Onko tämä kevätaika

teille vaikeaa?

Eikös joku sanonta ole, "huhtikuu on kuukausista julmin".

Faktahan on se, että keväisin tehdään eniten itsemurhia.

Minulle tämä aika on vaikeaa aikaa, tietoisuus kesän tulosta, ulkona likaista, valo joka tunkeutuu joka paikkaan, valo joka paljastaa kaiken, väsyneet kasvot, pienimmätkin virheet.

Ja se, kun ei ole saanut mitään aikaan, jumittuu koneen ääreen, illalla vähän helpottaa, mutta aamuisin pitäisi tehdä kaikkea, mutta ei saa tehdyksi.

16

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-oh

En tiedä onko se pelkästään keväästä johtuvaa tämä entisestään paheneva olo, mutta muuten kuulostaa tutulta tuo viimeinen kappale. blaah..

• peikkoneitonen

Itselleni kevät on epämieluisin vuodenaika. Pitäisi olla pirteä ja ulkoilla, nauttia luonnonheräämisestä. Itse haluaisin vaan jäädä peiton alle omaan pahaanoloon.

• Tinuri55

Juu sama minulla kevät on jostain kumman syystä vaikein vuodenaika. Kun sitten saa jotain aikaiseksi niin siitä saa kummasti virtaa eli pitää vaan väkisin potkia itseään liikkeelle ja touhuamaan jotain. Tuli mieleen vanha kiinalainen elämän ohje eli "älä anna ikävien asioiden vallata mieltäsi".

• helvettiäpäin

kevät on se aika kun minäkin romahdan.muun ajan vuodesta jaksan sinnitellä, mutta nyt taas...ei jaksa :(

• Bloooogi

Kevät on paha...samoin syksy kun on niin pimeää... Kumpikaan ei hyväksi; ei liika valo, eikä liika pimeys.

• sataa taas sataa

Tänä vuonna vasta.
      Tää kevät o pahempi kuin talvi ja muut yhteensä.
      Kaamos-masennus on ihan maitoa tän koiranpaska ilman rinnalla.

• kevät on syvältä

Keväästä se lasku alkaa. Talvet jaksan jotenkin sinnitellä, kaikki muut vuodenajat ovat tuskaa. Tuntuu kuin olisin elänyt jo ikuisesti, vaikka olen vasta 21. Loppuisi tämä rääkki jo!

• ainakin mun mielestä kevät on hienoa aikaa on lämmintä valoisaa ja sulat tiet :)

• kiitos keväästä!

Kevät, ah, kevät! Hypomania saapuu yhtä varmasti kuin ensimmäiset muuttolinnut! Kunhan vähän ilmat vielä lämpenevät pääsee purkamaan ylimääräistä energiaa ja intoa monenlaiseen ulkohommaan.
      Olen nimittäin oppinut alistamaan hypomanian rengikseni; se ei minua vie vaan minä pistän se töihin, HA!

• hirveä huhtikuu

En osaa sanoa, mistä huonoksi muuttunut kuntoni johtuu, tai mistä se ylipäänsä keväisin johtuu. Mielialassa on pitkän paremman kauden jälkeen taas selvästi muutos pahempaan. Aluksi ahdistuin ja tunsin epämääräistä pelkoa. Sitten epätoivon tunteet pääsivät puhkeamaan pintaan. Mitään erityisempää ei ole tapahtunut, elämäni ei ole muuttunut miksikään. Niinpä en keksi muuta syytä kuin kevään, valon lisääntymisen. Mutta kaipa tästä taas noustaan.

• Hyvä kuitenkin!

Minä olen syntynyt huhtikuussa ja olen kevään lapsi. Parasta aikaa on vuodessa maaliskuun puolivälistä juhanannukseen. Sitten alkaa päivä lyhenemään ja muistuttaa pikästä synkästä syksystä ja talvesta. sitä vain ajattlee - enää vian muutama viikko ja ollaan syksyssä. Monet kun aloittavan syksyhöpinät jo heinäkuun puolivälissä.

Kieltämättä kevät tuo mieleen myös kaihoisia muistoja ihanilta lapsuuden vuosilta ja ensirakastumiset sattuivat juuri vuoden valoisimpaan aikaan. Tunuu että ei tule enää sitä todellista kevättä.

• Jenniän

Mulle kevät on kanssa ihan tosi raskasta. Pitäis olla paljon pirteämpi kuin oikeasti olen. Lisäksi se näkyväksi tuleminen ahdistaa tosi paljon :(

• kevät on kaunis

Luonto puhkeaa kukkaan ja linnut karjuu ulkona ja kaikki on valoisaa ja kaunista.
      Sitten katson peiliin ja huomaan että ei kaikki niin kaunista olekaan.
      Semmoista se kevät on, koittakaa jaksaa.

• vaik.masis+sinkku

Kaikki hehkuttaa että on kiva kun on kevät ja lumet sulaa ja linnut laulaa ja jne jne. ..pistää itsellä kiukuksi kun kevät on pahinta aikaa vuodesta. Valo lisääntyy ja ahdistaa. Linnuillakin voisi olla desibelimittari jotta olisi joku raja sirkutuksellakin, sillä sekin ärsyttää :(

Kukaan ei oikeen tunnu ymmärtävän, kaikki rakastavat kevättä ja ihana huomata että täällä on samanhenkisiä, etten ole ihan yksin ajatusteni kanssa. Tämä "kevään vihaaminen" on karkoittanut multa monta kaveria, eivät ymmärrä masentuneita.

Ajatuksena aloittaa diapamit, muuten hirtän itseni sillä niin rankkaa on :(

Voimia kaikille!!!

• oinas0307

En muista, että mulla olis ikinä ennen ollut keväällä vaikeaa. Mutta nyt on. Viikot menee ihan ok, kun päivät on töissä, illalla onkin lupa löhöillä eikä siitä tarvitse masentua.

Mutta viikonloput.... Toisaalta odotan aina viikonloppua, koska en viihdy nykyisessä työpaikassani (en myöskään viihdy tässä kaupungissa/maassa/vartalossa/pääkopassa), mutta kun perjantai tulee, niin tajuan, että viikonloppuna ei ole oikeastaan mitään tekemistä. Kaverit asuu kaikki eri puolilla Suomea ja Suomen rajojen ulkopuolella, ettei ole kuin muutama kenen kanssa voisi viikonloppuisin hengailla.

Kaikkein kamalinta tässä on, että tiedostaa itse olevansa poikkeuksellisen masentunut ja allapäin. Kaikki harmittaa eikä omasta elämästä ole oikein mitään hyvää sanottavaa. Toisaalta välttelee ihmisiä kun ei osaa olla pirtsakka oma itsensä, mutta toisaalta toivoo, että joku tulisi ja repisi ulos.

Kaiken päälle 25 v tulee mittariin, mikä on itsessään jo yksi masentava tekijä. Joo, tiedän, 25 v ja elämä edessä. Mutta mitä jos onkin tehnyt vääriä valintoja jo lukiossa ja huomaa nyt olevansa alalla mistä ei nauti. Aivan, voi aina lähteä opiskelemaan, mutta jospa ei arvosanat riitäkään (vaikka pääsykoe onnistuisi 100%) saamaan sisäänpääsyä oppilaitokseen johon haluaisi.

Argh. Vituttaa kun tiedä mitä tässä alkais tavoitella. Itsetuhoisia ajatuksia ei ole, vaan eteenpäin olisi päästävä. Mutta kun ei tiedä edes kummalla jalalla astuisi ensimmäisen askeleen niin miten tästä voi päästä eteenpäin?

• heartkiller_

Joo keväällä aina kaikkein paskin olo.. Lähes maanis-depressiivinen. Kesä ja alkusyksy on sellasta ihanan tasaista aikaa, paitsi jos on helteitä ja rahat loppu. Lokakuun alku menee vielä joskus, mut talvi on kamalaa kuraa. Kevät onkin sit ihan hirveetä kun ei enää tiiä miten päin olis ja sinkkukin vielä kaiken lisäks pienessä kakkakaupungissa jossa ei oo enää hyviä miehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241