Olen osa-aikatyössä ja hakenut syksyllä alkavaan työvoimakoulutukseen. Jos pääsen koulutukseen ja irtisanoudun, ruvetaanko päivärahaa maksamaan vasta sitten, kun minulle irtisanoutumiseen asti kertyneet lomapäivät on jaksotettu.
Voinko/kannattaako minun pitää nuo kertyneet lomapäivät lomana pois ennen koulutuksen alkamista vai mennä suoraan kurssille viimeisen työpäivän jälkeen? Ettei tule esim. mitään yllätyskarenssia.
Lomakorvausten jaksottamimen
1
256
Vastaukset
- tyottomyyskassat
Hei!
Kiitokset kysymyksestäsi.
Tiina työttömyyskassasta ei varsinaisesti ota kantaa siihen, että voitko/kannattaako sinun pitää kertyneet lomapäivät lomana pois ennen koulutuksen alkamista vai mennä suoraan kurssille viimeisen työpäivän jälkeen.
Osa-aikatyöstä maksettua lomakorvausta ei jaksoteta, vaan lomakorvaus ja lomaraha sovitellaan kuten varsinainen palkka edellyttäen, että olet ansiopäivärahan saajana.
Lomakorvauksella tarkoitetaan työsuhteen päättyessä pitämättä jääneestä vuosilomasta maksettavaa korvausta.
Mikäli yli 2 viikkoa kestävän kokoaikaisen työsuhteen päättyessä maksetaan lomakorvausta, ansiopäivärahaan ei ole oikeutta siltä ajalta, jolle lomakorvaus jaksotetaan ko. kokoaikatyön palkan perusteella. Lomakorvaus jaksotetaan työsuhteen päättymisestä lukien.
Ystävällisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315999- 345483
- 293094
- 342474
- 442347
- 372128
- 152108
- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391696