ZX-7R

Kasawika

Kawasaki miehet ja naiset!

Hommasin tuollasen ZX-7R:n vuosimallia 97. Kilsoja mittarissa 34000. Ongelmia ilmeni pian oston jälkeen, kun ei meinannu käynnistyä kunnolla. Uus akku on paikallaan ja ongelmat jatkuu. Sen verran tutkin, että sulakerasian alla olevasta piirilevystä ja muutenki koko sulakerasian alueelta löyty melkolailla hapettumaa, jotka poistamalla pyörä toimi hienosti useemman viikon. Nyt ongelmaa on taas. Lämpimäks ajettua ei meinaa käynnistyä. Starttaa hirmu nätisti, mutta ei lupaakaan. Kylmänä ja jäähdyttyään käynnistyy hyvin. Välillä vähän sahuuttaa. Onko ideaa mistä vikaa etsiä tai jollain kokemusta vastaavasta?

11

1687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vain on...

      hyvää moottoripyörää ja kawasakia ei saa samasta kaupasta.

    • kawasake kasawika

      Säädä venttiilit uusiks. vääränlaiset sytytystulpat. tai kuluneet tulpat?
      vie paskane rakkis huoltoo tai rankkurille jos et ite muka osaa korjata moista pikkusta tekokasavikaa.
      ps. mitä minä sanoin,kawasaki=kasawika
      hondalla pääsee,putputputput... vituttaako?

    • 1300cc-T

      Kun Suomi24:lla jotain kysyy niin vastaukset ovat useimmiten juuri ylläolevien kaltaisia. No ne kannattaa jättää omaan arvoonsa,suuret tietäjät ja nerot saavat tyydytystä edellisen kaltaisista kirjoitteluistaaan.

      Mutta itse ongelmaan eli jos pyörä lähtee huonosti käyntiin vaikka akkukin olisi kunnossa niin ensimmäisiä vikoja mitkä tulee mieleen ovat vanhat sytytystulpat,kaasareissa imuvuoto. Imuvuodosta saa viitteitä moottorijarrutuksessa jos silloin moottori ikäänkuin "paukkuu putkessa" niin kassarienkurkuissa tai imupuolella yleensäkin saattaa olla ilmavuoto.

      Kipinän kunto olisi tarkastettavissa kuumana jos irrottaisi tulpan tai tulpat mutta katteellisessa pyörässä se tietysti vaatisi katteiden irroittamista. Siitä syystä ei kannata arpoa vaan vaihtaa suosiolla uudet tulpat ja ehdottomasti OIKEA LÄMPÖARVOISET!! Voihan olla että pyörään on joku aikaisemmin vaihtanut väärän lämpöarvon omaavat tulpat. Tulpanjohdoissa tuskin vikaa on koska pyörä kylmänä käynnistyy kuitenkin suht'hyvin.

      Venttiilien säädöissä tuskin vikaan on jos kerran sähköpuolen hapettumia korjattuasi pyörä hetken on toiminut hyvin. Noilla kilometreillä tosin venttiilien säätö voi olla paikallaan ihan muutenkin.

      Ja mitä tulee Kawasakiin merkkinä niin vielä tänäpäivänäkin Kawa-merkkiä haittaa 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa ilmenneet venttiiliviat joita silloin esiintyi kyllä myös muissa merkeissäkin tosin vähemmän. Siitä huolimatta Kawasaki kantaa harteillaan mainetta jotenkin huonompana merkkinä kuin muut mutta se on vain sellaista vittuilua ja mutu-kuvitelmaa. Kawasaki on merkki siinä missä muutkin japsit. Itsellä ollut useampikin Kawa ennen nykyistä ja mitään vikoja ei ole ollut. Kawan moottori kestää jopa turbon tuottaman tehonlisäyksen mukisematta.

      • kilikalikoli

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.


      • 1300cc-T
        kilikalikoli kirjoitti:

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.


      • ei kiitos enää
        1300cc-T kirjoitti:

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.

        ainahan näitä maanantai kappaleita on, mutta kaveripiirissä ei vielä kellään ole osunut kohdalle toimivaa kawaa, aina jotain ja yleensä aika isoja ongelmia. kone kilahtaa, kakkonen ei pysy päällä venttiilin istukat kuluu supernopeaan. ehkä vaan sattuman satoa, mutta...


    • 1300cc-T

      Itselläni eikä kavereilla ole puolestaan ollut Kawoissaan mitään kummempia vikoja. Muutamalla on kierretty superbike-luokan Sm-kisojakin useampanakin vuonna. Ei mitään ongelmia mitä nyt lippojen aiheuttamia kosmeettisia haittoja.

      Jos kakkonen ei pysy päällä on syy usein siinä että keulittaessa tai rajun kiihdytyksessä vedetään kakkosta sisään väkisin joka aiheuttaa vaihteensiirrossa suuria rasituksia. Tämähän on joka merkin ongelma. Ensimmäisiä kokeiltavia asioita kun ostohetkellä pyörää koeajetaan.

      Venttiili-istukoiden ongelmat liittyivät parikymmentä vuotta sitten valmistettuihin Kawan moottoreihin ja erityisesti GPZ/X-malleihin. Myös Yamahan moottoreissa (FZ/FZR-malleissa) oli taipumusta venttiilautasilla vääntyä ja sitä kautta aiheuttaa venttiilien "kantamista" josta aiheutui niiden palamista. Muistan hyvin kun kaveri joka oli silloinkin Yamahan merkkiliikkeessä töissä esitteli hyllyssä olevia kymmeniä viallisia venttiileitä jotka piti säilyttää maahantuojaa varten! Viimevuosinahan ongelmia ei enää ole esiintynyt. Ei Kawoissa eikä muissakaan merkeissä!

      Ei näissä sattumalla ole mitään tekemistä. Kaikki saa rikki väärinkäyttämällä. Ja kun ottaa puheeksi vuosia vanhoja pyöriä on ne helppo saada näytämään vikaherkiltä kun ehkä kymmenenkin omistajaa on antanut niille nk.sikaa monena vuotena.

      • Kasawika

        Kiitos 1300cc-T järkevästä vastauksesta. En tuossa alotusviestissä huomannu sanoo, että tulpat vaihdettiin samalla, kun tuota vikaa koitettiin paikallistaa. Eli nyt on kiinni ohjekirjan mukaiset tulpat. Myöskään pauketta putkesta ei ole ilmennyt.. Täytynee seuraavaks säädättää nuo venttiilit, jos se vika sieltä löytys. Nyt kun oon asiaan perehtyny, niin aika paljon eri viestiketjuissa on moisen vian syyks juuri tuo ilmennyt.. Ja ylläri, että huippu Suzukeissa ja Hondissaki ;)


    • tom sykes

      siin on luultavasti tulpan johdot sököt itelläni on saman moinen peli ollut iät ja ajat ja aina sama homma, savuttaminen tulee siitä että saa liika kakkua kun on huono kipinä. uudet johdot nii vika loppu. zx7rssä ei ole venttiilivikoja, tietämättömille tiedoksi. toinen ogelma on bensa pumppu ku n se tulee tiensä päähän, lämpenee niin paljon että kun rele lähettää herätteen nii ei vaan pumppaa enää. tarkista ne nii saat kawan käyntiin

    • mie

      Kateelliset ne Kawoja haukkuu =) 101383 km mittarissa ja toimii.

      • hokasuya

        Niinpä, nyt menossa 16:sta Kawa ja nyt uudempien jälkeen z 1100 - 81 ml. 126500km ja hyvin pelittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe