Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+osaat+aidosti+kuunnella+vasta-argumentit,+pystyt+arvostamaan+myös+toisenlaisia+mielipiteitä+ja+tarvittaessa+muutamaan+omaa+mielipidettäsi,+ei+varmaan+isoa+ongelmaa+ole,+Et+kyllä+taatusti+sovi+tuolla+profiililla+sovi+kovin+herkälle+etkä+ainakaan+kovin+miellyttämisen+haluiselle?+
Onko+suhteesi+ollut+myrskyisiä+tai+onko+toinen+ottanut+suosiolla+alistuneen+roolin?++Vai+oletko+aiemmissa+suhteissa+osannut+antaa+toiselle+riittävästi+tilaa?+++Enkä+kysy+tätä+pahalla,+ihminen+on+oppivainen+olio,+jos+haluaa+olla.+Itselläni+on+sama+haaste,+voin+olla+asia-asioissa+jyräävä+(kun+puhutaan+oman+alani+tieteestä,+ja+vastapuolen+argumenteilla+ei+ole+teoriapohjaa).+Parisuhteessa+taas+en+koskaan+ole+jyrännyt,+vaan+tarkoituksella+yrittänyt+antaa+tilaa.
24.07.2022 20:33
Onko+sinulla+taipumus+jyrätä?+Teen+töitä+hyvin+luultavasti+ENTJ-+A+kanssa,+hän+ei+ole+esimieheni,+mutta+johtaa+tutkimuksen+linjoja+Suomen+ulkopuolelta.+Olen+ottanut+aika+kovaa+yhteen+hänen+kanssa+asioista+(Hän+on+jopa+huutanut+minulle+joskus+niin,+että+herkemmät+hyperventiloi+vieressä,+tai+on+vaan+hyvin+ehdoton.+Minä+taas+pysyn+aina+ulkoisesti+tyynenä,+mutten+myöskään+jätä+mielipidettäni+sanomatta+perustellusti.+Yleensä+annan+asian+olla+ja+kirjoitan+A4-kokoisen+perustelun+jälkikäteen+miksi+halun+tehdä+niin+kuin+ehdotan+ja+joka+kerta+tuo+vastaa,+että+hyvältä+kuulostaa,+tee+niin+kuin+sanot.+Minua+tuo+vanhempi+herra+arvostaa+korkealle,+ehkä+eniten+sen+takia,+koska+halua+excellent-tuloksia+ja+itse+olen+samanlainen.+Ei+niin+voimakkailla+kollegoilla+on+välillä+aika+haastavaa+ja+monilla+jää+oma+mielipide+sanomatta.+
Vaikka+tämän+kerron+ja+sanon,+tiedän+ettei+ihmiset+ole+yhden+tyypin+sisällä+samanlaisia.+Ja+kun+oman+persoonansa+tiedostaa,+pystyy+antamaan+tietoisesti+tilaa+muille.
24.07.2022 18:47
Jos+testi+toimi+sinulle+oikein,+saat+varmaan+aika+lähelle+keskiarvoja+olevia+prosentteja?
24.07.2022 18:21
Kirjautuminen+olikin+tippunut+pois,+kun+tein+miuta+välissä.
24.07.2022 17:55
Kirjautuminen+oli+tippunut+pois,+kun+tein+muuta+välillä…
24.07.2022 17:55
Kirjautuminen+oli+tippunut+pois,+kun+piti+tehdä+muuta+välissä.
24.07.2022 17:54
Kuvittelisin,+että+tuolla+erotetaan+ääri-introvertit+pysyvät+taatusti+syrjässä+ja+ääri-eksovertit,+jotka+haluaa+mennä+ytimeen+osallistumaan.+Loput+seilaa+sekä+että+sen+hetkisen+fiiliksen+mukaan.+Konferensseissa+vieraiden+keskellä+eron+miten++ihmiset+reagoi+näkee+selvästi+erilailla.
24.07.2022 16:12
Siis…+Silti+niissä+on+osa+totuus.+Testi+toimii+tasan+niin+hyvin+kuin+ihminen+tuntee+itsensä+ja+kuinka+äärirehellinen+vastatessaan+on.+Tiedätkö+millainen+persoona+sinulle+sopii+ja+minkälaisen+ihmisen+kanssa+ajaudut+hiertäviin+tilanteisiin.+
Tunnistan+itseni+erittäin+hyvin+ENFP+tai+ENxP-persoonana.+Järjestelmä+myös+luokittelee+minut+määrätietoiseksi+90%,+jonka+tunnistan+hyvin.+Vaikka+olen+tunneihminen,+on+minussa+myös+kyky+pitää+tunteet+kasassa+(tasapainoisuus).+Olen+ollut+pitkässä+kahden+ääri-F+miehen+kanssa+ja+se+jatkuva+kiukuttelu+tunteiden+heilahtaessa+on+ärsyttävää.+Kolmas+pitkä+suhde+on+ääri-T,+ja+kun+toinen+ei+pysty+7+vuoden+aikana+sanomaan+minä+tykkään+tai+rakastan,+ei+sekään+ole+tunneihmiselle+oikea+kumppani.++Samoin+vahvan+S+kanssa+ei+aaltopituus+ei+luultavasti+kohtaa,+itse+katson+vahvasti+tulevaisuuteen,+kun+S+ei+ymmärrä+tätä+ollenkaan.+Kahdella+lopulla+kirjaimella+ei+sen+sijaan+ole+niin+isoa+merkitystä.+
Tuo+linkki+on+vain+yhteen+testiin,+noita+on+paljon+netissä.+Mitä+pidempi+ja+mitä+enemmän+vastausvaihtoehtoja+on,+sitä+parempi+luultavasti+on+tuloskin+on.
24.07.2022 13:15
Stanan+työnantajan+iPhone+taas+temppuilee+ja+lähti+ennen+aikaisesti.
Jatkuu+kohta…
24.07.2022 13:02
Kaikki+jutut+ei+kiinnosta+tietenkään,+eikä+pidäkään.+Meitä+on+monenlaisia+ja+saakin+olla.+Joku+haluaa+jutella+arkipäivän+asioista,+vaikka+mitä+on+tehnyt+ruoaksi+ja+miten+on+haravoinut+pihaa.+Toinen+taas+pitää+enemmän+tunteiden+analysoinnista,+hyvän+parisuhteen+profiloinnista,+unelmoinnista+tai+elämän+tarkoituksen+miettimisestä,+Ja+sitten+on+tietysti+seksuaalisuuteen+liittyvät+keskustelut+ja+asiaan+keskittyvät+kuten+auton+osto,+matkustelu+jne.+
Itse+arvioisin,+että+tuota+ensimmäistä+haluaa+maanläheiset+tässä+hetkessä+elävät+tosiasialliset+tyypit+(S),+ja+tuota+toista+intuitiiviset+tunneihmiset+(NF)+mihin+itse+lukeudun.+Kolmas+aihepiiri+sitten+menee+enemmän+estoisuuden/estottomuuden,+lipidon,+kasvatuksen++ja+sen+mukaan+onko+seksistä+puhuminen+vaikea+tabu+vai+luonnollinen+asia+(näin+anonyyminä).
24.07.2022 12:48
Legolandiaa+(sekä+Tanska+että+Saksa)+saa+usein+aika+viime+tinkaan.+Tosin+olen+joskus+ottanut+matkan+kesä-+ja+heinäkuussa+ja+syyslomalla,+heillä+sesonki+on+elokuussa.+Kummallakin+on+hotellit+netissä+(tilanne+selviää+10min+surffauksella),+aiemmin+2+yötä+sisältää+2+päivän+liput+legolandiaan+(jonka+lippu+oli+muistaakseni+aika+kallis+yksinään).+Jos+on+auto+on+majoituksia+samalla+konseptilla+myös+2-10km+päässä.+Köpiksestä+Juna+bussimatka+Legolandiaan+on+pitkä,+mutta+ottamalla+auton+kentältä,+pääsee+helpolla.+
Kun+viimeksi+olin+Saksassa+ennen+koronaa+4+hengen+huone+keittiösaarekkeella,+aamiaisella+ja+Legolandlipuilla+kaikille+~1.5km+kävelymatkan+päässä+maksoi+260e/yö.+Ja+München+kentältä+pääsee+junalla+keskustaan+ja+bussi+legolandiaan+lähtee+aseman+vierestä,+ei+paljon+helpompaa+voisi+olla.+Tietysti+itse+olen+reppumatkustanut+13v+alkaen+urheiluleireillä+ja+myöhemmin+konferensseissa+ja+vapaa-ajalla,+joten+ei-valmismatka+ei+hermostuta+edes+lasten+kanssa.+Hyvin+nuo+on+matkassa+pysynyt,+kun+valitsee+hotellit+lapsille+sopivaksi+(Kts.+muiden+kommentteja+hotellista).+Köpiksessä+on+katuja,+varsinkin+aseman+lähellä,+jolle+ei+lasten+kanssa+halua+mennä…+Jos+joku+matkaseurueesta+on+kovin+turvallisuuden+hakuinen,++ei+reppumatkailu+välttämättä+sovi.
Suomessa+tulee+mieleen+Ähtärin+pandat,+ja+sieltä+30km+on+Tuuri,+jossa+tivoli+pihalla+(1-12v+pääsee+ilmaiseksi).+Hotellin+saaminen+ihan+vierestä+voi+olla+vaikeaa,+mutta+jos+laajentaa+aluetta+hieman+paikkoja+löytyy.+Samoin+Tampereella+ja+Turussa+on+paljon+katsottavaa+lapsille+ja+aikuisille,+mutta+suurin+osa+on+jo+ne+kolunnut.+Turussa+vanhat+maan+alla+oleva+kivikaupungin+jäänteet+ja+Turun+linna+on+molemmille+kiinnostavaa.
24.07.2022 11:35
Hyvät+yöt!+Pitää+mennä+nukkumaan,+vaikka+lomalla+olenkin.
24.07.2022 00:37
Heh,+tuo+käsite+’yön+yli+ystävyys’.+Ymmärrän+kyllä+vienon+tavan+ilmaista+asia,+mutta+ei+se+taida+ihan+ystävyyden+tasolle+yltää…+Ystävyys+on+aika+paljon+enemmän!+
Myönnän+myös,+ettei+yhden+illan+juttu+riitä,+pikakohtaamisen+anti+on+yleensä+aika+heikkoa+ja+kylmää+menoa.+Ja+siksi+olen+valinnut+mielummin+selibaatin,+vaikkei+sekään+olen+lempilajini.+😆+Haen+ihmissuhteista+lämpöä+ja+oikeaa+kohtaamista,+
Minäkään+en+lähde+enää+huonoon+ja+toimimattomaan+suhteeseen,+ne+on+jo+nähty!++Silti+näen,+jollei+edes+tutustu+ja+altista+itseään+myös+epäonnistumiselle,+ei+voi+onnistua.+Se+toimiiko+ajatuksen+tasolla+yhteen,+näkee+jo+jollain+tasolla+kirjoittamalla,+jos+kumpikin+osapuoli+on+aito+oma+itsensä.+Sitten+ihminen+kolahtaa+irl+yleensä+aika+nopeasti,+jos+sikseen+on.+Jos+ei+kolahda,+ei+kumpikaan+voi+asialle+mitään,+Tuo+taitaa+olla+feromoni-juttuja.+Samoln+luonteiden+yhteensopivuus+yleensä+paljastuu+täysin+vasta+tutustuessa.+Monimutkaista…
24.07.2022 00:04
Shangria+on+tosiaan+hyvää+ja+raikasta,+eikä+niin+tömäkkkää+kuin+punaviini+pelkiltään.+👍
23.07.2022 23:36
Onhan+sinulla++vientiä,+jos++puolivallattoman+poikamiehen+elämää+pääset+elämään.+😉+Vai+onko+se+vallattomuus+vain+mielensisäinen+asenne?+
Olen+myös+miettinyt,+antaisiko+vaan+olla+ja+jatkaisi+näin+silmät+ja+korvat+kiinni.+Olen+kuitenkin+ihminen,+joka+kaipaa+henkistä+ja+fyysistä+läheisyyttä+(riittävällä+erillisyydellä),+kosketusta+ja+myönnettäköön…+myös+seksiä.+Ja+jos+sitä+hakee+yhdenillan+jutuista,+todennäköisesti+enemmän+pettyy+kuin+vaje+helpottaa+yhtään.+Olen+ollut+pitkissä+parisuhteissa+reilu+20v+ja+lyhyet+päälle.Nyt+elän+aikuisen+pisintä+sinkkuaikaani.+Pelkään,+jos+en+kohta+ala+aktivoitumaan+jollain+tavalla+kynnys+tulee+nousemaan+ja+kyky+sopeutua+uuden+ihmisen+tapoihin+myös+heikkenee+jossain+kohtaa+luultavasti+huomattavasti?+Ilman+tasapainoa+joustavuuden+ja+itselle+tärkeiden+asioista+kiinni+pitämisen+välillä,+suhde+ei+pysy+toimivana.
Pakkoa+ei+minullakaan+ole+löytää+ketään,+mutta+tämän+ikäisissä+on+vielä+jonkinverran+täysjärkisiä+uusintakierroksella+olijoita,+mutta+iän+myötä+taitaa+määrä+vähentyä.
23.07.2022 23:13
Ei+minua+haittaa+millään+tavalla,+vaikka+mies+juo+hanaolutta.+Pidän+itsekin+oluesta+(kohtuudella).+En+usko+kiinnittäväni+kovin+paljon+huomiota+lasin+sisältää,+jos+promillet+ei+ole+häiritsevällä+tasolla,+ja+mies+osaa+puhua+ja+olla+normaalisti+vuorovaikutuksessa.+😉
Pidän+itse+toki+myös+punaviinistä,+portviinistä,+hyvistä+valkoviineistä,+skumpasta+ja+shampanjasta,+mutta+kuitenkin+itse+valitsen+punaviinin,+lonkeron+tai+oluen,+Drikkejä+tai+shotteja+en+itse+kovin+usein+tilaa..+En+ole+makean+juoman+ystävä+enkä+millään+lailla+snobisteleva+tai+statusasioiden+perään.+En+myöskään+ole+laitettu+muotinukke,+vaan+pikemminkin+ihminen,+jonka+tukka+on+vapaa-ajalla+pikemminkin+sekaisin+ja+välillä+unohdan+laittaa+aamulla+edes+ripsiväriä+(muut+asiat+on+tärkeämpiä).+Osaan+kyllä+pukeutua+siististi+ja+kammata+hiukset+kun+tilanne+sitä+vaatii.+🤣
23.07.2022 22:55
Tulee+mieheen,+jos+haluat+ajaa.+Laivallla+Ruotsiin+ja+ajomatka+Ruotsin,+Norjan+ja+vuoriston+läpi+rannikolle+asti.+Norja+kyllä+on+sika+kallis,+mutta+jos+tinkii+hotellin+ja+ravintolan+tähdistä,+ehkä+budjetiin+voisi+mennä.+En+ole+itse+tulla+ollut,+mutta+olen+nähnyt+ihania+videoita+ja+kuvia.+Sopii+aikuiselle,+vuori,+vuono+ja+meri+faneille.+Tuo+ei+kyllä+ole+mikään+lasten+suosikkireissu.+
Jos+lapsia+mukana,+Köpislstä+pääsee+autolla/Junalla+LEGOLAND+päiväksi.+Jos+ei+kovin+monta+mukana+kuluttamassa+summaa,+onnistuu+kyllä.+Köpiksestä+löytyy+paljon+aikuisille+ja+lapsille.
Jos+on+lapsia+mukana,+tuolla+rahalla+saisi+hyvällä+stäkällä+lennot+Munchen,+bussilla+pääsee+Legolandia+junalla+vuorille+tai+Itävaltaan,+2te+riittää,+jos+ei+suurperhe+mukana+ja+valitsee+vaatimattomamman+hotellin+(Saksassa+silti+siistiä)+tai+majoittuu+pienempiin+kyliin.+Ei+ihan+pohjoismaita,+mutta+silti+turvallista.++
En+kilpaile+projekteista+vaan+teen+niitä+kansainvälisille+markkinoille+(R&D).
23.07.2022 22:30
Heh!+En+ole+Mensan+jäsen,+enkä+ole+testissä+käynyt.+
Joskus+nettitestillä+nuorena+kyllä+paukuttanut+Mensan+nettitestillä+136+38C+kuumeessa+ja+joskus+myöhemmin+aikuisempana+125+-3.+Siis+vähän+riman+alle.+Työhön+otossa+myös+sama+testi+(oli+kaksi+osiota)+meni+vain+hieman+akateemisen+keskiarvon+yläpuolelle,+mutta+kaikki+tehdyt+oli+oikein+(opettelin+ratkaisumallit+samalla,+kun+en+ollut+ehtinyt+valmistautua+kun+teettivät+testin+2pv+1.kierroksesta+ja+oli+eka+kerta)+ja+tuomio+oli,+että+ilmeisesti+osaat+näitä+ratkoa,+mutta+olen+vaan+hidas.+😆+Toinen+osio+sitten+meni+kaikki+täysin+oikein+ja+reilu+90%+tehtävistä+tehty+(=huomattavasti+parempi+tulos+mitä+yleensä+näkevät).+Kun+kysyi+Mites+nyt+nämä+näin+erilailla+meni,+sanoin,+että+opettelin+ekan+testin+miten+näitä+ratkotaan+ja+toisen+sitten+vain+tein.+
Veikkaan,+että+jäisin+juuri+Mensan+riman+tuntumaan,+mutta+riman+alle.+Siis+en+pääse+Mensalla+miehiä+pelottelemaan.+😆
23.07.2022 22:10
Seksinukkea+en+tarvitse.+Palstalaisen+ottamisen+puolisoksi+vaatisi+monta+vaihetta+ja+onnistuu+vain+mielenkiintoisen,+ajattelevan+ja+fiksun+kirjoittajan+kanssa,+jolla+arvomaailman+isoja+ristiriitoja+ei+ole+esiintynyt.+Kovin+montaa+miestä++ei+näillä+kriteereillä+ole+täällä+tavannut,+mutta+muutaman+kyllä.+Ihania+tyyppejä+olette.+♥️+Ilman+oikean+elämän+tapaamista+ei+kuitenkaan+kumminkaan+puolin+tiedä+onko+aineksia+vai+ei!+Vaikka+olen+tunneihminen,+on+jalat+maassa!+
Siis+ennen+kuin+kumppanuutta+voidaan+ajatella+pitää+käydä+suurinpiirtein+oheinen+prosessi+läpi:+
1)+Viestien+vaihto++privana+2)+Tapaaminen+IRL+3)+Molemmin+puolinen+kolahtaminen+IRL+4)+Elämäntilanteiden+ja+sijaintien+pitää+pitää+sopi+yhteen,+niin+että+jatko+on+mahdollinen+5)+Syvempi+tutustuminen/tapailu+6)+Kummankin+tunteet+syvenee++7)+Persoonien+pitää+sopia+yhteen+8)+Kumpikin+haluaa+syventää+tapailun+parisuhteeksi+9)+++Yhdessäolo+pitää+tuntua+niin+hyvältä,+että+kumppanuus+on+molempien+tavoite+10)+Kumppanuus.+Prosessi+voi+mennä+läpi+kuukausissa+tai+vuosissa,+tai+keskeytyä+siihen+ettei+joku+kohta+onnistu.+
Ei+siis+kumppanuutta,+muuta+kuin+mielikuvitus-virtuaalikumppamuutta,+voi+pelkällä+kirjoittelulla+lukita.
23.07.2022 21:29
Hah+hah!+Ovulaatio+on+liian+lähellä,+enkä+kestä+räjähtämättä+mitään+saippua-juttuja+kiitos.+Olen+liian+herkillä….+Taidat+vähän+härnätä+tahallaan?+
Elämäntilanteet++ja+olosuhteet+on+otettava+vain+huomioon!+Sinusta+hehkuu+se,+että+halut+antaa+aikasi+nuorimmalle+lapsellesi+ja+veikkaan,+että+myös+hieman+hänen+äidilleen,+eikä+kuviossa++ole+tilaa+uusille+ihmisille,+ainakaan+vakituisesti.+
Toinen+asia+on,+että+tapaamatta+ei+voi+tietää,+kolahtaako+irl+vai+ei.+Vaikka+aivojen+tasolla+kolahtaa,+ei+se+takaa+että+oikeassa+elämässä+saippuat+käy+edes+mielessä.+Ihmisten+välinen+kemia,+ihon+tuoksu+ja+silmien+pilke+näkyy+vasta+kun+kohtaa+irl.+Aivojen+kolahdus+on+hyvä+pohja+sekä+ystävyydelle+että+rakkaudelle,+mutta+myös+se+toinen+puoli+tarvitaan.
23.07.2022 21:07
17 / 89