Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Jos+osaat+aidosti+kuunnella+vasta-argumentit,+pystyt+arvostamaan+myös+toisenlaisia+mielipiteitä+ja+tarvittaessa+muutamaan+omaa+mielipidettäsi,+ei+varmaan+isoa+ongelmaa+ole,+Et+kyllä+taatusti+sovi+tuolla+profiililla+sovi+kovin+herkälle+etkä+ainakaan+kovin+miellyttämisen+haluiselle?+Onko+suhteesi+ollut+myrskyisiä+tai+onko+toinen+ottanut+suosiolla+alistuneen+roolin?++Vai+oletko+aiemmissa+suhteissa+osannut+antaa+toiselle+riittävästi+tilaa?+++Enkä+kysy+tätä+pahalla,+ihminen+on+oppivainen+olio,+jos+haluaa+olla.+Itselläni+on+sama+haaste,+voin+olla+asia-asioissa+jyräävä+(kun+puhutaan+oman+alani+tieteestä,+ja+vastapuolen+argumenteilla+ei+ole+teoriapohjaa).+Parisuhteessa+taas+en+koskaan+ole+jyrännyt,+vaan+tarkoituksella+yrittänyt+antaa+tilaa.
  2. Legolandiaa+(sekä+Tanska+että+Saksa)+saa+usein+aika+viime+tinkaan.+Tosin+olen+joskus+ottanut+matkan+kesä-+ja+heinäkuussa+ja+syyslomalla,+heillä+sesonki+on+elokuussa.+Kummallakin+on+hotellit+netissä+(tilanne+selviää+10min+surffauksella),+aiemmin+2+yötä+sisältää+2+päivän+liput+legolandiaan+(jonka+lippu+oli+muistaakseni+aika+kallis+yksinään).+Jos+on+auto+on+majoituksia+samalla+konseptilla+myös+2-10km+päässä.+Köpiksestä+Juna+bussimatka+Legolandiaan+on+pitkä,+mutta+ottamalla+auton+kentältä,+pääsee+helpolla.+Kun+viimeksi+olin+Saksassa+ennen+koronaa+4+hengen+huone+keittiösaarekkeella,+aamiaisella+ja+Legolandlipuilla+kaikille+~1.5km+kävelymatkan+päässä+maksoi+260e/yö.+Ja+München+kentältä+pääsee+junalla+keskustaan+ja+bussi+legolandiaan+lähtee+aseman+vierestä,+ei+paljon+helpompaa+voisi+olla.+Tietysti+itse+olen+reppumatkustanut+13v+alkaen+urheiluleireillä+ja+myöhemmin+konferensseissa+ja+vapaa-ajalla,+joten+ei-valmismatka+ei+hermostuta+edes+lasten+kanssa.+Hyvin+nuo+on+matkassa+pysynyt,+kun+valitsee+hotellit+lapsille+sopivaksi+(Kts.+muiden+kommentteja+hotellista).+Köpiksessä+on+katuja,+varsinkin+aseman+lähellä,+jolle+ei+lasten+kanssa+halua+mennä…+Jos+joku+matkaseurueesta+on+kovin+turvallisuuden+hakuinen,++ei+reppumatkailu+välttämättä+sovi.Suomessa+tulee+mieleen+Ähtärin+pandat,+ja+sieltä+30km+on+Tuuri,+jossa+tivoli+pihalla+(1-12v+pääsee+ilmaiseksi).+Hotellin+saaminen+ihan+vierestä+voi+olla+vaikeaa,+mutta+jos+laajentaa+aluetta+hieman+paikkoja+löytyy.+Samoin+Tampereella+ja+Turussa+on+paljon+katsottavaa+lapsille+ja+aikuisille,+mutta+suurin+osa+on+jo+ne+kolunnut.+Turussa+vanhat+maan+alla+oleva+kivikaupungin+jäänteet+ja+Turun+linna+on+molemmille+kiinnostavaa.
  3. Tulee+mieheen,+jos+haluat+ajaa.+Laivallla+Ruotsiin+ja+ajomatka+Ruotsin,+Norjan+ja+vuoriston+läpi+rannikolle+asti.+Norja+kyllä+on+sika+kallis,+mutta+jos+tinkii+hotellin+ja+ravintolan+tähdistä,+ehkä+budjetiin+voisi+mennä.+En+ole+itse+tulla+ollut,+mutta+olen+nähnyt+ihania+videoita+ja+kuvia.+Sopii+aikuiselle,+vuori,+vuono+ja+meri+faneille.+Tuo+ei+kyllä+ole+mikään+lasten+suosikkireissu.+Jos+lapsia+mukana,+Köpislstä+pääsee+autolla/Junalla+LEGOLAND+päiväksi.+Jos+ei+kovin+monta+mukana+kuluttamassa+summaa,+onnistuu+kyllä.+Köpiksestä+löytyy+paljon+aikuisille+ja+lapsille.Jos+on+lapsia+mukana,+tuolla+rahalla+saisi+hyvällä+stäkällä+lennot+Munchen,+bussilla+pääsee+Legolandia+junalla+vuorille+tai+Itävaltaan,+2te+riittää,+jos+ei+suurperhe+mukana+ja+valitsee+vaatimattomamman+hotellin+(Saksassa+silti+siistiä)+tai+majoittuu+pienempiin+kyliin.+Ei+ihan+pohjoismaita,+mutta+silti+turvallista.++En+kilpaile+projekteista+vaan+teen+niitä+kansainvälisille+markkinoille+(R&D).