Lievä pahoinpitely, paljonko sakkoja?

waraaniR

Ex- miesystäväni kuristi minua jonka jälkeen heitti minut kurkusta lattialle. Kaulaan jälkiä ei jäänyt mutta jaloissa ja käsissä oli melko isoja mustelmia, sekä jaloissa myös ns. sormenjälkimustelmat jotka tuli siitä kun hän puristi minua niin kovasti.

Kävin lääkärissä hakemassa näistä todistuksen, lisäksi molemmilta osapuolilta on soitot hätäkeskukseen, tietenkin sana sanaa vastaan. Vammoista on tietenkin myös valokuvat.

Paljonko hän mahdollisesti saa sakkoja tapahtuneesta?

4

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin vaan...

Kuristihan kuusankoskellakin eräs aikuinen neljäkymppinen mies alle 18 vuotiasta pikkupoikaa kurkusta.
      Tapaus ei tullut esille koska poika kertoi ainoastaan minulle kokeneensa tapahtuneen. Poika kertoi että oli tuntenut tukehtumisentunnetta pitkän aikaa tuon kuristamisen jälkeen.
      Ja tämä vain sen takia, että poika oli nimitellyt neljäkymppisen miehen poikaa joka on täysi pelle muutenkin, samanlainen kuin isänsä :)

Eikö ole vaarallista tuollainen kuristaminen?
      Voiko asiasta vielä ilmoittaa poliisille jotta mies joutuu vastuuseen teostaan? Miten toimisin?

Ukko tunnetaan nimellä " Ripa " täällä kuusankoskella.

'

• Låx

Sakko riippuu syytetyn tuloista .

Kertomuksesi ei ole aivan uskottava. Kuristi ja heitti kaulasta lattialle mutta kaulassa ei jälkiä? Kuitenkin sormenjälkimustelmia jaloissa...?

• 18

Joo
      Kyse ei ole lievästä pahoinpitelystä, vaan ns. tavallisesta pahoinpitelystä. Siitä tuomitaan sakkoa - 2 vuotta vankeutta, eli tuomio tulee johonkin tuohon väliin. Koska tekijä on ex-miesystävä, niin teko on nykyään virallisen syytteen alainen, eli riittää, kunhan siitä vain ilmoittaa poliisille.
      Lievän pahoinpitelyn vanhenemisaika on kaksi vuotta, ns. tavallisen viisi vuotta.

• aloittaja111

Sormenjälkiä ei kaulaan jäänyt ehkä siksi että kuristus tapahtui sillä tavalla että hän otti kuristi minua käsivarrellaan takaapäin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe