Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Hyvä+juttu,+että+olet+terapiaa+kokeillut.+Ex+vieressä+sen+näki,+että+hyöty+paljon+riippui+terapeutin+ja+hoidettavan+aaltopituudesta.+Osan+kanssa+yhteyttä+ei+vaan+syntynyt,+eikä+terapiassa+keskusteltu+juuri+mitään+hyödyllistä.+Säännöllisemmin+tapahtuvaan+terapiaan+taidat+tarvita+B-lausunnon+(jotta+kela+maksaa).+Tiedän+tuon+vahvuuteen+sairastumisen,+valitttavasti.+Ex+oli+vastuunkantaja+(eka+tyttöystävä+oli+vaikeasti+masentunut+ja+lapsena+hyväksikäytetty,+ei+päässyt+sängystä+ylös).+Toinen+kuoli+ja+hän+tuki+vanhempia,+Vasta+minun+kanssa+oli+varaa+hajota,+jonka+seurauksia+taas+itse+olen+kantanut+monta+vuotta.+Nyt+vasta+kun+omaa+aikaa+alkaa+olla+vuosiin,+ja+vanhemmat+ei+vielä+10+vuoteen+ole+hoivattavia,+olen+tajunnut+rajallisuuteni+ja+oman+tarvitsevuuteni.+Aikanaan+moni+ystävä+ihmettteli+ääneen+miten+hyvin+selvisin.+Nyt+työkavereista+useampi+ihmettelee+miten+sä+jaksat+ja+jaksat+olla+positiivinen+(tiukka+vuosi+takana).+Vihdoin+myönnän+itselleni,+että+olen+tarvitseva+rakkauden+edessä+ja+tarvitsen+myös+asioita+itselleni,+ja+saan+myös+tarvita.+Tällä+hetkellä+minulla+ei+sitä+rakkautta+ole,+mutta+luotan+että+se+jostain+vielä+osuu+elämään.+Sillä+aikaa+keskityn+asioihin,+jotka+tekee+elämästä+muuten+hyvää.+Perusasiat+on+jo+kunnossa,+pienet+asiat+riittää!+Ohessa+on+kappale,+joka+liittyy+oman+tarvitsevuuteni+tajuamiseen.+Jaan+sen+sinulle,+koska+painit+selkeästi+salojen+asioiden+kanssa:+https://m.youtube.com/watch?v=OBSqGiyjA2w
  2. Olet+ainakin+täällä+selvin+päin,+useimmiten.+Huomaa+tekstin+luettavuudesta.+😉+Olet+hyvä+mies+pohjimmiltasi,+älä+anna+mielijuoman+pilata+sitä+mitä+sinulla+on+ja+mitä+tulet+vielä+saamaan!+Ainakaan+rakkauden+kaipuuseen+ei+kannata+juoda,+se+vähentää+mahdollisuuksiasi+huomattavasti.+Rakkauden+kaipuuta+ja+siihen+liittyviä+pieniä+ja+suuria+pettymyksiä+meillä+useimmilla+sinkuilla+ja+välillä+myös+suhteessa+elävillä+vaan+on.+Se+on+elämää,+vaikka+välillä+turhauttaa.+Jos+haluat+itse+apua,+sitä+saa+vaikka+pyytämällä++atabus-kapselin+käteen+tai/ja+hakeutumalla+keskusteluapuun.+Olet+myös+kertonut+elämästäsi+ja+ymmärrän+miksi+sinulla+on+pureskeltavaa.+Itse+kävin+parisuhdeterapiassa+9kk+traumaattisen+suhteen+lopussa+ja+se+auttoi+todella+paljon.+Elämäni+oli+luultavasti+ihan+erilaista+ilman+sitä+apua.+Myös+sairasta+ex+sama+auttoi,+hän+ei+ollut+saanut+yksilöterapiasta+kovin+isoa+apua.+Se,+että+ymmärsin+häntä+paremmin+ja+pakotin+osallistumisellani+ottamaan+osaa+aktiivisemmin,+auttoi+selkeästi+enemmän+kuin+hänen+oma+terapiassa.+Tuo+oli+kirkon+järjestämää+perheasiainneuvittelukeskuksen+toimintaa.+Ehkä+jos+pääsisit+asiakkaaksi,+voisi+lapsetkin+hyötyä+juttelusta+siellä?+Heillä+on+luultavasti+myös+lastinsa+ex-vaimosi+käytöksen+takia+kannatettavana.+Sillä,+että+itse+haet+apua,+estät+ettei+lapset+paini+saman+asian+kanssa+20-30v+päästä.+Oma+äitini+kertoi+tuon+perheterapian+aikana+mitä+hän+oli+onnistunut+katkaisemaan+omasta+lapsuudestaan+(minulla+ei+ollut+aavistustakaan+ja+oma+lapsuus+oli+turvallinen+kuin+Muumilaakso).+Olen+todella+kiitollinen+siitä!+Jos+sen+työn+jaksaa+tehdä,+elämä+voi+olla+paljon+parempaa+ja+myös+annat+ison+lahjan+itsellesi+ja+lapsillesi+sillä+ettet+katoa+heiltä+päihteisiin+myöhemmin+vaikka+10v+päästä.+Jos+onnistut,+se+on+luultavasti+merkittävin+asia+mitä+voit+elämälläsi+tehdä.
  3. Oliko+isäsi+alkoholisti?+Alkoholi+sitoutuu+GABA-A-reseptoriin,+samaan+mihin+bentsot+(ahdistus-+ja+unilääkkeitä)+ja+jota+ainakin+osa+hormoneista+moduloi+samaa+resptoria+(vahvistaa+vaikutusta).+Moni+käyttää+alkoholia+ahdistuksen+itsehoitoon.+Vahinko+vaan+ahdistus+on+pahempi+kun+krapula+alkaa.+Nuo+bentsotkaan+ei+ole+kovin+kivoja,+jos+on+sukurasitteita.+Taitaa+olla+yleisimpiä+löydöksiä+päihdekuolemissa+(sekakäyttö+tappaa)+eikä+ole+tavatonta,+että+alkoholilla+itseään+lääkinnyt+menee+lääkäriin+ja+saa+ahdistuslääkkeet+ja+siitä+alkaakin+lopun+alku.+Ellei+sitten+pääse+irti,+mikä+ei+käsittääkseni+ole+ihan+normitapaus.+Omissa+läheisissä+ei+päihdeongelmaisia+ole+koskaan+ollut,+mutta+ex-naapuri+ja+ystävän+ex+on+käynyt+ihan+pohjalla,+Ensimmäinen+tuskin+on+pitkäikäinen+ja+toinen+taas+valui+pohjalle+(veti+kaikkea+paitsi+heroiiniä+sekaisin,+kävi+6+krt+vatsahuuhtelussa),+mutta+nyt+elää+päihteettömästi+työkyvyttömyyseläkkeellä+ja+aika+menee+bodaten+(hormonit!).+On+helpompi+rajoittaa+ennen+kuin+on+päihteet+on+ongelmaksi.+Uskoisin,+että+sinulla+on+annettavaa+lapsillesi+ja+jollekin+naiselle+jossain+kun+on+sen+aika,+kunhan+et+anna+itsesi+valua+väärälle+puolelle!+Anteeksi+saarna,+mutta+elämää+ei+kannata+tuhlata+tahalliseen+tuskaiseen+tiehen.+😔Ja+jos+arvasin+väärin+tuon+isäsi+tien,+vielä+isompi+anteeksi+pyyntö.Herkkyys+on+ihana+piirre+ihmisessä.+Sen+voi+kääntää+vahvuudeksi+tai+heikkoudeksi.+Elämä+ei+ole+aina+helppoa,+mutta+se+voi+silti+olla+hyvää.+Kaikki+mikä+ei+tapa,+vahvistaa!
  4. Tarkoitatko,+että+olinko+asettanut+tavoitteeksi+löytää+rakkaus+kesällä?+En+saa+ihan+selvää+mitä+kysyt?+Jos+tuo+oli+kysymys,+vastaus+olen+liian+jalat+maassa-tyyppi,+että+voisi+laittaa+rakkauden+tavoitteeksi.+En+silti+olisi+pistänyt+pahitteeksi,+vaikka+olisi+jotain+pientä+tai+suurta+kivaa+kesälle+osunut.+En+ole+ollut+(ilman+lapsia)+kuin+yksi+juhlat++ja+2+pv+festareilla+(eka+oman+porukan+kanssa+ja+toisena+päivänä+vieläpä+selvinpäin+yksin+ja+vain+muutaman+tunnin).+En+siis+ole+mennyt+itse+tilanteisiin,+jossa+edes+olisi+mahdollisuus+onnistua.+Vähän+niin+kuin+haaveilen+lottovoitosta,+mutta+EN+lottoa…+🤣Yhdet+omat+hieman+villiintyneet+tunteet+päättyi+kesän+alussa+lähekkäin+tanssimiseen,+halailuun+ja+kuitenkin+sen+selviämiseen,+että+seinä+on+vastassa.+Oikeastaan+kesä+on+mennyt+tunteita+purkaessa+ja+keväästä+toipuessa+(hektinen+kevät+töissä),+jos+nyt+rehellinen+olen.+Olen+edelleen+pitäisi+aktivoitua-vaiheessa,+mutta+olen+silti+passiivinen.+En+tiedä+kauan.+Jos+hyvä+mies+olisi+tipahtanut+taivasta+ilman+omaa+eforttia,+olisin+sen+voinut+ehkä+vastaanottaakin,+mutta+enpä+ole+mitään+asialle+tehnyt.+Kesän+”saldo”+on+yksi+25v+nuorempi+mies,+joka+alkoi+keikalla+spontaanisti+halailemaan+takaapäin,+mutta+jonka+sitten+torjuin+kauniisti+ikään+vedoten.+😂+😇Myönnän,+että+kyllähän+sitä+toivoisi+vielä+löytävänsä+rakkauden+oikeassa+elämässä.+Palstalla+nyt+ei+tiedä+keskusteleeko+oikean+ihmisen+vai+mielikuvitushenkilön+kanssa,+ja+onko+kirjoitettuna+näkyvä+kemia+myös+havaittavissa+irl?+Helkkarin+turhauttavaa+se+pariutuminen+on,+ja+aikaavievää.+Siksi+se+on+jäänyt+niin+vähälle.
  5. 😂😁😆🤣😂
  6. En+usko,+että+pelkkä+bensan+varastaminen+riittää+vuoden+palkkaan+vaan+taustalla+on+muitakin+ongelmia,+jonka+takia+ihminen+halutaan+ulos.+Useimmiten+tuo+johtaa+kulujen+perimiseen,+ehkä+autoedun+poistamiseen+ja+varoitukseen.+Jos+sama+toistuu,+taitaa+olla+lähelle+tilanetta,+että+irtisanominen+on+laillinen.
  7. Oppia+ikä+kaikki!