E85 Lappeenrannasta?

Pate1971

Mistä saa E85 menovettä Lappeenrannasta tai lähiseudulta? Onko lähin paikka Lahti? Uuteen autooni sopii ko. polttoaine, olisi kiva kokeilla miten kärry liikkuu 85% etanolilla.

8

1724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmakine

Tämän hetken tilanne on tällainen

http://www.re85.fi/index.php?id=7910.

... ja Lahti taitaa olla lähin. Ei ehkä kannata sen takia sinne lähteä. Huhtikuussa tuli seitsemän asemaa lisää. Saa nähdä laajentuuko kesän mittaan.

• Pate1971

Tulipa tänään ajettua työmatkalla Lahden St1-aseman kautta ja samalla tankattua E85 -polttoainetta. En huomannut auton tehoissa mitään muutosta verrattuna 95e10 polttoaineeseen, auto lähti hyvin käyntiin ja kulki nykimättä. Työkaverit jo pelkäsivät että joutuvat työntämään loppumatkan kun tankkaan E85 polttoainetta :-)
        Voipahan tuota E85 -polttoainetta laittaa jatkossakin tankkiin jos sattuu sopiva asema kohdalle. Moottorin voiteluöljyyn päätyneet vesitipat haihtuvat taivaan tuuliin koneen kunnolla lämmittyä.

• kiintoisaa
        Pate1971 kirjoitti:

Tulipa tänään ajettua työmatkalla Lahden St1-aseman kautta ja samalla tankattua E85 -polttoainetta. En huomannut auton tehoissa mitään muutosta verrattuna 95e10 polttoaineeseen, auto lähti hyvin käyntiin ja kulki nykimättä. Työkaverit jo pelkäsivät että joutuvat työntämään loppumatkan kun tankkaan E85 polttoainetta :-)
        Voipahan tuota E85 -polttoainetta laittaa jatkossakin tankkiin jos sattuu sopiva asema kohdalle. Moottorin voiteluöljyyn päätyneet vesitipat haihtuvat taivaan tuuliin koneen kunnolla lämmittyä.

millä pelillä tää tankkaaja testas 85e ainetta diisel vai bensa?

• järkevää

Siinähän sitten tankkaat puolet useammin ja vaihtelet öljyä useammin...ei taida lyödä leiville, ellei saa todella halvalla ko menovettä..

• mmakine

Saahan sitä 10% halvemmalla.

• 20+8
        mmakine kirjoitti:

Saahan sitä 10% halvemmalla.

10% halvempaa, mutta kulutus 30-40% suurempi

Eli tosi kannattava juttu

• mmakine

ANTEEKSI ETTÄ AVAUDUN MUTTA KUN OTTAA PÄÄHÄN ETTÄ VAKIONIMIMERKILLÄNI KIRJOITETAAN VAIKKA MITÄ VIISAUKSIA AMIKSEN VÄLITUNNILLA.

Jollain näyttää olevan jotain minua vastaan kun sekä Chrysler-palstalla että täällä on taas kirjoiteltu vaikka mitä käyttämälläni nimimerkillä.

Kerrotaan nyt kaikille että minä ostan RE85:ttä sen takia kun se tehdään kotimaassa ja tavalla josta minä pidän. Ja myös sen takia että minulla sattuu olemaan sellainen auto jossa sitä voi käyttää.

Ja minä en osta sitä hinnan takia enkä yleensä retostele että se olisi halpaa. Minä tiedän varmasti että sitä kuluu enemmän, tähän mennessä on mennyt vähän yli 3000 litraa Dodgen pakoputkesta taivaalle. Jos lasketaan että siinä on 30% vähemmän energiaa niin kilometrin hinta on 95E10:n kanssa aika tasan.

Yleensäkin vältän suosittelemasta RE85:ttä. Kerron kokemuksistani kun kysytään. Tai kuten tässä keskustelussa, mistä sitä saa. Jätin todellakin vastaamatta tähän kommenttiin:

"Siinähän sitten tankkaat puolet useammin ja vaihtelet öljyä useammin...ei taida lyödä leiville, ellei saa todella halvalla ko menovettä.. "

ja vastaamatta siksi että tiedän ihan hyvin että näin on. Minun perusteluni RE85:n käytölle ovat muut kuin raha eikä minua kiinnosta mitä se maksaa. Mutta kerron kyllä jos kysytään. Niin kuin senkin mistä sitä saa. Mutta vain sen. En kerro että miksi jonkun pitäisi kokeilla sitä. Tai olla kokeilematta. Sen saa jokainen asiaa harkitseva miettiä itse. Ja harkinnan tueksi voi kysyä ja minä vastaan.

helpotti.

• Anonyymi

Ei taida enää olla kuin 1 asema.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6664
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6103
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3394
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2840
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2328
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2168
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2016
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      46
      1882
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe