Vapaa kuvaus

Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.

Aloituksia

10

Kommenttia

345

1. Häh+mitä+helvettiä+entisen+pomosi+työura+tähän+liityy,+minun+faija+lähti+15+v.+myös+merille+oli+koko+työuransa+ja+kuoli+73+vuotiaana+vuonna+2004...Jos+poju+osaat+laskea+olin+puolustusvoimassa+tarkalleen+30+vuotta+katsos+reppana+ikäiseni+sai+vielä+valtionviran+jonka+yhtenä+ehtona+30+vuoden+työura,+mutta+minua+ei+sinänsä+sotilas+ura+edes+kiinnostanut+vaan+edullinen+tai+oikeammin+ilmainen+koulutus,+sekä+tuo+30+vuoden+putki.+menin+armeijaan+18+vuotiaana+avioon+19+vuotiaana+erosin+23+vuotiaana+ja+menin+uudelleen+naimisiin+28+vuotiaana,+josta+minulla+on+kaksi+aikusta+lasta,+olin+kokoajan+töissä+valtiolla,+komennettuna+intiaan+ja+ranskaan+muutamia+kertoja,+tuo+sotakorkea+aika+oli+hyvin+raskasta,+se+on+miesten+koulu+kuten+kerroitkin+siellä+pärjääminen+on+vaikeaa,+jos+on+hieman+laiskahko+kuten+olen,+mutta+pääsin+kuitenkin+ylilutina+ulos,+siitä+kapteeksi+ja+majuriksi+näkee+että+ei+maanpuolustus+kiinnostanut,+muuta+edut+oli+hyvät.+Tiedätkö+eräs+hyvä+ystäväni+pääsi+vr.asemamiehen+virasta+myös+eläkeelle+30+vuoden+palveluksen+jälkeen,+ei+meitä+on+kohtuullisen+paljon,+mutta+vain+vanhemmissa+sukupolvissa,+uudemmat+virkatyöehtosopimukset+eivät+enää+salli+toista.+Ranskassa+tutustuin+näin+silloin+virossa+vaikuttaviin+ovh+poikiin,+jotka+tarjosivat+pientä+osuutta+10%+osakkeista+pienehköä+riskirahoitusta+vastaan,+summa+ei+ollut+kovin+suuri,+nyt+osakkeilla+on+jo+hieman+arvoa,+ja+autellut+heidän+aasian+projekteja+netin+kautta+mitä+olen+vaatimattomana+ihmisenä+jaksanut+tehdä+avasivat+server+keskuksen+singaboreen+muutama+vuosi+sitten.
  2. Nimimerkki+rannalle+jääneet+ruikuttaa.