Olen kuullut, että opinnot voisi suorittaa loppuun työttömänä. Työkkärin puolelta ehdot täyttyvät, koska minulle ei ole tullut vuoteen opintosuorituksia, koska olen ollut töissä. Kelan sivuilla ehdoissa lukee mm. että pitää olla täyttänyt 25 vuotta viimeistään opintojen alkaessa. Mitä tämä tarkoittaa? Voiko tähän kaatua mun omaehtoisen opiskelun tukeminen, koska opinnot alkoivat syyskuussa ja lokakuussa täytin 25?
omaehtoisen opiskelun tukeminen
1
218
Vastaukset
- tyokkari
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Omaehtoisia, päätoimisia opintoja voi tietyin edellytyksin opiskella menettämättä työttömyysetuutta. Työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto) tutkii, voidaanko opintojasi tukea työttömyysetuudella. Jotta voit saada työttömyysetuutta omaehtoisen opiskelun ajalta, tulee sinun olla iältäsi vähintään 25-vuotias opiskelun tukemisen alkaessa. Myös opintoja koskevien edellytysten sekä työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittisten edellytysten on täytyttävä.
Lisätietoa työttömyysetuudella tuetuista omaehtoisista opinnoista löydät oheisesta linkistä:
http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/05_omaehtoinen_opiskelu/index.jsp
sekä alla olevasta linkistä, kohdasta ” Olen jäänyt työttömäksi ja haluaisin opiskella. Voinko opiskella työttömyys-etuudella?”:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765505
Terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767