Vapaa kuvaus

Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.

Aloituksia

10

Kommenttia

345

1. Huomenta+vaan+Henssu+täällä+hhn+on+sadellut+aamusta+alkaen,+mutta+aika+kohtuullisesti.+mukava+kun+ilma+puhdistuu,+eikä+ole+niin+pirun+kuuma,+nyt+on+termari+säädetty+aika+auki+35-36+,+eikä+nukkuminen+onnistu+ilman+ilmastointia,+joka+mulla+on+säädetty+25-27+siinä+lämmössä+nukuttaa+mukavasti,+Tuota+windya+olen+jonkin+verran+tutkinut,+se+näyttää+hyvin+sadealueet+sekä+ennenkaikkea+myrskyt+jopa+tunteja+etukäteen,+täällä+hhn+on+ollut+joka+vuosi+rajuhko+myrsky,+joka+aiheuttaa+paljon+tulvia+tietyillä+alueilla,+pahimmillaan+puoli+metriä+vettä+parissa+tunnissa.Oli+taas+umpitollo+esiintynyt+minuna,+tänään+heräsin+vasta+puoli+kahdeksalta+keittelen+vettä,+oletko+oppinut+jo+juomaan+purukahvia,+en+ole+juonut+suodatin+kahvia+enää+vuosiin,+red+nescafe+on+peruskahvi,++ostan+ison+pussin+makrosta+kerran+kuukaudessa+siitä+tulee+kolme+purkkia,+itse+lisään+hieman+maitoa,+vaimo+juo+vain+niitä+saman+lafkan+1+to+3+sotkuja+itse+vältän+turhaa+sokeria.
  2. katsos+petteri+kerrot+taas+mieleistäsi+totuutta+joka+on+yhtä+kaukana+totuudesta+kun+kia+on+autosta,+resupetteri+voin+vakuuttaa+että+eläketurvan+kustannan+ihan+itse+toisin+keva+sen+maksaa+ja+vapaaehtoisen+veritas,+joten+maksan+sen+mitä+kulutan+täysin+itse,+lainaa+ei+ole+sentiäkään+ollut+oikeastaan+koskaan.Mitä+taas+tulee+pattayaan+on+aivan+selvää+että+jos+3/4+asiakkaista+katoaa,+ja+on+nyt+kateissa+yli+kuusi+kuukautta,++suurellla+osalla+hotelleja+on+lainoja+jotka+pitäisi+hoitaa,+ja+kun+ei+ole+kassavirtaa+vaikea+on+lainan+maksut,+jolloin+pantti+siirtyy+pankin+haltuun+ja+kun+tätä+tapahtuu+paljon+myös+pantinarvo+romahtaa,+ja+pankki+joutuu+kirjaamaan+luottotappioiksi+tai+roskalainoiksi+panttiin+kohdistuvat+luotot.+Tähän+arvonalenemiseen+pattayalla+ja+muutamassa+muussa+lomakohteessa+thaimaan+keskuspankki+on+jo+kiinnittänyt+huomiota,+että+pankit+varautuvat+suuriin+luottotappioihin.Me+veronmaksajat+ja+taas+näitä+ryysyistä+rikkauksiin+juttuja,+no+huh+huh.Mitä+tulee+ravintola+ja+baari+yrittäjiin+thaimaassa,+taitaapi+olla+baareja+myynnissä+enemmän+kuin+koskaan+ennen,+pattayalla+smilers+on+ollut+myynnissä+jo+vuosia,+reiska+muutaman+kuukauden,+jos+pääset+baarin+omistajaksi+10.000+eurolla,+silloin+ei+ole+isokaan+ongelma+vaikka+homma+menisi+munilleen,+kunhan+saat+firman+kulut+maksettua+ja+ennenkaikkea+verot+pattayalle+viivan+alle+ei+tule+jäämään+mitään+vuosiin,+thaimaalaiset+kiinteistön+omistajat+osaavat+asiansa+lähes+poikkeuksetta+vuokrataso+on+juuri+ja+juuri+katettavissa,+sesonkiaikana...+sitten+poltellaan+loppuaika+jäitä.Enkä+oikein+edes+ymmärrä+kuka+hölmö+ostaa+jonkun+konkurssi+kypsän+firman,+jos+nyt+haluaa+lähteä+yrittäjäksi+mitä+en+suosittele,+kannataa+perustaa+firma,+ja+etsiä+itse+liikepaikka,+ja+aloittaa+toiminta.Palautan+vielä+mieleen+kirjoituksesi+veronmaksu+kyvyistä+ja+haluistasi+vuodelta+2017+joulukuussa."Veroasioista+sen+verran+että+meikäläinen+makselee+ainoastaan+yhteisöveroa.+Palkkaa+en+ole+saanut+vuoden+2009+jälkeen.+Tilille+tulevat+fyffet+kuittaan+osakaslainoina+tarvittavilta+osin+ja+makselen+sitten+kun+jakselen+ne+takaisin+firmalle."+Tuo+taitaa+olla+ainoa+asia+mikä+on+vuosien+varrella+todeksi+todennut,+todellinen+ryysyistä+rikkauksiin.
  3. On+mukavaa+lukea+ja+huomata+että+olemme+erimieltä+jostain+asioista+se++on+jopa+suotavaa...+Olen+muutaman+kerran+kertonut+että+Thaimaassa+on+paljon+hyvää+ja+vielä+enemmän+ei+niin+hyvää,+riippuu+katselukulmasta...+ja+siitä+miten+on+elämänsä+elänyt,+onko+pitkään+asunut+maassa,+ollut+thaikun+kanssa+parisuhteessa,+ei+tämä+mikään+ihanneyhteiskunta+ole+varsinkin+jos+asiaa+katsoo+valtaosan+thaimaan+asukkejen+silmin,+vaikka+vaimoni+sukulaisten,+elämä+ei+ole+kovinkaan+hääppöstä,+tai+hänen+vanhempien+näkökulmasta,+mutta+vertaan+sitä+omaan+elämääni,+vaimon+sukulaiset+ovat+ihan+tyytyväisiä.Minä+olen+kirjoittanut+että+Thaimaa+on+kehitysmaa,+ja+on+sitä+vielä+pitkään,+mutta+thaimaan+bkt+on+noussut+suhteessa+huomattavasti+enemmän+kuin+Suomen+bkt+viimeisen+30+vuoden+aikana,+eli+käytännössä+ihmisten+elintaso+on+noussut+vaikka+valitettavasti+omaisuus+on+yhä+enemmän+keskittynyt+jo+ennestään+rikkaille,+mutta+niinpä+se+on+Suomessakin.Edelleenkin+pidän+vakavana+ongelmana+thaimaan+farangien+kohtelua,+thaimaassa,+siinä+on+paljon+tekemistä,+toinen+on+liikenne+jos+saisin+päättää+ottaisin+kaikilta+thaikuilta+ajokortin+pois+ja+sen+saisi+takaisin+vain+autokoulun+käymällä,+turistifarangi+ei+saa+ajaa+mopoa+täällä+lainkaan,+eikä+oikeastaan+autoakaan...+kunnes+on+tavalla+tai+toisellla+todistunut+osaamisensa.++ja+kortitta+ajoon+paljon+enemmän+sakkoa+kuin+400b,+purnataan+sitten+vielä+näistä+koirista+niille+pitää+tehdä+jotain,+niitä+on+yksikertaisesti+liian+paljon...++Tuo+pävälämpötila+on+välillä+liian+kuumaa,+sekin+on+selviö+mutta+olen+käsittänyt+että+sillä+pohjoisessa+tilanne+on+suht.+sama+kuin+Suomessa+kuumina+kesäpäivänä,+täällä+on+kuumempi...
  4. Olipa+itkuvirsi+mutta+ei+kuitenkaan+kovin+uskottava,+vielä+on+odattavan+aika+pitkä...
  5. Resupetteri+et+edes+tiedä+mikä+on+viisumi,+se+on+Thaimaan+ulkopuolelta+myönnetty+maahantuloasiakirja,+joka+oikeuttaa+oleskelemaan+kohdemaassa+viisumissa+myönnetyn+ajan,+siis+sen+myöntää+suurlähetystöverkosto+ympari+maailmaan+se+vaatii+aina+passin+jossa+lähetystö+laittaa+viisumin+passiin.Extension+of+kindom+on+taas+immigrationin+myöntämä+maassaolonjatko,+jota+ei+turistin+tarvitse+jatkaa,+miedän+jotka+olemme+liikemiehiä,+eläkeläisiä+tai+meillä+on+thaipuoliso+eivät+nämä+koske+vaan+joudumme+toimimaan+kuten+aikaisemmin,+edes+90+vrk+ilmoittautuminen+ei+koske+meitä,+siis+vielä+kerran,+jos+olet+maassa+turistiviisumilla+sinun+ei+tarvitse+tehdä+mitään+vaan+extension+tulee+aina+kuukausi+lisää+automaattisesti,+jos+kuulut+näihin+mainitsemiin+ryhmiin+siis+et+ole+turisti+sinulla+pitää+olla+passissa+jatkoleima,+netissä+ei+voi+anoo+extensiota+lainkaan.+SIIS+VIISUMEITA+EI+VOI+UUSI+THAIMAAN+SISÄLLÄ+MITENKÄÄN.+Tästä+on+tullut+paljon+ongelmia+näille+henkilöille+jotka+ovat+muilla+kuin+turistiviisumeilla+maassa,+koska+ovat+luulleet+että+koskevat+myös+heitä.Minun+viisumi+on+voimassa+marraskuun+puoliväliin,+joten+aikaa+on+vielä.Tietäsit+nämä+jos+olisit+thaimaassa.En+tiedä+mitä+Phuketin+pormestarilla+on+päätösvaltaa,+mutta+sen+tiedän+että+hän+on+thaimaassa+hyvin+kunnoitettu+henkilön+joka+usein+töllässä+milloin+missäkin.+Olen+nähnyt+näitä+kuninkaallisten+juhlia+ihan+tarpeeksi,+niinkuin+sanoin+kuningas+ei+ole+kuningattarensa+veroinen,+joten+ei+siitä+enempää.Mitä+taas+tulee+pattayan+koronatartuntoihin,+katso+tuolta+mikä+on+totuus+niin+ei+tarvitse+paskaa+jauhaa...++ja+yrittää+päteä+joka+asiassa++https://covidtracker.5lab.co/
  6. Kyllä+tiesin+kuningattaren+syntymäpäivistä,+kaunisnainen+ikävää+vaan+että+itse+puoliso+ei+ole+hänen+tasoisensa,+edellinen+oli+ja+komeasti.Pyydän+muuten+huomaamaan+viisumeista+ja+extensionestä+sekä+muista+viranomaishommista+että+ne+eivät+koske+meitä+jotka+ovat+maassa+eläke+tai+avioviisumilla,+meidän+pitää+tehdä+ilmoitukset+kuten+normaalistikin,+niin+90+vrk,+ja+extensioneiden+uusinnat.Valtaosa+rannoista+on+auki+ollut+jo+viimekuun+puolesta+välistä,+lentoyhtiöiden+hotellien+varauksista+en+tiedä+sen+enempää+mitä+phuketin+pormestari+kertoi+eilen+tv:ssä+se+meni+suunnilleen+niin+että+hän+on+huolissaan+turismista,+koska+tarkkaa+alkamisajankohtaa+ei+tiedä+kukaan,+oletettavasti+kuitenkin+tämän+vuoden+puolella,+joskin+saattaa+esiintyä+erillaista+suojaustarvetta+vielä+vuodenkin+jopa+enemmän,+mutta+suomalaiset+ovat+varmasti+tervetulleita+kunhan+paikka+saadaa+auki.Hua+hinissä+ei+virusta+näy+enää+missään,+muutakuin+kaikilla+on+jonkinlainen+naamari,+ja+yhteystiedot+pitää+kirjata+kauppaan+sisään+mentäessä,+liikenne+on+yhtävilkasta+kuin+ennenkin,+samoin+kaupoissa+samalaiset+jonot+kuten+aikaisemminkin.+Epäilen+että+pattayalla+tilanne+on+hieman+huonompi,+mutta+en+tiedä+koska+en+ole+siellä+käynnyt,+tässä+on+juuri+pattayan+ongelma+se+on+vain+entinen+kalastajakylä+ja+nykyinen+b-luokan+turistikohde.Älä+reppana+luule+että+pidän+siitä+miten+paikat+ovat+kiinni,+minulla+ei+ole+minkäänlaista+hätää,+mutta+täällä+on+paljon+työttömiä+jota+tarvitsevat+TYÖTÄ,+sinun+tai+minun+mielipiteillä+ei+ole+mitään+väliä.Kysyn+taas+menneestä,+miten+sait+autostasi+kuvan+jossa+on+ratti+väärällä+puolella,+hieman+ihmetyttää,+mutta+juttusi+on+mitä+on+se+on+huomattu,+samoin+thaimaan+tuntemus.Minä+saatan+joskus+tahallisesti+karrikoida+asiaa,+liioitella,+mutta+sinä+puhut+selvää+tuubaa..