Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?
😊
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
39
1689
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mjaa
Ei tällaiseen kysymykseen voi kukaan vastata, sillä näin tehdessään tulisi väittäneeksi olevansa kaunis.
(naurua)- AnonyymiUUSI
Voihan sitä rumanakin kommentoida eikö? Sivusta
- AnonyymiUUSI
Pitää siinä vaan on omat haittansa ulkoinen kauneus ei välttis riitä pirihuoran ammattia kummempaan
- AnonyymiUUSI
On siinä se hyvä puoli ettei tarvitse maksaa nenäleikkauksia
- AnonyymiUUSI
Mitä tarkoitat, että olisi esimerkiksi enemmän tilaa aukoa päätä? Sitten täytyy mennä jo kosmetologille tai kampaajalle
- AnonyymiUUSI
No en kyllä ajatellut asiaa tuolta kantilta, vaan heitin vain asian ilmoille.
Uskon, että kauniimmalla ihmisellä voi olla monin tavoin helpompaa, mutta en ole pätevä sanomaan mitä kauneus on.
Kai siitä on tehty jotkin yleiset mittaukset ja standardit.
- AnonyymiUUSI
Saa ihan selkeästi ja tämä huomio tehtynä täysin sivusta :D kuun pimeältä puolelta, helppous on taas sitten eri juttu
- AnonyymiUUSI
Onhan näitä tutkimuksia miten ulkonäkö vaikuttaa mm. työelämässä menestymiseen.
Pitkät miehet saavat enemmän palkkaa, jne... - AnonyymiUUSI
Miehet joilla on heikko itsetunto torjuvat vahvan itsetunnon omaavan naisen, etteivät tulisi itse torjutuksi. . Sitä pitää alistaa ja se pitää tuhota.
Kaunis näyttävä nainen on heille myrkkyä.- AnonyymiUUSI
Niin miehellähän pitäisi olla hyvä itsetunto jos kaunista naista yrittäis. Se taas ei ole suomalaisilla miehillä kovin korkealla. Ja jos kokee ettei omat mahkut riitä niin katkeruus näkyy solvaamisena ja haukkumisena. Varsinkin jos on yrittänyt tökerösti iskeä sitä naista ja saanut kieltävän vastauksen.
- AnonyymiUUSI
Minusta on: ja kyse ei ole pelkästään parisuhteen muodostamisesta vaan asia joka vaikutaa melkein joka elämän osa-alueella.
Tutkija sen paremmin kiteytti.
https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/video-miten-ulkonako-vaikuttaa-menestykseen - AnonyymiUUSI
Katselin kerran englantilaisen dokumentin komeista, kauniista ja rumista(?) ihmisistä.
Oli liikkeessä avoin työpaikka ja tämä ihosairaudesta kärsivä mies meni kysymään sitä työpaikkaa (ilmoitus ikkunassa), vastaus "paikka on täytetty", lähettivät sen jälkeen komean nuoren miehen kysymään sitä muka täytettyä paikkaa, hän sai työpaikan vaikka rumalle sanottiin, että paikka on täytetty.
Että se siitä.
Sama koskee nuoruutta ja vanhuutta. - AnonyymiUUSI
Kyllä "pretty priviledge" ihan aito ilmiö on. Ei sitä voi kiistää. On monia tilanteita, joissa edes vähän ulkokuoreen panostamalla saa parempaa kohtelua. Toisaalta sillä on myös rajansa, jonka jälkeen ei enää saa lainkaan lisäetua, sillä ihmisillä on erilaisia makujakin. Lisäksi täytyy todeta, että ei ulkonäöllä varsinaisesti helpompaa elämää saa, vaan voi saada myös paskemman.
- AnonyymiUUSI
joskus on myös toisinpäin
- AnonyymiUUSI
Elämä ei ole välttämättä helpompaa, mutta tutkimusten mukaan erityiskohtelua saa. Ihminen on tylsä eläin, joka on viehtynyt yksinkertaisella logiikallaan symmetriaan, jota voi yrittää kohentaa.
Ja jos se alkaa ahdistamaan, voi aina poltaa rintaliivit ja kosmetiikan roviolla. - AnonyymiUUSI
Täytyy kaunistautua ja testata. Mutta missä? Kaikkihan on itsekästä itsepalvelua.
Se hänelle nyt kertokaa, missä testata.
Pubiloissa en käy.
Hmmm.
Vilma - AnonyymiUUSI
Joskus käy niin, että jos olet kauniimpi kuin henkilö, jonka palvelua tarvitset, niin hän voi olla sinulle niin kateellinen ja kohdella sitä henkilöä kuin sontaa.
Eräs hyvä ystäväni kävi silmäleikkauksessa, korjasi kaukonäköään ja hänellä on todella kauniit isot silmät ja tummat pitkät ripset.
Leikkauksen jälkeen sinun on oltava hetki pimeässä lepohuoneessa, jotta silmäsi voivat levätä, ja hoitaja tulee laittamaan tippoja silmiisi.
Sitten sinne tuli sairaanhoitaja, joka laittoi silmätippoja lepohuoneessa ja alkoi repiä ystäväni silmäluomia auki ja sanoi, nyt avaa silmät kun pitää laittaa tippoja (lääkäri sanoi ennen leikkausta ettei voi aukaista yhtään silmiä)
Hoitaja halusi vain, että ystäväni saisi vahinkoa silmiinsä.
kun tyttöystävä lupasi tehdä rikosilmoituksen, vasta sitten lopetti toimintansa.
Olin läsnä kun hän kertoi sille lääkärille ja sen hoitajan kuullen tapahtumasta, silloin lääkäri suuttui niin pahasti, oli kuulemma vuokra-työntekijä
Joten kauneudella ei saa aina hyvää kohtelua Kyllähän tuo on ymmärtääkseni ihan tutkittu juttu.
Nuorempana arkityylini oli hieman .. no.. rokimpi ja ronskimpi..
Jos menin vaatekauppaan, hyvä jos sain pyytämällä edes palvelua ja sama vaatekauppa kun olin laittautuneena oikein tyrkytti palvelua. Noin niinkuin käytännön kokemuksena.Tutkitusti kauniin ihmisen elämä on keskimäärin helpompaa. He saavat parempaa palkkaa, heillä on enemmän ystäviä ja he sairastavat vähemmän. Ihmiset liittävät hyvään ulkonäköön muitakin positiivisia ominaisuuksia, minä avittaa hyvännäköiset ihmisen elämää monella tavalla. Muistan lukeneeni tästä jotain sellaista, että ihmisen selviytymistä on palvellut evoluution näkökulmasta ns positiivisten ominaisuuksien suosiminen, minkä takia ihminen herkästi suosii ulkoisesti viehättäviä yksilöitä.
Ei se tietenkään tarkoita, että kauniin ihmisen elämä olisi aina pelkkää ruusuilla tanssimista. Kauneus saattaa joskus kääntyä itseään vastaankin ja esim henkilön pätevyyttä voidaan kyseenalaistaa eritoten naisten kohdalla vain sen takia, kun on kaunis. Kyse on aika monimutkaisesta ilmiöstä, mutta todellisesta sellaisesta.- AnonyymiUUSI
"Tutkitusti kauniin ihmisen elämä on keskimäärin helpompaa. He saavat parempaa palkkaa, heillä on enemmän ystäviä ja he sairastavat vähemmän.."
Okei, itse siis olen vain kaunistunut vanhetessani entisestään, jos tuo pitää paikkaansa.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
"Tutkitusti kauniin ihmisen elämä on keskimäärin helpompaa. He saavat parempaa palkkaa, heillä on enemmän ystäviä ja he sairastavat vähemmän.."
Okei, itse siis olen vain kaunistunut vanhetessani entisestään, jos tuo pitää paikkaansa.
- SheenaMinä taas olen tuon perusteella osittain kaunistunut, osittain rumentunut 😄
- AnonyymiUUSI
Aletheias kirjoitti:
Minä taas olen tuon perusteella osittain kaunistunut, osittain rumentunut 😄
Ehkei ihan luotettava määritelmä sitten kuitenkaan 🤣.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Palkka vst sairastelu on ihan tutkittu juttu. On rahaa ostaa terveellisempää ruokaa, kuin mitä leipäjonoista saa. No tottahan se on. Tosin ei ole minuun pätettyn, onneksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkei ihan luotettava määritelmä sitten kuitenkaan 🤣.
- SheenaJoo ei ehkä kannata tähän luottaa ainakaan kovin sokeasti 😅
Anonyymi kirjoitti:
Palkka vst sairastelu on ihan tutkittu juttu. On rahaa ostaa terveellisempää ruokaa, kuin mitä leipäjonoista saa. No tottahan se on. Tosin ei ole minuun pätettyn, onneksi.
Niin, kyllä hyvä terveys edesauttaa monia asioita. Kun on terve, pystyy käymään töissä ja tienaamaan rahaa terveelliseen ruokaan ja harrastuksiin, jotka taas ylläpitävät terveyttä. Tietenkin terveydestään voi huolehtia vähemmälläkin rahalla, mutta onhan se haasteellisempaa, jos kaikki energia menee laskuista murehtimiseen eikä riitä rahaa kunnolliseen ruokaan.
- AnonyymiUUSI
Aletheias kirjoitti:
Niin, kyllä hyvä terveys edesauttaa monia asioita. Kun on terve, pystyy käymään töissä ja tienaamaan rahaa terveelliseen ruokaan ja harrastuksiin, jotka taas ylläpitävät terveyttä. Tietenkin terveydestään voi huolehtia vähemmälläkin rahalla, mutta onhan se haasteellisempaa, jos kaikki energia menee laskuista murehtimiseen eikä riitä rahaa kunnolliseen ruokaan.
Edullisesti saa terveellistä kunnon ruokaa, mutta usein kyse on viitsimisestä/jaksamisesta/ehtimisestä.
Anonyymi kirjoitti:
Edullisesti saa terveellistä kunnon ruokaa, mutta usein kyse on viitsimisestä/jaksamisesta/ehtimisestä.
Totta kyllä. Kasviksia ja hedelmiä saa edullisemmin, kun ostaa kausituotteita, kyttää tarjouksia, ostaa hävikkkihedelmiä jne, Proteiinia voi saada edullisesti tarjouksista, isoina määrinä, suoraan tuottajilta jne. Itse tekemällä säästää pitkän pennin. Metsästä saa marjoja ja sieniä, syksyisin usein saa omenoita jopa ilmaiseksi jne.
Kaikki tuo on toki mahdollista, mutta jos elämäntilanne on kovin kuormittava, saattaa olla, ettei energiaa enää riitä siihen, että suunnittelee, valmistaa ja hankkii ruoan aina sen halvimman mukaan.
- AnonyymiUUSI
Tuskinpa... on myös aika vaikea vetää rajaa minkä näköinen on "kaunis" ja minkä näköinen on "tavallinen".
- Sheena- AnonyymiUUSI
Aivan, jollekkin kaunis on ruma.
- AnonyymiUUSI
Kyllä saa
- AnonyymiUUSI
Kaunis ja hyvät käytöstavat yhdessä.Toimii hyvin!
- AnonyymiUUSI
Totta tuokin. Ihmiset suosivat ystävällisiä ihmisiä.
- AnonyymiUUSI
Enpä tiedä. Ei ole suotu kaunetta millä testata.
Jasu- AnonyymiUUSI
Mulla sama juttu. Ei ole omakohtaista kokemusta tällä ei niin kauniilla ulkonäöllä.
- AnonyymiUUSI
Kuuma nainen saa miehiltä huomiota ja naisilta lähes poikkeuksetta vinoja katseita ym kyräilyä.
- AnonyymiUUSI
pmlp mo,rdo Kddllp kiölodjp,p vdo Kddllp yjr ,prd,åiillp röo Kddllp yjr Toåårtr
- AnonyymiUUSI
kpli Kasasllpmo,omem åpöoodso moom kppj mip ev't pöe luöö' ,mort''m eolpööosos eolä ree lsolwemösosdos roerplpmekirrtiks ks moom
;iodtswm ere''m åeöom tipm CDp,,pdpre liidmeöpmem moom ödeyded,omrm vldedrtoötde lrdt'' v'j'm doldddlom---
Rliyttr-edvdruudpreli - AnonyymiUUSI
Ei mutta rahalla saa eli naiset tekee rahamiehille mitä vain eli rahamiehet saa seksiä suikkareita leipomuksia ym mut köyhä mies saa vain haistatteluu ja ilkeitä asioita
Olin nuorempana tosi komea. Sain paljon huomiota naisilta. Sitten rupsahdin ihan yhtäkkiä ja muutuin rumaksi vanhaksi ukoksi. En saa enää samanlaista huomita naisilta. Joten todellakin oli helpompaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391679En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411339Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 81051
- 121028
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846