Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
saija.jokiaho
profiilit
saija.jokiaho
saija.jokiaho
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2
Kommenttia
8
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli meidän pienin allas 85l missä on ollut alusta saakka kotilo-ongelma...
...pitäisi huomenna siirtää tytön huoneeseen yläkertaan joten pitää tietty tyhjentää koko allas ja hyvä mahdollisuus vaihtaa sora hiekkaan (ollaan pesty jo hiekka valmiiksi) aamulla kasvit pois ja kasvien perusteellinen pesu, kalat ja suodatin saaviin ja sitten sora pois ja akvan perusteellinen pesu ja puhdas hiekka tilalle. Sitten vaan "käytetty" suodatin, kalat, osa vanhaa vettä altaaseen ja loppu vesi isommasta altaasta ettei suoraan hanasta. Toivon että kotilot olisi sitten kokonaan pois....
23.01.2006 23:36
Lohkaisin pienen palan siitä ja olin kurottamassa (akvaario 175cm korkea) oikeen pelästyin kun Osku tuli nappaamaan sen suoraan kädestä eli ruokahalu kohdallaan kunhan oikeaa ruokaa antaa =) ja nythän osku on ollut jo viikon altaassa niin varmaan alkaa stressikin jo väistyä ja toivottavasti loppuu kasvien nyppiminen, on meinaan irrottanut jo kolme kasvia enkä saa niitä istutettua takaisin ennen seuraavaa veden vaihtoa kun en yletä pohjaan =)
Annoin surviaisia myös meidän 400l akvaarioon missä on ahvenpariskunta ja lehtikaloja niin meinas oikeen tappelu tulla ku oli niin hyvää...
18.01.2006 21:50
...ja muina asukkeina purjepleko, krokotiilipleko ja veitsikala. Kaikki ostettu "käytettyinä" ja todella hyvin tulevat keskenään toimeen.
Tipautin akvaarioon keitetyn kurkun palasen ja sen kyllä osku meni syömään, olisikohan jo niin nälkä tai sitten tosiaan ei nappularuoka vaan kelpaa. Menen huomenna ostamaan niitä surviaisen tuokkia ja kokeillaan sitten sillä tai sitten katkarapuja, pitääkö ne muuten keittää?
17.01.2006 21:44
Eli ostin oskarin akvaarioliikkeestä mihin se oli tuotu muutama tunti aiemmin. Kauppiaalta kun kysyin niin ehdotti juuri noita kuivaruokia eli ei varmaankaan tiennyt mitä oli aiemmin syönyt. Miten noita "katkarapuja, pakasteöttiäisiä ja kalanpalasia" tarjoillaan? voisin kokeilla.
17.01.2006 10:28
...kaksi ylimääräistä lämmitintä jos joku haluaa niin voi noutaa Espoosta. Pitäisi olla toimivia, en ole itse käyttänyt mutta on tullut kaupan mukana kun oleen ostanut käytetyn altaan/altaat. Elokuussa ostin 400l altaan missä lämmitin oli käytössä ja lokakuussa 1000l altaan ja siinäkin lämmitin siihen saakka toimminnassa (siinä altaassa oli kaksi lämmitintä, mutta toinen nyt rikki) syy miksi en itse käytä on lämmin huoneilma eli altaissa 25-26 ilman lämmitintä. En takaa mitään kunnosta mutta en niistä mitään pyydäkkään eli jos haluu hakea niin...
08.01.2006 15:08
ainakaan kovin helpolla. Mun 85 litran akvaan tuli niitä kesällä jonkin kasviostoksen yhteydessä ja siitä saakka olen niitä vastaan "taistellut" turhaan. Kokeilin jopa akvaariokaupan suosittelemaa (myrkkyä/torjunta-ainetta) en muista nimeä, mutta tyhjensin koko akvaarion ja myrkytin hiekat ja kasvit (kalat tietty eristyksessä) annoin vaikuttaa ym. mut kappas vaan niin muutaman päivän kuluttua taas kotilon poikasia... sit ostin kotiloansan mihin kyllä niitä kotiloita paljon kertyikin, mutta myös kaloja =( en tiedä onko niistä haittaa, mut ei ainakaan kovin kivoja ole...
06.01.2006 01:05
käynkin heti tutustumassa sivuihin =)
31.12.2005 18:42
...ainakin vielä. Tosin tuo 1000 litran allas on kyl niin uusi et toivottavasti siihen ei tule ongelmia. Ajattelin tätä palstalle kirjoittelua silläkin että jos joskus tulee jotain kysyttävää niin varmaan saa aika hyvin vastauksia täältä, kun en oikeen kerkee perehtyä kirjoihin kun on noita pieniä lapsia tossa niin ettei meinaa ylimääräistä aikaa löytyä. (olikohan tarpeeksi vaikeesti kirjoitettu)
31.12.2005 17:23
1 / 1