Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

207

Kommenttia

4679

1. Juutalaisuus+ei+ole+rotu.+Suomessa+on+monia+ihmisiä+joilla+on+olkut+esim++kreikkalaiskatolisia+esivanhempia.+Kukaan+ei+oleta+että+se+usko+periytyminen+veren+perintönä.Jos+Kempeleen+valejuutalaisella+olisi+ollut+juutalainen+äiti,+hän+olisi+perinyt+juutalaisuuden+äidiltään.
  2. Tunnen+todella+paljon+vanhoillislestadiolaisia+tapoja+ja+ihmisiä+elämäni+varrelta.+Aivan+samojen+kysymysten+ääressä+he+ovat+itsekin.+He+hämmästelevät+hämmästelemästä+päästyäänkin+vallitsevia+uskomuksia+ja+käytäntöjä.+Hoitokokousaikaan+tunnelmat+olivat+silkkaa+paniikkia+mutta+puhua+ei+voinut+kuin+luotetuimmille+lähimmäisilleen+jos+sellaisia+sattui+olemaan.+Oli+aivan+tavallista+että+lapset+ilmiantoivat+vanhempiaan,+harvemmin+toisinpäin.+Totalitarismi+on+aina+samanlaista,+olipa+sitten+kysymyksessä+sosialistinen,-kansallissolialistinen+tai+vl-diktatuuri.+Yhteistä+niille+kaikille+on+ettei+ole+luottamusta+vaan+ainoastaan+kontrolli.+Mihinkään+muuhun+ei+kontrolloinnin+välineenä+uskota+kuin+pelkoon+jota+tehokkaasti+lisätäänkin+pelottelulla.Joten+yritetään+välttää+sellaista+vastakkainasettelua+tyyliin+me+ja+he.+Suurin+osa+velluista+on+aivan+samalla+tavalla+ajattelevia+tavallisia+ihmisiä+kuin+kaikki+muutkin.+He+ovat+vl-orjuuden+ikeessä+joka+sulkee+heidän+suunsa.+Tuokaamme+sävyisästi+edelleenkin+heille+Hyvää+sanomaa+Kristuksesta+joka+päästää+sorretut+vapauteen.KR+1933/-38Gal.+5:1+Vapauteen+Kristus+vapautti+meidät.+Pysykää+siis+lujina,+älkääkä+antako+uudestaan+sitoa+itseänne+orjuuden+ikeeseen.+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Jes.+9:4+ja+kaikki+taistelun+pauhussa+tallatut+sotakengät+ja+verellä+tahratut+vaipat+poltetaan+ja+tulella+kulutetaan.Joh.+8:32+ja+te+tulette+tuntemaan+totuuden,+ja+totuus+on+tekevä+teidät+vapaiksi."+Room.+6:18+ja+että+te+synnistä+vapautettuina+olette+tulleet+vanhurskauden+palvelijoiksi!+Room.+8:1+Niin+ei+nyt+siis+ole+mitään+kadotustuomiota+niille,+jotka+Kristuksessa+Jeesuksessa+ovat.+Room.+8:2+Sillä+elämän+hengen+laki+Kristuksessa+Jeesuksessa+on+vapauttanut+sinut+synnin+ja+kuoleman+laista.+1Kor.+6:12+Kaikki+on+minulle+luvallista,+mutta+ei+kaikki+ole+hyödyksi;+kaikki+on+minulle+luvallista,+mutta+minä+en+saa+antaa+minkään+itseäni+vallita.+Gal.+4:5+lunastamaan+lain+alaiset,+että+me+pääsisimme+lapsen+asemaan.+Gal.+4:31+Niin+me+siis,+veljet,+emme+ole+orjattaren+lapsia,+vaan+vapaan.+1Piet.+2:16+niinkuin+vapaat,+ei+niinkuin+ne,+joilla+vapaus+on+pahuuden+verhona,+vaan+niinkuin+Jumalan+palvelijat
  3. Viettelysten+on+toki+tultava+sanoi+Jeesuskin+ja+nyt+ne+tulevat+sinun+kauttasi+vl-eksyttäjä.+tiedät+kenen+on+helpompi+mennä+myllynkivi+kaulassa+meren+syvyyksiin+kuin+sinun+osasi+on+oleva+Taivaallisen+Tuomarin+edessä.Annat+ymmärtää+että+vellut+ovat+Jumala.+Lisäksi+annat+ymmärtää+ettei+Jeesus+ole+Herra+ja+Jumala+kuten+Raamattu+selvästi+sanoo.+Kun+ihminen+tuntee+vetoa+Jeesuksen+puoleen,SILLOIN+HÄN+AINA+VETÄÄ+IHMISTÄ+PUOLEENSA.+Se+ei+voi+olla+oma+tahto.KR+1933/-38Joh.+12:32+Ja+kun+minut+ylennetään+maasta,+niin+minä+vedän+kaikki+tyköni."+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Joh.+3:14+Ja+niinkuin+Mooses+ylensi+käärmeen+erämaassa,+niin+pitää+Ihmisen+Poika+ylennettämän,+Joh.+8:28+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Kun+olette+ylentäneet+Ihmisen+Pojan,+silloin+te+ymmärrätte,+että+minä+olen+se,+joka+minä+olen,+ja+etten+minä+itsestäni+tee+mitään,+vaan+puhun+tätä+sen+mukaan,+kuin+minun+Isäni+on+minulle+opettanutFil.+2:10+niin+että+kaikkien+polvien+pitää+Jeesuksen+nimeen+notkistuman,+sekä+niitten,+jotka+taivaissa+ovat,+että+niitten,+jotka+maan+päällä+ovat,+ja+niitten,+jotka+maan+alla+ovat,Fil.+2:11+ja+jokaisen+kielen+pitää+tunnustaman+Isän+Jumalan+kunniaksi,+että+Jeesus+Kristus+on+Herra!