Teidän tulisi oppia ajattelemaan itsenäisesti. Kouluissa sitä taitoa ei juurikaan opeteta, joten oppiminen jää kunkin omalle vastuulle tässä asiassa.
Kun itsenäinen ajattelutaito on hallussa, on seuraava askel pesäeron tekeminen kaikkiin uskontoihin. Etenkin adventismi eli sapattilahko on haitallinen kultti, josta pitäisi päästä eroon mahdollisimman nopeasti.
Sapattilahkon jäsenenä oleminen nimittäin kahlitsee itsenäistä ja omaehtoista ajattelua monilla alkeellisilla opeillaan. Meidän pitää ymmärtää, että esimerkiksi Raamattu on pääosin pelkkä satukirja.
Erotaan siis rohkeasti adventimista ja aloitetaan uskonnoton elämä. Tätä suosittelen erityisesti nuorille. Vanhojen kohdalla toivo saattaa olla jo menetetty, sillä he ovat uhranneet adventismiin niin monta vuotta, että toipuminen normaaliin uskonnottomaan elämään ei ehkä enää olekaan mahdollista. Nuoret ovat kuitenkin tulevaisuus ja he voivat jättää uppoavan laivan.
Oikein hyvää alkanutta kesää kaikille!
T: Iloinen nauraja
Teidän tulisi oppia
17
67
Vastaukset
Kyllä kouluissa paikoin opetetaan itsenäiseen ajatteluun ja kriittisyyteen. Kyse on kuitenkin paljon kunkin opettajan henkilökohtaisista ominaisuuksista.
Toivonlinnan koulun käyneenä opin sellaisen uuskielen, jossa itsenäiseksi ajatteluksi nimitettiin sitä, että tutkitaan itse Raamattua ja tarkistetaan adventistien tulkinnat sekä todetaan ne oikeiksi. Rehellisyydeksi kutsuttiin myös jotakin aivan muuta kuin todellista rehellisyyttä.
Kyllä itsenäisesti ajattelevat ihmisetkin voivat olla mukana uskontojen toiminnassa. Jotkut ihan oikeasti päätyvät uskomaan ne opit. Ja jotkut viis veisaavat hassuista oppirakenelmista, kunhan käytännön työ ihmisten auttamisessa on kunnioitettavaa.- Ei nimimerkkiä
Kyllä, olen vahvasti samaa mieltä aloittajan kanssa.
- pyh!
No olette sitten molemmat väärässä.
- Iloinen nauraja
pyh! kirjoitti:
No olette sitten molemmat väärässä.
Nimimerkki "Pyh!". Kyllä sinustakin vielä kunnon uskonnoton tulee kunhan aloitat itsenäisen ajattelun. Usko pois, että se on mahdollista omallakin kohdallasi. Tsemppiä!
T: Iloinen nauraja - pyh!
Iloinen nauraja kirjoitti:
Nimimerkki "Pyh!". Kyllä sinustakin vielä kunnon uskonnoton tulee kunhan aloitat itsenäisen ajattelun. Usko pois, että se on mahdollista omallakin kohdallasi. Tsemppiä!
T: Iloinen naurajaOmilla aivoilla ajatelleena olen hylännyt sinun näkemyksesi typeryytenä.
- Iloinen nauraja
pyh! kirjoitti:
Omilla aivoilla ajatelleena olen hylännyt sinun näkemyksesi typeryytenä.
"Pyh!", sinä kyllä opit vielä näkemään Raamatun sellaisena kuin se on - sekalaisena kokoelmana mytologioita ja joitakin tosiasioita. Jumalallisuuteen kyseinen kirjakokoelmahan ei missään nimessä perustu, vaan ihmisten kirjoittamiin sekaviin juttuihin, joilla ei useimmiten ole mitään relevanssia nykypäiväämme.
- pyh!
Iloinen nauraja kirjoitti:
"Pyh!", sinä kyllä opit vielä näkemään Raamatun sellaisena kuin se on - sekalaisena kokoelmana mytologioita ja joitakin tosiasioita. Jumalallisuuteen kyseinen kirjakokoelmahan ei missään nimessä perustu, vaan ihmisten kirjoittamiin sekaviin juttuihin, joilla ei useimmiten ole mitään relevanssia nykypäiväämme.
Noinhan se jumalaton urputtaa.
- Iloinen nauraja
pyh! kirjoitti:
Noinhan se jumalaton urputtaa.
Kunhan maltat nähdä hieman vaivaa, niin sinä opit vielä ajattelemaan, "pyh!".
- jospa se siitä!
"Hyvä iloinen nauraja" ! Toivotaan ainakin, että tästä "PYHISTÄ" tulee ainakin itsenäisesti ajatteleva yrittäjä edes, ettei täällä räksytä kuin koiran pentu, kun sillä ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut mitään sanottavaa kunhan on räksyttänyt aikansa kuluksi typeryyksiä vain.
- pyh!
Pata kattilaa soimaa.
- Jumala rakastaa!!!!!
(Iloiselle naurajalle) Naurusi voi muuttua itkuksi. Muista silloin tämä: "Avuksesi huuda minua hädän päivänä ja minä tahdon auttaa sinua ja sinun tulee kunnioittaa minua."
ITSENÄISYYS KUNNIAAN !
Vai että meidän tulisi oppia ajattelemaan itsenäisesti. Miksei sama koske sinua? MinÄ uskoin 7 vuotta muiden pölötyksiä adventisteista. Sitten rohkaistuin menemään vakoilemaan adventisteja, ihan huippujohtajien silmien alle. Totesin että minulle on syötetty pajunkäyttä - ihan ok adventistitt ja adventismi sittenkin on! Uskallatko sinä kokeilla samaa, siis samalla lailla vilpittömästi?- tilannetta läh. seur
Adventismilla kahdet kasvot.
Yhdet kasvot näyttäytyvät erehdyttävästi kristinuskoon ja Raamattuun perustuvalta, mutta joiden kasvojen takaa kuitenkin paistaa usko ihmiskäsityksiin ja harhaluulohin.
Toiset kasvot, jotka on yritetty kätkeä tavalliselta rivijäseneltä ovatkin sitten aivan jotain muuta, mitä kristillisyyden pitäisi olla.
On rahan -ja vallanahneutta.
-Pahan puhumista ja mustamaalaamista eli väärän tosituksen antamista toisista saman kirkkokunnan jäsenistä, jotta joidenkin oma etu ja päämäärä kirkon hierarkiassa saataisiin toteutumaan, keinoja kaihtamatta.
-Adventtikirkossa on suoranaista vihaa toisia uskovia kohtaan.
-Ylpeys on yksi adventismin perusta, jolle monet pyrkimykset on rakennettu.
-Rakkaudettomuus ja ulkokultaisuus ovat adventismissa hyvin esillä.
-Eriarvoistaminen ja jäsenten lokerointi on koko adventtiliikkeessä selvästi ja peittelemättömästi tehty hyveeksi ja käytösmalliksi työntekijöiden ja adventtikirkon johtajien keskuudessa ja sitä periaatetta on myös menestyksellisesti tartutettu jäsenistöön. - Opettele tuntemaan K
Sehän alkaa loistaa tai paremmikin paistaa Antti Kantolan esiintymisessä näissä hänen kommenteissaan, että adventismi on erittäin tarttuvaa lajia. Nyt näkee selväst, että Antti on omaksunut tuon adventismin hyökkäävän ja pilkallisen suhtautumisen toisin ajattelevien kommentteihin, hän selvästi loukkaantuu kun kommentti ylittää hänen "näkökenttänsä, eli ymmärryksensä. Anteeksi vaan Antti mutta näin on, olet omaksunut adventismi opin, mutta Kristus sinulta puuttuu.
- veli¤
Näetkö selvästi
Älä hyökkää veljesi heikkouksia vastaan,hyökkää omia heikkouksia vastaan. Kun alat selvittää omia heikkouksiasi,käsität paremmin,millä alueilla veljesi tarvitsee apua.Sinä pystyt auttamaan häntä. - kesääpä kesää.
kyllä tässä kaikki kristityt ajattelevat itsenäisesti.
Vapauteen Kristus meidät vapautti, mutta entäpä sinä?
Sinun on aina puhuttava sitä, mitä rienaaja sinut käskee, eli miltä tuntuu olla synnin orja.
Mutta orjana ei tarvitse olla, vaan parannuksen kautta pääsee Jumalan lapseksi ja pääsee vapaasti ajattelemaan ja itsenäisesti.
Synti ei enää hallitse.
Siinäpä se, että älä naura itseäsi orjana hautaasi asti. Ei ihminen voi olla valitsematta jotain lähtökohtaa tai
kiintopistettä, jonka näkökulmasta maailmaa ja itseään
tarkastelee, yrittää ymmärtää ja selittää. Jotkut valitsevat
tieteen ja uskonnottomuuden. Toiset valitsevat jonkin
uskonnon ja sen perinteet. Sitten on ne, jotka mukavasti
hääräävät jossain tieteen ja alkuperäisen Jumalan sanan
etsimisen välimaastossa keskittyen siihen, mikä heitä
kiinnostaa, kuten minä. Haluan ensin tietää niin hyvin
kuin vain mahdollista, mitä Raamatun kirjoittajat oikeasti
ajattelivat ja halusivat teksteillään sanoa, ennen kuin
vedän lopullisia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.
Yksi naurettavimmista ja samalla ärsyttävimmistä
asioista, jonka olen huomannut, on se, että juuri kristinuskon
vastustajat, jotka tieteen nimissä uskontoja mollaavat,
usein välittävät tuosta rakkaasta tieteestään vielä
vähemmän kuin uskovat. Mitä tällä tarkoitan? Sitä,
että he ottavat esimerkiksi jonkun läntisessä kristikunnassa
valta-asemassa olevan opillisen käsityksen ja sitten
sen perusteella sanovat, että Raamattu on puhdasta
huuhaata, koska se noin opettaa, vaikka samanaikaisesti
heidän rakas tieteensä tieteellisen historian ja raamatuntutkimuksen
kautta sanoo, että tuolla opilla ei ole mitään tekemistä
sen kanssa, mitä niiden raamatuntekstien, joilla tuota
oppia perustellaan, kirjoittajat pyrkivät teksteilään
sanomaan. Jos asian ydin tieteeseen maailmankatsomuksensa
perustamisessa on juuri se, että se on ennen kaikkea järkevää,
niin miksi sitten heti kun "tarve" tulee tiede ja järki heitetään
epäjohdonmukaisesti roskikseen ja luotetaankin sen sijaan
johonkin aivan muuhun? Ymmärrän kyllä, miksi näin
ihmiset tekevät, mutta ei se noista argumenteista vähemmän
virheellisiä tee.
Siis olet kai huomioinut tieteellisen Raamatun- ja historiantutkimuksen
joka suhteessa ennen kuin luokittelet Raamatun eri osat saduiksi
ohittaen niiden oleellisimman sisällön?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124