Avast herjaa Hotmailissa - avasin vahingossa spämmin!

pulainen

Laitoin tämän jo tuonne sähköpostikeskusteluihinkin, mutta laitan myös tänne, jos saisin nopeammin vastauksen, sillä nyt on hätä! Pahoittelen siis, että postaan saman jutun eri paikkoihin, mutta näin saan toivottavasti nopeimmin apua.

Kävi äsken niin, että silloin tällöin käytössä olevaan Hotmailin s-postiosoitteeseeni oli tullut jokin spämmi(?), jonka menin erehdyksissäni avaamaan (yleensä ko. sähköpostiin ei saapuneiden puolelle tulee minkäänlaisia spämmejä tai muita, niin en tajunnut epäillä viestiä). En enää muista otsikkoa tarkalleen, kun poistin ko. sähköpostin saman tien, mutta otsikko oli jotain sen suuntaista, että joku henkilö on lähettänyt minulle "Hi5 kutsun", tai jotain vastaavaa.

Klikkasin siis ko. viestin auki (en kuitenkaan mitään tiedostoja sieltä), ja sillä hetkellä rupesi Avast herjaamaan, että "network shield has blocked a harmful site".

Poistin kyseisen viestin saman tien, mutta Avast herjaa silti edelleen aina, kun kirjaudun sähköpostiin sisälle, tai menen sähköpostin Saapuneet-kansioon. Herjoja tuli kerralla useita, taisi tulla ainakin kahdeksan parhaimmillaan. Muihin kansioihin siirtyessäni herjaa ei mielestäni tule.

Ajoin Avastin virusskannauksen (tai mikä lie onkaan) saman tien läpi, ja se ei ilmoittanut mistään viruksista tai muista ongelmista.

Missä voi olla vika, ja mitä voin tehdä? Uskallanko käyttää sähköpostiani? En ole erityisen hyvä tietokoneiden kanssa, joten olen aivan toimettomana tämän kanssa :(

Kyseinen sähköpostiosoite on tärkeä, ja minun tarvistisisi ehdottomasti päästä käyttämään sitä tälläkin hetkellä, mutten uskalla. APUA!

2

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulainen

Tyhjensin sivuhistorian tältä päivältä, ja poistin historiatiedoista tämänpäiväiset sivu- ja lataushistorian, lomake- ja hakuhistorian, evästeet, väliaikaistiedot ja aktiiviset kirjautumiset. Tämän tehtyäni kokeilin sähköpostia uudelleen, eikä Avast herjannut enää.

Voiko ongelma olla tällä ohi, vai osaako joku kertoa, että tulisiko minun vielä tehdä jotain muita toimia asian hyväksi? Tai onko koneelleni mahdollisesti voinut päästä jotain pöpöjä, vaikkei skannauksessa mitään löytänytkään? Tein skannauksen selain auki, voiko se vaikuttaa jotain (ettei kaikkea mahdollista löydy, tmv.)? Uskallanko käyttää sähköpostiani ihan normaalisti?

• PiHa

Eilen illalla alkoi tuo ongelma, ihan yleisesti. Itsellä ei antanut edes avata tietoja.
        Poistin muutamat viestit ja ajoin virustorjunnat/puhdistusohjelman läpi, edelleen Avast herjasi. Sama oli myös jollain Hotmailin muilla sivuilla. Joten vika on oletettavasti niiden omilla sivuilla, jossa joku pöpö jyllää. Tänään en ole katsonut, mitä s-postiin kuuluu. Jos se ei enää herjaa, eiköhän tuota tohdi käyttää. Tosin olen kyllästynyt noihin Hotmailin ongelmiin, taitaa oma osoite muuttua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6109
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5613
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2447
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2188
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe