Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

2754

1. Tulihelvetti saattaa odottaa uskovaisia

Paavali kertoo Roomalaiskirjeessä, että Jumala armahtaa kenet tahtoo eikä ihmisen tahdolla ja teoilla ole mitään merkity
    Ateismi
    29
    92
  2. Mitä jos presidentti toivottaa uuden vuoden puheessaan...

Saako presidentti kuulua uskontokuntaan ja tunnustaa jotain uskoa? Saa tietysti. Mitä jos presidentti toivottaisi uude
    Ateismi
    61
    90
  3. Ateistien jouluruoat

Avaan keskustelun, jonka ei pitäisi lietsoa vihaa ja vastakkainasettelua. Vaikka ateismi ei ole muuta kuin jumaluskon pu
    Ateismi
    37
    89
  4. Moraali ei vaadi uskontoa

Viimeaikaiset tapahtumat Ukrainassa ovat osoittaneet, ettei moraali tarvitse lähtökohdakseen uskontoa. Koko maailma on y
    Ateismi
    37
    81
  5. Belgorodissa avattu tuli omia vastaan

Kaksi Ryssän armeijan sotilasta (tadzikkeja) avasi tulen omaa yksikköään vastaan Belgorodissa. 11 kuollut ja 15 haavoitt
    Maailman menoa
    0
    77
  6. Oikeasta uskosta

Usko on luottamusta tai varmuutta henkilöön, asiaan tai konseptiin. Uskonnossa se on uskoa (eli varmuutta, luottamusta)
    Ateismi
    11
    77
  7. Kristinuskon valikoiva ihmisoikeuskäsitys

Ville Similä kirjoittaa osuvasti kristinuskon valikoivasta ihmisoikeuskäsityksestä, aivan kuten minäkin olen poleemisest
    Ateismi
    4
    74
  8. Mikä se apostolien lukumäärä nyt sitten on?

Ateismipalstalla väijyvät kristityt yrittävät todistaa ihmisjeesuksen historiallisuutta sillä, että Paavali oli historia
    Ateismi
    37
    73
  9. Ylivertaisuusvinoumaa vai mielisairautta

Uskovaiset heiluttelevat säännöllisesti käsiään palstalla ja lupailevat ateisteille varmoja taivaspaikkoja, jos uskoo he
    Ateismi
    14
    72
  10. Kristillinen moraali

-Hei Pikku-Petteri, minä olen Jeesus ja sinä pääsit taivaaseen minun luo. -Mu-mutta Jeesus, miksi tuo paha setäkin on t
    Ateismi
    1
    70
  11. Miten Raamatun ajan ihmiset suhtautuivat lapsiin?

Uskovaiset usein puolustavat syntymättömän lapsen oikeuksia vastustamalla aborttia, joka perustuisi muka aborttiin. Väit
    Ateismi
    5
    69
  12. Kuinka moni metsästää?

Tein tänään päivälliseksi hirven ulkofileetä korvasienikastikkeessa ja hanhenrasvassa paistettujen uuniperunoiden kera.
    Ateismi
    23
    69
  13. Isämme, Kuninkaamme

Olen piinkova juutalainen ateisti, mutta minua koskettaa rukous Avinu Malkeinu, jonka Barbra Streisand purkaa ihmisyydes
    Ateismi
    1
    67
  14. Onko oranki ja simpanssi viisaampi kuin Jumala?

Vanhan Testamentin uskossa ei ollut kuoleman jälkeistä elämää vaan Jumala palkitsi tahtonsa noudattamisesta rikkauksilla
    Ateismi
    3
    67
  15. Ketkä tiedemiehet ovat murentaneet eniten Raamatun auktoriteettia?

Minua ihmetyttää se, että uskonnon hyökkäykset ovat rajuimpia evoluutioteoriaa, Darwinia ja sen muita tutkijoita vastaan
    Ateismi
    60
    64
  16. Jos tämän maailman hallitsijoilla olisi ollut viisautta, maailma olisi jäänyt pelastumatta

Paavali, ja laajemmin ottaen kristityt yleensäkään eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä ja logiikan mestareita. En
    Uskonnot ja uskomukset
    24
    63
  17. Keksikö Jumala kansanmurhan?

Monet uskovaiset väittävät Raamatun tuoneen ihmiskunnalle hyviä moraaliperiaatteita kuten esimerkiksi kultainen sääntö (
    Ateismi
    15
    57
  18. Alkoholi ja teismi

Viime päivinä palstalla on huvittuneisuutta aiheuttanut uskovaisten deluusiot ateistien alkoholin käytöstä. Luodaan kats
    Ateismi
    12
    55
  19. Nuorten huoltajien taholta kohtaama henkinen väkivalta on kasvussa

Nuorten huoltajien taholta kohtaama henkinen väkivalta on kasvussa erityisesti nuorten tyttöjen osalta ja erityisesti Po
    Ateismi
    8
    54
  20. Kristillinen moraali

-Hei Pikku-Petteri, minä olen Jeesus ja sinä pääsit taivaaseen minun luo. -Mu-mutta Jeesus, miksi tuo paha setäkin on t
    Ateismi
    37
    53