Krassin siemenet ulos/Keski-Suomi

Ajoissa tänä kesänä

Hei,
voiko jo laittaa krassin siemenet ulos isoon saviruukkuun?
Jos ei vielä, niin milloin aikasintaan?

Entä kehäkukan siemenet maahan?

5

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytyuyyuyui

Eiköhän ne voi laittaa, mutta niitten itäminen kyllä kestää siihen saakka kun ilmat lämpenevät.

Itse pistin viime vuonna (alkukesä nyt niin kovin lämmin ollut täällä eteleässä) toukokuun lopuilla - ja rupesin jo uskomaan ettei sieltä mitään nousekaan, muistaakseni olivat kolme viikkoa näkymättömissä ulkona parvekelaatikossa, kunnes sitten kun säät lämpenivät lopullisesti, alkoi krassin päätä puskea esiin.

Varmastikin voi siis laittaa, mutta ei sieltä mitään tule ennen säiden lämpenemistä.

• tipitii..

sama kokemus miulla. viime kesänä junttasin siemenet astiaan, aurinkoiseen paikkaan. unohdin kait kastella, mutta sieltä ne viimein muutaman viikon kuluttua nousivat :D

tuleepa tukevat taimet kun nyt jo laitat siemenet ulos.

• kanariankrassi

Minä laitoin noin pari viikkoa sitten ulos ruukkuihin pensas- ja kanariankrasseja ja nyt on jo hyvällä alulla taimet. Toisessa ruukussa minulla on lasi päällä suojana, mutta toinen on ihan avonainen.
      Olen lisäksi kasvihuoneessa kasvattanut krasseja ja kaikki muut purkit ovat valtaisan hyvin kasvaneet, mutta yksi oli kinkkinen. :D Amppeli oli jopa parhaimmalla paikalla kasvihuoneessa ja lopulta tuskastuin, kun aloin epäilemään olenko lainkaan muistanut laittaa ruukkuun siemeniä. Tein pikku kaivauksia ja olihan siellä siemenet. No, nyt niissäkin on jo muutama alku!

Niin ja asustelen Keski-Suomessa.

• tursia

Mä olen kyllä idättänyt ne sisällä, ihan sillä ajatuksella, että ne kukkis vähän aikaisemmin. Eteläsuomessa on sellainen kesäkukkien uloslaittoraja, kuin 8.6. Sen jälkeen ei yleensä enää halloja tule ja ilmat lämpenee niin, että kukat kestää ja kasvaa.

Noista tulee kyllä pikkuisen honteloita, mutta huomaan, että ne pukkaa uutta kasvua myös juuresta, että sikäli toivon esikasvatuksen auttaneen. Ja kyllä ne siitä tuuhenee kun joutuvat ulos heilumaan ja huojumaan. :)

• lusiina4

Minä idätin myös tänä vuonna krassit sisällä. Nyt ovat noin kaksikymmensenttisiä ja vei kyllö ne pari päivää sitten ulos kuistille. Hyvin jakselevat ja vahvistuvat. Asun Pohjanmaalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      247
      6787
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4214
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3165
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2332
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1597
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1461
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      38
      1383
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe