tere
Minua on vaivannut nyt vaatimattomat 18 vuotta huimaus. Olen 30. Tämä on ihan jatkuvaa 24/7, suurimman osan ajasta kuitenkin siedettävää, sillä tavalla että pystyy elämään. Välillä kuten nyt, pahenee ja silloin ei tule mistään mtn. Nyt on viikko mennyt todella sekavissa tunnelmissa. Jostain syystä yleensä keväällä tämä iskee täysillä. Mielestäni allergiat eivät tätä selitä.
Minulla on vaikea ahdistuneisuushäiriö, jonka piikkiin nämä oireeni on laitettu. minä en usko. Onhan tässä vuosien varrella tutkittu kaikenlaista (myös pään magneettikuvat), mutta mitään vikaa ei tunnu löytyvän. Ainoastaan toinen poskionteloni on temppuillut koko elämäni, ja siihen tehtiin aikoinaan jopa leikkaus, koska epäiltiin että se olisi syy huimaukseen (en nyt muista miksi ja miten jne), mutta eihän sekään mitään auttanut, ei edes poskiontelotulehduksiini. nytkin onteloni on selvästi ärtynyt. Niskani on ihan kauheassa kunnossa(selvästi pahentaa tunnetta, mutten usko että syy).
Minusta siis tuntuu että pääni on ihan sekaisin. tuntuu kuin kävelisin laiturilla ja maailma ympärilläni on hutera. silmäni ovat kauhean väsyneet koko ajan. Näen siis huimauksen, ja näkökenttä "elää" jatkuvasti, seinät huojuu ja "hengittää". pää tuntuu olevan täynnä painetta. ajattelu on raskasta, hengästyttää ahistaa masentaa. Joskus olen jopa miettinyt itsemurhaa tämän oudon olon takia. EN ENÄÄ JAKSA! tämä on vienyt minulta elämän. Sitten kun olo pahenee(heh, siis tuo kuvaus on se normi olo), niin kuin nyt, pyörii päässä ihan kunnolla. kuitenkaan sellaisia rajuja veivauskohtauksia, etten sängystä ylös pääse, on ollut vain muutama tässä 18 vuoden aikana. mielestäni kuitenkin ongelma aikoinaan alkoi kun heräsin yöllä ja huone pyöri silmissä, mutta tästä en ole ihan varma. viime yönä mm heräsin samaan(lievempänä), mutta se loppui parissa minuutissa kun nousin jalkeille, ja paluu normivetvaukseen.
ainut mikä tuntuu auttavan on alkoholi. En nyt mikään ihan rapajuoppo vielä ole, mutta kyllä se olutpullo poksahtaa aikas helposti kun tietää että muutaman jälkeen alkaa olo tasaantumaan. hauskaa, kännissä tasapaino paranee(ei täysin, mutta usein helpottaa oloa selvästi). Rentoutuminen siis vaikuttaa selvästi oloon. Mutta kun olen aina niin ahdistunut, rentoutuminen ei ole helppoa.
olen sairauspelkoinen, joten tämän asian kanssa olen saanut painia kovasti. kasvaimet, ms tauti jne jne alkavat pyöriä mielessä aina kun olo pahenee. tosin mistään hengenvaarallisesta tuskin on kyse kun 18 vuotta tämän kanssa on leikitty, ja onhan minut tutkittu.
MITÄ IHMETTÄ TÄMÄ ON???
loputon huippaus
9
253
Vastaukset
- matti 41
Jos juot kahvia tai käytät kaakaotuotteita voi tulla oireita.Tai sitten niskat jumissa.
- dippadai123
eipä tuota kahvia ole tullut pahemmin juotua, ei se siitä....
niskoista voisi ainakin osittain johtua. mutta ymmärtääkseni huimaus immeisillä menee helposti niskat huonoon jamaan siitä huippaamisesta johtuen.
tuli mieleen kokemus muutaman vuoden takaa. Sain kunnon niskahieronnan ihan ammattilaiselta. ai armoton sitä kauheeta oloa sen jälkeen! Minä en päässy puoleen tuntiin ylös lattialta kun päässä veivas ihan perkeleesti. siihen jäi hieronnat, hyi. en sitten tiedä että onko tuo selvä merkki jostain, jos joku tietää niin olisi kiva kuulla....
kaikkein kauhein kokemus oli lentokone. siitä ei tullut mitään, olo oli kuin olisi helvettiin joutunut. moiseen en astu enää ikinä. ilmanpaineen vaihtelut, esim ennen ukkosta vaikuttaa oloon selvästi. hei suosittelen että tilaat vaan ajan lääkärille. että eiköhän ne siellä pysty auttamaan sua jotenkin.
- dippadai123
niinhän se kai on mentävä TAAS. mutta mitäpä uutta ne osais tähän enää sanoa, mitään syytä (paitsi henkiset syyt) ei ole ennenkään keksitty. neurologit on rampattu, silmälääkäri, korvalääkäri, yksityisellä kävin pään magneetissa, kaikki verikokeet moneen kertaan jnejne. nyt en ole muutamaan vuoten sitten enää jaksanut lekureita vaivata, kun turha se on.
- Yualle
Tarkistahan, että onhan sulla kunnollinen tyyny, jossa kyljellä nukkuessasi on kaularanka suorassa...?
- huiputtaa!
nyt laitan tänne ketjua, kun tuonne "terveys" palstalle yritin, mutta kukaan ei vastannut. Itse käsin asentohuimauksesta, onko tätä sinulta tutkittu?
-minulla kaikki alkoi ollessani 6-vuotias. Testejä on tehty ja as.huimaus diagnoosikin oli aika heikohko, kun mun huimaus ei ole se tyypillinen, että huone pyörii, vaan minä itse ikäänkuin liikun, hutera olo, kävelen pilven päällä, ympäristö tuntuu omituiselta, se voi jopa näyttää oudolle.. maa jalkojen alla keinahtelee.. kävin erään hyvän lääkärin luona joka varmisti että sitä se on, ei mikään muu voi näin kauan kestää. Ja ikää on 25v.
MYÖS niskojen kunto vaikuttaa.. itsellä nämä pskana ja selkä kolarista mennyt rikki.
kerro lisää jos sulta ei tätä ole tutkittu ja olisi mahtava saada jotakin kautta kohtalotovereita, ei ole yksin kiva olla näiden huimausten orjana :( - kallonsis.?
Olisiko joku migreenityyppi tai kallonsisäinen paine?
Samoin tensiopäänsäryn niska-hartiaseudun kivut viittaisivat oireisiisi. Migreeniyhdistyksen sivuilta löydät lisää tietoa. Tosiaan kasvaimet ja MS-tauti ovat muita vaihtoehtoja. Yksi vaihtoehto pyörryttämiseen on verenpaine.
Vältä terveyskeskuslääkäreitä. Vain neurologi osaa auttaa. - dippadai123
Palaan tähän ikivanhaan aloittamaani ketjuun....
Tilanne edelleen sama. Jälleen tosi vaikea jakso menossa :( yhtä helvettiä olo ihan koko ajan. Niskat on kamalan väsyneet ihan tauotta, kamala paine päässä ja nykyään myös naamassa ja suussa! kielikin puutuu välillä ja mitä lie kummallista. Pakko myöntää etten ole tehnyt asialle mitään, en vain ole jaksanut, olen niin lopen uupunut tähän kamalaan oloon. Vuodet vierii ja olo pahenee....ei mtn selitystä. Vähän sitä ja tätä ja plaaplaa. JOKIN ON VIALLA. Mutta mikä????? - mummumm
Tarkastuta korvasi, vika voi löytyä sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854