Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Oletko+miettinyt+riittääkö+vaikutuksen+tekeminen+vaikka+20-vuotisen+parisuhteen+pohjaksi?+Jos+olisit+uudestaan+vapaa+ja+miettisit+uutta+ihmistä,+riittäisikö+se+että+on+nyt+kivaa+vai+miettisitkö+minkälaisen+ihmisten+itse+tarvitset+ollaksesi+pitkään+tyytyväinen?+Vertaus+on+kökkö,+mutta+tekee+ymmärrettävästi+mitä+tarkoitan:+Jos+hakisit+ihan+muuta,+vaikka+töitä,+hakisitko+ajatuksella,+että+kunhan+homma+tuntuu+ok:ta+jonkin+aikaa+vai+että+homman+pitää+olla+sellainen,+että+vielä+10v+päästä+on+innoissaan+menossa+töihin.+Jos+hakee+duunia,+jossa+viihtyy+ja+johon+voisi+sitoutua+pidemmälle+kuin+seuraavan+kvartaalin,+ei+haettavia+paikkoja+ole+paljon.+Jos+taas+hakee+mitä+vaan,+huomaa+olevansa+vuoden+päästä+vaihtoaikeissa.+Ihmistä+ja+ihmissuhteita+ei+voi+herrat+töihin,+tietenkään,+mutta+prosessi+mitä+etsii+ja+miksi+ja+mitä+itse+voi+tarjota+on+hyvin+samanlainen.
  2. Meinaatko,+että+kun+60v+tulee+täyteen+on+ilojen+ja+elämän+aika+ohi?+Paljonko+on+armon+aikaa?+Itse+ainakin+taidan+joutua+olemaan+työelämässä+~68v+asti,+jos+ennusteita+uskoo.+Itsellä+on,+jos+isoäitejä+katsoa+ikää+jäljellä+86-94v+asti.+Omat+vanhemmat+on+75v+hujakoilla+eikä+vielä+kumpikin+vasta+nyt+alkaa+vanheta+selkeämmin,+mutta+vielä+täysin+terveitä+ja+toimintakykyisiä.++En+siis+näe+elämän+loppuvan+60v,+vaikkei+tietysti+elämästä+koskaan+voi+tietää+miten+se+menee.