Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
villelem
profiilit
villelem
villelem
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
125
Kommenttia
947
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No, tuli selattua läpi Anttilan uusi katalogi ja tarkistettua, ettei takeista löytynyt turkiskauluksia, siinä samalla tsekkasin alusvaatemallistojen uudet tuulet, ja ihan kivalta näytti.;)
Yllätyksekseni löysin vielä lopusta valikoiman hieromasauvoja.
Näin se kehitys kulkee parempaan suuntaan, mutta siinä lehteä selatessani en voinut välttyä samalla ajattelevani istuvani "Titanicin kannella" - kiitos näiden opusten, kerskakulutuksen raamattujen.
08.01.2009 15:45
Olisikin jokin pätevä opus, mieluiten lyhyt ja kuvitettu, vaikka sarjakuvamuotoon tehty, jonka mukaan olisi hyvä elää, eikä vain pettää itseään.
Kyllähän tuollaisia opuksia on iätkaiket yritetty laatia, ja ei siinä mitään vaikka joku niiden mukaan eläisikin, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia olla muuta kuin eläin, ja ihminen, joka noudattaa omaa sydäntään ja järkeään, sekä ihminen joka on enemmän tai vähemmän vaistojensa vanki.
Se paljonko ihminen tekee "omia" eikä vain vaistojensa valintoja on kiistan aihe, mutta haluaisin uskoa, että ihminen tekee lopulta itse päätöksensä, ei hänen vaistonsa.
Raamattu on kirjoitettu sen aikaisten uskomusten valossa aikojen saatossa, varmasti suurimmilta osaa hyvää tarkoittaen, mutta on se kovin sekava ja ristiriitainen opaskirja, siksi olisikin parempi pitää sitä enemmänkin sadan julistajan tulkintana totuudesta ja Jumalasta, eikä Jumalan sanana.
Sokeasta kuuliaisuudesta mihin tahansa opukseen, jopa lakikirjaan, on melkeinpä vain huonoja esimerkkejä.
Haluisinpa istuttaa nämä raamatun laatijat tuolille ja kysyä heidän kantaansa nykytiedon valossa esim. lihansyönnistä, evoluutiosta tai vaikka homoseksuaalisuudesta.
08.01.2009 05:53
Eiku mä olen vaan vähän vilustunut ja saanut skitsofrenian tai jotain.:)
07.01.2009 21:28
En ole käynyt metsällä - onneksi!
Lapset on älykkyydeltään ja ymmärrykseltään vielä kehittymättömiä ja he helposti uskovat kaiken minkä aikuiset sanovat oikeaksi - oli sitten kyse joulupukista, tai lihasta ruokana, ei rikoksena sitä kohtaan jolta tämä elämä on varustettu, jotta ihminen saisi hetken mielihyvän suuhunsa.
Kannatan tasa-arvoa, jopa henkilön älykkyydestä ja elämän valinnoista riippumatta.
Miten paljon kärsimys näkyy, varsinkin henkinen sellainen lyhyen elämänsä eläneissä, vielä kesken lapsuuttaan tai nuoruuttaan tapetuissa piruparoissa?
En ole koskaan väittänytkään, ettei mulla olisi suurta egoa, mutta kun olen oikeassa olen sitä egostani huolimatta, ja jos kansamme sulkee silmänsä miljoonien viattomien kärsimykseltä ja kuolemalta on jonkun, edes sanottava, jotain, kuten, ei!
Nyt kun tuli puheeksi sanakirja, niin katsoppas mitä sana idiootti tarkoittaa, ja voit vaikka lukea aiheesta Wikipediasta/Hikipediasta, ja tarpeentullen muokata sivua vastaamaan käsitystä itsestäsi, ja kuvankin voit lisätä.:D
07.01.2009 18:55
On sitä näköjään katsottu piirrettyjä lapsena vähän liikaa.
Ennen oli ihan normaalia (tiedät kai mitä normaali tarkoittaa? Katso vaikka sanakirjasta niin selviää sinullekin lapsi rakas), että otettiin sika keväällä, annettiin lihota ja leikkiä lasten kanssa ja sitten talvella teurastettiin.
Ei ne lapset sitä sikaa kauan surreet kun saivat hyvää kinkkua, ja tiesivät, että keväällä tulee uusi possu.
Kysyn vain oletko koskaan muuten käynyt metsällä kun noin hyvin tunnut asioista tietävän, vai onko tämäkin vain henkilökohtainen, televisiosta ja oe järjestön propagandasta opittu näkemys?
"narttulehmillä"? onko tuo otettava niin, että olet sovinisti, joka ei yhtään ihmetettäisi minua!
Tunnustat siis, että suomalaisessa eläintaloudessa ovat asiat hyvin lehmillä, niin, herääkin kysymys miksei ne olisi myös muilla eläimillä? Kärsivä eläin ei tuota.
Turha linkittää tänne enään mitään propagandavideoita eläimistä, jotka on kuitenkin kuvattu jossain USA.ssa, tai niitä "hauskoja" rockkivideoita, ei kuulee kiinnosta ketään, haloo!
Olisit sinäkin joskus hiljaa, vain onko sinulla niin suuri ego, että se panee päästelemään suustaan mitä tahansa kunhan vain saa päteä ja olla niin viisas ja eettinen että.
07.01.2009 18:38
""Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea."
Eipä siltä näytä."
Kerron kolme syytä miksen jatka tätä ketjua.
1. Olen jo esittänyt argumenttini, parempaan en tähän hätään pysty, ja vänkääminen on ikävää, tapahtui se sitten keskustelun tai vonkaamisen muodossa.
2. En kohdannut päteviä vasta-argumentteja.
3. Mun on aika ottaa iltäpäivän hassispiikki.
06.01.2009 15:24
"Eikö tuo sinun loppu kommenttisi tarkoita juuri eläintuotantoa? Eli nyt oletkin yhtäkkiä sitä mieltä, että eläintuotanto on parempi juttu kuin metsästys?"
Niin, vaikka kuvaamassani mallissa eläimen lopetuksen hoitaisi metsästäjä aseellaan olisi oikea termi kuitenkin lähempänä eläintuotantoa.
Mutta nyt eläintä ei kohdeltaisi kuin teollisuusvälinettä, vaan kuin lemmikkiä, sen annettaisiin elää ja pitää hauskaa kunnes koittaisi jäähyväisten aika ja oveen koputtaisi metsämies kiväärinsä kanssa, ja sitten talon taakse ja PAM!!
Itkujan siinä tulisi pikku Iidalle, mutta oppisihan mistä liha tulee.:'(
Tässä esittämässäni mallissa eläin, luonnosta kidnapattu Bambi, säästyisi paljolta kärsimykseltä, sillä aivan kuten metsästäjät toimintaansa yleisesti puolustelevat, on elämä luonnossa monasti vaikeaa ja vaarallista, usein se päättyy jo lapsuusiässä, eikä saattohoitoa toimita ystävät vaan pedon hampaat, taudit tai talvinen viima.
Nyt moni älähtää siitä, että metsäsätys on muutakin kuin vain tappamista - se on luonnossa liikkumista, odotusta ja viimein onnistumisen iloa, mutta komppaan aiempaa viestiäni, niin on luontokuvauskin, eikä siihen edes vaadita lupaa, vain kamera.:)
Juu - narttulehmillä asiat ovatkin suht' hyvin, mitä nyt krooninen "pisuhätä" valtaisan maidontuotannon johdosta ja vasikan ryöstö, mutta entä siat, kanat, broilerit?
06.01.2009 15:16
Vaikka mä en pahemmin eläimistä, tai ihmisistä välitäkkään, jep jep, tuntuu aina helkkarin pahalta nähdä mitään kidutus, kärsimysvideoita, joten en viitsinyt katsoa tuota kuvaa muutamaa sekunttia kauempaa, sillä uskon sen informaatioarvon olevan hyvin vähäinen.
Joten sitä kommentoimatta, tartun väitteeseesi, että eläintuotannossa olisi menty parempaan suuntaa entisistä ajoista.
Lopetuskäytäntö on mennyt jotakuinkin parempaan suuntaan, jep, ja pyrkimys minimoida eläimen kärsimystä teloi... teurastuksessa on positiivinen asia, vaikka tämä ei kaikilta osin toteudukaan.
Mutta sen sijaan elämänsä eläin elää ankeammin kuin silloin kun oli vielä pientilat, saati sitten aikaa jolloin kaikki liha metsästettiin, jolloin eläin sai elää elämänsä vapaana.
Juu-u, metsästys pyssyllä on eettisempää kuin keihäin ja nuolin, mutta kaikkein eettisin vaihtoehto on metsästys kameralla, mutta siinä on se vaaransa, että hetken päästä tämä sarvipää tai nokallinen joutuu jonkun pedon kitaan ja kokee paljon karmivamman lopun kuin luodista, tai parista - mutta sitä ei koskaan tiedä miten hyvän ja mukavan elämän eläin saisi elää ennen julmaa loppuaa, jos se ei olisi joutunut metsästäjän luodin tai haulisateen tielle.
Ehkä parempi vaihtoehto metsästykselle olisi se, että vangittaisiin bambi silloin kun se on pieni, kasvatetaan hoivaten ja taataan sille hyvä ja turvallinen, elämä jonka jälkeen kun se on aikuistunut - PAM!!
06.01.2009 13:02
Puhut tietoisesti paskaa ja koitat provosoida, olet kyllä käynyt lukemassa OE:n sivuilta heidän tiukasta suhtautumisestaan kaikenlaiseen syrjintään ja rasismiin, joten en provosoidu.:)
06.01.2009 07:31
Enkö mä muka esittänyt erittäin merkittävän mielipide-eron mun ja PETAn ajattelin välillä, kun kyseenalaistin heidän perusteesinsä joka kieltää kaiken eläinten hyväksikäytön?
Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea.
Ja mulla vaan heräsi nyanssi -sanasta pahoja muistoja, kun lapsena söin paljon kukkia, ja jotkut niistä olivat myrkyllisiä ja sain pahoja traumoja.:)
06.01.2009 07:28
Hyva leffa, vitu hyva leffa!
Aika onnistunut kuvaus aikakaudesta jolloin sukupolvien välinen kuilu löi kipinää uuden ajan koittaessa - vai koittiko se kuitenkaan, vai vanheniko vain nuori sukupolvi ja otti isiensä ja äitiensä paikan?
Paljon puhuva loppu.
Tässä tämä lempparibiisini leffasta.
http://www.youtube.com/watch?v=nIoGOgqs_20
05.01.2009 19:48
Usein sivistys on vain eliitiksi itsensä mieltävän kansanosan itsepetosta.
Kyllä on tämän palstan tasoon on syyllinen ihan joku muu kuin jtg... tai mikä hitto se olikaan.
Haluaisin (toisinaan) kyllä käydä ihan asiallistakin keskustelua ihmisveljieni ja -sisarieni kanssa, mutta olen liian usein havainnut sen perin vaikeaksi.
Ja koska mun aatteeni on mitä on, en voi pettääkään teitä ja esittää ymmärtäväistä, kun törmään puupäihin, jotka perustelevat eläinten massamurhaa ala-astelaisten argumentein.
Joku toinen voi ymmärtää teitä, se ei ole mun jobi!
Ps. Hyvä nimimerkki, PEZ-karkit rules.:)
05.01.2009 19:37
Sun kämppis on paskis!!
No, jos se on homofobinen lihansyöjä niin soita nämä.
http://www.youtube.com/watch?v=tF7TJ8f4fgs
http://www.youtube.com/watch?v=zibEPgMNNfc
Vittu mä inhoan sun kämppistä!!:D
05.01.2009 17:28
Argumenttisodan vegaanit voittavat, vaikka huutoäänestyksessä häviävätkin.
Eli vegaanius on jokaisen ajattelevan ihmisen, jos ei valinta, niin vaihtoehto.
Ja voi olla, että ulkopuolinen kritiikki on ihan tervekin ilmiö, koska se panee myös oikean päätöksen tehneen vegaanin ajattelemaan, sillä vegaaniuden puolesta puhuu niin moni asia, niin moni totuus, että helposti sitä tuudittautuu itunirvanaan ja toistaa mantraa jota kerran muinoin toisteli vielä omina ajatuksinaan, ei vain totuuksina.
Noihin provoihin en keksi lääkettä, paitsi OE-foorumin.:)
Mutta tämä S24 on kuin Suomi pienoiskoossa, ja se jos jokin kannustaa vegaania takomaan järkeä näihin lihasten ja eläinten eritteiden syöjiin.
Ja ei sitä koskaan tiedä kuka tänne palstalle eksyy, ja millä tarkoituksella.
Tässä vielä yksi painava argumentti vegaanielämäntavan vastustajille - soija kasvattaa sammalta vittuun - MOT.
05.01.2009 17:14
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä!
Sä taidatkin tuntea mut hyvin... voi vittu tämän palstan tasoa, pelkkiä puu-, kusi- ja paskapäitä palsta täynnä!
05.01.2009 16:59
En mä jaksa jauhaa samasta asiasta, kun kerran jo tokaisin, että tässä tämä mun osuus ja anti elävältänylkemisväitteisiin.
PETAsta sen verran, että järjestöön johon kuuluu yli miljoona jäsentä löytyy kantaa sun toista, mutta siitä johdolla on selvä kanta, että kaikesta eläinten hyväksikäytöstä olisi luovuttava, ja siitä taas olen jopa eri mieltä.
Kannatan eläinten oikeuksia mutta uskon myös, että symbioosi ihmisen ja eläimen välillä on mahdollinen.
Esim. En ole vaatimassa opaskoirille vapautta vaan oikeuksia, jolloin nämä voivat jatkaa, usein heidän mielestäänkin mielekästä työtään ihmisen apureina, mutta oikeuksin.
Oikeus vapaa-aikaan, leikkiin, sosiaalisiin suhteisiin ym.
Vastapainona ehdottaisin sokeille koirille opasihmisiä.
05.01.2009 16:56
En usko sokeasti mihinkään, en edes PETAan jonka kanssa olen jopa eri mieltä joistain asioista, mutta myös muut tahot, myös Kiinalaiset eläinsuojelujärjestöt ovat raportoineet, joko tarkoituksellisista tai vain huolimattomuuttaan tapahtuneista elävältänylkemisistä, varsinaista eläinsuojelulainsäädäntöä maasta ei taida edes löytyä.
Uskoakseni Kiinassa varsinkin maaseudulla elää elinvoimaisina monenlaista myyttiä ja uskomusta.
Kiinalaisia on reilusti yli miljardi - eli riippuu keltä kysyy?:)
04.01.2009 12:43
Musta 100%:nen vegaanius on mahdollista sen hetken kun istuu paikallaan hengittämättä.:)
Mutta ei se, että tuo vegaani nimitys on joltain osin virheellinen, koska kaikesta eläinkunnan tuotteista on mahdoton kieltäytyä vaikka kuinka painokkaasti sanoisi EI, sillä silloinkin saattaa lentää pölypunkki väärään kurkkuun, muuta sitä seikkaa, että suurimmasta osaa eläintenhyväksikäytöstä voi kieltäytyä, ja vieläpä aika melko vaivatta - ja se on asian ydin, ainakin mun mielestäni, ei sen pohtiminen saako koiraa silittää, koska se on eläinperäinen tuote.:D
Hyvää huomenta ja parempaa ylihuomenta toivoo 99%:ttinen vegaani!
04.01.2009 09:52
En mä osaa sen paremmin vakuuttaa ketään siitä mitä Kiinan tarhoilla tapahtuu, kuin nuo tässä ketjussa aiemmin mainitsemani olettamukset.
Että älä vähättele kiinalaisten outoja uskomuksia, oli sitten kyse sarvikuononsarvijauheesta potenssilääkkeenä, kalenterista eräänlaisena uskontona, tai vaikka elävältä nyljettyjen eläinten tuuheammasta turkista(?).
Toivon, ettei tämä kuitenkaan ole niin yleinen käytäntö kuin pelkään.
Ja sen vastapainoksi, että suomalaiset ovat edesauttaneet sikäläistä tarhausta rahtaamalla siitoseläimiä Kiinaan, voisivat nyt turkistarhausjärjestöt vaikka lähettää oppaita "oikeanlaisesta" eläinten käsittelystä, sen hyvine puolineen, ja vaikka järjestää kutsukäyntejä kiinalaisille, tarhauksesta vastuussa oleville pomoille jotta pääsisivät tutustumaan "oikeanlaisiin" ja tehokkaisiin lopetusmenetelmiin.
04.01.2009 09:39
Tuo sun kirjoitus tais olla jonkinlainen ajatuksen vastine.
No, mua onkin aina kiinnostanut mitä jää jäljelle ihmisparan päähän kun poistetaan ensin äly ja sitten järki, ja lisätään tilalle loraus pissaa ja tuhti annos sitä itseään, ja istutettaan koehenkilö tietokoneen eteen.
Vaarallinen testi jota ei pitäisi tehdä, ainakaan jos testihenkilöllemme sallitaan nettiyhteys.
Mieluiten tämän kaltaisiin tilanteisiin olisi hyvä varata paperiarkki - mieluiten tyhjä, ettei koehenkilö turhaan hämmenny, ja väriliituja - ehdottomasti myrkyttömiä!
Ihmisaivot ovat sekä helkutin hyödyllinen kapistus, joka auttaa ymmärtämään maailmaa ja pärjäämään siinä, mutta myös erittäin vaarallinen aparaatti jos sen käyttäjä on holtiton, edesvastuuton, moraaliton tai vain kyvytön käsittelemään rationaalisesti aivojen jatkuvalla syötöllä tuottamaa informaatiota.
Kuin jänis ajovalojen edessä, tämä henkilö sääntää päättömästi eteenpäin, lopulta, joko jääden kehityksen renkaiden murjomaksi tai ajautuen sattumalta tienreunaan, tien kääntyessä mutkalle, ja näin pelastautuen, mutta jääden auttamatta kehityksestä jälkeen.
Eikä hän ehkä koskaan saa tietää, että ne pelottavat kehityksenvalot tiellä olivat se bussi johon hänen oli tarkoitus astua.
Sori OT, mutta tän sitä saa kun koehenkilö istutetaan perjantai-illaksi ginipullon ääreen ja seuraavana aamuna avataan hälle netti ja annetaan lupa rehellisesti kertoa oma krapulainen mielipiteensä.:)
03.01.2009 10:20
2 / 48