Tontti Vantaalla ja sille välittäjä?

neuvoa kaipaava

Moi,
minulla on tontti, jonka haluan nyt myydä, Vantaan Rajakylässä. Tontilla n.185 m2 rakennusoikeutta. Itse asun ulkomailla joten:
-osaako joku suositella hyvää välittäjää vai onko parempi laittaa ilmoitukset itse ja jos itse niin mitä web sivuja / lehtiä suosittelette?

15

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin, miten aiot hoitaa iste myyntitehtävän jos asut ulkomailla? Eli välittäjä on aina järkevä vaihtoehto sinun tapauksessasi.

Meillä tehdään paljon tonttikauppaa, ja jokainen siihen liittyvä kommervenkki on hallussa, mutta me emme myöskään markkinoi palveluitamme tällä palstalla, joten se siitä. Käy etuovi.com;issa katsomassa, ja tarkista miten paljon tontteja välitysliikkeellä on myytävänä, tämä antaa jotain osviittaa liikkeen osaamisesta kyseisellä sektorilla. Ja kannattaa valita myyntiä hoitavaksi henkilöksi sellainen jolla on todistettavasti ainakin viiden vuoden kokemus välitysalalta, keltanokka ei osaa hoitaa tontin myyntiä oikein.

• Adar82

Hei, kanaviahan on monta ilmoitella, mekin olemme tonttia katselleet. Eli jos haluat voit toki meillekin sitä tarjota jos sattuisikin olemaan sopiva, =).
      eli sähköpostiin rachelrobson172@hotmail.com

• kanukki,,,

myy itse säästat ilmeisesti ilmaisen suomimatkan itsellesi..jos sinulla viela on uskottu kaveri-sukulainen,jolle voit antaa valtuudet....jo helpottaa..
      olen itsekkin 7000km päässa ja myynyt tontin[jani] suomessa ja hyvin on mennyt..
      en ole halunnut 'vaivata' myyntimiehia......jostakin kumman syysta!!

ps.ei minulla ole mitään heita vastaan...ei lkv myyjääkään..kiitos joistakin tiedoista,joita olet antanut,...

• niin laita

joku s-postiosoite niin minäkin ja ehkämuitakin tältä palstalta voi ottaa yhteyttä. Onko kuvia?

• myy ite

Myy se itse. Säästät pitkän pennin. Yksinkertainen homma. Jos siinä kuitenkin on jotain askarruttavia asioita, kysy lakimieheltä. Maksaa muutamasta satasesta tonniin ja tekee sillä hinnalla paperitkin.

Jos olet pysyvästi ulkomailla joudut tekeen sille lakimiehelle valtakirjan.

Välittäjä ottaa kädenpuristuksesta kymppitonnin. Ei järkeä.

• Ai kymppitonnin, no on sitten viimeisen päälle makea tontti..

Rajakylässä on mahdollista saada n. 600 €/rakennusoikeusneliö, eli aloittajan tontin arvo on n. 110.000 € (asiansa osaava välittäjä saa todennäköisesti nostettua rakennusoikeutta 40 m2, mutta nyt mennään maallikon osaamisella). Joten välityspalkkio olisi enimmillään 5.400 €. Ja kun välittäjä tuo sinne tuon lisääntyneen rakennusoikeuden (vain sen vuoksi että tuntee Vantaan rakennusmääräykset), niin arvonnousu on 24.000 €.

Eli myy vain itse, "säästät" viisi donaa, mutta häviät kuitenkin 19 donaa...

• virtuaalivälittäjä
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Ai kymppitonnin, no on sitten viimeisen päälle makea tontti..

Rajakylässä on mahdollista saada n. 600 €/rakennusoikeusneliö, eli aloittajan tontin arvo on n. 110.000 € (asiansa osaava välittäjä saa todennäköisesti nostettua rakennusoikeutta 40 m2, mutta nyt mennään maallikon osaamisella). Joten välityspalkkio olisi enimmillään 5.400 €. Ja kun välittäjä tuo sinne tuon lisääntyneen rakennusoikeuden (vain sen vuoksi että tuntee Vantaan rakennusmääräykset), niin arvonnousu on 24.000 €.

Eli myy vain itse, "säästät" viisi donaa, mutta häviät kuitenkin 19 donaa...

Tuon tasoista tekstiä voi odottaa välittäjältä.

Tontin myyminen on maailman yksinkertaisin homma eikä kaavassa tai rakennusmääräyksissä ole mitään välittäjän koulutukseen (kopiokoneen käyttöopas) sisällytettyä salaisuutta.

Maailman ärsyttävimpiä ihmisiä ovat muuten nämä välittäjät jotka tarjoavat "apua" milloin milläkin verukkeella kaikille kenellä on tontti tms. myynnissä. Puhelinmyynnin iljettävin muoto on epätoivoisesti asiakkaita hakeva välittäjän räkä.

btw ei välittäjällä ole mitään määrättyä ylärajaa palkkiossa.

• Marko...

Olen etsimässä tonttia Pk. seudulta . P.0400 701447

• Kiinnostunut...

Voitko ilmoittaa s-posti osoitteesi....?

• leevi1997

Hei

Ollaan kiinnostuneita tontistasi. Voisitko laittaa lisätietoja sähköpostitse, leevi97@jippii.fi

• Tosissaan ostoaikeis

Kiinnostunut myöskin täällä, ota ihmeessä yhteyttä, ollaan valmiit tekemään nopeatkin kaupat :)

rljs2011@hotmail.com

• tontti kohta myyntii

Meillä myös noin 550 kokoinen loiva rinnetontti tulossa myyntiin Vantaan Ruskeasannalla.

• Tontti 550 neliötä, vai rakennusoikeus 550 neliötä? Jälkimmäinen kiinnostaa enemmän.

• tontti kohta myyntii

Olellinen tarkennus, tontti reilut 550 neliötä.

• Eppu

Olisiko tontti myynnissä vielä? pistäppä jotakin lisätietoja ja hinta niin päästään eteenpäin!

eeri_89@hotmail.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7174
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6685
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3644
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3150
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2794
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2592
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2126
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1997
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe