Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Numball
profiilit
Numball
Numball
Vapaa kuvaus
Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.
Aloituksia
10
Kommenttia
345
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta+vaan+Henssu+täällä+hhn+on+sadellut+aamusta+alkaen,+mutta+aika+kohtuullisesti.+mukava+kun+ilma+puhdistuu,+eikä+ole+niin+pirun+kuuma,+nyt+on+termari+säädetty+aika+auki+35-36+,+eikä+nukkuminen+onnistu+ilman+ilmastointia,+joka+mulla+on+säädetty+25-27+siinä+lämmössä+nukuttaa+mukavasti,+
Tuota+windya+olen+jonkin+verran+tutkinut,+se+näyttää+hyvin+sadealueet+sekä+ennenkaikkea+myrskyt+jopa+tunteja+etukäteen,+täällä+hhn+on+ollut+joka+vuosi+rajuhko+myrsky,+joka+aiheuttaa+paljon+tulvia+tietyillä+alueilla,+pahimmillaan+puoli+metriä+vettä+parissa+tunnissa.
Oli+taas+umpitollo+esiintynyt+minuna,+tänään+heräsin+vasta+puoli+kahdeksalta+keittelen+vettä,+oletko+oppinut+jo+juomaan+purukahvia,+en+ole+juonut+suodatin+kahvia+enää+vuosiin,+red+nescafe+on+peruskahvi,++ostan+ison+pussin+makrosta+kerran+kuukaudessa+siitä+tulee+kolme+purkkia,+itse+lisään+hieman+maitoa,+vaimo+juo+vain+niitä+saman+lafkan+1+to+3+sotkuja+itse+vältän+turhaa+sokeria.
11.09.2020 03:42
Kyllä+kiitos+kysymästä+aivan+erinomaisesti,+en+tarvitse+paljon+unta+nukkumiseni+poikkeaa+hieman+muista+ihmisistä+nukahdan+helposti+ja+vajoan+syvään+uneen+suht+samantien+ja+siitä+rem+uneen+eli+tollainen+kolmen+tai+neljän+tunnin+uni+korvaa+kaiken+unentarpeen,+ja+päivällä+nukun+tunnin+päikkärit+lähes+joka+päivä,+voin+oikein+hyvin,+entä+sinulla+miten+asiat,+jaksat+kuitenkin+olla+huolissasi+täysin+tuntemattomasta,+onhan+sinulla+kaikki+hyvin,+eikä+ahdistus+paina+suomessa,+lisääntyvän+koronan+takia.
04.09.2020 06:19
Talousministeri+Predee+Daochai+oli+alle+kuukauden+virassa+ja+jätti+paikkansa,+spekuloitu+on+että+thaimaan+talous+on+todella+surkeassa+kunnossa,+ja+thaimaan+baht+täysin+yliarvostettu+ja+kupla+tulee+puhkeamaan+muutamassa+kuukaudessa,+eikä+ero+muutenkaan+maalaa+kovin+ruusuista+kuvaa+thaimaan+tulevaisuudesta.
04.09.2020 05:12
katsos+petteri+kerrot+taas+mieleistäsi+totuutta+joka+on+yhtä+kaukana+totuudesta+kun+kia+on+autosta,+resupetteri+voin+vakuuttaa+että+eläketurvan+kustannan+ihan+itse+toisin+keva+sen+maksaa+ja+vapaaehtoisen+veritas,+joten+maksan+sen+mitä+kulutan+täysin+itse,+lainaa+ei+ole+sentiäkään+ollut+oikeastaan+koskaan.
Mitä+taas+tulee+pattayaan+on+aivan+selvää+että+jos+3/4+asiakkaista+katoaa,+ja+on+nyt+kateissa+yli+kuusi+kuukautta,++suurellla+osalla+hotelleja+on+lainoja+jotka+pitäisi+hoitaa,+ja+kun+ei+ole+kassavirtaa+vaikea+on+lainan+maksut,+jolloin+pantti+siirtyy+pankin+haltuun+ja+kun+tätä+tapahtuu+paljon+myös+pantinarvo+romahtaa,+ja+pankki+joutuu+kirjaamaan+luottotappioiksi+tai+roskalainoiksi+panttiin+kohdistuvat+luotot.+Tähän+arvonalenemiseen+pattayalla+ja+muutamassa+muussa+lomakohteessa+thaimaan+keskuspankki+on+jo+kiinnittänyt+huomiota,+että+pankit+varautuvat+suuriin+luottotappioihin.
Me+veronmaksajat+ja+taas+näitä+ryysyistä+rikkauksiin+juttuja,+no+huh+huh.
Mitä+tulee+ravintola+ja+baari+yrittäjiin+thaimaassa,+taitaapi+olla+baareja+myynnissä+enemmän+kuin+koskaan+ennen,+pattayalla+smilers+on+ollut+myynnissä+jo+vuosia,+reiska+muutaman+kuukauden,+jos+pääset+baarin+omistajaksi+10.000+eurolla,+silloin+ei+ole+isokaan+ongelma+vaikka+homma+menisi+munilleen,+kunhan+saat+firman+kulut+maksettua+ja+ennenkaikkea+verot+pattayalle+viivan+alle+ei+tule+jäämään+mitään+vuosiin,+thaimaalaiset+kiinteistön+omistajat+osaavat+asiansa+lähes+poikkeuksetta+vuokrataso+on+juuri+ja+juuri+katettavissa,+sesonkiaikana...+sitten+poltellaan+loppuaika+jäitä.
Enkä+oikein+edes+ymmärrä+kuka+hölmö+ostaa+jonkun+konkurssi+kypsän+firman,+jos+nyt+haluaa+lähteä+yrittäjäksi+mitä+en+suosittele,+kannataa+perustaa+firma,+ja+etsiä+itse+liikepaikka,+ja+aloittaa+toiminta.
Palautan+vielä+mieleen+kirjoituksesi+veronmaksu+kyvyistä+ja+haluistasi+vuodelta+2017+joulukuussa.
"Veroasioista+sen+verran+että+meikäläinen+makselee+ainoastaan+yhteisöveroa.+Palkkaa+en+ole+saanut+vuoden+2009+jälkeen.+Tilille+tulevat+fyffet+kuittaan+osakaslainoina+tarvittavilta+osin+ja+makselen+sitten+kun+jakselen+ne+takaisin+firmalle."+
Tuo+taitaa+olla+ainoa+asia+mikä+on+vuosien+varrella+todeksi+todennut,+todellinen+ryysyistä+rikkauksiin.
04.09.2020 05:05
On+mukavaa+lukea+ja+huomata+että+olemme+erimieltä+jostain+asioista+se++on+jopa+suotavaa...+Olen+muutaman+kerran+kertonut+että+Thaimaassa+on+paljon+hyvää+ja+vielä+enemmän+ei+niin+hyvää,+riippuu+katselukulmasta...+ja+siitä+miten+on+elämänsä+elänyt,+onko+pitkään+asunut+maassa,+ollut+thaikun+kanssa+parisuhteessa,+ei+tämä+mikään+ihanneyhteiskunta+ole+varsinkin+jos+asiaa+katsoo+valtaosan+thaimaan+asukkejen+silmin,+vaikka+vaimoni+sukulaisten,+elämä+ei+ole+kovinkaan+hääppöstä,+tai+hänen+vanhempien+näkökulmasta,+mutta+vertaan+sitä+omaan+elämääni,+vaimon+sukulaiset+ovat+ihan+tyytyväisiä.
Minä+olen+kirjoittanut+että+Thaimaa+on+kehitysmaa,+ja+on+sitä+vielä+pitkään,+mutta+thaimaan+bkt+on+noussut+suhteessa+huomattavasti+enemmän+kuin+Suomen+bkt+viimeisen+30+vuoden+aikana,+eli+käytännössä+ihmisten+elintaso+on+noussut+vaikka+valitettavasti+omaisuus+on+yhä+enemmän+keskittynyt+jo+ennestään+rikkaille,+mutta+niinpä+se+on+Suomessakin.
Edelleenkin+pidän+vakavana+ongelmana+thaimaan+farangien+kohtelua,+thaimaassa,+siinä+on+paljon+tekemistä,+toinen+on+liikenne+jos+saisin+päättää+ottaisin+kaikilta+thaikuilta+ajokortin+pois+ja+sen+saisi+takaisin+vain+autokoulun+käymällä,+turistifarangi+ei+saa+ajaa+mopoa+täällä+lainkaan,+eikä+oikeastaan+autoakaan...+kunnes+on+tavalla+tai+toisellla+todistunut+osaamisensa.++ja+kortitta+ajoon+paljon+enemmän+sakkoa+kuin+400b,+
purnataan+sitten+vielä+näistä+koirista+niille+pitää+tehdä+jotain,+niitä+on+yksikertaisesti+liian+paljon...++
Tuo+pävälämpötila+on+välillä+liian+kuumaa,+sekin+on+selviö+mutta+olen+käsittänyt+että+sillä+pohjoisessa+tilanne+on+suht.+sama+kuin+Suomessa+kuumina+kesäpäivänä,+täällä+on+kuumempi...
18.07.2020 14:34
petteri+petteri+ei+tuo+ole+mikään+päähänpisto+joltain+kytältä,+niitä+putkia+jytättin+katujyrällä+muussiksi+oikein+urakalla+jo+viikkoja+sitten,+nasu+lienee+tunnuksensa+poiston+ihan+itse+aiheuttanut+täysin+ala-arvoiilla+kirjoutuksillaan,+enkä+yhtään+epäilisi+että+suu+sinun+sinisen+katoamiseen+olisi+sama+syy,+reppana.+Eikä+sinunkaan+juttusi+ole+ihan+täyspäisiä.
17.07.2020 17:41
Hyvä+kysymys+mitä+on+falleruoka,+varmaan+jotain+missä+ei+ole+riisi+kauhean+suuressa+osassa+pattayan+hyvä+puoli+on+laajaruokatarjonta,+maksaruokia+thaimaasta+on+lähes+mahdoton+saada,+eikä+oikein+naudanmaksaakaa,+kanaa+ja+porsaanmaksaa+löytyy+naudan+taas+ei+ole+vastaan+juurikaan+tullut,+ja+pidän+naudanmaksa+pihveistä.
Tämä+on+vain+yksi+esimerkki,+ei+täällä+kukaan+ravintoloitsija+osta+mitään+tarpeita+lootatista,+joko+tuoremarkkinoilta+tai+makrosta,+onks+teillä+sielläpäin+makro.
27.06.2020 14:28
Uskomatonta+skeidaa+kyllä+matkustajia+otetaan+mutta+ei+turisteja,+thaikut+voivat+aina+palata+kotimaahansa,+tosin+karanteenin+kautta+jonka+thaimaan+valtio+heille+kustantaa,+turistit+saavat+odottaa+vielä+vuoroaan+ja+oikein+kunnolla,+jos+viruksen+toinen+aalto+tulee+mille+se+uutisia+seuraavan+näyttää+tekevän+tuo+odotusaika+voi+yllättäen+olla+hyvinkin+pitkä...
27.06.2020 13:00
Mielelläni+tietäisin+mistä+ostatte+materiaalin+falle+ruokiin,+sieltä+chiang+maista,+onko+siellä+makro+vaiko+joltain+tuoretorilta,+meillä+täällä+on+gourmet+kauppoja+muutama+mutta+niiden+hintataso+ei+mahdollista+ravintolassa+tapahtuvaa+ruuanlaittoa,+argentiinalaista+pihvilihaa+löytyy+kyllä+useasta+paikasta+mutta+itse+olen+huono+kokki,+ja+niin+on+vaimokin+tai+osaa+hän+tehdä+thaisafkaa+mutta+falle+ruoka+ei+onnistu+oikein..+
Jos+ei+makaroonilaatikkoa+oteta+huomioon,+samoin+thairavintoloiden+kyky+käsitellä+vaikka+naudanlihaa+on+hyvin+heikko.
Mitä+asumiseen+tulee,+eräs+liki+90+vuotias+vanharouva+on+ollut+kovasti+kiinnostunut+talostamme,+kun+hänellä+on+talo+kolmessa+kerroksessa,+meillä+yhdessä+ja+hänellä+alkaa+jalat+olla+huonossa+kunnossa+jaksa+kävellä+rappusia+ehdotti+että+myisimme+talon+hänelle+tai+vaihtaisimme+sen+hänen+taloon+taloa+on+suht.+samankokoinen+kuin+omamme+mutta+tosiaan+kolmessa+kerroksessa,+mutta+vastaavasti+hänen+tontinsa+on+omaamme+siis+vaimoni+omaa+huomattavasti+isompi,+moninkertainen.
Odotellaan,+hänen+talonsa+sijaitsee+2.2+kilometrin+päässä+hua+hinin+keskustasta+meidän+7.8+kilsan+päässä.
27.06.2020 12:15
Miehen+nimi+oli+Ilkka+Kokko,+vahvasti+alkoholisoitunut+laiha+ukko,+lääkäri+oli+kieltänyt+ryyppäämisen+ei++uskonut,+maksa+ja+munuaiset+pettivät+täysin+samat+ongelmat+kuin+resun+suuresti+suremalla+Miikalla,+jota+oltiin+roudaamassa+kotiin,+valtion+kustannuksella,+Ilkkaa+ei+edes+harkittu+suomeen+kuljettaa,+vaikka+oli+omalla+tavalla+legenda.
23.06.2020 14:26
Talon+saa+20.000+eurolla+maatahan+et+voi+ostaa,+mutta+voit+vuokrata...
08.06.2020 16:00
Muistan+toki,++sinun+ei+tarvitse+olet+aatelinen,+sen+hoitaa+puolestasi+edunvalvoja.
08.06.2020 15:54
Mitä+järkeä+tässä+vääntämisessä+on+sinä+et+ole+asunut+täällä+minä+olen+ja+jo+yli+10+vuotta,+olen+nähnyt+tänä+aikana+monta+ihmiskohtaloa,+hyviä+ja+huonoja...+sinä+ajattlet+ja+teet+kuten+haluat,+mutta+kokemus+on+toista+kuin+kuvitelma+paratiisista...+paratiisi+ajatukset+katoaa+muutamassa+vuodessa,+älykkäämmillä+nopeammin,+iso+osa+henseleitä+paikuttavia+on+poistunut+maasta+tai+poistettu,+suosittelen+kuitenkin+laskemaan+mahdoillisuudet+jokaisessa+tilanteessa+ettei+tule+ikäviä+yllätyksiä...+ja+tuo+pitää+tehdä+moneen+kertaan...+harkita+kaikki+vaihtoehdot...+toki+voit+pärjätä+osa+aika+suuri+vaan+ei+pärjää...
08.06.2020 15:23
Resupetteri+logiikkasi+mättää+kja+pahasti+kyllä+jokainen+jolla+on+edes+jonkinlainen+ammattitaito+tienaa+tuo+22.200+euroa+käteen+tai+no+ei+välttämättä,+lähihoitaja+saa+1800+euroa+kuukaudessa+josta+verot+pois,+miten+sinä+sen+saisit+suomessa+tai+thaimaassa,+jossa+eläkeviisumilla+työnteko+on+kielletty,+näihin+muihin+satuihin+on+turhaottaa+kantaa,+tervetuloa+ja+katsotaan+oletko+täällä+edes+kahta+vuotta+ennenkuin+tulee+reaalimaailma+eteen,+se+paljonko+suomalaisilla+on+varallisuutta+ei+tähän+liity+mitenkään,+se+on+kiinni+yleensä+asunnossa,+rivitalo+kolmio+vaimon+kanssa+80.000+euroa+nokka,+edellyttäen+että+on+maksettu,+suomalaiset+ovat+velkaisempia+kuin+koskaan,+ja+moni+vielä+putoaa+köyhyysloukkoon.+
Tänne+tulla+töihin,+pitää+olla+työlupa,+opiskelijaksi+ainoastaan+korkeakoulupaikka,+ja+koulut+maksavat+hunajaa+kunnolliset,+yrittäjäksi+minipääoma+2.000.000+milj.+baht,+oikeuttaa+yhteen+työlupaan,+ja+thaikulla+osakeenemmistö.+
Thaimaaseen+voi+muuttaa+laillisesti+ainoastaan+yhtä+reittiä,+sinulla+on+varoja+tuo+800.000+paateroa,+ja+eläke+niin+hyvä+että+voit+sillä+korvata+tuon+summan,+se+on+65.000+baht+kuukaudessa,+suomalaisten+keski+eläke+on+1700+euroa+kk.+ei++riitä...+aviossa+on+toiset+säännöt+mutta+niissäkin+on+ongelmia,+joten+ota+selvää+ennenkuin+alat+pätemään.
08.06.2020 15:03
Olipa+itkuvirsi+mutta+ei+kuitenkaan+kovin+uskottava,+vielä+on+odattavan+aika+pitkä...
08.06.2020 14:32
Juuri+noin,+kovasti+poju+on+maailman+matkannut+jos+ei+edes+tiedä+mikä+on+viisumi,+tuo+kopio+on+totta,+mutta+thaimaassa+on+poikkeuksia,+esim.+Thaimaa+ei+myönnä+oleskelulupia+oikeastaan+kenellekään+ulkomaalaiselle,+vaan+käyttävät+tuota+extension+systeemiä,+eli+kerran+vuodessa+tarkastetaan+onko+maahan+olemisen+edellytykset+kunnossa,+jos+ovat+voit+jäädä+jos+ei+ole+joudut+poistumaan+maasta,+yleisin+syy+on+tuo+800.000b+eläkejatkoon+ja+400.000b+aviojatkoon,+nämä+on+paljon+rahaa+ja+se+on+synnyttänyt+koijarieta,+oikein+kunnolla..+Viranomaiset+ovat+tämän+huomanneet+ja+yrittävät+suitsia+sitä+mutta+se+on+vaikeaa...+koska+korruptio+on+vaikea+saada+aisoihin,+ilman+kovanluokan+valvontaa+toki+nykyään+raha+kiertää+kädestä+toiseen+missä+se+tarkastetaan,+ja+pyritään+välttämään+noita+kusetuksia,+mutta+tosiaan+se+ei+ole+helppo+asia.
Eräs+kaverini+oli+käyttänyt+näitä+ostohommia,+ja+jäi+kiinni,+karkoitusmaasta+ja+10+vuoden+maahantulokielto,+syynä+oli+juuri+tuo+ettei+ollut+esittää+tuota+800.000+baht.
08.06.2020 14:05
Resupetteri+eläkeviisumia+ei+voi+uusia+thaimaan+sisällä,+jos+muuta+väität+viisumin+voi+saada+ja+uusia+ainoastaan+thaimaan+lähetystöistä+ympärimaailmaan,+se+jos+haet+lisäaikaa+on+nimeltään+extension+of+stay+from+kingdom,+maksaa+jos+sinulla+on+paperit+kunnossa+1900b,+miksi+siis+maksaa+yhdestä+leimasta+12.000+teenkö+tuosta+jonkinlaisen+johtopäätöksen.
Tietäisit+tämänkin+jos+olisit+muutakuin+palstamatkaaja,+tuon+tietää+jokainen+täällä+enempi+oleileva,+varmasti...+reppana.
Maksat+sii+12.000+siitä+että+saat+olla+maassa,+kun+suoraan+immigrationista+saat+sen+tuolla+1900b,+taidat+olla+tyhmä,+eikä+se+ole+siltikään+viisumi+vaan+tuo+extension...+tähänkin+on+tullut+iso+muutos+se+että+saat+tuon+eläkeextensionin+sinulla+pitää+olla+800.000+bahtia+tilillä+sitä+hakiessa,+tästä+3+kk+kuluttua+kun+käyt+90+vrk+leimalla+3/4+90+vrk+jälkeen+1/2+jne...+
Ainoa+syy+miksi+noita+toimistoja+käytetään+on+se+että+sinulla+ei+ole+tuota+800.000+baht,+toimisto+teki+talletustodistuksen,+tuosta+800.000+b,+ja+eihän+sinulla+sitä+rahaa+enää+ole,+kun+ei+ole+koskaan+ollutkaan...+sitten+lennät+maasta+pihalle,+oikein+naurattaa...
08.06.2020 13:54
Resupetteri+et+edes+tiedä+mikä+on+viisumi,+se+on+Thaimaan+ulkopuolelta+myönnetty+maahantuloasiakirja,+joka+oikeuttaa+oleskelemaan+kohdemaassa+viisumissa+myönnetyn+ajan,+siis+sen+myöntää+suurlähetystöverkosto+ympari+maailmaan+se+vaatii+aina+passin+jossa+lähetystö+laittaa+viisumin+passiin.
Extension+of+kindom+on+taas+immigrationin+myöntämä+maassaolonjatko,+jota+ei+turistin+tarvitse+jatkaa,+miedän+jotka+olemme+liikemiehiä,+eläkeläisiä+tai+meillä+on+thaipuoliso+eivät+nämä+koske+vaan+joudumme+toimimaan+kuten+aikaisemmin,+edes+90+vrk+ilmoittautuminen+ei+koske+meitä,+siis+vielä+kerran,+jos+olet+maassa+turistiviisumilla+sinun+ei+tarvitse+tehdä+mitään+vaan+extension+tulee+aina+kuukausi+lisää+automaattisesti,+jos+kuulut+näihin+mainitsemiin+ryhmiin+siis+et+ole+turisti+sinulla+pitää+olla+passissa+jatkoleima,+netissä+ei+voi+anoo+extensiota+lainkaan.+SIIS+VIISUMEITA+EI+VOI+UUSI+THAIMAAN+SISÄLLÄ+MITENKÄÄN.+Tästä+on+tullut+paljon+ongelmia+näille+henkilöille+jotka+ovat+muilla+kuin+turistiviisumeilla+maassa,+koska+ovat+luulleet+että+koskevat+myös+heitä.
Minun+viisumi+on+voimassa+marraskuun+puoliväliin,+joten+aikaa+on+vielä.
Tietäsit+nämä+jos+olisit+thaimaassa.
En+tiedä+mitä+Phuketin+pormestarilla+on+päätösvaltaa,+mutta+sen+tiedän+että+hän+on+thaimaassa+hyvin+kunnoitettu+henkilön+joka+usein+töllässä+milloin+missäkin.+
Olen+nähnyt+näitä+kuninkaallisten+juhlia+ihan+tarpeeksi,+niinkuin+sanoin+kuningas+ei+ole+kuningattarensa+veroinen,+joten+ei+siitä+enempää.
Mitä+taas+tulee+pattayan+koronatartuntoihin,+katso+tuolta+mikä+on+totuus+niin+ei+tarvitse+paskaa+jauhaa...++ja+yrittää+päteä+joka+asiassa++https://covidtracker.5lab.co/
08.06.2020 13:22
Kyllä+tiesin+kuningattaren+syntymäpäivistä,+kaunisnainen+ikävää+vaan+että+itse+puoliso+ei+ole+hänen+tasoisensa,+edellinen+oli+ja+komeasti.
Pyydän+muuten+huomaamaan+viisumeista+ja+extensionestä+sekä+muista+viranomaishommista+että+ne+eivät+koske+meitä+jotka+ovat+maassa+eläke+tai+avioviisumilla,+meidän+pitää+tehdä+ilmoitukset+kuten+normaalistikin,+niin+90+vrk,+ja+extensioneiden+uusinnat.
Valtaosa+rannoista+on+auki+ollut+jo+viimekuun+puolesta+välistä,+lentoyhtiöiden+hotellien+varauksista+en+tiedä+sen+enempää+mitä+phuketin+pormestari+kertoi+eilen+tv:ssä+se+meni+suunnilleen+niin+että+hän+on+huolissaan+turismista,+koska+tarkkaa+alkamisajankohtaa+ei+tiedä+kukaan,+oletettavasti+kuitenkin+tämän+vuoden+puolella,+joskin+saattaa+esiintyä+erillaista+suojaustarvetta+vielä+vuodenkin+jopa+enemmän,+mutta+suomalaiset+ovat+varmasti+tervetulleita+kunhan+paikka+saadaa+auki.
Hua+hinissä+ei+virusta+näy+enää+missään,+muutakuin+kaikilla+on+jonkinlainen+naamari,+ja+yhteystiedot+pitää+kirjata+kauppaan+sisään+mentäessä,+liikenne+on+yhtävilkasta+kuin+ennenkin,+samoin+kaupoissa+samalaiset+jonot+kuten+aikaisemminkin.+
Epäilen+että+pattayalla+tilanne+on+hieman+huonompi,+mutta+en+tiedä+koska+en+ole+siellä+käynnyt,+tässä+on+juuri+pattayan+ongelma+se+on+vain+entinen+kalastajakylä+ja+nykyinen+b-luokan+turistikohde.
Älä+reppana+luule+että+pidän+siitä+miten+paikat+ovat+kiinni,+minulla+ei+ole+minkäänlaista+hätää,+mutta+täällä+on+paljon+työttömiä+jota+tarvitsevat+TYÖTÄ,+sinun+tai+minun+mielipiteillä+ei+ole+mitään+väliä.
Kysyn+taas+menneestä,+miten+sait+autostasi+kuvan+jossa+on+ratti+väärällä+puolella,+hieman+ihmetyttää,+mutta+juttusi+on+mitä+on+se+on+huomattu,+samoin+thaimaan+tuntemus.
Minä+saatan+joskus+tahallisesti+karrikoida+asiaa,+liioitella,+mutta+sinä+puhut+selvää+tuubaa..
08.06.2020 11:47
Mulla+on+kanssa+kumma+kokemus,+joskus+vuonna+17+tai+18+hain+bhn+sairaalasta+infulenssa+rokotuksen,+ja+olin+ihan+saatanan+kipeä+seuraavana+aamuna,+silloin+ajattelin+että+hullu+vapaa+ehtoisesti+itsensä+tuohon+kuntoon+saatta,+oireilua+oli+viikon+verran,+tuosta+pari+kuukautta+tai+kolme+minua+pisti+joku+ötökkä+raflassa,+näkyi+kaksi+pientä+reikää,+ylävartalo+oli+täynnä+pientä+pistettä+punaisia,+seuraavana+aamuna+kuumetta+yms...+kävin+lääkärissä+dengue+kuume,+se+sitten+oli,+nuo+puremajälkien+tekijää+ei+ole+tiedossa...
Sitten+tänä+vuonna+maalikuussa,+nuo+oireet+uusiutuvat+kuten+rokotuksen+jäkeen,+olin+taas+viikon+varsin+kipeä+mutta+ei+yhtä+paha+kun+rokotuksen+jälkeen,+oireet+oli+selvät+infulensan+oireet...+kävin+lääkärissä+ja+infulenssa+se+oli+mutta+verestä+ei+löytynyt+covid+19+merkkareita,+mutta+sairaalan+epidemiologi+oli+sitä+mieltä+että+ei+tuohon+testiin+ole+paljon+luottamista,+eikä+ole+poissuljettua+ettei+episodi+ollut+covid+2019+aiheuttama.
05.06.2020 18:42
7 / 18