Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
raija.ylinen
profiilit
raija.ylinen
raija.ylinen
Vapaa kuvaus
Huh hellettä sanoi jänis pakkasella.
Aloituksia
51
Kommenttia
249
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Häiriköitä on kaikkialla ja niitä ei pysty netistä poistamaan noin vain. Häiriköille ei myöskään saa antaa periksi lopettamalla ikäryhmiä joissa on käydään kuitenkin chatin vilkkainta keskustelua. Häiriköt tulisi karsia pois tehokkaammin konstein, mm. luotsien työkaluja lisäämällä.
28.05.2014 16:01
Tuskin se sen enempää aiheuttaa närää kuin nytkään, ei ne nuoret niin usein vanhemmissa ikäryhmissä käy ja kun käyvät, suurin osa heista vain voinkaa mummuseksiä, ei kiva ilmiö sekään. Sitäpaitsi vastaavasti vanhemmilla henkilöillä ei ole myös lupaa mennä nuorten huoneisiin..itse en näe tässä toimintamallissa minkäänlaista ristiriitaa.
28.05.2014 00:07
Miten toi viestinen näkyminen käyttäjille on mahdollista?
27.05.2014 17:54
Yhden huutelijan tiedän, en muista nimimerkkejä kuin sammakkoprinssi tai joku vastaava. Sain sattumalta selville tämän henkilön facebook profiilin. Muuta en ihmisestä tiedä kuin oikean nimen, ja sen että sortuu huutelemaan usein juurikin Anja Oksaselle ja Karpaattien kaunottarelle.
Uskon että näitä huutelijoita on enemmänkin liikenteessä syystä että Anja ja Karpaattien kaunotar usein luulevat muita chattailijoita kiusaajikseen ja käyttäytyvät sen mukaisesti. Siispä ovat siinä sivussa sitten saaneet itselleen lisää häiriköitä. Tämänkin tiedän siitä kun itse olen ollut alter egona paikalla ja huomauttanut tätä kaksikkoa jostakin, rouvat alkoivat siitä massiivisen kampanjoinnin että tämä nimimerkkini on huutajahäirikkö.
ps. poistin ed. viestin muutaman korjauksen takia.
27.05.2014 01:21
Itse olen myös samaa mieltä, että aivan hullua on häätää huoneesta pois henkilöitä jotka keskustelevat asiallisesti. Nuoriso on mielestäni ainoa poikkeus tässä..he saisivat pysyä omissa kategorioissaan. Esim. 50+ siellä juttelee paljon 60+ ja jopa 70+ henkilöitä, en tajua miksi heidät tulisi häätää pois huoneesta jossa he asiallisesti viihtyvät. 60 ja 70+ huoneet ovat jo kuolleita..ei niihin väkisin ihmisiä saada!!!
En kannata ikäryhmien lopettamista kokonaan vaan kannatan ikäryhmien järkeistämistä..esim. 50+ huoneessa saisi chattailla kaikki noin 50+ henkilöt vaikka ikään 100 saakka. Aukeaahan noita uusia huoneita sitä mukaa kun vanha täyttyy, joten ei liene tilanpuutekaan syynä sille ettei tällaista laajemman ikäryhmän huonetta voisi tehdä.
Me "vanhukset" myös olemme jutuissamme aika lailla samalla tasolla ollaan sit 50 tai 70, koska nykyään senioritkin pysyvät nuorekkaina myös jutuissaan.
Nää on tällaisia "henkimaailman" juttuja nää ikäryhmät..jostakin syystä vaan ihmiset tykkää tunkea itsensä sinne mis on paljon jo ennestään sakkia.
27.05.2014 00:48
Minä kans kun muutkin. Olen Zamio ja toiminut ensin Sheriffinä ja myöhemmin Luotsina 50+ joskus 40+ ja Kirkkocafeekin kuuluu repertuaareihini..siis jo 10 vuotta
Tässä on ollut pikkuista taukoa, kun olen opiskellut ja olen viimist näyttöä vaille valmis. Sen jälkeen taas ollaan iskussa ja chattaillakin jaksaa kun ei tarvi lukea koko aikaa työn ohessa.
Olen kissa sekä koira ihmisiä. Kotonani asuu kymppikiloinen kotimainen kolli, pikkuinen pomeranian vanhus sekä 4 vuotias espanjalainen rescue koira.
Olen myös kaikkiruokainen, juustot ja makkarat menee kuipäi vaa.
.
27.05.2014 00:33
Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ikäryhmä 60+ ja 70+ tulisi lopettaa, joska niissä on enää harvoin kunnon chattailua ja niitä huoneita ei kukaan varmasti kaipaa. 50+ on selkeästi vilkkain huone ja sinne haluavat myös 60+ ja 70+ ihmiset tulla juuri keskustelun vilkkauden takia.
S24 chateissa 50+ on siis suosituimpia huoneita ja ikä sinne tulisi olla siis 50+ -100, mutta lapset ja selkeästi alle viiskymppiset pitäisi pyytää siirtymään pois.. Riitoja ei edes ylläpito ei saa karsittua chateista..tai ylipäätään 50+ chatista. Tää ikä on paha..siis todella paha, ei ole kiva vanheta, ollaan itsepäisiä.. ja se toisinaan näkyy sitten riitelynä.
Ihmiset kuitenkin kaipaavat kovasti keskustelua ja erityisesti juuri 50+ vuotiaat. Osa on eronneita, osa leskiä..lapset maailmalla ja aikaa alkaa olemaan liiankin kanssa. Sakki kaipaa vertaistukea ja tosi on kuitenkin se, että 50+ 60+ ja jopa 70+ nykymaailmassa ovat hyvin samalla tasolla..nuorekkaita eivätkä suinkaan mitään vanhuksia :)
Tää oli nyt sitten 50+ huoneen puolustuspuhe sen säilymisen puolesta, kivaa kesää kaikille.
27.05.2014 00:17
Mielestäni liian sekavaa, olemme Suomalaisia joten Ruotsin ja Suomen kielen pitäisi riittää.
14.02.2014 17:29
Mua hymyilyttää myös
Minulla jäi vahingossa "huuto" toiminto päälle enkä huomannut sitä heti. Pyysin huutoani välittömästi anteeksi, mutta tietenkään sitä ei huomioitu tai se jätettiin tahallaan huomioimatta.
Pyydän tässä vielä kerran anteeksi suurta mokaani eli huuto toiminnon vahingossa päälle jäämistä, huutaminen sekä isoilla kirjaimilla kirjoittaminen ei ole edelleenkään sallittua häiriköintimielessä.
Kaunista kesää kja rauha chattiin!
Ystävällisesti Zamio
08.07.2010 13:05
Ei laitonta, mutta moraalisesti erittäin arveluttavaa touhua, josta voi seurata paljon pahaa sekä vakaviakin seurauksia mahdolliselle uhrille! Pelaat uhrin tunteilla ja pilkkaat uhrin persoonaa sekä hyväuskoisuutta ja aitoa luottamusta chat keskustelu"kaverin" rehellisyyteen. Tämä on verrattavissa koulu ja työpaikkakiusaamiseen..joka onkin sitten jo laitonta!
24.01.2010 15:50
Mikään sivu internetissä ei ole 100% turvallinen..joten tarkkaile vain tyttäresi menemisiä sun muita ja keskustele hänen kanssaan vaaroista, joita netissä voi piillä..esim. pedofiileistä ja epävakaista persoonista.
Tapaamisiin ei kannata lähteä yksin eikä varsinkaan kenenkään kotiin. Jos tyttäresi esim. vaikka lähtee tapaamaan netissä tutuksi tullutta kaveria, niin pahimmassa tapauksessa se ihminen ei ole sitä, mitä on väittänyt olevansa. Pedofiilejä liikkuu valtavasti juuri siellä, missä on paljon nuoria ja alaikäisiä.
Kenellekään tuntemattomalle ei kannata jakaa kuviaan tuostanoin vaan..ei myös osoitettaan eikä numeroaan. Esimerkkinä oma tyttäreni..hän sai yhteydenoton 15 vuotiaana irc-galleriaan laittamansa s-postiosoitteen kautta kautta mieheltä, joka yritti houkutella tytärtäni "taidekuviin" no onneksi mallinurasta kiinnostunut tyttöni kertoi asiasta minulle ja kyselin tyttöni nimissä mieheltä, millaista kuvista olisi kyse..ne taidekuvat osoittautuivatkin sitten alastonkuviksi..eli mies oli pedofiili. kirje lähti teksteineen suoraan poliisille.
Itse myös loin oman profiilin kyseiselle sivustolle ihan sitä varten, että pystyn seuraamaan juttuja, joita nuoriso keskenään toistensa ja tuntemattomienkin kautta juttelee.
Tervettä järkeä käyttämällä ja olemalla varauksellinen kaikkia tuntemattomia kohtaan pärjää netissäkin oikein hyvin..vanhempien valppaus ja asioissa mukana pysyminen ei ole vakoilua vaan rakkautta.
Kavereita.net sivu on minulle tuntematon sivusto ..mutta vaikuttaa irc-gallerian kaltaiselta yhteisöltä, jossa on paljon nuoria.
Mukavaa Joulunodotusta sinulle ja Tytöllesi :)
Zamio
10.12.2009 14:39
..mutta vaikeeta noihin on puuttuakkaan. Tässä muutama vuosi sitten oli ikäryhmissä vip-huoneet, joihin pääsi vain rekisteröityneet vipit juttelemaan. Ne postettiin edellisen uudistuksen myötä turhina, koska niissä ei koskaan ollut ketään juttelemassa. Jostakin syystä chattailijoita kuitenkin ilmeisesti kiehtoo nämä "normaalit" ikäryhmähuoneet mielenkiintoisine lieveilmiöineen??
Jos muutosta halutaan tosissaan, koitetaan saada takaisin vaikka pari huonetta ainoastaan rekisteröidyille chattailijoille..silloin ei ainakaan mustilla kuljeskelevat seksinhakijat pääsisi vonkuulle..ja puskahuutelu loppuisi.
Miten on..??
08.12.2009 16:10
Chatteihin mahtuu n. 80 ihmistä keskustelemaan. Uskon että sinullekin löytyy tätä juttuseuraa, jos itse haluat. Mikä estää sinua avaamasta mielenkiintoisesta aiheesta keskustelun? Voit myös halutessasi ruksia ruudulta sellaiset, joiden jutut eivät silmääsi miellytä.
Mainitsemasi tietokilpailut ovat myös chatissa sallittuja vaikka niistä sanomista tulikin. Tässä pätee sama sääntö..jos tietokilpailut jotakuta häiritsee..pitää käyttää ruksia! :) joten jos tietokilpailut ovat mukavia..siitä vaan asettelemaan kysymyksiä ja etsimään niihin vastauksia :)
S24 sivustoilla on myös paljon tyhjiä chat-huoneita, joihin voi vetäytyä porukka jotka tahtovat jutella näistä päivänpolttavista asioista. Puuttuu vain huoneen käynnistykseen tarvittava voima..eli chattailijat. Tyhjän huoneen aktivoiminen vaatii hieman työtä, mutta kannattanee. Jokaiselle löytyy juttukumppani jos haluaa löytää.
Jokaisessa suositussa huoneessa on omat häirikkönsä ja se on valitettavaa..näillä häiriköillä on myös taipumus siirtyä uusiin suosittuihin huoneisiin. Nettissä on tänäpäivänä niin helppoa purkaa ahdistus sekä turhaumat toisiin juttelijoihin, kun voi tehdä sen anonyymina.
Ja sefujen banneista..valitettavasti moni nettihörhö osaa jo kiertää saamansa eston chattiin, joten me sefut emme paljoa voi vaikuttaa chatin yleiseen viihtyvyyteen alituiseen banneja jakelemalla.
Koitetaan pärjäillä ja muistetaan kuitenkin se, että jokainen omalta osaltaan pitää jutut siistinä sekä viihdyttävinä.
Mukavia juttutuokioita toivoo
Zamio
10.02.2009 19:24
Noniin..tässä Suomi24 ylläpidon vastaus tietokilpailukiistaan.
Hei,
Kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelumme vastauksen viivästymisestä. Emme näe pienimuotoisten tietokilpailujen järjestämistä chatissa ongelmaksi, sillä kyseinen toiminta ei suuresti normaalista keskustelusta eroa, ja mikäli tekstin määrä ruudulla muita käyttäjiä häiritsee, voivat he aina ruksia osallistujat. Mikäli toiminnasta tulee kovinkin suosittua, voimme harkita oman huoneen perustamista tähän käyttöön, mutta toistaiseksi emme näe siihen tarvetta, sillä todennäköisesti huoneelle olisi nykyisellään liian vähän käyttöä.
Ystävällisin terveisin,
Suomi24:n ylläpito
02.02.2009 12:16
Noniin, tähän ketjuun sitten puolesta ja vastaan kommentit sekä hyvät perustelut miksi pitäisi tai ei pitäisi kieltää tietokilpailut chat huoneissa. Laitan ylläpidolle sitten tähän keskusteluun linkin, niin saamme virallisen vastauksen tähänkin kiistaan.
Omasta mielestäni tietokilpailut ovat harmitonta hupia eikä todellakaan mitään tahallista ja ilkeää häiriköintiä. Sopu huoneissa on kuitenkin erittäin tärkeää, mutta viivaa ei pidä vetää liian ankarasti, koska meitä on siellä 80 ja joku tykkää ja joku ei taas pidä näistä aiheista. Jokaista seksi, uskonto tai muuta keskustelijaakaan ei häädetä pois, vaikka niitä juttuja varten on jo olemassa omat huoneensa..asiallinen käytös ja siisti keskustelu kuuluu näissäkin tapauksissa ikäryhmähuoneisiin. Monimuotoinen jutustelu, mihin kuulunevat myös tietokilpailut, ovat rikkaus riidan sijaan.
Huonetta tietokilpailuille tuskin saamme ja on aika hankalaa siirtyä johonkin toiseen huoneeseen omasta tutusta huoneesta pelkästään tällaista suht. lyhytaikaista visailua varten. Kilpailujen ideahan on myös, että ne pidetään ylellä, että jokainen saa halutessaan osallistua, siksi neuvon tuota ruksaamista.
Ohessa kuitenkin vielä ylläpidon oma ohje miten toimia, jos ja kun joku keskustelunaihe chatissa häiritsee:
------
Älä vastaanota häiritsevän keskustelijan viestejä
Vaikka useimmat chattailijat ovat mukavaa porukkaa, voi joukkoon aina sattua tyyppi, joka häiritsee viesteillään. HELPOIN tapa päästä eroon tällaisistä häiritsijöistä on estää käyttäjää lähettämästä viestejä sinulle.
Napsauta pukkimerkkiä nimimerkin vieressä. Merkki muuttuu silloin stop-merkiksi. Toimenpide aiheuttaa sen, että et näe enää valitsemasi henkilön kirjoittamia viestejä. Voit estää useamman henkilön viestit samaan aikaan. Estämäsi henkilö saa viestin: "Keskustelija X ei halua vastaanottaa viestejäsi".
------
Zamio
21.01.2009 10:40
Tietokilpailut ovat chatissa sallittuja ja jopa mukavaa ajanvietettä. Tuonkaltaiseen tapahtumaan helposti osallistuvat "sätin hiljaiset" eli sellaisetkin henkilöt, jotka ovat normaalisti hiljaa eivätkä uskalla ottaa osaa tavalliseen keskusteluun ylellä. Näin hekin mahdollisesti jatkossa rohkaistuvat ylekeskusteluun helpommin ensin julkiesiintymistä harjoiteltuaan..
Monimuotoisen jutustelun sallivuus on sätin suola ja sokeri.
Huomattavasti harmillisempia juttuja sätissä ovat henkilöt jotka haluavat pilata huoneen hyvän hengen. Osa tahallaan ja osa varmasti ymmärtämöttömyyttään..häiriköistä nyt puhumattakaan.
Suosittelen tämän nk. harmittoman tietokilpailun alettua ruksaamaan osallistujat, näin tietokilpailu ei häiritse niitä, jotka sen tavallista keskustelua häiritsevämmäksi kokevat..ja tämä porukka voi jutella rauhassa muista asioista.
Annetaan tilaa kaikille, jotka pitävät yllä kivaa henkeä ja tuuletetaan häiriköt pois mukavasta huoneestamme.
Eiks je :)
21.01.2009 00:33
Rehdin ihmisen puhetta, josta sinulle kiitokset. Asiat selviävät puhumalla ja näin tulee jatkossakin toimia.
Aurinkoista ja upeeta syksyä Sinulle :)
23.09.2008 23:30
Jos olet ihan oikeasti tullut väärin kohdelluksi..ihan ensimmäiseksi sinun pitää ottaa kellonaika ja päivämäärä ylös sekä lähettää valitus s24 ylläpidolle. Täällä palstalla valittaminen on täysin turhaa ja lietsoo vain eripuraa, joka ei ole asiallista.. koska sinulla ei ole esittää pätevää täällä tosistusaineistoa.
Jatkossa toimi esittämälläni tavalla, niin taatusti asia tutkitaan ja saat oikeutta siinä tapauksessa jos sua on kohdeltu väärin.
Ohessa vielä ote säännöistä, joita pyritään mahdollisuuksien mukaan noudattamaan.
http://turvallisuus.suomi24.fi/chat/
Jokaisen ihmisen yksityiselämä ja kunnia on turvattu perustuslaissa. Toisten ihmisten henkilötietojen tai heistä loukkaavien kommenttien julkaiseminen on kiellettyä. Kannattaa pitää mielessä, että kunnianloukkaus tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen on rikos, joka voi johtaa poliisitutkintaan. Suomi24 tallentaa yleisissä huoneissa käydyt chatkeskustelut ja niitä voidaan luovuttaa poliisille rikoksen tutkintaa varten.
Ohessa vielä linkki palautelomakkeeseen.
http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/
Ystävällisin terveisin
Zamio :)
22.09.2008 23:35
Kyllä häntä huomautetaan myös joka kerta huonosta käytöksestä jos sellaista havaitaan..ainakin itse huomautan, muiden puolesta en voi puhua.
Käytä ruksausmahdollisuuttasi niin tuollaisetkaan puheet eivät häiritse ollenkaan.
11.09.2008 00:28
On aivan turhaa mustamaalata yhtään ketään vailla pätevää todistusaineistoa. Me kaikki tiedämme, että Kivanainen sefu on asiallinen, huumorintajuinen ja pitkämielinen ihminen.
Yksittäisen henkilön avautuminen tällä ylläpidon valvomalla palstalla ilman todistusaineistoa on siinä mielessä täysin turhaa.
Lukase joutessasi netiketti, siellä se kaikki tärkeä on kerrottu..helposti luettavassa muodossa jopa..laitoin oheen säännön, jota sinä olet rikkonut..ja siksi joutunut sefun toimenpiteen kohteeksi.
http://chat.suomi24.fi/ohje/#netiketti
Netiketti
Chattiin pätee joukko kirjoittamattomia käytössääntöjä. Jotta jutustelu muiden kanssa sujuisi leppoisasti ja hyvässä hengessä, ovat säännöt tärkeitä.
Älä käytä asiatonta kieltä. Älä, kiroile, solvaa tai herjaa muita nimimerkkejä tai sheriffiä. Kannattaa pitää mielessä, että kunnianloukkaus on rikos, joka voi johtaa poliisitutkintaan. Suomi24 tallentaa käydyt keskustelut ja voi käyttää niitä todistusaineistona.
Jos tästä huolimatta koet tulleesi huonosti kohdelluksi, laita ylläpidolle palaute seriffistä huoneineen ja kellonaikoineen oheista linkkiä käyttäen. Ylläpito kyllä tutkii jokaisen palautteen ja toimii sekä huomauttaa sefua jos on aihetta.
http://www.suomi24.fi/palaute/lomake/
09.09.2008 23:47
3 / 13