valitettavasti tuollainen täysin vapaa on vain teoreettinen käsite.

Jotkut pystyvät muutokseen, muuttumaan oman elämänsä pomoiksi toiset taas, minä mukaan luettuna siirryn vain yhä enemmän ja enemmän haavemaailmaan kunnes katoan tästä hetkestä tyystin.....................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7174
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6685
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3644
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3150
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2794
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2592
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2126
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1997
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe