Vapaa kuvaus

48 ikäinen miehenalku Helsingistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

13

Kommenttia

494

1. säädöt. Emolevystähän tuo riippuu eniten jos tarvittavat säädöt löytyy.Prosessori on jo 2,4GHz ettei vättämättä hirveästi ylikellotu.Itselläni oli ennen tätä MSI +S744 2,4GHz prosessori ja tuollainen 10% sain kellotettua.
    S939 kyllä pitäisi paremmin kellottua.
    Muisti sinulla varmaan DDR400MHz olettaisin.
    Onko jokin ohjelma esim. MSI:n CORE Cell mistä Windowsissa pystyy kelloja muuttelemaan.Myös lämpöjä kannattaa tarkkailla.

Löytyykö BIOS asetuksista Cell menu?
    Säädöt siellä:
    Dram configuration-166 ainakin aluksi, tarvittaessa 133

High performance mode-manual

Agressive timings-disabled

Dynamic overclocking-disabled

Sread spectrum-disabled
    HT freguency-3X

Cool'n quiet -disabled
    adjust AGP freguency--66

-sitten Volttiosasto,aluksi kannattaa jättää vakioksi ja katsella miten toimii niin,tarvittaessa nostaa hieman CPU Voltagea

Cpu voltage- CPU default

Memory Voltage-auto

AGP Voltage -1.50

Niin helpointahan se on sitten esim. tuolla Cell Menu tai jollakin muulla Windowsissa toimivalla ohjelmalla nostaa CPU fsb joka vakiona 200MHz.
    Näin ei aina tarvitse BIOS asetuksiin mennä.Muuttaa sen sitten BIOSasetuksiin kun on vakaa.
  2. on parempi.Vaikkei minulla sinänsä mitään BeQuietia vastaan olekaan vaikkei se minulla näytä toimivankaan.Toinen menossa tässä koneessa.
    BeQuietin ongelma:antaa hieman liikaa 12V lijaan, ei toimi pjotr:n koneessa.Minulla lisäksi kärvähtää 2kk:n välein.No syy on nyt tiedossa,power fan zero rpm,vika vieläkin hakusessa.Tämmöisiä. Mitä testejä lukenut niin Fortron(tosin niitäkin on eri malleja) antaa aika tasasen tappavaa virtaa,siis on hyvä.