Eli minulla on toisen hepan lisäksi lv-tamma, ikääkin on jo 18 vuotta. Laihtuu talveksi ihan kamalasti. Eli mikä neuvoksi ruokinnan kanssa, kevyellä käytöllä (=maastoillaan/koulua mennään, mutta esteitä harvemmin) olen nyt antanu PÄIVÄSSÄ 1l kauraa, 4 dl racing mineral ja 1 rkl suolaa, (1dl rypsiöljyä, 1dl perunajauhoa ja 1rkl soodaa, =kuuri, kun on niin laiha)
Elikkäs, nyt on karva paremmassa kunnossa, ehkä on tullut jopa muutakin, kuin nahkaa kylkiluiden päälle, mutta onko muilla ollu samanlaista? Ja pole raspataan piakkoin!
Broblem nro 2. PATTI KAULASSA! Eli tällä tammukallani olen nyt huomannut kaulassa, nielun kohdilla pallukan, n. golfpallon kokoinen, mitähän voisi olla. Ehdin jo pelästyä sitä kasvaimeksi, mutta voisko olla KIIMAN aikainen pullistunut kilpirauhanen? ::D Helppiiä?
ELI : Miten pitäisi/voisi muuttaa tamman ruokintaa, vai muuttako ollenkaan? :D Ihan hyvin n ollu energiaa tytöllä näinkin, mutta kai se vanhuus sitten alkaa myös vähäm painaa, vaikka onkin TOSI PIRTeä JA REIPAS! :)
I would be gradeful!
Lv-tamman ongelmat, ruokinta, patti kaulassa?
3
1628
Vastaukset
- pääntautinen
broblem nro 2: ihan hyvin voi tuo patti olla pääntautia, eli ns. angina mutta hevosella pahempi. tarkkaileppa heppaasi kunnolla
- twohorses
Mutta, sori kirjoitin vähän huonosti; patti ilmestyy siis keväisin ja/tai syksyisin. Ei sitä muulloin ole.
- plööös
kannattaa käyttää heppasi eläin lääkärillä se ainakaa toden niköisesti tietää oikean vastauksen patin syntymiseen (::.tuota käyn yhdellä ratsastus tallilla jossa on 29 vuotias terapia ratsu jolle annetaan melkein sangollinen ruokaa että pysyy hyvässä lihassa eli kannattaa varmaan lisätä hevoselle ruokaa kunse laihtuu ja vanhentuu.hevonen kun vanhentuu ja jos sillä on se sama ruoka määrä mikä sillä oli 10v niin hevonen voi laihtua iahn hirveän näköiseksi :( ja sitähämme emme halua.kannattaa lisätä kauraa ja heinää voit myös tuota kysyä eläinlääkäriltä että paljon annat hevoselle sapuskaa (::
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738